Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HTK12
    replied
    Originally posted by Tättärää View Post
    Moro!
    Elikkäs viikko takaperin ihmettelin kun isommilla vaihteilla ei kierrokset noussut yli 3000 ja jäi siihen junnaamaan kunneks laski kaasua ja vaihde vaihtui. Käytin sitten piuhassa ja sellainen koodi löytyi kun hiukkassuodatin:pakokaasun paine epälooginen.. huoltomies ei osannut yhdistää vikaa koodiin joten foorumia selailemalla olen yrittänyt vian aiheuttajaa selvittää ajelin sitten autolla jonkinverran kun ei normiajoon vaikuttanut vaan pelkästään kun kiihdytti kovempaa. Nyt viikonloppuna sitten alkoi meno hyytymään ja auto ei kulje mihinkään. Kaasun kun laittaa pohjaan kierrokset nousee ~1500 eikä mitään oikeen tapahdu.. myös p-asennolla kaasuttaessa kierrokset nousee hitaammin kuin normaalisti ja stoppaa 3000rpm. Mitään valoja ei ole syttynyt missään vaiheessa. Huomenna ajattelin käydä laakkoselta kysymässä paine-anturia jos sen vaihtaisi. Osaisiko joku neuvoa mikä voisi olla vikana tai että jos vaihdan anturin, niin mitä muuta pitää tehdä? Ja tosiaan autona 530da 2005

    Edit:eli siis voiko suodatin olla tukossa kun ei ole antanut siitä mitään merkkiä eikä koodia, vai onko sitten mennyt tukkoon sitten kun alkoi hyytymään��
    Kuten edellä todettiin, niin luultavasti todella tukossa nyt se suodatin. Eli piuhan päähän koodien takistukseen. Kannattaa salavalikosta vilkaista paljonko lämmöt on. Poltto vaatii seuraavat onnistuakseen: jäähdytysneste yli 75C, pakolämmöt pitää olla riitävän korkeat, tankissa pitää olla yli 10l ja polttoa estäviä vikakoodeja ei osaa olla.

    Mikäli lämpenee yli 75C, niin tankkiin DPF kliineriä ja pakkopolttoa sekä koodien jatkuvaa nollaamista. Eli sovi jonkun foorumilaisen kanssa DPF poltosta. Voi herjailla epäloogista painetta kun paine nousee todella korkealle (tämän voi tarkistaa siellä piuhan päässä). Näitä saa aina välillä käydä polttelemassa puhtaaksi, vaikka omistaja ei vielä olisi huomannut auton hyytyvän. Sitten kun alkaa hyytymään, niin on todella tukossa. Kun poltto on innistunut, niin kannattaa tarkistaa vielä vastapaineet ja tarvittaessa laittaa vielä uutta pakkopolttoa.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Jepa, eiköhän siellä ole suodatin vaan täysin tukossa, ja vastapaineet nousee niin korkealle että DDE rajoittaa kierroksia. Tuo paine epälooginen-vikakoodi ainakin on tuttu juuri vastaavasta tilanteesta, kun vastapaine on jo niin kova ettei anturikaan sitä todeksi usko.
    Vikakoodit lukuun, mahdollisien vikojen korjaus (edellä mainittu), jonka jälkeen tankkiin dpf-cleaneriä ja pakkopolttoa kunnes pönttö aukeaa. Voi vaatia jopa 4-6h ajoa pahimmillaan mutta aina ne on auenneet.

    Leave a comment:


  • janne30
    replied
    Käytä jollai foorumilaisel tietokoneen päässä kiinni.

    Jos dpf tukossa niin pakkopolttoa. Jos ei tee ni ternostaatit vaihtoon, jos ei vieläkää ni kaasuläppä tms paskana.

    Leave a comment:


  • Tättärää
    replied
    Moro!
    Elikkäs viikko takaperin ihmettelin kun isommilla vaihteilla ei kierrokset noussut yli 3000 ja jäi siihen junnaamaan kunneks laski kaasua ja vaihde vaihtui. Käytin sitten piuhassa ja sellainen koodi löytyi kun hiukkassuodatin:pakokaasun paine epälooginen.. huoltomies ei osannut yhdistää vikaa koodiin joten foorumia selailemalla olen yrittänyt vian aiheuttajaa selvittää ajelin sitten autolla jonkinverran kun ei normiajoon vaikuttanut vaan pelkästään kun kiihdytti kovempaa. Nyt viikonloppuna sitten alkoi meno hyytymään ja auto ei kulje mihinkään. Kaasun kun laittaa pohjaan kierrokset nousee ~1500 eikä mitään oikeen tapahdu.. myös p-asennolla kaasuttaessa kierrokset nousee hitaammin kuin normaalisti ja stoppaa 3000rpm. Mitään valoja ei ole syttynyt missään vaiheessa. Huomenna ajattelin käydä laakkoselta kysymässä paine-anturia jos sen vaihtaisi. Osaisiko joku neuvoa mikä voisi olla vikana tai että jos vaihdan anturin, niin mitä muuta pitää tehdä? Ja tosiaan autona 530da 2005

    Edit:eli siis voiko suodatin olla tukossa kun ei ole antanut siitä mitään merkkiä eikä koodia, vai onko sitten mennyt tukkoon sitten kun alkoi hyytymään��
    Last edited by Tättärää; 17-01-2017, 19:03.

