En nyt ainakaan kovinkaan helposti löytänyt joten kysytään. Oliko jollain myynnissä niitä alumiinisiä termarikoteiloita? Ois tarvetta, löystyy tuo muovinen febi bilstein tasasin väliajoin...
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Originally posted by juha_s View PostEn nyt ainakaan kovinkaan helposti löytänyt joten kysytään. Oliko jollain myynnissä niitä alumiinisiä termarikoteiloita? Ois tarvetta, löystyy tuo muovinen febi bilstein tasasin väliajoin...
Comment
-
Moikka!
Auto on 523i -99 M52B25
Mulla on ollut jonkin aikaa lämpöongelmia eli lämmöt nousee ja laskee. Viimeaikoina kuitenkin ollut ajokelvoton, eli noussut liikaa.
Purin autosta keulasta viskon ja muovit pois, ja letkuja puristamalla huomasi, että siitä muovisesta termostaattikotelosta suhisee ilmaa, eli sieltä se falskaa.
Kotelon olen siihen vaihtanut uuteen, mutta huomasin että niistä 10mm pulttien rei´istä on kierteet mennyt, eli ei saa kiristettyä kunnolla sitä koteloa.
Olisiko neuvoja kuinka toimia?
Minulle tulee mieleen kaksi ratkaisua:
1. Vetää kotelon reunat tiivistemassalla ja sitten kiertää pultit niin lujalle kuin saa. (kemiallisen metallin kanssa?)
2. Ruuvaa niihin koloihin ns. kierretapit, jotka sitten jollain todella vahvalla kierreliimalla sinne ankkuroi. Näin kiinnitys muuttuisi mutteri kiinnitykseksi. Samoin myös varmaan olisi hyvä tiivistemassalla vetää kotelo.
Kierretapilla tässätapauksessa tuskin saadaan hyötyä, koska reiät ovat 6mm, eikä niistä voi tehdä 8mm reikiä
Comment
-
Tyyppiongelma alulohkoissa. Paras tapa korjata tuo on teräksiset kierreinsertit rei'issä. Kannattaa katella youtubesta pazi88:n videoita aiheesta. Kannenpulteista on oma jaksonsa ja lisäksi valkosen E30:n projektivideossa korjataan termarikotelon kierteitä jaksossa, jossa tehdään turbon öljynpaluuta.
Comment
-
Jep helicoilit vaan kierteisiin. Helppo ja nopea homma. Noita helicoileja saa aina olla setti erikokoisia vieressä, kun näiden alumiini koneiden kanssa väsää
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Kiitoksia kovasti nopeista vastauksista!
Helicoilia itsekin ajattelin, mutta mulla sattuu olemaan vain 8mm helicoil setti. Muistaakseni maksaa miljoonan.
Saakohan motonetistä jotain ns pirkka Helicoilia?
Edit: vastaan itse itselleni, eli biltemasta näyttäisi saavan todella huokeaan hintaan hyviä settejä. 25eur yksi koko, 80eur setti jossa 5 eri kokoa.Last edited by Bemarituristi; 17-06-2016, 06:56.
Comment
-
Ja jos kiire ei oo, niin ebaystä saa vieläkin halvemmalla. Mut ei tuo bilteman settikään konkurssiin vie.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Noniin perjantaina nyppäsin autosta koneen irti ja kun laatikkoa olin purkamassa niin yksi pikkupultti meni poikki ja ensimmäisen ison pultin avaamisen johdosta halkes lohkosta pala pois.
Eli voiko hitsata palan takas lohkoon vai ettiä vaa suosiolla uus parempi lohko, kyseessä siis m52b25 nikasil lohko.
En saa tota konetta varmaan riittävän tukevasti pukkiin kiinni jos on vaa kolme ehjää m12 kierrettä lohkossaLast edited by naikou; 30-10-2016, 21:29.E39 523i Turbo
Comment
-
Mikä pultti? Veikkaan sitä pakosarjanpuolesta alempaa pulttia. Se on varmaan jokaisessa umpi jumissa. Niille kahdelle ylemmälle ei varmaan voi tehdä mitään, mut alemmat saanee ammattimies vielä hitsattua kuntoon, ilman että lohko elää piloille.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Molemmat alemmat m12 pultit oli umpi jumissa, imusarjan puoleinen alempi hajotti lohkon avattaessa ja ilmusarjan puolelta alhaalta katkes myös semmonen pienempi pultti lohkoon mutta siihen jäi hyvä jämä vielä mihin saa mutterin hitsattua jos koittas avata vielä.
Tekis kyllä mieli hommata semmonen putkitettu lohko mut taitavat olla vähän kiven alla, mitenköhän käy nikasil pinnotteen ku pitää snurralla tehä tilaa m50 veiveille?
E39 523i Turbo
Comment
-
Se on M52tu tai M54 :thinkOriginally posted by Noc View PostOsaako joku sanoa mikä lohko on tyypiltään kuvassa vasemmalla? Piti olla samanlaiset...F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Onko kellään kokemusta m52b28 kansiremontista? Eli siis nesteet jääty pakkasella ja nyt tuntuu että ilmattua ei saa, lämmöt myös käynyt punasella. Eli onko helpompi ostaa uusi kone vai rempata vanha? Ilmeisesti on kansi halki, eikä vain kannentiiviste palanut. e36 kyseessä.
Comment
-
Jos vika on paikallistettu kanteen ja tietää, että lohko on ehjä, niin mikä etttei se kannen vaihdolla menis. Mut jos on jäätynyt/keittänyt, niin on tietty riski, että lohkosta on kannenpultteja korkannut. Korjattavissa toki nekin, mut vähän työläämpi. Multa saat ehjän kannen 220 eurolla.Originally posted by Bimmer145 View PostOnko kellään kokemusta m52b28 kansiremontista? Eli siis nesteet jääty pakkasella ja nyt tuntuu että ilmattua ei saa, lämmöt myös käynyt punasella. Eli onko helpompi ostaa uusi kone vai rempata vanha? Ilmeisesti on kansi halki, eikä vain kannentiiviste palanut. e36 kyseessä.
Comment
-
Ensviikolla olis tarkotus kansi ottaa pois ja kattoa mitä syöny. Laitatko mulle pari kuvaa kannesta yv?Originally posted by Skarpa View PostJos vika on paikallistettu kanteen ja tietää, että lohko on ehjä, niin mikä etttei se kannen vaihdolla menis. Mut jos on jäätynyt/keittänyt, niin on tietty riski, että lohkosta on kannenpultteja korkannut. Korjattavissa toki nekin, mut vähän työläämpi. Multa saat ehjän kannen 220 eurolla.
Comment
Comment