Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11079
    • Oulu

    Eikai tuossa laturihommassa oo mitään ihmeellistä, kun hakee vaikka motonetistä laturin, lyö paikalleen ja vie vanhan vaihdossa. Eikä maksa 200€ Ite taisin paikallisesta tarvikeliikkeestä vinkua vielä boschin vaihtolaitteen, enkä mitään x firman korjaamaa vanhaa.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • deemu79
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2011
      • 453
      • Helsinki

      Originally posted by deemu79 View Post
      Originally posted by Pazi88 View Post
      Eikai tuossa laturihommassa oo mitään ihmeellistä, kun hakee vaikka motonetistä laturin, lyö paikalleen ja vie vanhan vaihdossa. Eikä maksa 200€ Ite taisin paikallisesta tarvikeliikkeestä vinkua vielä boschin vaihtolaitteen, enkä mitään x firman korjaamaa vanhaa.

      Ihan mielenkiinnosta kysyisin että kuinka paljon tuota 211€ halvemmalla saat aidon Boschin?
      Omat kokemukset mistään muista kuin uusista Boscheista tai Valeoista on ollu todella huonoja istuvuuden ja toiminnankin puoleen. Esim. tälläisellä laturin korvikkeella ei saa kuin harmaita hiuksia: atl Seuraavan kerran kun tarvii kyseisiä kapistuksia uusia, laitan suosiolla alkuperäisen marmorilta n.350€:n hintaan. Sama show oli tarvike ohj.teh.pumpun kanssa, ei käy paikoilleen, patentoimista ym. ja koko auton alkuperäisyys saa taas "kolhun". Halvemmalla ja nopeammin olis laittanut suoraan oem:mää, mikä sinne sitten lopulta tulikin eli Luk marmorilta.
      Last edited by deemu79; 27-12-2014, 20:55.
      sigpic
      328i Coupe M-Sport -95

      Comment

      • Skarpa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 3406
        • Kotka

        Originally posted by Maili View Post
        Tuli tuo oma kiesi penkitettyä ja 234hv ja 288nm löytyi. Ihan tyytyväinen olin, jos siihen vertaa , että auto on joskus ollu dynossa ja 194hv on silloin ollut. Toki autolla sen jälkeen ajeltu 150tkm ja ei penkistä tietoa. Ainoastaan huoltokirjassa tuo merkintä. Autossa 252/244 nokat, m50 imusarja ja schmiedmanin käärmeenpesät.
        Ilman putsari oli vakio paneelilla,kait joku polle olis vielä vapari paneelilla tullut. Omalla eculla on ja ei tarvi päästöjä katsastuksissa jännitellä. Aikalailla samalta näyttää,mitä parilla edellisellä katsastus kerralla. Autosta tuli omaan mieleen mukava ajaa.
        Hyvät lukemat. Onko nokat hiotut, valmiit virinokat vai bemarin omat?
        BMW E30 - Hitsaamisen iloa

        E30 Armo "330i"

        Comment

        • Maili
          BTCF Member
          • Aug 2011
          • 444
          • E-pohjanmaa

          Originally posted by Skarpa View Post
          Hyvät lukemat. Onko nokat hiotut, valmiit virinokat vai bemarin omat?
          Nokat on schrickin. Hintavat, mutta aina taattua tavaraa.
          E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
          Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

          Comment

          • ///JATKE
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2013
            • 377
            • Nokia

            Onnea virityksen onnistumisesta. Itsellä on omaani vähän nokat mietinnässä, ehkäpä hieman normaalia M3 nokka viritystä jyrkemmät maistuisivat, ei vain netistä tahdo löytyä infoa muista kun shrick/M3 nokka viritetyistä. No sen näkee kun saa kaikki osat pulttailtua paikoilleen ja alkaa miettimään haluamaansa vetoaluetta.

            Ps. Jos M54B30 moottoreita purussa, ottakaa yhteyttä vaikka privalla.
            E36 323ti Compact JOKKIS-D, E36 325i Coupe Driftmissile, E61 535d Touring, Passat 3bg 1.9tdi veronkiertopaku, Scania 124 Topline 6x2/4
            Follow us on Facebook! https://www.facebook.com/panicrevdrift/

            Comment

            • Bansku
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2011
              • 1493
              • Savo

