Tässä jo vähän aikaa pohdiskellut nokkia turbo koneeseen, näyttäisi että monessa tehdas-ahdetussa motissa on inan isompi nokka pakopuolella. Onko tästä jotain hyövää vai vaan joku päästö/taloudellisuus juttu?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Originally posted by aae30 View PostKaikkee ne keksii, mut mites, onko kukaan bemarissaan vastaavia kokeillut?
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...kpl-2000040403
https://www.puuilo.fi/bl-sulake-gm-15a-ledilla
Jätetään uusavuttomille.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostTuskin tämän foorumin käyttäjät moisia tarvii.
Jätetään uusavuttomille.
vaikka voishan sen perinteisen urheilunakin ottaa, mutta ku ei o tarvetta/halua urheilla.
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
ei oo hirveesti kaasari e28ien kanssa tullu pelailtua, nyt ois tilanne kaasarista ruiskuksi. Vetelin jo pa linjat yms, mihin kannattais tunkea bensanpaluu?
ajattelin että käyn pihalta hakemassa ruiskumallisen tankkilaitteen mutta kaikki ihan läpimätiä. uuden hinta oli about 500€ ni ei oikeen sekään napostele.
walbron 450 tankin sisälle ois kova juttu mutta, käytännössä yks "044" käy myös ulkopuolisena asennuksena, niinkuin orkkis. vedänkö vaan poralla reijän tankkiin ja hoidan paluun siten vai onko jotain muita fiksumpia ideoita?E30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMistäs löytyisi turbomyssyjä hyvä valikoima, koitan löytää K03 ahtimeen.
?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by Joma View Postei oo hirveesti kaasari e28ien kanssa tullu pelailtua, nyt ois tilanne kaasarista ruiskuksi. Vetelin jo pa linjat yms, mihin kannattais tunkea bensanpaluu?
ajattelin että käyn pihalta hakemassa ruiskumallisen tankkilaitteen mutta kaikki ihan läpimätiä. uuden hinta oli about 500€ ni ei oikeen sekään napostele.
walbron 450 tankin sisälle ois kova juttu mutta, käytännössä yks "044" käy myös ulkopuolisena asennuksena, niinkuin orkkis. vedänkö vaan poralla reijän tankkiin ja hoidan paluun siten vai onko jotain muita fiksumpia ideoita?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostVaihda siihen orggistankkiin sellainen imu/anturiosa jossa paluuletkulle paikkaE30 M52b28 M122h Amme
E28 x monta
E23 728i Ministeri
E10 1600-2 Garret
VW LT50 Huoltoajoneuvo
HD lapio jätskikruiseri
Comment
-
-
Originally posted by Joma View Postno täähän se oli idea, mutta pihalta kävin kahta irrottamassa ja molemmat mureni käsiin. Se uuden hinta oli 500€ ni ei oikeen napostele, no täytyy varmaa tota olemassaolevaa muokata, auto ku jo muutenki pelastettu museoinnilta..
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Mitähän teen väärin kun en saa ohivuotomittaria toimimaan? Semmoinen perus kahden mittarin paineilmalla toimiva hässäkkä siis, olikohan BGS:n tekele. Käyttämätön, tilasin joskus keväällä. Ohjeissa on se ”kalibrointi” jossa pitäisi ruuvata paineensäätövenaa niin pitkään että %-mittari laskee nollille (eli kaakkoon tässä tapauksessa kun asteikko on käänteinen). Kuitenkin mulla jumahtaa molemmat mittarit samalle kohtaa, %-lukema taisi olla 40, vaikka ruuvaisi ihan kiinni asti. Toiseen suuntaan toimii sitten ihan oikein, eli toiseen ääripäähän ruuvaamalla molemmat mittarit menevät ”nollille” (eli prosenttimittarin tapauksessa 100% ohivuoto).E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by Wespa View PostMitähän teen väärin kun en saa ohivuotomittaria toimimaan? Semmoinen perus kahden mittarin paineilmalla toimiva hässäkkä siis, olikohan BGS:n tekele. Käyttämätön, tilasin joskus keväällä. Ohjeissa on se ”kalibrointi” jossa pitäisi ruuvata paineensäätövenaa niin pitkään että %-mittari laskee nollille (eli kaakkoon tässä tapauksessa kun asteikko on käänteinen). Kuitenkin mulla jumahtaa molemmat mittarit samalle kohtaa, %-lukema taisi olla 40, vaikka ruuvaisi ihan kiinni asti. Toiseen suuntaan toimii sitten ihan oikein, eli toiseen ääripäähän ruuvaamalla molemmat mittarit menevät ”nollille” (eli prosenttimittarin tapauksessa 100% ohivuoto).
Sen pitää olla muistaakseni irti eli pikaliitin sulkee linjan.
Sitten väännät nupista että näyttää kaakkoon, sitten kytket pyttyyn menevän letkun niin mittari alkaa näyttää ohivuotoa.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment