memebuy23buy

Mai ex Näästi Biist:M6-05,Koeajo:Harvinainen kaunotar, Maserati Merak, F1-tunnelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Italowestern
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 507
    • Vantaa

    Originally posted by Remotion View Post
    lumiveistoksia? tää rupee olee aika loppuun tekohengitetty aihe...
    No jaa. Voi olla, tai sitten ei.. Eihän näitä ole pakko lukea.

    Takaspoilerin sopivaa korkeutta ja muotoa oli helppo tsekkailla lumen avulla.

    Autohan ei ole mulle ollut mitenkään tabu enää aikoihin vaan hyvää sisältöä elämään. Ja lisää koeajoja saadaan aikaan kunhan kelit kesäistyy hiukan.

    M6:n modifikaatioista sitten tarkemmin kunhan on saatu uudet pyörylät alle sun muuta pientä.
    Last edited by Italowestern; 27-01-2010, 21:43.
    sigpic
    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15301
      • Ajamisen Iloa

      tuli ehkä hieman negatiiviseksi helposti tulkittava kommentti jätettyä. ei ollut sellaiseksi tarkoitettu vaan pikemminkin semmoinen "pitkälle on tultu, mutta pitäisikö jotakin muuttaa" henkinen toteamus.
      Toki ei ole pakko lukea eikä kommentoida, minunkaan
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • BimmerM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1137
        • Kemi

        Vorsteiner julkas viime viikolla ihan uusia palikoita M6:siin, tuo uus takalippa ei ole kyllä paha jos ei sitä koko konttia raski sijoitaa.. vähän enemmän vaan tuolainen race tyylinen tuo lippa ja kun koko kontti on taas vähän kliininmän näköinen :think

        Comment

        • Italowestern
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2008
          • 507
          • Vantaa

          No Vot!

          Originally posted by BimmerM View Post
          Vorsteiner julkas viime viikolla ihan uusia palikoita M6:siin, tuo uus takalippa ei ole kyllä paha jos ei sitä koko konttia raski sijoitaa.. vähän enemmän vaan tuolainen race tyylinen tuo lippa ja kun koko kontti on taas vähän kliininmän näköinen :think

          http://www.vorsteiner.com/bmw/6Serie...-Spoiler.aspx#
          Kiitoksia! Erinomainen vinkki.

          Tuo on juurikin sellainen, joka istuu omaankin silmään loistavasti. Ei nuo takapuskurin alakoristeetkaan ole mielestäni tyhmän oloiset, mutta varsinkin tuota spoileria kutosen perä mielestäni kaipaa.

          Vakiona se on pikkuisen tyhjän oloinen, vaikkakin "normaaliin" kuutoseen ihan ok. Ämmä vaatii kyllä hiukan enempi race-lookkia.

          Siis aika kiva. Ei noi etusplitteritkään ole pahat.

          Last edited by Italowestern; 28-01-2010, 22:21.
          sigpic
          ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
          Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

          Comment

          • jva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1419

            Noi Vorsteinerin palikat on aika hyvännäköisiä. Sopivan maltillisia, joten eivät pilaa yliampuvalla lookilla auton lähtökohtaisestikin hienoja muotoja.
            Se tuossa kuitenkin pitää minusta huomata, että valkoiseen M:ään tottakai sopii hyvin mustat, maltillisesti muotoillut osat erinomaisesti, mutta siinä isohko osa visuaalisesta ilmeestä tulee ehkä kuitenkin ennenkaikkea väristä ja värien jyrkästä kontrastista.
            Kun taas auto on musta/tumma, kuten topicin aiheena olevan M on, niin visuaalinen ilme ei välttämättä ole ihan sama kuin mitä noilla mustilla osilla tulee valkoiseen M:ään. Aika iso osa ilmeestä kun syntyy nimenomaan värien kontrastista.
            Eli valkoiseen M:ään nuo istuu hyvin, kuinka ne istuu mustaan, sitä en tiedä.

            Comment

            • jva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1419

              Originally posted by Italowestern View Post
              Sori kammottavat lumikuvat. Cheer up! Hjuumör!

              Ei ole ämmä seisonnassa lumihangessa, mutta kun parissa päivässä tuli about 30cm sopivan tyyppistä lunta, niin lumiveistoshan siitä piti tehdä.

              Oli pakko panna taide-art puolelle kun inspiraatio iski. Tuli niin juhlallisesti lunta noina päivinä, ettei viitsinyt Bemulla liukastella. Kitkat hiukan heikossa hapessa paksussa hangessa ajaa. Lumen poisto taas voi aiheuttaa tällaisia "kohtauksia". terapiaa ja taidetta koteihin.

