Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tompula
    BTCF Member
    • Nov 2004
    • 34
    • Kouvola

    Minä meinaan omaani tehdä tässä talven aikana kun auto seisonnassa ihan parit jutut. Eli M50 imusarja (on siitä sekä puolesta että vastaan, sittenpähän näkee käppyröistä), softa ja peltisarja. Pohdin pitkään noita nokkia, mutta ne sai nyt jäädä, cat camsin nokat oli suunnittelussa. Itseasiassa oikeastaan tuon trafin uusien määräyksien takia (avasi kivasti muita mahdollisuuksia)

    Tosiaan jarrulla kävin vakiona, keväällä sitten tuumaillaan kun kesärengaskelit palaa että oliko tuosta operaatiosta mitään hyötyä. Noin 500€ makso palikat.
    BMW 523 1997
    BMW 316 1984

    Comment

    • tommizillah
      Bimmer Rookie
      • Feb 2015
      • 51
      • Mikkeli

      Originally posted by tompula View Post
      Minä meinaan omaani tehdä tässä talven aikana kun auto seisonnassa ihan parit jutut. Eli M50 imusarja (on siitä sekä puolesta että vastaan, sittenpähän näkee käppyröistä), softa ja peltisarja. Pohdin pitkään noita nokkia, mutta ne sai nyt jäädä, cat camsin nokat oli suunnittelussa. Itseasiassa oikeastaan tuon trafin uusien määräyksien takia (avasi kivasti muita mahdollisuuksia)

      Tosiaan jarrulla kävin vakiona, keväällä sitten tuumaillaan kun kesärengaskelit palaa että oliko tuosta operaatiosta mitään hyötyä. Noin 500€ makso palikat.
      Itse olen myös meinannut talven aikaan vaihtaa m50 imusarjan , kytkimen, ja samassa kevyemmän vauhtiksen kiinni. Samaan syssyyn myös putkisto "super sprint". Ja joku softa. Nokkia pitää katsella kesemmällä luultavasti.

      Comment

      • tommizillah
        Bimmer Rookie
        • Feb 2015
        • 51
        • Mikkeli

        Originally posted by _nixu_ View Post
        M54B30 kone maksaa alkaen 1ke, ja eiköhän sen oman moottorinohjauksen saa myös E36 asennettua. Ja sitäkin pystyy säätämään, tosin ei niin helposti itse kuin M52 purkkia.

        Oma +21hp M52B25 maksoi alle tonnin kaikkineen. Nokat, modattu M52 imusarja plus säätö itse tehtynä.
        Jos konetta alan swappaa niin ainoastaan M-Sarjan.

        Comment

        • Electroid
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 992
          • Jyväskylä

          Ajatuskatkos 24h valvomisen seurauksena.
          Last edited by Electroid; 27-11-2015, 21:54. Reason: höpöjä
          - E36 328iA Touring 4/97 -
          Myynissä:
          - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            Originally posted by tommizillah View Post
            eikö tuohon 2.8 siis saa swapata isompaan konetta? Mutta jos tuosta 2.8 moottorista ottaisi vaparina about 250-280hp ulos, saako sitä enään leimattua?
            Itseasiassa pykälät menee niin että vaparina saat ottaa niin paljon tehoa ulos kuin saat ihan laillisesti kunhan menee käytönaikaisesta päästötestistä läpi. Iskutilavuuttakin saa nostaa 10% ilman tarvetta muutoskatsastukseen. Ahtamisen rinnastaminen moottorinvaihtoon tehojen puolesta on siis poikkeustapaus, ja päästöjen rinnataminen ahdettaessa myös moottorinvaihtoon oli joku virkamiehen aivopieru joka nyt siis vihdoin viimein saatiin peruttua.

            Comment

            • TeemuM
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 233
              • Turku

              Originally posted by Electroid View Post
              3.2l tilavuus taitaa olla se suurin kompastuskivi. S50B30 kuristamalla?
              Eiks se 25% tilavuuden kasvattaminen ole sallittu, eli 3491cc.

              c) ajoneuvoon vaihdettavan vertailumoottoreita iskutilavuudeltaan suuremman moottorin
              iskutilavuus on korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin
              iskutilavuus;

              Comment

              • Electroid
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 992
                • Jyväskylä

                Joo näin se taitaa olla... joku ajatuskatkos.
                - E36 328iA Touring 4/97 -
                Myynissä:
                - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                Comment

                • Ardi00
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2011
                  • 1518
                  • Spain/Valencia

                  Originally posted by TeemuM View Post
                  Eiks se 25% tilavuuden kasvattaminen ole sallittu, eli 3491cc.
                  eli wtf. Eli 3.2 koneen sinne voi laittaa ja voiko sen jälkeen päin ahtaa vielä??
                  e36 Fijigrün 328i
                  e46 Stalhgrau 325ci

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    Originally posted by Ardi00 View Post
                    eli wtf. Eli 3.2 koneen sinne voi laittaa ja voiko sen jälkeen päin ahtaa vielä??
                    No periaatteessa jos teho on ahtamisen jälkeen 144kW + 20% = 172.8kW
                    Last edited by Muurahainen; 28-11-2015, 11:46.