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Eikai tuossa laturihommassa oo mitään ihmeellistä, kun hakee vaikka motonetistä laturin, lyö paikalleen ja vie vanhan vaihdossa. Eikä maksa 200€ Ite taisin paikallisesta tarvikeliikkeestä vinkua vielä boschin vaihtolaitteen, enkä mitään x firman korjaamaa vanhaa.
              Jos minun laturissa rupeaa laakerit ääntämään, tai niihin tulee välys taikka hiilet loppuu, niin itse sen ennemmin pyrin huoltamaan kuntoon mitä maksaisin 200€ huollettu bosch kestää vähintään sen mitä uusikin, diodisilta jos menee niin se on kyllä niin tuurista kiinni missä vaiheessa laturin elämänkaarta ne menee, monesti on tullut vastaa niitä hyllystä otettujakin uusia jotka eivät lataa tai hajoavat hyvin lyhyen ajan sisään, harvoin nykyään meneekään laturi paikalleen ennenkuin on testi penkissä käynyt, varsinkaan jos on yhtään vittumaisemmassa paikassa.
              mutta nyt loppu ot

              Comment

              • Maili
                BTCF Member
                • Aug 2011
                • 444
                • E-pohjanmaa

                Originally posted by ///JATKE View Post
                Onnea virityksen onnistumisesta. Itsellä on omaani vähän nokat mietinnässä, ehkäpä hieman normaalia M3 nokka viritystä jyrkemmät maistuisivat, ei vain netistä tahdo löytyä infoa muista kun shrick/M3 nokka viritetyistä. No sen näkee kun saa kaikki osat pulttailtua paikoilleen ja alkaa miettimään haluamaansa vetoaluetta.

                Ps. Jos M54B30 moottoreita purussa, ottakaa yhteyttä vaikka privalla.
                Aluksi oli meininki vähän jyrkempää nokkaa laittaa. Tulin toisiin aatoksiin, kun nämä nokat meni vielä vakio jousilla ja nostajilla ja tuota ecuakin saa vielä näille muokattua. Toki voimaakaan ei älyttömästi tule. Myös päästöt tahtoo noilla jyrkkemmillä karata. Näyttää kyllä varaakin olevan ,koska näillä arvot on lähes samat.. Nuorempana kun on joskus tullut jumpattua katsastuksiin aina toinen kone, mutta siihen ei enää oikein löydy aikaa.
                Last edited by Maili; 28-12-2014, 08:38.
                E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                Comment

                • EMP
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2006
                  • 822
                  • Kuusjoki

                  Pistetään nyt tänne tuo oma setti ja penkki tulos kesältä.

                  Eli e30+m52b28. Koneeseen vaihdettu m50 imusarja. Vakio pakosarjat. 2,5" putkisto.
                  Ja tuo valmis viriohjelmallinen ecu. http://www.ebay.co.uk/itm/151507303320

                  Kone ei ole parhaassa iskussa. Ajettu ainakin 280tkm. Varmuutta lukemasta ei ole. Kuluttaa öljyä jonkinverran ja venttiilinnostimet ääntää.

                  E30 318i 2d M52B27 "eta"

                  Comment

                  • Busch
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 271
                    • Seinäjoki/Lapua

                    Originally posted by Maili View Post
                    Aluksi oli meininki vähän jyrkempää nokkaa laittaa. Tulin toisiin aatoksiin, kun nämä nokat meni vielä vakio jousilla ja nostajilla ja tuota ecuakin saa vielä näille muokattua. Toki voimaakaan ei älyttömästi tule. Myös päästöt tahtoo noilla jyrkkemmillä karata. Näyttää kyllä varaakin olevan ,koska näillä arvot on lähes samat.. Nuorempana kun on joskus tullut jumpattua katsastuksiin aina toinen kone, mutta siihen ei enää oikein löydy aikaa.

                    Kuka teki uuden softan eculle? ja mitä makso? Lähinnä nyt mielenkiinnosta kysyn, koska pitäs toi oma m50b28 260/260 olevilla nokilla penkittää ja tehä eculle uus softa. Onnittelut muuten myös virityksen onnistumesesta!

                    Comment

                    • Matuh
                      BTCF Member
                      • Apr 2013
                      • 3702
                      • Kouvola

                      Originally posted by EMP View Post
                      Pistetään nyt tänne tuo oma setti ja penkki tulos kesältä.

