Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Electroid
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 992
    • Jyväskylä

    Nyt on tunne taas vahvana, että alalempien kierroksien tehoja on edelleen kateissa. Kiihdyttäessä tulee selvä tehopiikki jossain n. 4000 kierroksen jälkeen, jolloin vanos kääntää. Kiihtyvyys tuntuu myös aaltoilevan...

    Mm. Maf vaihdettu uuteen huvin ja urheilun vuoksi, mutta ilman huomattavaa vaikutusta. Vikakoodeja/livedataa en oo just nyt katellu...
    - E36 328iA Touring 4/97 -
    Myynissä:
    - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

    Comment

    • Suh0
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2016
      • 530
      • Akaa

      Onko jollain tietoa, minkä kokoiset tai mistä saa suoraan tilaamalla tuohon vanhempaan alumiinikantiseen öljynsuodatinjalkaan niiden kahden tulpan o-renkaat mitkä on sokalla kiinni ?

      Ja onko tuolla suodatinjalalla mitään muuta merkityksellistä eroa kuin erilainen suodatin ?
      Turbo GSX-R
      E36 Coupe
      E90 325i LCI

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6694
        • .......

        Originally posted by Suh0 View Post
        Onko jollain tietoa, minkä kokoiset tai mistä saa suoraan tilaamalla tuohon vanhempaan alumiinikantiseen öljynsuodatinjalkaan niiden kahden tulpan o-renkaat mitkä on sokalla kiinni ?

        Ja onko tuolla suodatinjalalla mitään muuta merkityksellistä eroa kuin erilainen suodatin ?
        Tiiviste/hydrauliikka/joku muu-kaupassa osaavat myydä sopivat.
        Osassa alumiinikantisista jaloista on ne tulpat kierteellä, osassa sokilla.
        Eipä ole muuta käytännön eroa kun suodatin.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • ironhed
          Newbiemmer
          • Sep 2012
          • 13
          • Kuopio

          Nyt alkaa usko loppua z3 kanssa kyseessä m52b28 sinkku vanos.
          Eli auto sekoaa reilu 5000 kierroksen jälkeen ja alkaa käydä huonosti.
          Meinaa sammua tyhjäkäynnillä ja ei kierrä enää kunnolla
          Vikakoodeja luettu ja alkuun oli Kampi-akselin asento tunnistin rikki se vaihdettu, helpotti käyntiin lähtemistä ja tyhjäkäyntiä.
          Mutta puutuu edelleen ylikierroksilla ja vika tulee silti eli alkaa käydä vajaalla.
          Vika ilmenee vedättäessä vaihteella kuin kierrättäessä paikoillaan.
          Vika kuitenkin korjaantuu kun käyttää käynnissä pari kertaa ja kierrokset tasaantuu, mutta heti kun antaa taas kierrosta ni sama juttu...

          Nyt ei anna koodeja enää ja arvot normaalit bmw oman testerin mukaan.
          Bensa paineet mitattu normaalit ja suodatin vaihdettu.
          Tulpat vaihdettu.
          Kampi-akselin asento tunnistin vaihdettu (tosin tarvike) voiko olla rikki ettei koodia anna?
          Käytin puolien johdot yksitellen irti kun kävi vikatilassa ja kaikilla sama juttu käynti huononi vielä lisää eli tuskin niissä mitään.

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11152
            • Oulu

            Ota logia siitä esim. testolla serial moodissa ja katotaan miltä ne näyttää. INPA livedata ei auta tässä tilanteessa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Voihan se tarvike asennontunnistin siellä kummitella. Kannattais aina käyttää alkuperäisiä.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • Nikke700
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 90
                • finland

                Terve tuli moottori otettua irti m52b28 ja nyt ihmettelen mihkä menee tuo aktiivihiilisuodatin pöntön alimmainen letku kiinni?

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by Nikke700 View Post
                  Terve tuli moottori otettua irti m52b28 ja nyt ihmettelen mihkä menee tuo aktiivihiilisuodatin pöntön alimmainen letku kiinni?
                  Ei mihinkään.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • ironhed
                    Newbiemmer
                    • Sep 2012
                    • 13
                    • Kuopio

                    Alkuperäinen tunnistin vaihdettu ei vaikutusta...

                    Comment

                    • GeeTee
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 374
                      • Lappeenranta

                      Mikähän pettäny koneesta kun alkoi kalkattamaan niinkun ois venttiilin nostaja jumissa. ajoin 20km ja ääni paheni ja tuli mukaan epäsäännölisiä kilkatuksia. otin öljyt pois ja katoin suodattimen niin kuparin/messingin väristä metallihilettä suodattimessa? Ääni kuulu koneen takapäästä ehkä yhden pytyn kohilta. Jännä että vedot oli normaalit ja käynti muuten ihan normaalia lukuun ottamatta kilkatusta.
                      e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11152
                        • Oulu

                        Kiertokangen laakeri on muhjuna siellä. Ei hirveesti kannata vetoja ottaa

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • GeeTee
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2007
                          • 374
                          • Lappeenranta

                          Juu se nyt itsellekkin tuli mieleen tosta hileestä.
                          Kattelin inpalla tuota aiemmin ja engine roughness näytti juuri 1 sylinterille kokoajan abaut 1000 arvija kun muut pysyi nollissa melkein kokoajan. mitä mahtaa tarkottaa tuo?
                          e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11152
                            • Oulu

                            Originally posted by GeeTee View Post
                            Juu se nyt itsellekkin tuli mieleen tosta hileestä.
                            Kattelin inpalla tuota aiemmin ja engine roughness näytti juuri 1 sylinterille kokoajan abaut 1000 arvija kun muut pysyi nollissa melkein kokoajan. mitä mahtaa tarkottaa tuo?
                            Ihan arvauksena, että se on aika varmasti käyny esim. laihalla. Suutin ehkä tukossa?

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • GeeTee
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2007
                              • 374
                              • Lappeenranta

                              Jeps. pitää ottaa vielä öljypohja auki niin näkee paremmin. venttiilikopan irrottelin ja siellä näytti suht siistille eikä ollu vielä naarmuja nokissa. tuon hileen seassa oli vaan jonkun verran vähän messingin väriä niin mietin että oisko se sitten lähteny venttiilin ohjureista tms. kun eikös nuo laakeriliuskat oo kirkkaita?
                              e46 325i Touring ex. e61 520d -06, e39 523i, e46 328i Touring, Evolution IV, e34 525i, e36 325i Coupe, e36 325i Coupe M3 Replica

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by GeeTee View Post
                                Jeps. pitää ottaa vielä öljypohja auki niin näkee paremmin. venttiilikopan irrottelin ja siellä näytti suht siistille eikä ollu vielä naarmuja nokissa. tuon hileen seassa oli vaan jonkun verran vähän messingin väriä niin mietin että oisko se sitten lähteny venttiilin ohjureista tms. kun eikös nuo laakeriliuskat oo kirkkaita?
                                Kyllä ainakin osassa laakereista tulee esille muutakin kuin kirkasta kun tarpeeksi kulahtaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