Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Näkee kyllä että onko täysi liikealue vanoksella
    Pitää käydä katsomassa inpalla. Löysin tästä topicista jo keskustelua aiheesta, niin 20-25 astetta pitäisi olla tyhjäkäynnillä. 3500rpm 45-50 astetta

    Edit. Kävin katsomassa inpalla nokan arvoja. Arvo pompii kierroksista välittämättä 62 ja 88 väliä. Pitää ottaa jakopää auki jossain välissä

    Edit2. Ajotin jakopään uusiksi. Nyt vanos toimii ja vikakoodi pysyy poissa
    Last edited by -kalevi-; 20-04-2019, 18:20.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by -kalevi- View Post
    Voihan se olla niinkin. Eipä käynyt mielessä, eikä tullut tarkistettua

    Jos tuon asentaa väärään asentoon, niin jääkö se siihen perusasentoon, vai voiko se olla vanoksen säätöalueella ihannmissä vain? Mietin että näkisikö inpalla nokan asennosta onko vanos oikein asennettu?
    Näkee kyllä että onko täysi liikealue vanoksella

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Onko se joskus käytetty irti ja laitettu väärässä asennossa paikalleen ja sen takia vanos mechanical jam vikakoodi?
    Voihan se olla niinkin. Eipä käynyt mielessä, eikä tullut tarkistettua

    Jos tuon asentaa väärään asentoon, niin jääkö se siihen perusasentoon, vai voiko se olla vanoksen säätöalueella ihannmissä vain? Mietin että näkisikö inpalla nokan asennosta onko vanos oikein asennettu?
    Last edited by -kalevi-; 09-04-2019, 14:30. Reason: Kyssäri

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Onko se joskus käytetty irti ja laitettu väärässä asennossa paikalleen ja sen takia vanos mechanical jam vikakoodi?

    Leave a comment:


  • -kalevi-
    replied
    Originally posted by puliukk0 View Post
    Ahaa, täytyy hommata beisanin tiivisteet.

    Kiitokset taasen.
    Itse vaihdoin tiivisteet purkalla vanoksen paikallaan. Eli siis vanoksen mäntä oli autossa koko ajan kiinni. Ei tarvinnut ajotukseen koskea. Mutta edelleen herjaa vanos jammed. Nokan ja kampuran asentoanturit uudet orkkis osat. Saa tarjota single vanos solenoidia halvalla

    Leave a comment:


  • puliukk0
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Tuo vikakoodi johtuu lähes aina sökönä olevista vanoksen tiivisteistä. Vanos liikkuu niin hitaasti, että se triggaa koodin.

    Eikä siihen ajoitustyökaluja tarvi lukkopihdeillä vaikka raudan pala nokkien päätyneliöiden päämme, et ne pysyy suorassa operaation ajan.
    Ahaa, täytyy hommata beisanin tiivisteet.

    Kiitokset taasen.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by puliukk0 View Post
    Vikakoodi 212, Vanos jammed. Muuten auto toimii 99% ajasta hyvin mutta satunnaisesti kuumana tyhjäkäynti aaltoilee.

    Voiko tuon solenoidin vain ruuvata irti ja putsata männän jos olisi siitä?

    Ei huvittaisi vielä ostaa ajotuskaluja ja tehdä vanos o renkaita...
    Tuo vikakoodi johtuu lähes aina sökönä olevista vanoksen tiivisteistä. Vanos liikkuu niin hitaasti, että se triggaa koodin.

    Eikä siihen ajoitustyökaluja tarvi lukkopihdeillä vaikka raudan pala nokkien päätyneliöiden päämme, et ne pysyy suorassa operaation ajan.

    Leave a comment:


  • puliukk0
    replied
    Vikakoodi 212, Vanos jammed. Muuten auto toimii 99% ajasta hyvin mutta satunnaisesti kuumana tyhjäkäynti aaltoilee.

