Announcement

Collapse
No announcement yet.

pakettiautot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blacksatin
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2007
    • 954
    • Mäntsälä

    Olisi pakettiauton hankinta ajankohtaista firmalle. Auto tulisi sellaiseen käyttöön pääasiassa kun tuurin vaihto. Lisäksi autossa tulisi kuljettaa hydrauliikkaletkuja ja työkaluja. Mahdollisesti myös kuorma-auton rengasta.

    Katselin tuossa 2007 vuoden transittia. Onko porukoilla kokemusta noista? Hyvään hintaan olisi tiedossa tosiaan tuollainen transu

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      Originally posted by Tonton View Post
      hiace imaisi viime tankilla 10.2litraa ja sama näyttäisi menevän tälläkin tankillisella
      ei ollu boksin asennuksella paljoa vaikutusta kulutukseen
      9.4-10.7 ollu kulutus riippuen paljonko on matkaa
      ja tossa 9.4:ssa oli jo matka-ajoa puolitankillista

      mutta auton luonne muuttui totaallisesti
      ennen veto/käyttöalue oli 1800-3000 eli 1200rmp:tä
      nyt 1200-4000 2800rmp:tä eli yli puolet laajempi, sen huomaa etenkin liikkeelle lähtiessä ja ohittaessa, vetoa riittää nyt tarvittaessa ainakin 150kmh asti
      Last edited by Tonton; 22-03-2012, 05:45.
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • Matson^
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2113
        • Seinäjoki

        Jaa niin, kerrotaan nyt tänne että uus Vito sitä tuli lopulta ostettua.. ettei jää asiallisille vastaajille paskan maku suuhun.
        Oli lopulta paras tarjous, eikä tarvinnut luopua mistään, mitä alunperin pakulta hain; pitkä, pariovet, neliveto, automaatti ja tehoa vakiona yli 150hv..
        Last edited by Matson^; 20-01-2015, 10:43.
        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
        | Nissan Navara TREK-1 |
        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

        Comment

        • Petri
          BTCF Member
          • Jun 2004
          • 3156
          • Nummela

          Originally posted by Matson^ View Post
          Jaa niin, kerrotaan nyt tänne että uus Vito sitä tuli lopulta ostettua.. ettei jää asiallisille vastaajille paskan maku suuhun.
          Oli lopulta paras tarjous, eikä tarvinnut luopua mistään, mitä alunperin pakulta hain; pitkä, pariovet, neliveto, automaatti ja tehoa vakiona yli 150hv.. toki lisäähän tuohonkin laitetaan lähipäivinä
          Oliko se tarjouskampanja, jossa sai automaatin kaupan päälle kunhan ostaa ennen 1.4.2012? Mulle tuli joku tuommoinen lippulappu kotiin ja silloin hetken mietin että pitäisikö sittenkin...

          Omat pakukuviot meni taas tosi putkeen. Isolla vaivalla mietin ja mietin, sit pistettiin uusi Trafic tilaukseen. Noh, tilanteet muuttui viikossa ja piti saada isompi auto alle, ei muuta kuin soittoa automyyjälle että peruisi koko paskan. Sehän onnistui, sillä ehdolla että tilaan heiltä kuitenkin jonkun auton. Ylihuomenna uudestaan autokauppaan, tällä kertaa kaupan kohteena Master +10m3...

          Ennen kuin kukaan haukkuu Masterin, niin täytyy sanoa että jos kokemuksesi liittyy vanhaan korimalliin, jätä ne kertomatta. Uusi on aivan eri planeetalta, erään huollon ajan oli semmoinen päivän ajossa ja oli kyllä ihan mukava peli. Ei enää sitä kuorma-automaista ajoasentoa, ei kankeata ohjausta, ei jäätävää sisämelua jne...
          E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
          E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


          Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

          Comment

          • Matson^
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2008
            • 2113
            • Seinäjoki

            Kyllä periaatteessa, toki nelivetoa vitossa seuraa aina automaatti pakostakin.. että mikä tuo hyöty mahtoi tässä kohtaa olla niin :think No sopivimpaa rahaan kuitenkin tuli nuo aikaisemmin mainitsemat ominaisuudet samassa paketissa, kun käytännössä ainut suora kilpakumppani oli portteri dsg:llä.
            Manuaalina ja 140heppaisena noita porttereita tuntuu olevan hyvin myynnissä ja jotkut jopa kohtuu hinnalla, mutta nyt on tullut kyllä käteltyä itsensä jo monta kertaa ettei tullut automaatissa säästettyä

