Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aaape
    BTCF Member
    • Aug 2009
    • 617
    • Muaninka

    Originally posted by naukkis View Post
    Ainakin tuossa logissa näyttäis Lambdat toimivan kuten pitääkin. Jos oli päästöt samalla pielessä niin kattia epäilisin.
    Tuo logi on otettu 10km päästömittauksen jälkeen. Eli meleko varmaan katti siellä sitten vetelee viimesiään.
    e36 328i turbo (95)
    vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
    e30 316 (m30)(87) projekti

    EX.
    e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

    Comment

    • Makisalo
      Newbiemmer
      • Nov 2016
      • 11
      • Jalasjärvi

      Tulipa tuos mieleen, ku väännätin m52 lohkoon helicoilit niin pitäskö siihen nyt sitte käyttää rautalohkon pulttia... kansi on väännetty nyt paikallensa ja tällähetkellä on alumiinilohkoon tarkotetut pultit.. sillä vaan ajattelin ku nythän ne periaattees on raudas kiinni ku on ne helicoilit :think

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11152
        • Oulu

        Originally posted by Makisalo View Post
        Tulipa tuos mieleen, ku väännätin m52 lohkoon helicoilit niin pitäskö siihen nyt sitte käyttää rautalohkon pulttia... kansi on väännetty nyt paikallensa ja tällähetkellä on alumiinilohkoon tarkotetut pultit.. sillä vaan ajattelin ku nythän ne periaattees on raudas kiinni ku on ne helicoilit :think
        Ei. Eroa on pituudessa vain. Ei missään muussa. Varoituksena sit, että ne helicoilit ei siellä tahdo pysyå.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Onko jollain hollilla bensanpaineen säädintä tai suutinkiskoa? Tai muuten löytyy tietoa kuinka paksu kara ja se ylälerssi on BMW:n b-säätimessä?


          Osanumero on 13531436110 ja käytössä monessa mallissa.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Skarpa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2007
            • 3409
            • Kotka

            Originally posted by bemmeri View Post
            Onko jollain hollilla bensanpaineen säädintä tai suutinkiskoa? Tai muuten löytyy tietoa kuinka paksu kara ja se ylälerssi on BMW:n b-säätimessä?


            Osanumero on 13531436110 ja käytössä monessa mallissa.
            Mulla on irrallaan ja voin mittailla puolen tunnin päästä, mut saisko pientä tarkennusta tarvittavista mitoista? Kara on varmaan alipaineletkun kara, mut mikä on ylälerssi?
            BMW E30 - Hitsaamisen iloa

            E30 Armo "330i"

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by Skarpa View Post
              Mulla on irrallaan ja voin mittailla puolen tunnin päästä, mut saisko pientä tarkennusta tarvittavista mitoista? Kara on varmaan alipaineletkun kara, mut mikä on ylälerssi?


              Joo, eli karalla tarkoitin tuota "tapin" paksuutta jossa ohuella osalla O-rengas (kuvassa kullan värinen osa)ja lerssillä tuota paksumpaa halkaisiaa jossa myös O-rengas (kuvassa sininen).



              Alipaineletkun nipalla ei ole väliä.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • Skarpa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2007
                • 3409
                • Kotka

                Originally posted by bemmeri View Post


                Joo, eli karalla tarkoitin tuota "tapin" paksuutta jossa ohuella osalla O-rengas (kuvassa kullan värinen osa)ja lerssillä tuota paksumpaa halkaisiaa jossa myös O-rengas (kuvassa sininen).



                Alipaineletkun nipalla ei ole väliä.
                Jees. Karan halkaisija 7,3 mm. O-rengasuran syvyys 1,1mm. O-renkaan paksuus 1,5mm. Lerssin halkaisija 25,0 mm, O-rengasuran syvyys 2,0 mm ja O-renkaan paksuus 2,5.
                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                E30 Armo "330i"

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4181

                  Originally posted by Skarpa View Post
                  Jees. Karan halkaisija 7,3 mm. O-rengasuran syvyys 1,1mm. O-renkaan paksuus 1,5mm. Lerssin halkaisija 25,0 mm, O-rengasuran syvyys 2,0 mm ja O-renkaan paksuus 2,5.
                  Kiitos.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15262
                    • Ajamisen Iloa

                    Pystyykö ASC:ää koodaamaan kokonaan pois? mekaanisten osien poisto on helppoa ja ABS:n pystyy huijaamaan vastuksella. Mutta silti ACS jää osittain päälle ellei paina nappulaa kabiinissa ja sitten kiinnostaisi päästä siitä vastusvirityksestäkin pois kokonaan. Ulkomaisilta forumeilta ei ole löytynyt mitään tuollaista konstia. Mutta pystyykö esim ecun ohjelmoida toimimaan kuten ASC:tön auto tai pystyykö jonkun ABS-purkin vaihtamaan tms?

                    poistaminen kiinnostaa mutta vain silloin kun sen pystyy tekemään 100% eikä esim niin että auto edelleen yrittää jarruttaa sutivia pyöriä ja myöhäistää sytytystä ellei nappia paina.
                    Last edited by Remotion; 30-05-2017, 20:06.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      ASC on erillinen purkki M52:ssa, sen voi heittää kokonaan mäkeen fyysisesti.