              Joo, tokihan lämmin talli olisi paras pitkissä säilytyksissä, mutta koskaan ei ole talvi aiheuttanut mitään muita ongelmia kuin tietty välillä pientä fyysistä duunia ja auton kiillotustarvetta. Tää on aika harvinaista, että lunta on siihen malliin kuin nyt on. Lumen harjaaminen puhtaan auton päältä ei juurikaan sitä pilaa kunhan vahaus on kunnossa. Vahaus silloin tällöin tuo sen kiillon takaisin mitä harjatessa lähtee pois. Ja käytössä tietenkin laadukas harja.

              Itseasiassa päivittäisessä käytössä, kuten tuo ämmäkin hyvillä keleillä on, paras ja ruostuttamattomin säilytyspaikka olisi autokatos, jossa lämpötila pysyy viileänä. Lämmin talli on toki mukavin paikka puuhastella auton parissa, mutta se taas sijaitsee duunissa ja auton paikkahan on kotona, että pääsee aina baanalle kun siltä tuntuu.

              Ihan kylmimmillä keleillä alle -10 asteessa en tuota kuitenkaan käynnistä kuin pakkotilanteessa. Hyvät öljyt ja huolto pitää sen kuitenkin valmiina tulille koko ajan.

              Olen myös huomannut sen, että auto pysyy paremmassa kunnossa kun sillä ajaa säännöllisesti. Siksi Ämmä ei ole seisomassa talvea tallissa.
              Tästä olen ihan samaa mieltä!
              Lämmin talli on kiva paikka puuhastella iltojen iloksi kaikenlaista mukavaa auton kanssa. Lämmin talli on niinikään hyvä paikka autolle jos autoa seisottaa läpi talven. Jos autolla edes toisinaan ajelee, se kyllä säilyy oikein hyvin myös ulkolämpötilaa vastaavassa lämmössä. Sääsuoja, edes jonkinlainen, on se olennaisempi juttu, ei se onko säilytystila lämmin vai ei.
              Omankin auton säilytän ulkona kesät ja talvet. Lämpimässä tallissa se käy vain silloin kun tekee mieli puunata autoa ajan kuluksi, muut ajat se seisoo ulkolämpötilassa, säältä suojassa seinällisessä katoksessa. Lämpimälle tallitilalle on mulla tarkoituksenmukaisempaakin käyttöä kuin auton säilyttäminen.
              Autot pysyy parhaassa vireessä kun niillä ajaa, joten senkään takia en ole halunnut autoa seisontaan talveksi laittaa. Ajan jokusen kerran viikossa, lähinnä pelkkää hupia ja tarkoituksena vain huvittaa itseäni ajamalla auto lämpimäksi. Tämä talvi onkin ollut siitä mukava, että kuivaa ajokeliä on riittänyt, joten on tullut ajettuakin normaalitalvea enemmän

              Comment

              • Italowestern
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2008
                • 507
                • Vantaa

                Originally posted by jva View Post
                Noi Vorsteinerin palikat on aika hyvännäköisiä. Sopivan maltillisia, joten eivät pilaa yliampuvalla lookilla auton lähtökohtaisestikin hienoja muotoja.
                Se tuossa kuitenkin pitää minusta huomata, että valkoiseen M:ään tottakai sopii hyvin mustat, maltillisesti muotoillut osat erinomaisesti, mutta siinä isohko osa visuaalisesta ilmeestä tulee ehkä kuitenkin ennenkaikkea väristä ja värien jyrkästä kontrastista.
                Kun taas auto on musta/tumma, kuten topicin aiheena olevan M on, niin visuaalinen ilme ei välttämättä ole ihan sama kuin mitä noilla mustilla osilla tulee valkoiseen M:ään. Aika iso osa ilmeestä kun syntyy nimenomaan värien kontrastista.
                Eli valkoiseen M:ään nuo istuu hyvin, kuinka ne istuu mustaan, sitä en tiedä.
                Mun mielestä ne taas voisi istua mustaan vieläkin paremmin, kun eivät näytä niin paljon jälkeenpäin laitetuilta. Tosin yllättävän hyviltä näyttävät tuossa valkoisessakin, osittain varmaan juuri siksi, että M6:n katto kuitenkin on alunperinkin musta hiilariversio. Mutta nuo todellakin löytää tiensä mun ämmään kunhan jostain taas alkaa rahaa virrata sisäänkin päin. Paista aurinko paista..
                Last edited by Italowestern; 30-01-2010, 08:56.
                sigpic
                ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                Comment

                • jva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2006
                  • 1419

