Tarviiko M5X laturit jäähdytystä - Mielipiteitä puolesta/vastaan? Osassa malleista on jäähdytyskanava, oaassa ei.
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
-
Ohan nuo pelannu hyvin ilmakin. Mut varmaan riippuu paljon siellä on kuormaa perässä. Eli jos tämä liittyy sun e30 prokkikseen, niin ei paljo ole laturille kuormaaOriginally posted by Skarpa View PostTarviiko M5X laturit jäähdytystä - Mielipiteitä puolesta/vastaan? Osassa malleista on jäähdytyskanava, oaassa ei.
joku e39 onkin jo aivan eri asia. Pikkusen eri malliin kuormaa mitä e30:ssä, missä lähinnä valot ja moottorinohjaus vie virtaa
Last edited by Pazi88; 26-10-2018, 12:50.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
M50 kylmäkäynnistys
M50 vanos taitaa olla aika lähellä m52, niin laitoin tänne. -95 e34 520iA ois semmonen ongelma, että kylmänä pitää startata kauan, että lähtee käyntiin. Lämpimänä kestää ehkä hieman kauemmin kuin pitäisi. Tuossa vielä video. Kuvattu kun oli vielä plussan puolella, 4 asteen pakkasessa piti vielä kauemmin starttailla. Pitäisikö kiekkamittarin nousta kun startti pyörii? Ei näy nousevan ennen kun kone vähän hörähtää. Bensapumppu laitettu pyörimään aina kun virrat päällä, koska moottorinohjaus maadoitti releen viiveellä kun starttasi. Ennen tätä piti sahata lämpimänäkin. Mitähän osia tuosta kannattais lähtee vaihtelemaan?
E: lisäyksenä vielä, että tupruttaa valkoista savua kylmänäLast edited by Ranep; 29-10-2018, 21:51.
Comment
-
Vikakoodin luvulla ehkä vois selvitä jotain. Noin vanha auto tosin vaatii ads interface kaapelin, jotta inpalla saa koodit luettua. Pitkät starttaukset voivat viitata risaan kampiakselin asentotunnistimeen, tai sitten bensansaannissa edelleen häiriötä.Originally posted by Ranep View PostM50 vanos taitaa olla aika lähellä m52, niin laitoin tänne. -95 e34 520iA ois semmonen ongelma, että kylmänä pitää startata kauan, että lähtee käyntiin. Lämpimänä kestää ehkä hieman kauemmin kuin pitäisi. Tuossa vielä video. Kuvattu kun oli vielä plussan puolella, 4 asteen pakkasessa piti vielä kauemmin starttailla. Pitäisikö kiekkamittarin nousta kun startti pyörii? Ei näy nousevan ennen kun kone vähän hörähtää. Bensapumppu laitettu pyörimään aina kun virrat päällä, koska moottorinohjaus maadoitti releen viiveellä kun starttasi. Ennen tätä piti sahata lämpimänäkin. Mitähän osia tuosta kannattais lähtee vaihtelemaan?
Comment
-
Originally posted by Pazi88 View PostOhan nuo pelannu hyvin ilmakin. Mut varmaan riippuu paljon siellä on kuormaa perässä. Eli jos tämä liittyy sun e30 prokkikseen, niin ei paljo ole laturille kuormaa
joku e39 onkin jo aivan eri asia. Pikkusen eri malliin kuormaa mitä e30:ssä, missä lähinnä valot ja moottorinohjaus vie virtaa 
Kiitoksia, Armostahan tässä on kyse. Seuraava kysymys: M52 vaparivirikone katukäytössä E85:llä. Kumpaa termaria suosittelet: 88- vai 92-asteista? Varmaan 88-asteinen. Se rajahan mulla on sähköflektin kytkimessäkin.Last edited by Skarpa; 30-10-2018, 11:01.
Comment
-
Pitäisikö flektin kytkimen kuitenkin olla kuumemmalla arvolla kuin termari :thinkOriginally posted by Skarpa View PostKiitoksia, Armostahan tässä on kyse. Seuraava kysymys: M52 vaparivirikone katukäytössä E85:llä. Kumpaa termaria suosittelet: 88- vai 92-asteista? Varmaan 88-asteinen. Se rajahan mulla on sähköflektin kytkimessäkin.
Comment
-
Jos se on koneessa. Mutta koneen lämpötila on vähän huono ohjaamaan flektiä. Se siis joko käynnistää flektin liian myöhään, kun koneen lämmöt on vähän koholla, jos lämpötilakytkin on korkeemmalla arvolla kun termari. Tai sitten flekti huutaa koko ajan koneen ollessa käyntilämpötilassa jos se on about samalla lämpöarvolla mitä termari.Originally posted by jr66 View PostPitäisikö flektin kytkimen kuitenkin olla kuumemmalla arvolla kuin termari :think
Oikea tapa on nuuskia veden lämpötilaa syylärissä taikka syyläristä ulos tulevasta letkusta. Siellä olen todennut joku 60-70 asteisen lämpötilakytkimen olevan sopiva, jolloin flekti puuttuu peliin hyvissä ajoin ennenkuin syyläristä palaava neste on liian kuumaa jäähdyttämään moottoria. Pitäen koneen lämpötilan vakaana. Ja tällöin flekti ei myöskään turhaan puhise vaikka kone oiskin lämmin, mutta syylärissä kylmät nesteet. Tommonen 88-asteinenkin lämpötilakytkin puuttuu peliin vähän turhan myöhään jolloin koneen lämpötila kerkeää nousta normaalista ylöspäin.
