Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pazq
    BTCF Member
    • Jan 2008
    • 3167
    • 47200

    Tommosesta shcrikin 304 kepistä alkais saamaa ihan jepa kepukkaa hiomalla. Toki saahan noita suoraan tilattua 336 asteiseks asti muistaakseni.

    Comment

    • petrolhead
      Moderator
      • Feb 2004
      • 13793
      • Hyvinkää

      Originally posted by pazq View Post
      Tommosesta shcrikin 304 kepistä alkais saamaa ihan jepa kepukkaa hiomalla. Toki saahan noita suoraan tilattua 336 asteiseks asti muistaakseni.
      Oletko katsonut Dbilasin valikoimaa, ja jos olet, niin mielipidettä?
      2015 VW Crafter
      1984 BMW 316
      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

      Comment

      • aisi316
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 409
        • Suomi

        just hiotutin vakionokan asteita 290 nosto 7,4 + fosfatointi 150e makso. Aikasempikin nokka oli hiottu, olen käyttäny lashcappeja
        1502 turbo -77

        316 m10 2.0 NA -88

        316i original -90

        525i touring -03

        Comment

        • [Snowboarder]
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 2188
          • Karstula

          Onko kellään käytännön kokemuksia http://m.ebay.com/itm/171260717024?nav=SEARCH läppiksistä? Haaveilua tulevaisuutta varten
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

          Comment

          • aisi316
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 409
            • Suomi

            m10 öljypumppu kysymys

            m10 öljypumpuissa lohkojen välissä oleva metalli levy jota vasten roottorit on ,onko se kaikissa vai onko se korjauslevy vai parannus uudemmissa malleissa jonka voi vaihtaa. 3 pumppua purin yksi oli e30:sestä siinä oli levy, yksi oli e21:sestä siinä ei ollut, ja yksi 1502:sesta eikä siinäkään ollut.Alumiini päätyä olen joskus hionut suoraksi ja käyttänyt ilman levyä.
            1502 turbo -77

            316 m10 2.0 NA -88

            316i original -90

            525i touring -03

            Comment

            • basso72
              BTCF Member
              • Dec 2004
              • 1837
              • Ylä-Pinsiö

              Originally posted by aisi316 View Post
              m10 öljypumpuissa lohkojen välissä oleva metalli levy jota vasten roottorit on ,onko se kaikissa vai onko se korjauslevy vai parannus uudemmissa malleissa jonka voi vaihtaa. 3 pumppua purin yksi oli e30:sestä siinä oli levy, yksi oli e21:sestä siinä ei ollut, ja yksi 1502:sesta eikä siinäkään ollut.Alumiini päätyä olen joskus hionut suoraksi ja käyttänyt ilman levyä.
              Ei ole kaikissa. On päivitys/parannus. Kannattaa jättää/asentaa,niin ei kaivaudu roottorit siihen alumiinipäätyyn.
              sigpic
              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
              320i -77

              Comment

              • micaw
                BTCF Member
                • Mar 2009
                • 5
                • Jyväskylä

                Minkälaista jakajaa olette käyttäneet tuplien kanssa? Omassa jotain syttypuolella vikaa. Nyt on tuo kaasarikannesta otettu jakaja kiinni, numero oli 0237011004. Pöydällä olis tuo ruiskukannen numerolla: 0237005011 , saiskohan tuon käyntiin jakajan vaihdolla vai missähän vois olla vika kun ei starttaa.

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2044
                  • Riihimäki

                  Käyntiin saa millä vaan ehjällä jakajalla. Esimerkiksi olen käyttänyt vakiota 1502:n jakajaa ilman alipainesäädintä. Ennakkokäyrä vakiojakajissa ei ole mitenkään optimaalinen, mutta kyllä niillä auto käy ja toimii. Hyvän saa jos onnistuu löytämään sellaisen vanhankansan gurun joka vielä osaa painoja ja jousia säätämällä muokata käyrästä sopivamman.

                  Comment

                  • Vauhtivaunu
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 2714
                    • P-Karjala

                    Originally posted by micaw View Post
                    Minkälaista jakajaa olette käyttäneet tuplien kanssa? Omassa jotain syttypuolella vikaa. Nyt on tuo kaasarikannesta otettu jakaja kiinni, numero oli 0237011004. Pöydällä olis tuo ruiskukannen numerolla: 0237005011 , saiskohan tuon käyntiin jakajan vaihdolla vai missähän vois olla vika kun ei starttaa.
                    Siis startti pyörittää konetta mutta se ei käynnisty? Antamillasi tiedoilla onn kyllä mahdotonta antaa tarkempia ohjeita. Antaako se ylipäätään kipinää?
                    sigpic


                    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                    Comment

                    • micaw
                      BTCF Member
                      • Mar 2009
                      • 5
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                      Siis startti pyörittää konetta mutta se ei käynnisty? Antamillasi tiedoilla onn kyllä mahdotonta antaa tarkempia ohjeita. Antaako se ylipäätään kipinää?
                      Startti pyörittää konetta kyllä, kipinää ei tule. Puola on ehjä, tulpan johdot on uudet. En keksi enää muuta kun tuo sytytys yksikkö. Sen verran tuossa mittailin että +12v löytyy ja maadoitus pelaa ja että tuon jakajan ja yksikön väliset kaapelit oli ehjät. Näytti olevan 7-napainen tuo yksikkö.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Ei siinä sit muuta kun Motonetistä uutta. Ei oo eka sytkäboxi joka nyrjähtää M10:stä. Jos tosiaan piuhat on kunnosssa ja se saa kaikki virrat ja maat/ohjauksen mitä tarvii, mut ei katko.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • aisi316
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 409
                          • Suomi

                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          S14-paketti on SRE -618 jota myydään Sachsin sivuilla myös M10(B20) koneeseen. Ja se käy heittämällä M10:pin 228mm levylle tarkoitettuun vauhtipyörään. Mulla on omassa ämkympissä kiinni SRE -618 valeon massalevyllä ja 228mm vauhtiksella sekä pikkugetragilla.


                          http://www.sachsperformance.com/Sach...rung::345.html
                          Onko sulla mikä painelaakeri tässä kombinaatiossa?
                          1502 turbo -77

                          316 m10 2.0 NA -88

                          316i original -90

                          525i touring -03

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by aisi316 View Post
                            Onko sulla mikä painelaakeri tässä kombinaatiossa?

                            Sachsin oma painelaakeri:



                            Ainakin rullatessa irrotti. Konehan mulla oottaa vielä moottorinohjauksen valmistumista :think
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • aisi316
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 409
                              • Suomi

                              Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                              Sachsin oma painelaakeri:



                              Ainakin rullatessa irrotti. Konehan mulla oottaa vielä moottorinohjauksen valmistumista :think
                              joo eli se on toi ihan tavallinen , kun luin vaan jostain ulkolaiselta foorumilta että olis pitäny olla e21 323i painelaakeri ainakii m20 kytkimen kanssa,pituuksissa eroa
                              1502 turbo -77

                              316 m10 2.0 NA -88

                              316i original -90

                              525i touring -03

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by aisi316 View Post
                                joo eli se on toi ihan tavallinen , kun luin vaan jostain ulkolaiselta foorumilta että olis pitäny olla e21 323i painelaakeri ainakii m20 kytkimen kanssa,pituuksissa eroa
                                Nimenomaan M20-koneen kanssa käytetään pitempää 323i:n osaa. M10:ppiin käy M10:pin osat
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