            Naurahdin kun luin masterista.. pikku googletus osoitti että tuohan on varsin menevän näköinen noin isoksi autoksi! Kerro ihmeessä tarkemmin minkälaisen tilasit? Saatko vielä vanhalla verolla?
            | BMW G30 X-Drive M-Sport |
            | Nissan Navara TREK-1 |
            ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

            Comment

            • rjm
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 353
              • Pirkanmaa

              Originally posted by Blacksatin View Post
              Olisi pakettiauton hankinta ajankohtaista firmalle. Auto tulisi sellaiseen käyttöön pääasiassa kun tuurin vaihto. Lisäksi autossa tulisi kuljettaa hydrauliikkaletkuja ja työkaluja. Mahdollisesti myös kuorma-auton rengasta.

              Katselin tuossa 2007 vuoden transittia. Onko porukoilla kokemusta noista? Hyvään hintaan olisi tiedossa tosiaan tuollainen transu
              Mulla on työautona Transit 350L -08. Kokemusta voin sanoa erittäin positiiviseksi. Ei ongelmia ja hyvä ajaa.

              Pitäisi itse kanssa uuden auton kaupoille lähteä. Nelivetoa ja automaattia tekisi mieli

              Comment

              • Petri
                BTCF Member
                • Jun 2004
                • 3156
                • Nummela

                Originally posted by Petri View Post
                Ylihuomenna uudestaan autokauppaan, tällä kertaa kaupan kohteena Master +10m3...


                Originally posted by Matson^ View Post
                Kyllä periaatteessa, toki nelivetoa vitossa seuraa aina automaatti pakostakin.. että mikä tuo hyöty mahtoi tässä kohtaa olla niin :think

                Naurahdin kun luin masterista.. pikku googletus osoitti että tuohan on varsin menevän näköinen noin isoksi autoksi! Kerro ihmeessä tarkemmin minkälaisen tilasit? Saatko vielä vanhalla verolla?
                Jaa että nelikkomeseä ei saakaan manuaalina, noh kai se oli vaan joku markkinointikikka tuossa tarjouslippusessa.

                Lauantaina allekirjoittamaan paperit, vielä on epäselvää että tuleeko 10,8m3 vai 13m3, lisätilavuus tulee reilun puolen metrin pituuserosta... Varusteina molemmat liukuovet, ESP, integroitu navi, sadetunnistin, parkkitutka, kapteeninjakkara myös repsikalle, vakionopeudensäädin, bluetooth-systeemit, aluvanteet, sumarit, webasto kellolla jne sälää...

                Eihän tuota vanhalla verolla saa kun pitää tilata omilla varusteilla, hinta pompsahti sen takia 1,5ke.
                E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                Comment

                • Jookuj
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2009
                  • 940
                  • Kemi

                  Työautona kokemusta Traficista x3, pitkä sprintteri, transit.
                  Traficit hyviä pelejä 2,5tdinä..
                  Transit -10, mukavan jämäkkä.
                  Mersu sitten omaa luokkaansa surkeudessaan.. Pintapellit kukkaa täynmä, alustassa jatkuvasti jotain hajalla jnejne...
                  ___________________
                  BMW G30 520d -17
                  ----------------------------------------------------------------------
                  MB c350 -11
                  BMW F11 M550D -14
                  Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                  MB w211 -07
                  BMW e39 525i -01
                  BMW e36 325i -93
                  BMW e36 320i -92

                  Comment

                  • ThemeJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 997
                    • Turku/Raahe

                    Originally posted by Jookuj View Post
                    Työautona kokemusta Traficista x3, pitkä sprintteri, transit.
                    Traficit hyviä pelejä 2,5tdinä..
                    Transit -10, mukavan jämäkkä.
                    Mersu sitten omaa luokkaansa surkeudessaan.. Pintapellit kukkaa täynmä, alustassa jatkuvasti jotain hajalla jnejne...
                    Ihan ku rellussa ei olis alustan kans ongelmia...
                    Bmw E30
                    Bmw 2000Touring Scrap
                    Ex. Bmw E30 316
                    Ex. Bmw E36

                    Comment

                    • -dq-
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 91
                      • Naantali

                      Originally posted by ThemeJ View Post
                      Ihan ku rellussa ei olis alustan kans ongelmia...
                      Ei voi olla ku huolto-ohjelmaan kuuluu miltei joka vuosi uudet palikat alustaan.
                      Kaks 2,5 Vivaroa ollu, -05 ja -08, ei ole sen kummempia harmeja ollut tuon normi alustaruljanssin lisäksi. Mielenkiinnolla odotan uutta Transitia, josko siitä saatais ihmismäinen ajettava.

