Originally posted by GOOFY
View Post
M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
Pitäisi päästä mittaamaan oskilloskoopilla sen sytkäkiven ohjaus-signaali ja sitten sen puolan puolen signaalit ohjausjohtimista. Selkeästi puola ei varaudu oikein jos kipinä jää heikoksi. Vika voi olla missä vaan sen tatechin ja tulppien välillä.Originally posted by ThemeJ View PostTätä sytkäkivivikaa oon ite epäilly ja siihen haluaisin jotain vahvistusta.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Tuli vaan tämmönen mieleen että toimiiko tavallinen ajotuslamppu hukkakipinän kans tyhjäkäynnillä vai sekoaako se kipinän määrästä? Sitähän en tiedä onko kipinä oikeasti heikko sillä tulpat irti se on hyvä, mutta paineen alla ei mitään käsitystä.Originally posted by Vauhtivaunu View PostPitäisi päästä mittaamaan oskilloskoopilla sen sytkäkiven ohjaus-signaali ja sitten sen puolan puolen signaalit ohjausjohtimista. Selkeästi puola ei varaudu oikein jos kipinä jää heikoksi. Vika voi olla missä vaan sen tatechin ja tulppien välillä.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Tuolla juttua hukkakipinästä ja ajoituslampusta: http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=6012Originally posted by ThemeJ View PostTuli vaan tämmönen mieleen että toimiiko tavallinen ajotuslamppu hukkakipinän kans tyhjäkäynnillä vai sekoaako se kipinän määrästä? Sitähän en tiedä onko kipinä oikeasti heikko sillä tulpat irti se on hyvä, mutta paineen alla ei mitään käsitystä.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
Ihme höntyilyä.Originally posted by [Snowboarder] View PostTuolla juttua hukkakipinästä ja ajoituslampusta: http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=6012
Normi kipunalla lamppu välähtää joka toinen kampuran kierros ja hukkakipinällä joka kierroksella. Jos ei niin vehkeissä on vikaavikaa..2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment
-
Juu eihän se tulppa sitä puristussuhdetta tiedä. Pitänee varmaan sitte ostaa vaan uus tommonen boschin 0 227 100 200/203 vahvistin ja kokeilla muuttuuko kun ei mitään oskiloskooppiakaan ole.Last edited by ThemeJ; 12-09-2013, 08:25.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Kai nyt jollain on sielläpäin skooppi ja korvausta vastaan pystyy mittaamaan.Originally posted by ThemeJ View PostJuu eihän se tulppa sitä puristussuhdetta tiedä. Pitänee varmaan sitte ostaa vaan uus tommonen boschin 0 227 100 200/203 vahvistin ja kokeilla muuttuuko kun ei mitään oskiloskooppiakaan ole.
Osien osteleminen ja vaihtaminen mutu-tuntumalla ei selvitä vikaa. Se voi uusiutua tai sitten olla edelleen siellä purkissa. Aina pitäisi ensin päästä kiinni siihen mikä se vika oikeasti on ja mikä sen on aiheuttanut.sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Comment
-
Juu, ei tulppa varmaan tiedäkään, eikä tarvitsekaan mutta moottorin rakentajan se olis hyvä tietääOriginally posted by ThemeJ View PostJuu eihän se tulppa sitä puristussuhdetta tiedä. Pitänee varmaan sitte ostaa vaan uus tommonen boschin 0 227 100 200/203 vahvistin ja kokeilla muuttuuko kun ei mitään oskiloskooppiakaan ole.
Jos auto nimittäin toimii ahdoilla mutta ei ilman painetta niin se on outo syttyvika se, yleensähän murheita on toisinpäin. Tosi myöhäinen ennakko tosin voisi aiheuttaa jotain tuon suuntaista oiretta.
Todella matala puristussuhde+kohtuu raju nokka voi taas aiheuttaakin ongelmia alipaine alueella, tähän vielä hiukan myöhäiselle ajoitettu nokka niin on ongelmia alhaalle tiedossa.
Kerroit purkaneesi moottorin? eli olet varma että venttiilit pitää, männät+renkaat ehjät, ja nokka tosiaan oikein ajoitettu eikä ainakaan paljoa myöhäisellä?
Ja ei, en vittuile kuhan itekseni höpisen
Comment
-
Moottorin alakerta oli nyt viimeksi auki. Kansi oli atomeina viime talvena, koneistettiin. Kuten tuossa aikasemmin jo kerroin niin mekaanista vikaa epäilin aijemmin mutta nyt on kallistunu tuohon syttyyn. Nokan ajotusta tässä useampaan kertaan oon pyöritelly ja tullu siihen tulokseen, että se ei voi olla paljon pielessä. Toki sen sais varmaan täysin oikeeksi jos porailis ne alkuperäiset rattaan reijät ovaaleiksi.Originally posted by 327 2*t+ic View PostJuu, ei tulppa varmaan tiedäkään, eikä tarvitsekaan mutta moottorin rakentajan se olis hyvä tietää
Jos auto nimittäin toimii ahdoilla mutta ei ilman painetta niin se on outo syttyvika se, yleensähän murheita on toisinpäin. Tosi myöhäinen ennakko tosin voisi aiheuttaa jotain tuon suuntaista oiretta.