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11079
                      • Oulu

                      Originally posted by Muurahainen View Post
                      No periaatteessa jos teho on ahtamisen jälkeen 144kW + 20% = 172.8kW
                      Ja sit pitää löytää katsuri, joka uskoo että teho on tippunut ahtimella 236kW -> 172.8kW. Ja vaikka katsuri uskookin, niin trafi voi silti kumota muutoksen (tai ainakin näin mulle kerrottiin).

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Ardi00
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2011
                        • 1518
                        • Spain/Valencia

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Ja sit pitää löytää katsuri, joka uskoo että teho on tippunut ahtimella 236kW -> 172.8kW. Ja vaikka katsuri uskookin, niin trafi voi silti kumota muutoksen (tai ainakin näin mulle kerrottiin).
                        Tuli vain mieleen että vaikuttaako se jotenkin lähtökohtaan jos on esim viritetty m52b28 saksan ajalta ja vaikka 151kw tai 171kw otteeseen laitettu?
                        e36 Fijigrün 328i
                        e46 Stalhgrau 325ci

                        Comment

                        • JHo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 297
                          • Vihanti

                          Eihän tuota tehon alentamista ole kielletty , esim. moottorinohjausta muuttamalla.

                          Trafin muistiosta lainattua:

                          Tässä kohtaa olisi myös syytä ottaa kantaa vaihdettavan
                          moottorin kuristamiseen. Onko se sallittua vai
                          ei? Tällä hetkellä tulee usein kyselyjä tämän tyyppisille
                          muutoksille.
                          K1 Katsastajat Oy/ Esko
                          Karhu

                          Moottorin tehon alentamista ei ole kielletty. Kohdan 2.3 päästövaatimusten pitää toki
                          täyttyä muutosten jälkeen. Täsmennetään kohtaa 2.1.e muuttamalla teksti "tehoa ilmeisesti
                          lisääviä muutoksia" muotoon " tehoon ilmeisesti vaikuttavia muutoksia".
                          F87&E28

                          Comment

                          • Kaimu
                            BTCF Member
                            • Nov 2011
                            • 464
                            • Turun kupeessa

                            Tiedä moniko nähnyt, mutta täytyyhän sitä soppaa vähän hämmentää:

                            Kyseisestä kokoonpanosta näytti löytyvän enemmänkin tietoa...:think
                            sigpic

                            E82 n55

                            Comment

                            • Juchelius
                              BTCF Member
                              • Sep 2009
                              • 298
                              • Oulu

                              Originally posted by Bmwfeeniks View Post
                              Tiedä moniko nähnyt, mutta täytyyhän sitä soppaa vähän hämmentää:

                              Kyseisestä kokoonpanosta näytti löytyvän enemmänkin tietoa...:think
                              Tuosta vähän lisää tiiseriä http://www.wpp.ro/proiecte/bmw-e36-328i-aspirat-na-2013

                              Laitoin tuolle videon kaverille mailia pari vuotta takaperin ja vastaili karkeasti auton spekseistä näin:
                              The engine has JE forget pistons with high compression, forged rods, custom cams from catcams, valve springs and titanium retainers, s50 exhaust headers and throttle bodies. I used motronic 3.1 ecu and custom tuning. The throttle bodies has an adapter plate

                              Nokista ei vastaillut tarkemmin.
                              1985 e30 320i Baur Cabriolet
                              1995 328 ex ratakikkare

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                -Ostaa niin isolla nostolla ja astemäärällä olevat nokat kuin luulee saavansa päästöistä läpi.
                                -Ostaa niin korkeapuristeiset mukit että dynaaminen puristussuhde on tontilla.
                                -Isommat venat jos kanteen sopii

                                Saako suuren tehonlisän jollain muilla keinolla? Pohtii sit sen jälkeen kaikkea mitä tässä topikissa on speksattu 60 sivua.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