                  Originally posted by Italowestern View Post
                  Mun mielestä ne taas voi istua mustaan vieläkin paremmin, kun eivät näytä niin paljon jälkeenpäin laitetuilta. Tosin yllättävän hyviltä näyttävät tuossa valkoisessakin, osittain varmaan juuri siksi, että M6:n katto kuitenkin on alunperinkin musta hiilariversio. Mutta nuo todellakin löytää tiensä mun ämmään kunhan jostain taas alkaa rahaa virrata sisäänkin päin. Paista aurinko paista..
                  Joo, se on kyllä totta että useimmiten on muotojen puolesta myös haastavaa tehdä hyvännäköinen osa kun värikontrasti on hyvin suuri. Osien muotoilun täytyy silloin olla melko maltillista ja se taas puhuisi sen puolesta että musta, maltillisesti muotoilu osa mustaan autoon voi sopia erittäin hyvin. Kyse on tietysti myös ennenkaikkea makukysymys, mutta voisin kuvitella että mustassa autossa nuo osat näyttävät vielä maltillisemmilta kuin valkoisessa ja sen puolesta ainakin minun makuuni ne olisivat M:ään erittäin hyvä piriste. Erottuu, muttei liiaksi
                  No, jokatapauksessa auton laittamisen paras puoli on useimmiten se, että siten saa pienehköillä kustannuksilla auton tuntumaan "uudelta" ja mielenkiinto säilyy ja jopa kasvaa siihen olemassaolevaan autoon. Vaihtoehto kun on sitten vaihtaa koko auto..ja se se sitten käykin useimmiten melko kalliiksi

                  Comment

                  • Italowestern
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2008
                    • 507
                    • Vantaa

                    Juuripa näin

                    Originally posted by jva View Post
                    Joo, se on kyllä totta että useimmiten on muotojen puolesta myös haastavaa tehdä hyvännäköinen osa kun värikontrasti on hyvin suuri. Osien muotoilun täytyy silloin olla melko maltillista ja se taas puhuisi sen puolesta että musta, maltillisesti muotoilu osa mustaan autoon voi sopia erittäin hyvin. Kyse on tietysti myös ennenkaikkea makukysymys, mutta voisin kuvitella että mustassa autossa nuo osat näyttävät vielä maltillisemmilta kuin valkoisessa ja sen puolesta ainakin minun makuuni ne olisivat M:ään erittäin hyvä piriste. Erottuu, muttei liiaksi
                    No, jokatapauksessa auton laittamisen paras puoli on useimmiten se, että siten saa pienehköillä kustannuksilla auton tuntumaan "uudelta" ja mielenkiinto säilyy ja jopa kasvaa siihen olemassaolevaan autoon. Vaihtoehto kun on sitten vaihtaa koko auto..ja se se sitten käykin useimmiten melko kalliiksi
                    Näin on. Ei M6:lle oikeastaan ole mun sydämessä muutenkaan kuin yksi vaihtoehto tällä hetkellä, eli tuo Maseratin Coupe-malli, koska siinä on riittävän kokoinen takasitsi. Bemuun taas on oppinut luottamaan ja muutenkinhan se on mahti laitos. Jos sitä pikkuisen vielä piristelee, niin siitä saa aina vaan hauskemman.
                    Last edited by Italowestern; 30-01-2010, 09:01.
                    sigpic
                    ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                    Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                    Comment

                    • jva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2006
                      • 1419

                      Originally posted by Italowestern View Post
                      Ei M6:lle oikeastaan ole mun sydämessä muutenkaan kuin yksi vaihtoehto tällä hetkellä, eli tuo Maseratin Coupe-malli
                      Eli siis ei ole vaihtoehtoa..

                      Comment

                      • Italowestern
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2008
                        • 507
                        • Vantaa

                        Originally posted by jva View Post
                        Eli siis ei ole vaihtoehtoa..
                        Ehkä, mutta kun kyseessä on kuitenkin lähes ajamaton auto, niin se on kiinni myös hinnasta. Jos Maserati tulisi itselle riittävästi edullisemmaksi kuin ämmä, niin pakko olisi harkita vaihtoa. Tuo paholainen kun on aika kallis peli.. Hintansa väärti kylläkin, jos ei Suomen verotusta huomioida.:think

                        Mutta rakentelu jatkuu ja jos siitä tulee oikein onnistunut, niin ei kun kovaa ajoa vaan.

