Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nikke700
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 90
    • finland

    taas vaihteeks uus ongelma m52b28.. tuli vaihettua kansipahvi ja laitettua nesteet konesee. käytin autoa noin 30 sec ja sit sammuitin sen. kasaisilin loppuosia kiinni ja seuraavana pv huomasin että jäähdyitn nestettä vuotaa koneen eestä kun pyyhki pois vanhoja nii suoraa ketjukopan ja kannentiivisten välistä. aluksi luulin et termarin koppa olis vuotanut mutta ei nii olisko jollain ollut vastaava että missä ois vika enneku alan taas purkamaan ja paikantamaan tarkemmin vuoto paikka. kansi luultavasti otettava irti mutta ei viittis ylimäärästä hommaa tehä jos vika ei olekkaan siellä...

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      Mikä kierre on siinä suutinkiskon nipassa?

      Vielä parempi jos ois heittää linkki/tieto sopivaan adapteriin. Noissa bensanpaineen mittaussarjoissa on useammanlaisia adaptereja ja varmaan sopiva löytyisi sieltä. Mutta en tarviisi kuin sen yhden sopivan, mielellään suomesta tai kohtuu kuluilla/ajassa jostain muualta.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11152
        • Oulu

        Originally posted by bemmeri View Post
        Mikä kierre on siinä suutinkiskon nipassa?
        Se on normaali autonrenkaan venttiili. Voi esim. rengaspainemittarilla mitata bensanpaineet.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Se on normaali autonrenkaan venttiili. Voi esim. rengaspainemittarilla mitata bensanpaineet.
          Aha.

          Kiitos
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Jka
            BTCF Member
            • Sep 2009
            • 215
            • jyväskylä

            Mulla hajos tulpan kierre yhdestä sylinteristä kun oli tulppa löystynyt ja huomasin liian myöhään kun kuului outo nakutus. Sain uuden tulpan pysymään vaikka sieltä oli iso osa kierteistä silppuna. Siihen on seuraavaksi todnäk joku korjaus tehtävä kun tulpat vaihtaa. Onko helicoil paras vaihtoehto? M54 koneena
            E70 X5 4.8i
            ex: E46 325Ci

            Comment

            • aaape
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 617
              • Muaninka

              Minkälaista arvoa kaasuläpänasentotunnistimen pitäisi näyttää läppä kiinni? toinen tunnistin näyttää 0,33 ja toinen 0,64 onko tuolla miten suuri merkitys?
              e36 328i turbo (95)
              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
              e30 316 (m30)(87) projekti

              EX.
              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11152
                • Oulu

                Originally posted by aaape View Post
                Minkälaista arvoa kaasuläpänasentotunnistimen pitäisi näyttää läppä kiinni? toinen tunnistin näyttää 0,33 ja toinen 0,64 onko tuolla miten suuri merkitys?
                Merkitys on moottorijarruun, kiihdytysrikastukseen ja täyskaasurikastukseen. En oo mitannu arvoja, mut se anturi ei mene päästä päähän normaalistiikkaan.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • aaape
                  BTCF Member
                  • Aug 2009
                  • 617
                  • Muaninka

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Merkitys on moottorijarruun, kiihdytysrikastukseen ja täyskaasurikastukseen. En oo mitannu arvoja, mut se anturi ei mene päästä päähän normaalistiikkaan.
                  sittenpä tuolla ei lienee vaikutusta. päästöjen kanssa lievää taistelua tyhjäkäynnillä HC pyörii jossain 114-140 välillä mut arvot kirkkaasti läpi kierroksilla HC n.20 kierroksilta kun pudottaa tyhjäkäynnille niin jonkun 15 sek. arvot pysyy hyvänä ja sitten lähtee pikkuhiljaa kapuamaan ylöspäin ja asettuu tuonne reiluun sataseen :think kaikki letkut ja tiivisteet on vaihettu mitkä vois aiheuttaa ilmavaivoja samoten tulpat on uudet.
                  e36 328i turbo (95)
                  vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                  e30 316 (m30)(87) projekti

                  EX.
                  e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11152
                    • Oulu

                    Originally posted by aaape View Post
                    sittenpä tuolla ei lienee vaikutusta. päästöjen kanssa lievää taistelua tyhjäkäynnillä HC pyörii jossain 114-140 välillä mut arvot kirkkaasti läpi kierroksilla HC n.20 kierroksilta kun pudottaa tyhjäkäynnille niin jonkun 15 sek. arvot pysyy hyvänä ja sitten lähtee pikkuhiljaa kapuamaan ylöspäin ja asettuu tuonne reiluun sataseen :think kaikki letkut ja tiivisteet on vaihettu mitkä vois aiheuttaa ilmavaivoja samoten tulpat on uudet.
                    Joo ei vaikuta tyhjäkäynnillä mitenkään, ellei se sit koko ajan luule et kaasu olis pohjassa. Mut tuskin . Sun pitää testolla kattoa livedataa, että lamdat yms. pelaa.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • 426Hemi
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2008
                      • 621
                      • Pälkäne

                      Moniko asteinen termari kannattaa laittaa kesäkäyttöön e36 328:iin?

