Niin siis pystyykö vanhaan laittaa tuon uuden anturin koneen takapäähän vai puuttuuko paikka/muuta eroa koneen takapäässä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Originally posted by Electroid View PostNiin siis pystyykö vanhaan laittaa tuon uuden anturin koneen takapäähän vai puuttuuko paikka/muuta eroa koneen takapäässä?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostMitäs ne päästöarvot on kokonaisuudessaa? Pelkästä co-arvosta ei voi tehdä kummoista diagnoosia. Jos pakokaasuissa on reagoimatonta happea kyseessä kattiongelma, jos ei niin lambda-arvon pitäisi olla pielessä.
CO% 0,2
CO2% 14,7
HC 99
O2% 0,6
Kierroksilla
CO% 0,6
CO2% 14,6
HC 88
O2% 0,57
Lambda 1.02
Tuollaiset ne on, HC on siis kaiketi aika korkeella kun sallittu on 100.
Veikkauksia ongelman aiheuttajasta?
Vanhakin lappu on varmasti jossain tallessa, voisi tsekata mitä on joskus ollut.
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostTyhjäkäynnillä
CO% 0,2
CO2% 14,7
HC 99
O2% 0,6
Kierroksilla
CO% 0,6
CO2% 14,6
HC 88
O2% 0,57
Lambda 1.02
Tuollaiset ne on, HC on siis kaiketi aika korkeella kun sallittu on 100.
Veikkauksia ongelman aiheuttajasta?
Vanhakin lappu on varmasti jossain tallessa, voisi tsekata mitä on joskus ollut.
Eli jos katti pelaisi kuten pitää O2 tipahtaisi nollaan, CO samoin ja HC laskisi myös lähelle nollaa tuon vapaan hapen määrän perusteella.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostEi mitään muuta ongelmaa päästöissä kuin että katti ei herää kunnolla. Voinee riittää että lämmittää sen vain kunnolla.
Eli jos katti pelaisi kuten pitää O2 tipahtaisi nollaan, CO samoin ja HC laskisi myös lähelle nollaa tuon vapaan hapen määrän perusteella.
Katsurikin sitä vielä viitisen minuuttia kierrätteli (ja pyöritteli päätään).
Vastavalla runnomisella aina ennenkin mennyt lävitse.
Vaihtelen nyt ensin sen imuilman lämpötila-anturin ja käyn imuvuotopaikat läpi, tiedä sitten onko niistä mitään hyötyä.
Onpa sitä sitten 4viikon kesäloma aikaa kötöstellä uusinta katsastuksen jälkeen jos tulee uusi hylky.
Comment
-
-
Vanos solenoidi on ilmeisesti tiukassa, kun itseltä loppu uskallus vääntää auki. :think (sigun sinkkuvanos)
Meinasin vaihtaa nokan asentotunnistimen uuteen (orggis osaan, paikalla mikälie tarvikeosa) samalla, kun venttiilikopan tiiviseteen vaihdoin.- E36 328iA Touring 4/97 -
Myynissä:
- Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -
Comment
-
-
Originally posted by Electroid View PostVanos solenoidi on ilmeisesti tiukassa, kun itseltä loppu uskallus vääntää auki. :think (sigun sinkkuvanos)
Meinasin vaihtaa nokan asentotunnistimen uuteen (orggis osaan, paikalla mikälie tarvikeosa) samalla, kun venttiilikopan tiiviseteen vaihdoin.Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
Kauppakassina: Hyundai i30 -21
-Raahe Connection-
-Team Kärppä- limited edition
Comment
-
-
Kyllä se aukeaa kun vedät vaan, saattaa noi isompikierteiset välillä hirvittää jos ei ole paljon kokemusta avaamisesta mutta ei niitä oikeen käsin särje millään. Käsin vetäessä siellä M16 nurkilla rupee suurimmalla osalla loppumaan veto ennen kun paikat hajoaa jos ei jatkovarsia käytetä.Retard Member
Comment
-
-
Kokeillaan vielä. Oire: alavääntö lämpimänä täysin hukassa. n.4000rpm jälkeen vetää suht normaalisti, mutta aaltoillen. Ajat "pakko"vitosella 100km/h ja lyöt kaasun pohjaan (ei kuitenkaan kickdowniin) ei tapahdu käytännössä mitään.
Inpan sain viimein toimimaan, mutta ei silläkään vikakoodia. Arvoja tutkin niin kaikki muu näytti ihan järkeviä, paitsi ilmamassat tyhjäkäynnilläkin yli asteikon. Ja engine load ihan älyttömästi yli asteikon 144mg.
Toivoton tapaus. Yli puolivuotta ollu jo vika päällä ja ei muka vikaa löydy.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostKokeillaan vielä. Oire: alavääntö lämpimänä täysin hukassa. n.4000rpm jälkeen vetää suht normaalisti, mutta aaltoillen. Ajat "pakko"vitosella 100km/h ja lyöt kaasun pohjaan (ei kuitenkaan kickdowniin) ei tapahdu käytännössä mitään.
Inpan sain viimein toimimaan, mutta ei silläkään vikakoodia. Arvoja tutkin niin kaikki muu näytti ihan järkeviä, paitsi ilmamassat tyhjäkäynnilläkin yli asteikon. Ja engine load ihan älyttömästi yli asteikon 144mg.
Toivoton tapaus. Yli puolivuotta ollu jo vika päällä ja ei muka vikaa löydy.
Asenna testo, loggaa ds3 serial moodissa kaikki "general engine values" osion arvot ja pukkaa täyskaasukiihdytyksestä logi tänne. Pitäs nähdä onko esim. MAF valmis. Mut toki jos sulla näyttää inpa jotain 20 kg/h maf arvoja tyhkäynnillä, niin maf vaihtoon.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostEi niitä asteikoita kannata tuijottaa. Paljon oli ilmamäärä? N. 15kg/h on normaali tyhjäkäynnillä.
Asenna testo, loggaa ds3 serial moodissa kaikki "general engine values" osion arvot ja pukkaa täyskaasukiihdytyksestä logi tänne. Pitäs nähdä onko esim. MAF valmis. Mut toki jos sulla näyttää inpa jotain 20 kg/h maf arvoja tyhkäynnillä, niin maf vaihtoon.
Air use of the idle control valve 20.00kg/h
Moottori lämmin ja tyhjäkäynti kierrokset 770rpm. Eli massamittari vaihtoonko? Vois tietty kokeilla puhistaa ja katsoa tapahtuuko arvoille mitään.E61 525xda -08
Comment
-
-
Originally posted by Purtsi123 View PostTotal air use of air mass flow meter 21.00kg/h
Air use of the idle control valve 20.00kg/h
Moottori lämmin ja tyhjäkäynti kierrokset 770rpm. Eli massamittari vaihtoonko? Vois tietty kokeilla puhistaa ja katsoa tapahtuuko arvoille mitään.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Joo kyllä uus maf vaihtoon. Ihan liikaa näyttää.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Jos MAF näyttää liikaa Lamdba integrator arvo on pirusti miinuksella. Jos ei ole niin MAF on ihan kunnossa, turha vaihtaa. Harvemminhan ne maffit alkavat liikaa näyttää vanhemmiten.
Suuri kuormitus tyhjäkäynillä viittais johonkin limp-home moodiin eli jos vaikka kampianturi on poissa pelistä vanos on pysyvästi myöhäisellä ja ennakot pienellä, tyhjäkäyntikuormitus suuri ja alaväännöt olemattomat. Tosin em. tilanteeessa dme:ltä saa vikakoodin viallisesta anturista, muuten oireet sopisivat hyvin.
Comment
-
Comment