Pitäs siellä olla öljynlämpötila-anturi. Moottorinohjaus käyttää sen tietoa monen jutun laskentaan mm. vanoksen ohjaukseen (öljyn notkeus otetaan huomioon laskennassa) ja sähköisen termostaatin toimintaan (sähköinen termostaatti laskee koneen lämpöjä jos öljynlämpö nousee liian korkeaksi).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
-
-
Ah, joo, nyt selkisi kun jaksoi vähän googlella lisäkaivella...Eli se on nähtävästi öljypohjassa, ja samalla öljyn tasoanturi. Osa 14 ilmeisestikin tuolla.
Pitää kattoa jos tuolla olisi jotain vaikutusta käyntiin, jotain pientä epätasaisuutta olen ollut havaitsevinani varsinkin kylmänä vaikka kone noin yleensä ottaen käy tosi hyvin. En tiedä vaan että jaksaisko just nyt ruveta tuota vaihtamaan kun vasta pari tonnia sitten vaihdoin öljyt viimeksi...
Kiitos!Last edited by camshaft; 09-06-2017, 23:12.
Comment
-
-
Öljynsuodatinjalassa se pitäs käsittääkseni olla. Tuo on vain tasoanturi. Eikä rikkinäisellä öljynlämmön anturilla pitäs olla merkitystä tyhjäkäyntiin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Ainakin tämän mukaan se lämpotilamittaus olisi integroitu samaan sensoriin? Ks. videon selite:
Tämä tosin E46 ja kai M54 mutta ainakin realoemin osakaaviosta näyttäisi mulla löytyvän öljypohjasta tuo sama tikku. En ole vielä vilkuillut auton alle tarkemmin...
Olisiko niin että näitä on kahta eri systeemiä riippuen siitä onko öljynsuodattimen jalka mallia "vino" (kahdella anturilla, myös öljyn lämpötila) vai "suora" (yhdellä anturilla) joka mun autostani löytyy, mutta joka ei täsmää realoemin antaman kuvan kanssa?
Edit: Eikun kävin katsomassa pihalla ja on siellä suodatinjalassa kaksi plugia, toinen tulee suoraan vasemmalle (kuskin puolelle) ja toinen osoittaa taakse Vanoksen öljyletkun vieressä. Viereisessä M52:ssa on vaan se taakse osoittava liitin eli kuten täällä.
Mut mitä hittoa kun musta tuo autossa oleva suodatinjalka ei näytä samalta kuin kumpikaan realoemin kuvista? Eli ei se ole tämäkään koska tässä on vino suodattimen kotelo ja kaksi liitintä osoittavat kuskin puollelle. :think Ei tajuu?Last edited by camshaft; 10-06-2017, 11:53.
Comment
-
-
Originally posted by Nikke700 View PostMoro m52 ei käy tyhjäkäynnillä yhtää nutta 1000rpm käy ja siitä ylöspäin kyllä. Oisko tyhjäkäynti moottorissa jotain häikkää? Kone siis purettu ja kasattu täysin uusiks ja nyt ei käy kun kierroksilla hyvin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostÄäntääkö se tyhjäkäyntiventtiili kun autossa on virrat päällä?Last edited by Nikke700; 16-06-2017, 21:12.
Comment
-
-
Onkos tälläistä käynyt muille? Tuo ketjun laahaimen toinen tappi syystä tai toisesta päässyt irtoamaan ja hakannut tuollaisen kolon lohkoon. Täystuho ollut aika lähellä. Konehan toimi ilman suurempia sivuääniä. Tuli ihan yllätyksenä kun irroitin jakopään kopan öljynpaluun hitsausta varten. Kyseessä siis e36 328i -95 295tkm
Suunnitelmissa olisi vaihtaa tilalle nyt ainakin väliaikaisesti M50B25 Vanos pata e34 525i:stä. Olikos tässä suurempia haasteita? Anturoinnissa eroja?Jos m52 sähköjä pyrkisi käyttämään. Öljypohja loiskelevyineen löytyy ja romraideri.Last edited by Joni*; 17-06-2017, 23:37.Z3 Roadster 2.8 -00
Comment
-
-
Originally posted by Joni* View PostOnkos tälläistä käynyt muille? Tuo ketjun laahaimen toinen tappi syystä tai toisesta päässyt irtoamaan ja hakannut tuollaisen kolon lohkoon. Täystuho ollut aika lähellä. Konehan toimi ilman suurempia sivuääniä. Tuli ihan yllätyksenä kun irroitin jakopään kopan öljynpaluun hitsausta varten. Kyseessä siis e36 328i -95 295tkm
Suunnitelmissa olisi vaihtaa tilalle nyt ainakin väliaikaisesti M50B25 Vanos pata e34 525i:stä. Olikos tässä suurempia haasteita? Anturoinnissa eroja?Jos m52 sähköjä pyrkisi käyttämään. Öljypohja loiskelevyineen löytyy ja romraideri.
Comment
-
-
Originally posted by Joni* View PostSuunnitelmissa olisi vaihtaa tilalle nyt ainakin väliaikaisesti M50B25 Vanos pata e34 525i:stä. Olikos tässä suurempia haasteita? Anturoinnissa eroja?Jos m52 sähköjä pyrkisi käyttämään. Öljypohja loiskelevyineen löytyy ja romraideri.
