Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Electroid
    replied
    Pakkasen aiheuttamia oireita? :think Sigun m52b28 @ 398tkm



    Joutuu sahaamaan käyntiin ja käy hetken vajailla.
    Muuten toimii suht normaalisti paitsi että rötää/meinaa tukehtua kun antaa kierroksia paikallaan.


    Joo pitää kattoo vikakoodit jossain, kun ei oo itsellä inpa kaapelia.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Pistät viinaa tankkiin, m50nv koneen veivit ja athenan pahvi, niin se kestää sen 500 hyvin. Alulohko on ometettavasti heikompi kuin rauta, mut eipä tuota oo vielä löytyny semmosta konetta, joka ois sen vuoksi hajonnu.

    Ja vaikka m50 moottoreita ei irtona ole tarjolla, niin nettiautossa näyttää olevan 525 e34sia ja 325 e36 tarjolla mistä semmosen äkkiä tempasee ja myy loppu auton osina.
    Last edited by Pazi88; 06-01-2019, 22:22.

    Leave a comment:


  • Bomble
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    1. 400 tienoilla alkaa vakio veivit antamaan periksi. Männät hajoaa helposti nakutuksesta, mutta viinalla kesto on jotain 600hp yläpuolella
    2. Toinen heikko kohta on vakio pahvi. Mut sekin antaa myöhemmin periksi mitä veivit. Kierteet ei kovin helposti anna perksi kun käyttää vakio pultteja ja ei keitä sitä konetta.
    3. Aika hyvin kannet menee ristiin tietyin rajoituksin.
    Eli kanget/männät ja kansipahvin vaihtamalla päästäisiin turvalliseen 500hp? Eikös m50 ole saman mittaiset kanget? Kestääkö nekää sen enempää :think onks toi lohkon puolesta miten viritys ystävällinen? Mulla ei ole mitään kokemusta bmw moottoreista mut sellasta oon nyt vahvasti suunitellu. Vai etinkö suoraan vaan sen m50? Vaikeita pohdintoja

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bomble View Post
    Iltaa, nytkyn tollasta m50 konetta ei ole tullut sopivasti tyrkylle niin mites tuollainen m52b28 sinkkuvanos kone?
    Kysymykset siis kuuluukin:

    1. Kuinka paljon vakio männät/veivit kestävät ahdettuna?
    2. Mitäs heikkoja kohtia näissä on muutakun lohkon kierteet?
    3. Onko m50b25 lähellekkään sama moottori, käykö kannet ristiin yms?

    Ja olen lukenut ja luen vieläkin näitä topikkeja läpi, missään ei vaan varsinaisesti suoria vastauksia ole:think
    1. 400 tienoilla alkaa vakio veivit antamaan periksi. Männät hajoaa helposti nakutuksesta, mutta viinalla kesto on jotain 600hp yläpuolella
    2. Toinen heikko kohta on vakio pahvi. Mut sekin antaa myöhemmin periksi mitä veivit. Kierteet ei kovin helposti anna perksi kun käyttää vakio pultteja ja ei keitä sitä konetta.
    3. Aika hyvin kannet menee ristiin tietyin rajoituksin.
    Last edited by Pazi88; 06-01-2019, 19:32.

    Leave a comment:


  • Bomble
    replied
    M52 turbo

    Iltaa, nytkyn tollasta m50 konetta ei ole tullut sopivasti tyrkylle niin mites tuollainen m52b28 sinkkuvanos kone?
    Kysymykset siis kuuluukin:

    1. Kuinka paljon vakio männät/veivit kestävät ahdettuna?
    2. Mitäs heikkoja kohtia näissä on muutakun lohkon kierteet?
    3. Onko m50b25 lähellekkään sama moottori, käykö kannet ristiin yms?

    Ja olen lukenut ja luen vieläkin näitä topikkeja läpi, missään ei vaan varsinaisesti suoria vastauksia ole:think

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Pitääkö männänrenkaiden liikkua urassa ihan vapaasti? Haittaako, jos tuntuu pientä hankausta, vaikka rengas liikkuukin helposti käsin ilman erityistä voimaa.
    Eikös tuo männänrenkaan välys uraan ole aivan mitattavissa, jos menee toleranssiin niin homman pitäs olla ok :think

    1st groove
    End clearance mm 0.10 ... 0.30
    Axial play mm 0.020 ... 0.060
    2nd groove
    End clearance mm 0.20 ... 0.40
    Axial play mm 0.020 ... 0.060
    3rd groove
    End clearance mm 0.25 ... 0.50
    Axial play mm 0.020 ... 0.060

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Pitääkö männänrenkaiden liikkua urassa ihan vapaasti? Haittaako, jos tuntuu pientä hankausta, vaikka rengas liikkuukin helposti käsin ilman erityistä voimaa.

