Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • Vihti

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuo m54b30 swappihan se ois sinänsä kaikkein fiksuin tapa saada lisää kulkua autoon. Mutta ite miettiny tämmöstä modia tuohon omaan:



    Eli tuplavanos b28:n imusarja sinkkuvanos b28 koneeseen.
    Onkos tämä edennyt mitenkään?
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11089
      • Oulu

      Originally posted by Calypsocoupe View Post
      Onkos tämä edennyt mitenkään?
      En oo saanu aikaseksi ja tuskin nyt talvella kerkeenkään kun kohdeauto on talven aikana ajossa ja on muita mielenkiinoisempia projekteja. Suunnittelin kuitenkin poraavani tyhjäkäyntiventtiilin kanavat pääkanaviin ja tukkivani ne kannen liitoksen kohdalta, niin tuo menee bolt on sinkkuvanoksen kanteen. Kaasuläppä menee poikittain kiinni tuohon, kunhan se on malli ilman vakkarin vaijeria. Imuletkut tuplavanoksesta ja bensaletku sekä huohotus hässäkät kohdilleen, niin mekaanisesti homma on siinä. DISA läppää pitäs pystyä ajamaan alkeellisesti pakoputken läpän lähdöllä, koska sille löytyy järkevä kartta MS41:ssä (ei oo läppää enään putkessa). Ettii vaikka MAF arvoja logittamalla, mitkä olis sopivat aukeamis ja kiinni meno pisteet RPM x MAF akselilla ja syöttää ne pakoputken läpän karttaan.
      Last edited by Pazi88; 18-09-2015, 13:26.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • hartge e46
        BTCF Member
        • Aug 2006
        • 777
        • e-pohjanmaa

        en vielä lukenu koko topiccia läpi, mutta kysymys jo ilmoille. suunnitelmis m52b28tu viritys ja lohkosta jo kaupat tehty. ajatuksena pitää vaparina, mitä sinne lohkoon kannattaa tunkea stroukkausta ajatellen...? mielellään edes lähelle bolt-on kamaa.
        z3 coupe
        Pari tojotaa
        ex.e36 wompatti alpinweissIII
        ex.e46 titansilber x2
        ex."//HARTGE E46"

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          Originally posted by hartge e46 View Post
          en vielä lukenu koko topiccia läpi, mutta kysymys jo ilmoille. suunnitelmis m52b28tu viritys ja lohkosta jo kaupat tehty. ajatuksena pitää vaparina, mitä sinne lohkoon kannattaa tunkea stroukkausta ajatellen...? mielellään edes lähelle bolt-on kamaa.
          M54B30 männät, veivit ja kampura: 3 litraa. Muita bolt-on ratkasuja ei taida edukkaasti löytyä.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Kojootti5
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 107
            • Seinäjoki

            Originally posted by Skarpa View Post
            M54B30 männät, veivit ja kampura: 3 litraa. Muita bolt-on ratkasuja ei taida edukkaasti löytyä.
            M54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16422
              • Asikkala

              Originally posted by Kojootti5 View Post
              M54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.
              Eikö tule sitten jo helpommaksi vaihtaa autoa ? Joo tiedän, siitä ei tässä nyt ole kyse.

              Comment

              • hartge e46
                BTCF Member
                • Aug 2006
                • 777
                • e-pohjanmaa

                Originally posted by Skarpa View Post
                M54B30 männät, veivit ja kampura: 3 litraa. Muita bolt-on ratkasuja ei taida edukkaasti löytyä.
                nuo kamat sais varmaan järkevimmin jostain linttapelistä ja myis loput rojut pois :think

                Originally posted by Kojootti5 View Post
                M54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.
                nälkähän kasvaa aina syödessä, mutta jos harjottelis ensin ilman suurempia koneistuksia. mielenkiintosta kyllä tietää että suuremmaksikin sais

                Originally posted by jr66 View Post
                Eikö tule sitten jo helpommaksi vaihtaa autoa ? Joo tiedän, siitä ei tässä nyt ole kyse.
                joo ei ole periaattees sama vaikka sinne laittais vakiokamat, mutta jos kerran isommaksi sais ihan bolt-on niin järkevämpäähän se on. rakettiahan tuolla ei saa, mutta pientä piristystä kuitenkin.
                z3 coupe
                Pari tojotaa
                ex.e36 wompatti alpinweissIII
                ex.e46 titansilber x2
                ex."//HARTGE E46"

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  Kukas poraa alumiinilohkoa, ja pinnottaa??