Olikohan noissa myös eroa vanos solenoidissa?
Comment
-
-
Originally posted by Joni* View PostSuunnitelmissa olisi vaihtaa tilalle nyt ainakin väliaikaisesti M50B25 Vanos pata e34 525i:stä. Olikos tässä suurempia haasteita? Anturoinnissa eroja?Jos m52 sähköjä pyrkisi käyttämään. Öljypohja loiskelevyineen löytyy ja romraideri.hitto vie,ja taksi tuo
BMW:N VIRTA-AVAIMESTA KÄYNNISTYY ENEMMÄN.
Comment
-
-
Tervehdys, hyvät herrat.
Kävin katsurilta koittamassa leimaa paperiin ja ei mennyt päästöistä läpi CO% oli 0,6 kierroksilla, pitäisi olla alle 0,3%.
Tyhjäkäynnillä kaikki oli linjassa.
No siittä sitten kotia ja vikakoodin lukuun, imuilman lämpötila-anturia herjailee eikä ole sellaista vikakoodia ennen ollut, koitin kuitata ei poistu -> uusi anturi tilauksessa ja kyllä ne kuuluisat imuvuodot katsotaan taas kertaalleen kun anturia vaihdellaan.
Vähän sekalaisesti löytyi tarinaa aiheesta mutta eikö ole niin että seokset menee rikkaalle nyt kun kuvittelee että pakkasessa ajellaan?
Eli sitä kautta vaikuttaa suoraan päästöihin ja myös kulutukseen joka on nyt muutaman kuukauden ollut sekalaisessa matka-ajossa n. 9,2 ennen olen kyllä päässyt helposti sinne 8,6 tuntumaan, hieman "tuoksahtaakin" kun kunnolla poljinta survaisee.
Vai voisiko olla vielä jotain muuta ongelmaa?
Katsuri höpisi jotain lambdoista ja Vanoksen tiivisteistä tms.
Pulkkana 523iA/-98 M52 myllyllä.
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostTervehdys, hyvät herrat.
Kävin katsurilta koittamassa leimaa paperiin ja ei mennyt päästöistä läpi CO% oli 0,6 kierroksilla, pitäisi olla alle 0,3%.
Tyhjäkäynnillä kaikki oli linjassa.
No siittä sitten kotia ja vikakoodin lukuun, imuilman lämpötila-anturia herjailee eikä ole sellaista vikakoodia ennen ollut, koitin kuitata ei poistu -> uusi anturi tilauksessa ja kyllä ne kuuluisat imuvuodot katsotaan taas kertaalleen kun anturia vaihdellaan.
Vähän sekalaisesti löytyi tarinaa aiheesta mutta eikö ole niin että seokset menee rikkaalle nyt kun kuvittelee että pakkasessa ajellaan?
Eli sitä kautta vaikuttaa suoraan päästöihin ja myös kulutukseen joka on nyt muutaman kuukauden ollut sekalaisessa matka-ajossa n. 9,2 ennen olen kyllä päässyt helposti sinne 8,6 tuntumaan, hieman "tuoksahtaakin" kun kunnolla poljinta survaisee.
Vai voisiko olla vielä jotain muuta ongelmaa?
Katsuri höpisi jotain lambdoista ja Vanoksen tiivisteistä tms.
Pulkkana 523iA/-98 M52 myllyllä.
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostTervehdys, hyvät herrat.
Kävin katsurilta koittamassa leimaa paperiin ja ei mennyt päästöistä läpi CO% oli 0,6 kierroksilla, pitäisi olla alle 0,3%.
Tyhjäkäynnillä kaikki oli linjassa.
No siittä sitten kotia ja vikakoodin lukuun, imuilman lämpötila-anturia herjailee eikä ole sellaista vikakoodia ennen ollut, koitin kuitata ei poistu -> uusi anturi tilauksessa ja kyllä ne kuuluisat imuvuodot katsotaan taas kertaalleen kun anturia vaihdellaan.
Vähän sekalaisesti löytyi tarinaa aiheesta mutta eikö ole niin että seokset menee rikkaalle nyt kun kuvittelee että pakkasessa ajellaan?
Eli sitä kautta vaikuttaa suoraan päästöihin ja myös kulutukseen joka on nyt muutaman kuukauden ollut sekalaisessa matka-ajossa n. 9,2 ennen olen kyllä päässyt helposti sinne 8,6 tuntumaan, hieman "tuoksahtaakin" kun kunnolla poljinta survaisee.
Vai voisiko olla vielä jotain muuta ongelmaa?
Katsuri höpisi jotain lambdoista ja Vanoksen tiivisteistä tms.
Pulkkana 523iA/-98 M52 myllyllä.
Sinkku vai tuplavanos? Vanoksen tiivisteet ei sinkkuvanoksissa paljoa vaikuta. Ja ei käytännössä ollenkaan päästöihin. Tuplavanos koneet onkin eriasia. Niinhin ne kannattaa uusia. Ja lamdat näistä harvemmin menee. Jos epäilyttää, niin katsoo vaikka testolla livedataa lamdoista. Niistä pitäs kummastakin tulla nättiä sinikäyrää kun kone käy lämpimänä tyhjää.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Comment