Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Yksi pikainen veto, eli nyt on nokat ja imusarja eroa syksyyn ja käyrät alla:







    Notkahdus voisi olla imuvuotoa :think
    Pitää käyttää tuo imusarja irti ja käydä vielä kaikki läpi.
    Seosmittarin mukaan arvot oli kuitenkin ihan ok tasolla. Softa on siis vielä aivan vakio.
    Last edited by _nixu_; 02-04-2015, 21:35. Reason: Oikea kuva..
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11120
      • Oulu

      Ei vaikuta imuvuodot yläpäässä käytännössä ollenkaan. Onko muuten miten vanha maf käytössä? Nehän tunnetusti kuluu ja oma hyvä penkkitulos oli ihan uudella maf:lla.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Alkuperäinen maf vielä, tosin jos silläkin sai vakiona noin hyvin niin :think

        Johtuuko sitten tuosta M50 imusarjasta, samanlainen kuoppahan tosiaan tuossa toisessakin on missä pelkkä imusarjamodi :think
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • walde
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 947
          • Melkein Espoo

          Originally posted by _nixu_ View Post
          Yksi pikainen veto, eli nyt on nokat ja imusarja eroa syksyyn ja käyrät alla:

          Notkahdus voisi olla imuvuotoa :think
          Pitää käyttää tuo imusarja irti ja käydä vielä kaikki läpi.
          Seosmittarin mukaan arvot oli kuitenkin ihan ok tasolla. Softa on siis vielä aivan vakio.
          Imuvuoto? Tuossa tilanteessahan imusarjan paine on hyvin lähellä vallitsevaa ilmanpainetta, ehkä joitan kymmeniä millibareja alle.
          E46 330ti M-Sport II '02 6-gang Supercharged
          F20 LCI2 118dA M-Sport '19

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            No ei vissiin sitten, kunhan kuuntelin sivusta veikkauksia mistä voisi johtua.

            Ja linkkasin ensin väärän käyrän, nyt korjattu oikea

            Pitänee heittää vakio imusarja kiinni ja kokeilla uusiksi.
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Remotion
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 15249
              • Ajamisen Iloa

              Edelleenkään se vakio maf eikä softa pysy enää perillä gamesta noilla nokilla. Sehän lukee jo valmistajan sivuilla. Lisäksi ymmärtääkseni jopa suuttimet on aika limitillä.
              Z3 coupé individual

              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

              Comment

              • turbobliz
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1010
                • e-suomi

                Käyrät näyttää erittäin samalta kuin mitä on julkaistu pelkän imusarjan M50 M52 imusarjaswapin osalta. Onko myyty vakionokat virinokkina ?

                Comment

                • _nixu_
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 8972
                  • Kellokoski

                  Originally posted by turbobliz View Post
                  Käyrät näyttää erittäin samalta kuin mitä on julkaistu pelkän imusarjan M50 M52 imusarjaswapin osalta. Onko myyty vakionokat virinokkina ?
                  Niin siis toisessa autossa on pelkkä m50 imusarja joten on tossa nyt siihen verrattuna 7hp plussaa ja ihan aidot nokat ne on, vahdin vieressä kun ne laitettiin

                  Ilmeisesti tulos voisi olla parempi kun ajelee enemmän, lambdasäädössä on vielä varoja mukautua. Nyt vasta 400km ajoa tuolla setupilla.

                  Ja tää nyt oli välipenkitys, en tosta stressiä ota. Ainoa vapaa sauma oli käyttää nyt heti niin onpahan edes joku mihin verrata jatkossa. Voisihan tuota vaihtaa orkkis imusarjan kiinni ja mennä uudestaan penkkiin myöhemmin keväällä.
                  Last edited by _nixu_; 03-04-2015, 14:23.
                  E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                  Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Eikös adaptiot kannata nollata tai dme resetoida kun jotain palikoita vaihtelee, niin ei tarvitse odotella ja ajella että ohjaus "oppii" uusille kilkkeille? :think
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      No nythän sen nimenomaan pitää adaptoitua kun saa enemmän ilmaa, toki nollasin sen osien vaihdon jälkeen. Nythän se kokoajan pyrkii kasvattamaan ruiskutusta ettei vedä laihalle :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • peljoppi
                        BTCF Member
                        • May 2011
                        • 166
                        • Espoo

                        Käyristä

                        Moro,

                        kun vertaan noita omiin kokemuksiin ja käyriin, niin purkkitohtorille voisi olla asiaa. Minulla Harisella tasoitettiin ne melkein laakeiksi eli säätöboxia peliin. Joko ennakkokäyrää tai suuttimien aukioloaikaa tai molempia. Tuohon pitäisi saada rinnalle AFR-kartta. Vakiosuuttimilla on menty 220 hv asti, mutta silloin pitää saada lisää soppaa eli säädettävä bensanpaineensäädin. Sitä kokeilisin itse nesimmäiseksi, koska sillä jo yksin saa hieman tasoitettu.

                        Yt

                        Jussi

                        P.S sulla on sata varmasti aidot nokat.....

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Kyllähän tuota varmasti paremmaksi saa vielä säädettyä, mutta ei täysin toivoton ole nytkään. Alakierrosten vääntö kärsi näköjään enemmän kuin pelkällä imusarjamodilla, taasen ylös tuli enemmän lisää.


                          Tuossa käyrä siitä ex laitteesta missä nokat olivat aikaisemmin:



                          Eli jos oikein tulkitsen niin säätäen oli saatu muutama hevosvoima ja vajaa 20nm paranneltua. Tässähän oli vakio M52 imusarja kiinni..
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Remotion
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 15249
                            • Ajamisen Iloa

                            Olen toki noviisi mutta maalaislogiikalla eikös aukioloaikaa pitäis kasvattaa kun venttiili on auki pidempään? Muutenhan siitä aukiolosta ei oteta juuri mitään hyötyä
                            Z3 coupé individual

                            F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11120
                              • Oulu

                              Joo kyllä. Mut onhan siellä maf, joka mittaa sisään virtaavan ilman määrää ja säätää ruiskutusaikaa sen mukaan. Ponittina olikin, että onko se maf vanha? Joissain tapauksissa huomaa ihan pers dynollakin, kun vaijtaa sen +300tkm ajetun maffin uuteen.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                No mitä ongelmaa yrität ratkoa tuolla maffilla?

                                Meinaatko että huipputehoa on liian vähän vai sen takia tuo käyrä on lopussa epätasainen?
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