    Leave a comment:


  • L7R
    replied
    Originally posted by Roisto View Post
    Itse kysymykseen ei mulla oo vastausta mutta oletko sittenkään selvinpäin Elä vedä herneitä, oli vaan sen verran hassu että piti mainita
    Mitenkäs tuosta voi herneitä väärään kurkkuun koraista? Ihan selvinpäin tässä ollaan ja oltiin kirjoittaessa. Kieltämättä norppa rapalassa roikkumassa voi tuottaa hilpeyttä... pienen hämmästyksen jälkeen?

    Tarinalle tuli onnellinen loppu ja molemmat pakosarjat on nyt ostettu! Kiitoksia henkilölle, joka otti salamana yhteyttä yksityisviestillä (axum) ja Vibexille. Ihan tässä liikuttuu, kun näin huolehditaan ja nopeasti nähdään vaivaa! Täältähän sitä pitää aina apua kysellä ensimmäisenä -"veljiltä".... niinkuin tämä kukka rintataskussa kekkuloiva kaheli, Tami sanoisi.
    Hyvät joulut!

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by L7R View Post
    Käykö M54 pakosarja-katit M52tuu'hun?
    Searchi ei sanonut sitten mitään. Kerrassan mykkä.

    Lisäänpä vielä vielä, että pitäisi saada moiset löydettyä ja asennetetuttua (vaikein sana jonka olen selvinpäin kirjoittanut) ennen joulua. Katsastus meni jo. Ovat harvinaisempempia kuin norppa Näsijärvessä Voi tulla jännä reissu lähteä jouluna reissuun ja katsoa kuinka monta sataa kilometriä pääsee. Ja kuinka pitkään pystyy jatkamaan kilvettömällä autolla matkaa. :think
    Minulta löytyy ylimääräisenä katkaistut pakosarjat joissa m52TU katit, toki leikkaa-liimaa menetelmällä vain

    Leave a comment:


  • Roisto
    replied
    Originally posted by L7R View Post
    Käykö M54 pakosarja-katit M52tuu'hun?
    Searchi ei sanonut sitten mitään. Kerrassan mykkä.

    Lisäänpä vielä vielä, että pitäisi saada moiset löydettyä ja asennetetuttua (vaikein sana jonka olen selvinpäin kirjoittanut) ennen joulua. Katsastus meni jo. Ovat harvinaisempempia kuin norppa Näsijärvessä Voi tulla jännä reissu lähteä jouluna reissuun ja katsoa kuinka monta sataa kilometriä pääsee. Ja kuinka pitkään pystyy jatkamaan kilvettömällä autolla matkaa. :think
    Itse kysymykseen ei mulla oo vastausta mutta oletko sittenkään selvinpäin Elä vedä herneitä, oli vaan sen verran hassu että piti mainita

    Leave a comment:


  • L7R
    replied
    Etummainen Pakosarja ostettu jo. Takimmainen pitää vielä löytää.

    Leave a comment:


  • L7R
    replied
    Käykö M54 pakosarja-katit M52tuu'hun?
    Searchi ei sanonut sitten mitään. Kerrassan mykkä.

    Lisäänpä vielä vielä, että pitäisi saada moiset löydettyä ja asennetetuttua (vaikein sana jonka olen selvinpäin kirjoittanut) ennen joulua. Katsastus meni jo. Ovat harvinaisempempia kuin norppa Näsijärvessä Voi tulla jännä reissu lähteä jouluna reissuun ja katsoa kuinka monta sataa kilometriä pääsee. Ja kuinka pitkään pystyy jatkamaan kilvettömällä autolla matkaa. :think
    Last edited by L7R; 18-12-2018, 21:33.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Siellä männässä ei ole mitään pitämässä sitä männänrengasta paikallaan, joten ne kyllä pääsee vapaasti siellä liikkumaan miten itse haluavat. Toisin kuin joissain 2-tahti koneissa esim. missä voi olla aika katastrofaalinen vaikutus jos männänrenkaan katkos pääsee pyörähtämään pako/imuaukon kohdalle:


    Jos öljyrengas on moniosainen, niin siinä näiden osasten asettelulla on merkitystä, koska jos kaikkien katkos on samassa kohtaa, niin siinä voi käydä vähän köpelösti ja sen öljyrengas paketin rakenne hajota. Mutta näistä on kyllä ollu männänrengas pakettien kohdalla ohjeet miten laittaa.

    Leave a comment:


  • Tuukkaw
    replied
    Itse siinä käsityksessä, että tuo pyöriminen koskisi vain nikasil lohkoja.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Mä oon joskus kuullu että jossain koneessa ne laitetaan tiettyihin suuntiin mutta en muista kyllä yhtään että mihin.
    Sitä en tiedä määritteleekö bmw ne tiettyyn suuntaan m50 koneessa.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