                        Tänään olin taas Ämmän kanssa lenkillä. On se vaan vakaa ja nopea auto myös liukkaalla. Kaikki liikkeet ennakoitavissa ja ajonhallinta todella sivistynyt ja hyvä apu ajossa tällä kelillä. Vaikea kuvitella mitään parempaa. Melko täydellinen laite nykymittapuun mukaan, jos ei nelivedon puutetta lasketa. Ja nyt ei lasketa.
                        sigpic
                        ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                        Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                        Comment

                        • tumppi$
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 457
                          • Päijät-Häme

                          Originally posted by Italowestern View Post
                          Ehkä, mutta kun kyseessä on kuitenkin lähes ajamaton auto, niin se on kiinni myös hinnasta. Jos Maserati tulisi itselle riittävästi edullisemmaksi kuin ämmä, niin pakko olisi harkita vaihtoa. Tuo paholainen kun on aika kallis peli.. Hintansa väärti kylläkin, jos ei Suomen verotusta huomioida.:think

                          Mutta rakentelu jatkuu ja jos siitä tulee oikein onnistunut, niin ei kun kovaa ajoa vaan.

                          Tänään olin taas Ämmän kanssa lenkillä. On se vaan vakaa ja nopea auto myös liukkaalla. Kaikki liikkeet ennakoitavissa ja ajonhallinta todella sivistynyt ja hyvä apu ajossa tällä kelillä. Vaikea kuvitella mitään parempaa. Melko täydellinen laite nykymittapuun mukaan, jos ei nelivedon puutetta lasketa. Ja nyt ei lasketa.

                          Oletkos käynyt Box:in tiellä näin talvisin ajamassa? Hindsby:n suunnallahan niitä hyviä pätkiä löytyy..
                          Last edited by tumppi$; 08-04-2011, 20:34.

                          Comment

                          • Italowestern
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2008
                            • 507
                            • Vantaa

                            Boxi on liian syherö talvella

                            Originally posted by tumppi$ View Post
                            Oletkos käynyt Box:in tiellä näin talvisin ajamassa? Hindsby:n suunnallahan niitä hyviä pätkiä löytyy..

                            P.S. Ja aikahan pitää kellottaa Rollen Daytonalla.
                            Ei, kyllä hiukan loivemmat kurvat on mukavampia talvella. Boxi on sekä liian syherö, että huonosti hoidettu. Ei huvita keräillä ämmän palasia ojan pohjalta.
                            Last edited by Italowestern; 18-02-2010, 13:34.
                            sigpic
                            ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                            Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                            Comment

                            • Italowestern
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2008
                              • 507
                              • Vantaa

                              Kevät tuli lumi suli, purot sanoi pulipuli

                              Huoh, järkyttävän pitkä ja kylmä lumitalvi alkaa taittua viimein kevääksi. Ämmäkin on otettu kevätylläpitoon ja laittoon jotta olisi sitten iskussa, kun kesikset saa lyödä kiinni.

                              Isoin ongelma eli talousasiat alkavat pikkuhiljaa edes jollain tapaa kehittyä myönteiseen suuntaan. Lähellä on kuitenkin edelleen, ettei vouti vie peliä hoteisiinsa. Tuli maksettua yksi jo valmiiksi myöhässä ollut kk-maksu väärän Santanderin tilille ja siitähän ehti seurata jo vaikka mitä. No, peukut pystyyn, että kevät toisi muutakin kuin tulvan mukanaan.
                              sigpic
                              ExäBemut: 732i -78, 633CsiA -81, M635Csi -84, 635Csi -86, 325i M-sport -91, 735i -87, 750i -88, M6 -05
                              Muut:Jag XJ-12 -87, Jag XJ-S Coupé -77, Jag XJ-S V12 Coupé -78, Jag S-Type V8 4,0 -99, Jag S-Type R -02, Maserati Ghibli GTA Coupé -99, Corvette Coupé Targa 327 -68, Oldsmobile Toronado 455 -70, Opel Commodore GS Coupé -69 & -74, GS/E Coupé -75, Austin Allegro -72, Minit -65, -67, ja -78. Mineillä tää autoilu siis aloitettiin.

                              Comment

                              • van cleef
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1902
                                • 01830

                                Äppäpäp, täällä ei kannata erehtyä mainitsemaan, että ajelee vekselivetoisella. Ainakin sen hv-gallupin mukaan foorumilaiset kuuluvat selkeästi yhteiskunnan parhaiten ansaitsevaan kymmenykseen. Autot on ostettu täysin omin rahoin, koska muunlainen toimintahan on käsittämätöntä typeryyttä.

                                Ja onnea yrittäjyyteen, kai se tästä joskus muuttuu. Mennään vaikka lakkoon, jos ei muu auta.
                                ...

                                Comment

                                Working...
                                X