                      Nykyinen jumii vissiin auki kun ei lämpene yli sinisen.
                      ex: viitisenkymmentä bmw+muut

                      Comment

                      • JJT
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6694
                        • .......

                        Originally posted by 426Hemi View Post
                        Moniko asteinen termari kannattaa laittaa kesäkäyttöön e36 328:iin?

                        Nykyinen jumii vissiin auki kun ei lämpene yli sinisen.
                        Se 92-asteinen on ihan sopiva kesäkeleillekkin.
                        Myyn:
                        M10/20/52 E30-E36 osia

                        Comment

                        • naukkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1222
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by aaape View Post
                          sittenpä tuolla ei lienee vaikutusta. päästöjen kanssa lievää taistelua tyhjäkäynnillä HC pyörii jossain 114-140 välillä mut arvot kirkkaasti läpi kierroksilla HC n.20 kierroksilta kun pudottaa tyhjäkäynnille niin jonkun 15 sek. arvot pysyy hyvänä ja sitten lähtee pikkuhiljaa kapuamaan ylöspäin ja asettuu tuonne reiluun sataseen :think kaikki letkut ja tiivisteet on vaihettu mitkä vois aiheuttaa ilmavaivoja samoten tulpat on uudet.
                          Joko lambdat, tulpat tai katti jäähtyy, lambda-arvo jos muuttuu niin lambdat ongelmana, jos pelkästään hiilivedyt nousee niin hyvin todennäköisesti katti on nähnyt parhaat päivänsä. Tulpatkin voi olla ongelma mutta siinä käynti muuttuu aavistuksen epätasaisemmaksi samalla.

                          Kerta hc:t menee hitaasti vain karvan yli sallitusta fiksu katsuri antais leiman, paskan katin tyhjäkäyntipäästöjä voi toki fiksailla ecun ohjelmistolla, syttyennakkoa pois sen verran että saa pakolämmöt nousemaan.

                          Comment

                          • aaape
                            BTCF Member
                            • Aug 2009
                            • 617
                            • Muaninka

                            Originally posted by naukkis View Post
                            Joko lambdat, tulpat tai katti jäähtyy, lambda-arvo jos muuttuu niin lambdat ongelmana, jos pelkästään hiilivedyt nousee niin hyvin todennäköisesti katti on nähnyt parhaat päivänsä. Tulpatkin voi olla ongelma mutta siinä käynti muuttuu aavistuksen epätasaisemmaksi samalla.

                            Kerta hc:t menee hitaasti vain karvan yli sallitusta fiksu katsuri antais leiman, paskan katin tyhjäkäyntipäästöjä voi toki fiksailla ecun ohjelmistolla, syttyennakkoa pois sen verran että saa pakolämmöt nousemaan.
                            Leimaus ei oo ongelma kun hain korjaamolta lapun.

                            tuossa otin login nuista lambdoista https://www.dropbox.com/s/e7n9qn1o4s...05951.csv?dl=0
                            e36 328i turbo (95)
                            vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                            e30 316 (m30)(87) projekti

                            EX.
                            e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                            Comment

                            • Suh0
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2016
                              • 530
                              • Akaa

                              Mikä virka tolla muovisuojalla on imunokan päällä ? joku roiskesuoja huohotinta varten ? voiko sen jättää mäkeen kun on aika ruotonen...
                              Turbo GSX-R
                              E36 Coupe
                              E90 325i LCI

                              Comment

                              • naukkis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 1222
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by aaape View Post
                                Leimaus ei oo ongelma kun hain korjaamolta lapun.

                                tuossa otin login nuista lambdoista https://www.dropbox.com/s/e7n9qn1o4s...05951.csv?dl=0
                                Ainakin tuossa logissa näyttäis Lambdat toimivan kuten pitääkin. Jos oli päästöt samalla pielessä niin kattia epäilisin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