Todella matala puristussuhde+kohtuu raju nokka voi taas aiheuttaakin ongelmia alipaine alueella, tähän vielä hiukan myöhäiselle ajoitettu nokka niin on ongelmia alhaalle tiedossa.
Kerroit purkaneesi moottorin? eli olet varma että venttiilit pitää, männät+renkaat ehjät, ja nokka tosiaan oikein ajoitettu eikä ainakaan paljoa myöhäisellä?
Ja ei, en vittuile kuhan itekseni höpisen
Oletataan että tulpat roikkuis pelkästään tulpanjohtojen varassa ilmassa ja sillonkaan ajotuslamppu ei näyttäis mitään signaalia jos olis tulpanjohdoissa kiinni, eli puristuksella ei tässä tapauksessa ole mitään merkitystä eikä ajotuksella.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Ihan random ideoita.. a) Eihän sulla ole tatechissa paukku jostain syystä päällä? (et kertonut tatechin versiota..) b) miten on maadoitusten laita, onko maapiuhoilla varmasti kunnon kontakti niin boksilla kuin koko moottorilla? c) muistaakseni kipinänvahvistimessa on pari "kanavaa" vapaana, eli ennenkö ostat uuden vahvistimen kokeile vaihtaa pinnejä toisiin - lonkalta en muista tarkemmin mutta tatechin papereissa tuokin oppi on.. d) onko suuttimien johdot varmasti oikeassa järjestyksessä ja oikein kytketty? Muista sitten kertoa että missä oli vika!Originally posted by ThemeJ View PostIdeoita otetaan vastaan, oon saman ongleman kans jo hetken ollu jumissa...
Comment
-
Noh kerrankin ideoita. Ei ole paukkua tässä versiossa ja ehkäpä se paukulla tekisi jotain muuta kuin heikkoa sytytystä. Maat on tarkisteltu useampaan kertaan eikä ainakaan mitään suurempia vuotoja pitäs olla. Moottorin maata olen epäillyt mutta ilmeisesti tommoseen m10 koneeseen riittää ihan vaan yks orkkis piuha öljypohjaan. Kipinävahvistin on siis tämä 200 malli jossa ei ole kuin yksi kanava. Suuttimen johdot tuskin vaikuttaa sytytykseen.Originally posted by automiaes View PostIhan random ideoita.. a) Eihän sulla ole tatechissa paukku jostain syystä päällä? (et kertonut tatechin versiota..) b) miten on maadoitusten laita, onko maapiuhoilla varmasti kunnon kontakti niin boksilla kuin koko moottorilla? c) muistaakseni kipinänvahvistimessa on pari "kanavaa" vapaana, eli ennenkö ostat uuden vahvistimen kokeile vaihtaa pinnejä toisiin - lonkalta en muista tarkemmin mutta tatechin papereissa tuokin oppi on.. d) onko suuttimien johdot varmasti oikeassa järjestyksessä ja oikein kytketty? Muista sitten kertoa että missä oli vika!
Joskus kun mittailin tyhjäkäynnillä päästöjä niin taispa olla hc arvo jotain 2000 päälle ja kävi niin rikkaalla ettei sanotuksi saa. Suuttimiakaan ei paljon pienemmälle enää tyhjäkäynnillä saa, pitänee kokeilla suuttimiakin jossain vaiheessa vaihtaa toisiin.
Toki ilmottelen kun vika löytyy. Todennäkösesti joku ihan yksinkertanen pikkukämmi käynyt jossain.Last edited by ThemeJ; 13-09-2013, 14:18.Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
-
Eiku tuosta mä sitä ajattelin että jos sulla olisi jostain syystä seos nyt niin paksulla että kipinä sammuu pienillä kierroksilla. Eli suuttimet syöttää bensaa ihan törkeästi liikaa tilanteeseen nähden. Itseasiassa siitä tuli mieleeni seuraava: Onhan sulla paineensäädin oikein kytketty, eli että se päästää tankkiin paluukierrossa ylimääräiset bensat? Onko sulla bensanpaineen mittaria/logitusta käytössä?Originally posted by ThemeJ View PostSuuttimiakaan ei paljon pienemmälle enää tyhjäkäynnillä saa, pitänee kokeilla suuttimiakin jossain vaiheessa vaihtaa toisiin.
Comment
-
Nii suuttimia saa pienemmälle vielä, mutta sen jälkeen ei enää käy. Paineen säädin toimii kyllä eikä bensa jää mihinkään kummittelmaan, mittarikin löytyy.Originally posted by automiaes View PostEiku tuosta mä sitä ajattelin että jos sulla olisi jostain syystä seos nyt niin paksulla että kipinä sammuu pienillä kierroksilla. Eli suuttimet syöttää bensaa ihan törkeästi liikaa tilanteeseen nähden. Itseasiassa siitä tuli mieleeni seuraava: Onhan sulla paineensäädin oikein kytketty, eli että se päästää tankkiin paluukierrossa ylimääräiset bensat? Onko sulla bensanpaineen mittaria/logitusta käytössä?Bmw E30
Bmw 2000Touring Scrap
Ex. Bmw E30 316
Ex. Bmw E36
Comment
Comment