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by pheno View Post
    Milläs job nimellä Tool32:ssa sai pakkopolton päälle ? D71N47A0

    Sen verran tullu nurkka-ajoa nyt että, ettei pysty sanomaan koska viimeks on poltto tapahtunut, vois olla hyvä ajaa tuo joskus ?

    Keskittyny näihin diagnostiikka juttuihin viime aikoina niin jääny tälläset asiat huomaamatta
    Kyllä se auto kertoo jos ei ole onnistunut polttoa tekeen, mahdottoman suuri rasitus on koko polttotapahtuma ja jos vielä tarpeettomasti sitä käskyttää päälle.

    Leave a comment:


  • pheno
    replied
    Milläs job nimellä Tool32:ssa sai pakkopolton päälle ? D71N47A0

    Sen verran tullu nurkka-ajoa nyt että, ettei pysty sanomaan koska viimeks on poltto tapahtunut, vois olla hyvä ajaa tuo joskus ?

    Keskittyny näihin diagnostiikka juttuihin viime aikoina niin jääny tälläset asiat huomaamatta

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Mica View Post
    Jokohan täällä/jossain on puitu tätä?
    Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
    Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.
    Ei ohje bmw:ltä ole tullut vaan jokainen autonvalmistaja on joutunut aikoinaan ilmoittamaan mallikohtaisesti maksimi savutusarvon ja tätä arvoa alkaa nyt katsastuslaitokset noudattamaan.

    Leave a comment:


  • AK-87
    replied
    Originally posted by Mica View Post
    Jokohan täällä/jossain on puitu tätä?
    Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
    Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.
    Sillälailla. Omassa 320d M47:ssa näytti tyyppikilven arvo olevan myös 0,5. Syksyllä mitattu k-arvo on 0,57 tyhjällä kannulla. Noh, riski oli tiedossa ja näillä mennään. Edelleen tekisin samoin, jos vaihtoehtona oli laittaa OEM DPF.

    Leave a comment:


  • evilracer
    replied
    Mersuforumilla juttua samasta aiheesta:

    Leave a comment:


  • Mica
    replied
    Jokohan täällä/jossain on puitu tätä?
    Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
    Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by SPL330d View Post
    Kiitoksia tästä. ISTaa googlailinkin hieman (rheingold ja se toinen versio). Toiminee samalla "inpa" piuhalla?
    Toimii samalla piuhalla. ISTA:sta puhutaan myös Rheingold nimellä. Aiemmissa versioissa luki ikkunan yläreunassa Rheingold, uudemmissa ISTA+.
    Last edited by HTK12; 09-01-2017, 12:57.

    Leave a comment:


  • SPL330d
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    INPA:ssa on osalle autoista hieman puutteelliset live-datat. Tool32 saa pakkopoltot ym tehtyä, tosin ISTA on paljon helpompi käyttää, joten suosittelen kyllä ISTA:a kuten Supra^ jo tuossa edellä. Mikäli live-dataa haluaa logittaa, niin sitten TESTO, tämäkin tosin on hankalampi käyttää kuin ISTA. ISTA:lla pystyy tekemään aika kattavasti kaikkea, siitä löytyy korjausohjeet, sähkökaaviot jne.
    Kiitoksia tästä. ISTaa googlailinkin hieman (rheingold ja se toinen versio). Toiminee samalla "inpa" piuhalla?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by SPL330d View Post
    Tietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
    Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?

    Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
    Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
    Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.

    Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
    Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.

    Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?

    - Sakke
    INPA:ssa on osalle autoista hieman puutteelliset live-datat. Tool32 saa pakkopoltot ym tehtyä, tosin ISTA on paljon helpompi käyttää, joten suosittelen kyllä ISTA:a kuten Supra^ jo tuossa edellä. Mikäli live-dataa haluaa logittaa, niin sitten TESTO, tämäkin tosin on hankalampi käyttää kuin ISTA. ISTA:lla pystyy tekemään aika kattavasti kaikkea, siitä löytyy korjausohjeet, sähkökaaviot jne.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by SPL330d View Post
    Tietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
    Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?

    Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
    Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
    Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.

    Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
    Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.

    Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?

    - Sakke
    Rohkenen väittää ettei INPA:lla saa pakkopolttoa päälle. Tarvitset ISTA:n, sillä voit sitten tehdä vaikka ja mitä.

    Leave a comment:


  • SPL330d
    replied
    DPF Inpa painemittaus

    Tietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
    Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?

    Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
    Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
    Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.

    Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
    Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.

    Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?

    - Sakke

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