                      Eli e30+m52b28. Koneeseen vaihdettu m50 imusarja. Vakio pakosarjat. 2,5" putkisto.
                      Ja tuo valmis viriohjelmallinen ecu. http://www.ebay.co.uk/itm/151507303320

                      Kone ei ole parhaassa iskussa. Ajettu ainakin 280tkm. Varmuutta lukemasta ei ole. Kuluttaa öljyä jonkinverran ja venttiilinnostimet ääntää.
                      Hmm..:think Samoja lukemia voi siis omasta odottaa. Hyvä puoli että tuo ecu korjaa tuon väännön vakion tasolle
                      E36 328i M50B30 turbo
                      Skoda vRS
                      Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                      Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                      EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                      Comment

                      • Maili
                        BTCF Member
                        • Aug 2011
                        • 444
                        • E-pohjanmaa

                        Originally posted by Busch View Post
                        Kuka teki uuden softan eculle? ja mitä makso? Lähinnä nyt mielenkiinnosta kysyn, koska pitäs toi oma m50b28 260/260 olevilla nokilla penkittää ja tehä eculle uus softa. Onnittelut muuten myös virityksen onnistumesesta!
                        Aj-tech teki ja penkitti. Hintaa kertyi hinnaston mukaisesti eli tuon 450e kaikkineen. Tuota valmista enkku ecua meinasin ebaystä, mutta näyttäis olevan kyllä ihan samat pollet ,kun tuota ylempänä olevaa penkki lappoa vertaa ja lisää tuon nokkien ilon, eli sen n.13hv. Noilla sun nokilla voikin tulla jo ihan mukavat lukemat.
                        E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                        Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                        Comment

                        • Busch
                          BTCF Member
                          • Sep 2011
                          • 271
                          • Seinäjoki/Lapua

                          Originally posted by Maili View Post
                          Aj-tech teki ja penkitti. Hintaa kertyi hinnaston mukaisesti eli tuon 450e kaikkineen. Tuota valmista enkku ecua meinasin ebaystä, mutta näyttäis olevan kyllä ihan samat pollet ,kun tuota ylempänä olevaa penkki lappoa vertaa ja lisää tuon nokkien ilon, eli sen n.13hv. Noilla sun nokilla voikin tulla jo ihan mukavat lukemat.
                          Ai pystyykö toi AJ-Tech tekeen myöskin tuon softan. Itse aattelin lähinnä viedä valkeakoskelle hariselle/hestec kun säätänyt noita bemareita monta vuotta. Niin ralli käyttöön kun myös siviili käyttöön. :think
                          Joo saa nähä kuinka pitkälle noilla päästään vakio m50b25tu.hun lupailevat 252hp (sis peltisarja ja ohjelma)

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15225
                            • Ajamisen Iloa

                            Säilytetäänkö vanoksen toiminta täysin muuttumattomana noilla kovemmilla virikepeilläkin?

                            Huomasin CatCamsin sivulta että M52B20,B25 on eri ajoitus vähän kuin B28:ssa.



                            Vähän harmittaa kun itseltä meni sivusuun (tai vedettiin välistä) Scrickin nenäkaupat vaikka kovasti koitin ostaa..
                            Last edited by Remotion; 28-12-2014, 21:02.
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • Maili
                              BTCF Member
                              • Aug 2011
                              • 444
                              • E-pohjanmaa

                              Originally posted by Busch View Post
                              Ai pystyykö toi AJ-Tech tekeen myöskin tuon softan. Itse aattelin lähinnä viedä valkeakoskelle hariselle/hestec kun säätänyt noita bemareita monta vuotta. Niin ralli käyttöön kun myös siviili käyttöön. :think
                              Joo saa nähä kuinka pitkälle noilla päästään vakio m50b25tu.hun lupailevat 252hp (sis peltisarja ja ohjelma)
                              No veikkaisin kyllä ,että harinen saisi vielä paremmat käppyrät ja enemmän tohoa. Kattoo tuota vanhaa sillin topicin käppyröitä, niin ei siinä moottorissa voi noin paljon eroa olla samoilla kilkkeillä. Tuolle hariselle aluksi kans meinasin, mutta en viittiny autoa sinne asti kiikuttaa.
                              E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
                              Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

                              Comment

                              • Busch
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 271
                                • Seinäjoki/Lapua

                                Originally posted by Maili View Post
                                No veikkaisin kyllä ,että harinen saisi vielä paremmat käppyrät ja enemmän tohoa. Kattoo tuota vanhaa sillin topicin käppyröitä, niin ei siinä moottorissa voi noin paljon eroa olla samoilla kilkkeillä. Tuolle hariselle aluksi kans meinasin, mutta en viittiny autoa sinne asti kiikuttaa.
                                Joo niinpä niinpä... Kyllähän se täytyy varmaan sinne viedä katotaan nyt :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