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15262
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by naukkis View Post
                        ASC on erillinen purkki M52:ssa, sen voi heittää kokonaan mäkeen fyysisesti.
                        Kuten sanoin, tiedän tämän ja mekaaninen poisto on helppoa. Mutta ASC:n toiminta jatkuu muillakin tavoilla kuin kaasuläppää liikuttamalla.
                        Pazi88 huikkasi että ACS:n tekemät muutokset sytkähidastukseen vois muuttaa samoiksi mitkä ne on muutenkin ecussa joka oli hyvä vinkki, mutta sitten jää vielä jarrupuoli.... Ilmeisesti ABS-boksi on eri non ASC-autossa? Riittääkö tuon vaihto?
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Remotion View Post
                          Kuten sanoin, tiedän tämän ja mekaaninen poisto on helppoa. Mutta ASC:n toiminta jatkuu muillakin tavoilla kuin kaasuläppää liikuttamalla.
                          Pazi88 huikkasi että ACS:n tekemät muutokset sytkähidastukseen vois muuttaa samoiksi mitkä ne on muutenkin ecussa joka oli hyvä vinkki, mutta sitten jää vielä jarrupuoli.... Ilmeisesti ABS-boksi on eri non ASC-autossa? Riittääkö tuon vaihto?
                          Niin no jos et halua heivata koko ABS-purkkia mäkeen niin NCS-expertillä voi koodata mitä se purkki tekee, mm se ASC on koodattavissa pois ja itse ABS-algoritmejäkin voi säädellä haluamakseen. En ole kokeillut miten pelaa mutta mahdollisesti kun ASC on poiskoodattu pitää ASC-rojut(ei vastusta) olla myös irti boksista ettei tule herjaa väärästä koodauksesta.

                          Tsekkasin expertin ja onhan tuolla noita ASC-asetuksiakin ihan riittämiin, kaasuläpän ohjauksen ja jarrujen käytön voi ohjelmoida erikseen päälle ja pois yms. Mutta simppeli homma esimerkiksi NCS-dummyllä koodailla ASC pois.
                          Last edited by naukkis; 30-05-2017, 21:42.

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11152
                            • Oulu

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Kuten sanoin, tiedän tämän ja mekaaninen poisto on helppoa. Mutta ASC:n toiminta jatkuu muillakin tavoilla kuin kaasuläppää liikuttamalla.
                            Pazi88 huikkasi että ACS:n tekemät muutokset sytkähidastukseen vois muuttaa samoiksi mitkä ne on muutenkin ecussa joka oli hyvä vinkki, mutta sitten jää vielä jarrupuoli.... Ilmeisesti ABS-boksi on eri non ASC-autossa? Riittääkö tuon vaihto?
                            Pitäs riittä. ABS boksi kai sen koko homma pistää alulle, koska se lukee pyörien nopeussignaalia. Se sit käskyttää asc boksia ja sitä kautta ecua. Neloskoneisissa ei taida olla asc:tä, niin sellaisen kun vaihtaa tilalle, luulis pääsevän helposti eroon asc:stä. Mut sit onko itse abs yksikkö fyysisesti erilainen, niin en tiedä :think Autoissa joissa on asc taitaa abs purkki olla siinä abs yksikön kyljessä kiinni. Eikä erillinen kuten vanhoissa.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Remotion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2003
                              • 15262
                              • Ajamisen Iloa

                              Originally posted by naukkis View Post
                              Niin no jos et halua heivata koko ABS-purkkia mäkeen niin NCS-expertillä voi koodata mitä se purkki tekee, mm se ASC on koodattavissa pois ja itse ABS-algoritmejäkin voi säädellä haluamakseen. En ole kokeillut miten pelaa mutta mahdollisesti kun ASC on poiskoodattu pitää ASC-rojut(ei vastusta) olla myös irti boksista ettei tule herjaa väärästä koodauksesta.

                              Tsekkasin expertin ja onhan tuolla noita ASC-asetuksiakin ihan riittämiin, kaasuläpän ohjauksen ja jarrujen käytön voi ohjelmoida erikseen päälle ja pois yms. Mutta simppeli homma esimerkiksi NCS-dummyllä koodailla ASC pois.
                              Onko oikeasti noin. Silloinhan tuo olisi aivan loistava homma!! En ymmärrä miksi maailmalla ei ole ikinä tuota tehty. Se olisi parasta jos ASC-rojut saisi pois. Sitten vaan kaikki mäkeen ja non-ASC-mallin kumiletku suoraan kaasuläpälle.

                              Toinen asia olisi sitten säätää ABS triggeröinti herkkyyttä vähän pienemmälle että se ei niin helposti alkaisi katkoa.
                              Last edited by Remotion; 30-05-2017, 22:09.
                              Z3 coupé individual

                              F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                              E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                              Comment

                              • camshaft
                                BTCF Member
                                • Sep 2016
                                • 539
                                • Kotka

                                Ehkä vähän hönö kysymys mutta onko niin että M52TU:ssa ei välttämättä ole ollenkaan öljyn lämpötilasensoria? Klikkailin tänään aikani kuluksi ajossa salavalikon näyttöjä ja huomasin että Oeltemp näyttää vaan --.

                                Eli eikös niin että tässä ei vissiin ole lämpötila-anturia ollenkaan? Mun nähdäkseni mulla on tämän mallinen se suodattimen jalka mutta jostain syystä realoem ja bmwfans ei näytä mulle tuohon kuvaan kaikkia osia. Eikös tuo kuvan osa 12 (joka koneestani löytyy) ole öljynpaineen kytkin?

                                Realoem sen sijaan antaa mulle osat tähän kuvaan (jossa on myös erillinen temperature sensor) mutta tämä ei ole se suodattimen jalka joka koneessani on...
                                "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
                                Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