Mutta tämä kyssäri, niin kuumempi termari on e85 käytössä parempi, koska korkeampi koneen lämpötila saa öljyn sekaan huuhtoutuneen viinan haihtumaan sieltä nopeammin pois. Negatiivisia vaikutuksia sillä ei oikeestaan ole, jos flektin ohjaus on tuollainen syylärin lämpötilaan perustuva tarpeeksi kylmällä kytkimellä, mikä ei anna koneen lämpöjen nousta normaali käyttölämpötilaa korkeammiksi.Originally posted by Skarpa View PostKiitoksia, Armostahan tässä on kyse. Seuraava kysymys: M52 vaparivirikone katukäytössä E85:llä. Kumpaa termaria suosittelet: 88- vai 92-asteista? Varmaan 88-asteinen. Se rajahan mulla on sähköflektin kytkimessäkin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
Samaa mietein itse. Niin päin ei ainakaan saa olla, että flekti hyrrää koko ajan. Pitääpä vielä tarkistaa toi flektin kytkin.Originally posted by jr66 View PostPitäisikö flektin kytkimen kuitenkin olla kuumemmalla arvolla kuin termari :think
Edit: Kiitoksi taas asiantuntevista kommenteista, Pasi. Pitää varmaan alkuun panna 92-asteinen termari ja toi 88/80 -asteinen kytkin ja testata käytössä, kun ne tosta hyllystä jo löytyyLast edited by Skarpa; 30-10-2018, 14:16.
Comment
-
Nyt pääsin lukemaan koodit, 75 ja 79 oli, ja tulivat takaisinkin nollauksen jälkeen. 75 vissiin lambda sensor voltage ja 79 cam position sensor. Mitäs tuo 75 oikeen tarkottaa, ja vaikuttaako käynnistymiseen? Nokan asentoanturi on otettu toimivana puretusta m52b25, niin ei luulis senkään rikki olevan:thinkOriginally posted by Ranep View PostM50 vanos taitaa olla aika lähellä m52, niin laitoin tänne. -95 e34 520iA ois semmonen ongelma, että kylmänä pitää startata kauan, että lähtee käyntiin. Lämpimänä kestää ehkä hieman kauemmin kuin pitäisi. Tuossa vielä video. Kuvattu kun oli vielä plussan puolella, 4 asteen pakkasessa piti vielä kauemmin starttailla. Pitäisikö kiekkamittarin nousta kun startti pyörii? Ei näy nousevan ennen kun kone vähän hörähtää. Bensapumppu laitettu pyörimään aina kun virrat päällä, koska moottorinohjaus maadoitti releen viiveellä kun starttasi. Ennen tätä piti sahata lämpimänäkin. Mitähän osia tuosta kannattais lähtee vaihtelemaan?
E: lisäyksenä vielä, että tupruttaa valkoista savua kylmänä
Comment
-
Laihalla tai rikkaalla lähtökohtaisesti.Originally posted by Ranep View PostNyt pääsin lukemaan koodit, 75 ja 79 oli, ja tulivat takaisinkin nollauksen jälkeen. 75 vissiin lambda sensor voltage ja 79 cam position sensor. Mitäs tuo 75 oikeen tarkottaa, ja vaikuttaako käynnistymiseen? Nokan asentoanturi on otettu toimivana puretusta m52b25, niin ei luulis senkään rikki olevan:think
Myös tolle nokan anturille on monta eri koodia. Esim huono signaali, oikosulku, ja nämä pysyvänä tai välillä jne
Suosittelen koodien lukua kunnon vehkeillä ja mielellään ammattitaitoisin silmin livedata.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
e39 1996 528ia, miten saa automaattilootan vapaalle ilman virtoja?
Löytyykö nahkapussin alta joku salpa yms vastaava?10, 525d LCI M-sport touring, carbonschwarz
96- 528iA M-sport, montrealblau metallic
Ex. 11, 325i LCI M-sport man, sapphireschwarz metallic
Ex. 07, 525d LCI M-sport, tiefseeblau metallic
Ex. 08, 325d, diamondschwarz
Comment
-
-
Kyllä kai se nuin vanhassa menee vapaalle vaikka ilman avainta virtalukossa.Originally posted by snaytserie View Poste39 1996 528ia, miten saa automaattilootan vapaalle ilman virtoja?
Löytyykö nahkapussin alta joku salpa yms vastaava?
EDIT: Eikun joo, lukko tuleekin juuri 9/96. Oma on vielä 7/96.
Comment
-
Minkäs pituiset M50 kiertokanget menee M52B25 moottoriin "heittämällä"? oonko ymmärtänyt oikein että vanosmallin M50:ssä on saman mittaiset kiertokanget.
Syksyllä auto sylkäs penkistä 501nm vääntöä ja alkaa hirvittää että voi M52 vakioveivi antautua
Comment
-
M50 vanoksettoman veivit on saman pituiset ja aika huomattavasti jämymmät.Originally posted by Biimersson View PostMinkäs pituiset M50 kiertokanget menee M52B25 moottoriin "heittämällä"? oonko ymmärtänyt oikein että vanosmallin M50:ssä on saman mittaiset kiertokanget.
Syksyllä auto sylkäs penkistä 501nm vääntöä ja alkaa hirvittää että voi M52 vakioveivi antautua
E36 M52B28 turbo
E46 330d M57n
S1000rr
Comment
Comment