    Voiko tuon solenoidin vain ruuvata irti ja putsata männän jos olisi siitä?

    Ei huvittaisi vielä ostaa ajotuskaluja ja tehdä vanos o renkaita...

    Leave a comment:


  • Jarpeli
    replied
    Mikähän mahtaa olla tuon muovin/kumin tarkoitus
    Kampuranpään jakopään rattaassa. En tiedän mikä lie tuohon
    On iskeny kun oli lähteny irti ja heilui siinä kun o-rengas konsanaan.
    Muutenhan tuon vaihtaisi tuonne, mutta kone kun on kiinni autossa eli vain jakopöän koppa on irti ja öpumpun ratas on hitsattu. Samalla jos tuota alkaa päryyttämään aivan osiin tekisi mieli vaihtaa hieman muutakin osaa ja taas lähtee mopo lapasesta.

    Leave a comment:


  • puliukk0
    replied
    Toimiiko tuo cherry vakio M52 ecun kanssa?

    Varmasti järkevin vaihtoehto, se M54 anturi adapterilla on aika arvokas.

    EDIT: Joka tapauksessa ostan kyllä yhden VDO/Siemens anturin, aika halpoja tilata esim. Virosta.
    Last edited by puliukk0; 22-03-2019, 18:54.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Minkä merkkisiä nuo orggikset marmorilta on? Itse olen ebaystä tilaillut vaan niitä missä lukee selvästi siemens ja ei oo ollu ongelmaa vaihdon jälkeen. Melko palon näillä m52:lla tulee ajettua kummiskin. Kampuran asentoanturin voi toki vaihtaa vaikka cherryyn räsiksen adapterilla, niin pitäs olla varma ratkaisu.

    Noissa vanhoissa alkuperäisissä tuskin itse anturissa on edes vikaa. Niissä vaan tahtoo johdot murentua käsiin ajan myötä:


    Tuosta 5v jänniteongelmasta ecussa on ollu kans juttua, mutta itse olen todennut että kun sitä jäähdytinnestettä tiputtaa termarista kampuran asentoanturin päälle, pääsee se ilmeisesti ajan myötä sisälle sinne ja vetää koko anturin pikkuhiljaa oikkariin. Tämä vetää koko 5v linjan ecusta alas, mutta vika korjaantuu kun pistää uuden anturin tilalle. Samaa 5v linjaa käyttää myös tps, eli jos kampuran asentoanturin vikakoodin lisäksi on myös tps vikakoodi, niin tietää että 5voltin linja on ollu alhaalla.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Joo kyllähän noiden alkuperäistenkin osien laatu tuntuu olevan huonompi mitä se oli kun nämä laitteet tehtiin. Valitettavasti nykyisin tuntuu halvin tarjous aina voittavan, vaikka laadullisesti ei olisikaan se paras.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Ei oikeen laatu ole tietyissä osissa vakuuttanut.
    Varsinkaan viim. 10 v...

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Mulla meni laakkoselta ostettu orkkis kahdessa vuodessa sököksi. Onneksi kaverilta löytyi vielä hyllystä samaan laatikkoon laitettu 15v ajettu ja taas toiminut pari vuotta jo tuon jälkeen. Taitaa BMW ottaa varaosat nykyään sieltä mistä halvimmalla saa ja lyödään leima vaan päälle. Ei oikeen laatu ole tietyissä osissa vakuuttanut.

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    No jaa. Taitaa olla tapaus kohtasta. Mulla on reilun kolmen vuoden sisällä alkuperäisiä menny jo kaksi, mutta motonetistä ostettu tarvike on pelannu jo pitkään. Ostin alun perin väliaikaseks, kun ei alkuperäistä saanu samalle päivälle. Mutta nyt taas jonkun aikaa tuo motonetin tarvike anturi ollu ja en taida alkuperäistä laittaakkaan ennen kun tuo hajoaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