                  Saahan siitä vakiokoneestakin ilman stroukkauksia suht iisisti sen +260hp
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • Calypsocoupe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 2932
                    • Vihti

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    En oo saanu aikaseksi ja tuskin nyt talvella kerkeenkään kun kohdeauto on talven aikana ajossa ja on muita mielenkiinoisempia projekteja. Suunnittelin kuitenkin poraavani tyhjäkäyntiventtiilin kanavat pääkanaviin ja tukkivani ne kannen liitoksen kohdalta, niin tuo menee bolt on sinkkuvanoksen kanteen. Kaasuläppä menee poikittain kiinni tuohon, kunhan se on malli ilman vakkarin vaijeria. Imuletkut tuplavanoksesta ja bensaletku sekä huohotus hässäkät kohdilleen, niin mekaanisesti homma on siinä. DISA läppää pitäs pystyä ajamaan alkeellisesti pakoputken läpän lähdöllä, koska sille löytyy järkevä kartta MS41:ssä (ei oo läppää enään putkessa). Ettii vaikka MAF arvoja logittamalla, mitkä olis sopivat aukeamis ja kiinni meno pisteet RPM x MAF akselilla ja syöttää ne pakoputken läpän karttaan.
                    M52B28 kaasuläppä? Pitäisi tuo oma alukone testata myös. M50b20tu piti laittaa oma läppä sovitelaipalla, en muista mihin asentoon mutta aika akrobaattinen se oli.
                    Attached Files
                    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3406
                      • Kotka

                      Originally posted by Kojootti5 View Post
                      M54B30 hilut varmaan halpa ja järkevä. Meneeköhän S54B32 osat? saisi karvan yli 3.2 litraa, mutta hintakin on sitten hieman kovempi. Ja joutuu poraamaan aika paljon isomman reiän männälle. Sitten toki S52b32 saisi hieman alle 3.2 litraa, mutta silläkin joutuu poraamaan, ja iskun pituus on sama kuin m54b30.
                      S-koneet taitaa kyllä olla erilaisilla runkolaakerin mitoilla.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • pazq
                        BTCF Member
                        • Jan 2008
                        • 3166
                        • 47200

                        M54 palikat vaan kiinni, 328 suuttimet ja joku lastu niin alkaa olla jo aika eritavalla vetoa. Lauantaina voin kertoa paljon tulee noilla m50 koneesta uusilla m-renkailla.

                        Comment

                        • Remotion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 15229
                          • Ajamisen Iloa

                          Eli vielä for dummies versio:

                          meneekö noi M54B30 hilut ns heittämällä alulohkoiseen M52B28 single vanokseen sisään? Onko sylinterit/männät samalla halkaisijalla? Mikä puristussuhde muodostuu?
                          Z3 coupé individual

                          F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                          E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                          Comment

                          • Skarpa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2007
                            • 3406
                            • Kotka

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Eli vielä for dummies versio:

                            meneekö noi M54B30 hilut ns heittämällä alulohkoiseen M52B28 single vanokseen sisään? Onko sylinterit/männät samalla halkaisijalla? Mikä puristussuhde muodostuu?
                            Osat sopivat suoraan.

                            M52B28: Bore/stroke 84/84, kiertokanki 135 mm, lohkon korkeus 211 mm, männän puristuskorkeus 31,82

                            M54B30: Bore/stroke 84/89,6 kiertokanki 135 mm, lohkon korkeus 211 mm, männän puristuskorkeus 28,32

                            Männän laki YKK:ssa jää M54 palikoilla 0,7mm alemmas, eli ilman muutoksia puristussuhde laskee jonkun verran. Paljonko, sitä en pysty heittämään nyt. M54 männissä on vähän pienemmät venttiilinkolot.

                            Edit: korjatkaa, jos joku meni pieleen.
                            Last edited by Skarpa; 29-09-2015, 11:09.
                            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                            E30 Armo "330i"

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3166
                              • 47200

                              Menee. Toimii. Rokkaa. 10.2:1 taisi olla

                              Comment

                              • TeemuM
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2006
                                • 233
                                • Turku

                                Tuolla muutama kuva miten B28 ja B30 männät istuu tuolla M54B30 kampuralla, ja näkee myös venttiilinkolojen erot.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