Originally posted by Remotion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Originally posted by Tuukkaw View PostMikä on B25 vakio kannentiivisteen paksuus kun niitä näyttäs saavan ainakin 1.75 ja 2.05mm?
Onkos kukaan mitannut paljonko vakio koneessa jää venttiilin ja männän väliin tilaa?
Comment
-
-
Kertokaapa nyt tyhmälle, että miksi ei onnistu? Jakopäätä olen kasaamassa ja siihen asti meni hienosti, kun rupesin vanosta lyömään paikalleen. Nimittäin kun imunokkaan ruuvataan ne kaikki siihen ketjupyörään tulevat osat kiinni ja yrittää pyöräyttää ketjua, että vanos imaisee paikalleen. On osat niin hyvin kiinni että imunokka lähtee pyörimään matkassa. Käsittääkseni noin ei pitäisi tapahtua? Siis se nokkien välinen ketju ei liiku mihinkään ilman että imunokka liikkuisi samalla. Paitsi jos löysää ne kolme mutteria nokan päästä.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Pidä lenkkiavaimella nokasta kiinni, ettei se pääse pyörimään. Sitä varten ne lukituspalikat on, mitä niissä seteissä tulee. Sulla toki voi olla imunokan puoleinen ketjun ratas väärässä asennossa, ettei koko homma edes onnistu.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostPidä lenkkiavaimella nokasta kiinni, ettei se pääse pyörimään. Sitä varten ne lukituspalikat on, mitä niissä seteissä tulee. Sulla toki voi olla imunokan puoleinen ketjun ratas väärässä asennossa, ettei koko homma edes onnistu.E39 525d -00
E39 523i-96
E30 316 -86
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostKertokaapa nyt tyhmälle, että miksi ei onnistu? Jakopäätä olen kasaamassa ja siihen asti meni hienosti, kun rupesin vanosta lyömään paikalleen. Nimittäin kun imunokkaan ruuvataan ne kaikki siihen ketjupyörään tulevat osat kiinni ja yrittää pyöräyttää ketjua, että vanos imaisee paikalleen. On osat niin hyvin kiinni että imunokka lähtee pyörimään matkassa. Käsittääkseni noin ei pitäisi tapahtua? Siis se nokkien välinen ketju ei liiku mihinkään ilman että imunokka liikkuisi samalla. Paitsi jos löysää ne kolme mutteria nokan päästä.Last edited by biimerrrrville; 18-12-2016, 18:57.
Comment
-
-
Originally posted by Krynx View PostVäsäsin alumiinista jonkinlaisen lukitus käikäleen, mutta en ainakaan meisselillä saanut käännettyä kun on niin tiukassa. Väärässä asennossa miten? Eikö se ratas käännetä myötäpäivään ja sitten vastapäivään kun vanos asennetaan?
Jos ei lukitse nokkia niin helpompi saada vanos paikalleen on pitää jakopää paikallaan ja pyörittää nokkia, katsoo vaan että ne nokkapyörän liukuma-alueet tulee oikein jotta ei jää rajoittamaan vanoksen toiminta-aluetta.
Comment
-
-
Auto e39 m52b25 automaatti.
Mikä voisi olla, kun moottorijarrutus ei toimi kunnolla/aina? "Nypyttää" kun päästää kaasun ylös ja kulutusmittari heiluu nollan ja kahen litran välillä. Yleensä auttaa jos vaihtaa manuaalisesti pienempää, niin että kierrokset nousee korkeemmalle.
Aktiivisia vikakoodeja ei anna moottorista eikä laatikosta, mutta muistista löytyy tämmöstä:
DME -> Shadow-memory:
34/04 - Muffler flap
10/08 - Pulse width modulated signal for input air condition compressor
ABS -> 28/01 - Throttle position (ADS-part)E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostAuto e39 m52b25 automaatti.
Mikä voisi olla, kun moottorijarrutus ei toimi kunnolla/aina? "Nypyttää" kun päästää kaasun ylös ja kulutusmittari heiluu nollan ja kahen litran välillä. Yleensä auttaa jos vaihtaa manuaalisesti pienempää, niin että kierrokset nousee korkeemmalle.
Aktiivisia vikakoodeja ei anna moottorista eikä laatikosta, mutta muistista löytyy tämmöstä:
DME -> Shadow-memory:
34/04 - Muffler flap
10/08 - Pulse width modulated signal for input air condition compressor
ABS -> 28/01 - Throttle position (ADS-part)
Ei tunnista että kaasuläppä menisi kunnolla kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostAuto e39 m52b25 automaatti.
Mikä voisi olla, kun moottorijarrutus ei toimi kunnolla/aina? "Nypyttää" kun päästää kaasun ylös ja kulutusmittari heiluu nollan ja kahen litran välillä. Yleensä auttaa jos vaihtaa manuaalisesti pienempää, niin että kierrokset nousee korkeemmalle.
Aktiivisia vikakoodeja ei anna moottorista eikä laatikosta, mutta muistista löytyy tämmöstä:
DME -> Shadow-memory:
34/04 - Muffler flap
10/08 - Pulse width modulated signal for input air condition compressor
ABS -> 28/01 - Throttle position (ADS-part)Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by janke View PostMinulla aiheutti vastaavaa vikaa aikoinaan nokantunnistin. Jos olet hiljattain vaihtanut uuden alkuperäisen, niin vika on sitten muualla.
Pitää kokeilla vaihtaa tuo kaasuläpän tunnistin.E61 525xda -08
Comment
-
-
Single vanos M52B28 pätkii ajaessa ja saattaa sammua. Äkkiä tutkien vikamuistissa koodi
56 Ignition Current Feedback Resistor - Open Circuit
Sylinterien 3 ja 4 roughness -arvo n. 1000, kun muut 0. Mistähän olis syytä lähteä metsästelemään?Last edited by Skarpa; 05-02-2017, 17:22.
Comment
-
-
Onko muita koodeja? Itsellä nokantunnistin aiheutti sen että välillä auto ikäänkuin sammui hetkeksi lennosta. Todella pelottavaa kun tapahtuu kesken ohitusta tai kurvia. Ja se nokan tunnistin oli vielä varmuuden vuoksi vaihdettu uuteen, kun laitettiin vanha takaisin niin ongelmat loppuivat.Last edited by Remotion; 05-02-2017, 18:11.
Comment
-
-
Originally posted by Remotion View PostOnko muita koodeja? Itsellä nokantunnistin aiheutti sen että välillä auto ikäänkuin sammui hetkeksi lennosta. Todella pelottavaa kun tapahtuu kesken ohitusta tai kurvia. Ja se nokan tunnistin oli vielä varmuuden vuoksi vaihdettu uuteen, kun laitettiin vanha takaisin niin ongelmat loppuivat.
Comment
-
-
Onkos porukalla ollut tapana vaihtaa noita kiertokangen pultteja?
Tissin ohjeessa lukee että vaihdetttava ja nuohan ovat venyviä joten se kävisi järkeen.
Mutta miksi kukaa ei valmista noita varaosina? Tämä taasen kielisi siitä että niitä käytettäisiin uudelleen.
Kysessä siis M50 kiertokangen pultti:
11241713342
Comment
-
Comment