                      Comment

                      • soda
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 552
                        • Helsinki

                        -07 315cdi automaatti Sprinter. Ei ollut mitään vikaa, mittariin kertyi 120tkm. Tyyppivikana alkoi takavalojen ympärillä kukkimaan moneen kertaan, aina meni kyllä takuuseen. Automaattina yllättävän mukava, vaikka kuormaa olikin aika reippaasti päällä. Pakko ostaa joskus kun perhettä tulee.

                        Vaihtui sittemmin manuaali -11 319cdi V6:een. Mahtava moottori. Perä tömähtelee ikävästi vaihtaessa. Käynyt jo pari kertaa ko. ominaisuuden takia Veholla, samoin jurnuttaa 80km/h vauhdissa, ristinivel taidettiin vaihtaa, mutta vika tullut takaisin. Sitten pimeni lämpöpuhallin, takuuseen sekin. Takapolttimoita palaa jatkuvasti. Ruosteongelmaa tässä ei ole, parantaneet korin maalia vissiinkin.

                        Mutta kaikenkaikkiaan mahtavia autoja nuo Sprinterit ajaa pitkää matkaa, sekä keskustapyöritystä. Kuin henkilöauto pakun kuorissa.

                        Sitten on tämä musta kostaja vuosimallia 2002, Iveco Daily 2.5tdi manuaali, extrapitkä ja extrakorkea tuplanakeilla. Italialainen työergonomia ei ole mikään maailman sofistikoitunein; Hki-Oulu-Hki on kyllä yhtä tuskaa, mutta onneksi on ilmajousitettu penkki. Ilmapussit löytyy myös taka-akselilta, mutta jousituksen terävyys on silti kokoajan läsnä. Suuttimia mennyt muutama, muuten tekniikka itsessään toimii helvetin hyvin. Tuntuu vähän siltä, että kaikki mikä ei ole metallia tässä autossa hajoaa ajan saatossa. Lopuksi on varmaan vaan pelkkä metallikuori jäljellä, auto murenee osiin. Eli muoviosat tipahtelee yksitellen pois. Melu hytissä on aika pauhu. Tosin ajamisen meininki on omalla tavallaan mukavan kuokkimainen. Kulutus on exponentiaalinen ajaako 80km/h vai 105km/h.
                        BMW - Ex. z3 Coupe 2.8l, e30 Mtech-2 m50b25, CLS 55 AMG, Toyota Supra Eurospec mkIV manuaali (T)T +700hp, e39 530da "työjuhta" e39 530da pre-fl Shadowline M-sport
                        Nyt; e93 330da, VW T5.1 Caravelle "FakeTaxi"

                        Comment

                        • Petri
                          BTCF Member
                          • Jun 2004
                          • 3156
                          • Nummela

                          Originally posted by ThemeJ View Post
                          Ihan ku rellussa ei olis alustan kans ongelmia...
                          Originally posted by -dq- View Post
                          Ei voi olla ku huolto-ohjelmaan kuuluu miltei joka vuosi uudet palikat alustaan.
                          Kaks 2,5 Vivaroa ollu, -05 ja -08, ei ole sen kummempia harmeja ollut tuon normi alustaruljanssin lisäksi. Mielenkiinnolla odotan uutta Transitia, josko siitä saatais ihmismäinen ajettava.
                          Itsellä takana kaksi Traficia, molemmat n. 100tkm ajettuja eikä kummempaa ongelmaa alustan kanssa. Ensimmäiseen -07 2.5:een vaihdettiin raidetangon päät, nykyiseen 2-litraiseen yksi pallonivel. Kyllä se mikä tahansa auto hajoaa jos sillä ajaa päin persettä...
                          Tai sitten voidaan päätellä että 100tkm jälkeen alkaa lahoamaan? Mutta ihan kuin mersu tai volkkari olisi +100tkm ajettuna yhtään halvempia ylläpitää?
                          E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                          E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                          Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                          Comment

                          • -dq-
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2007
                            • 91
                            • Naantali

                            Originally posted by Petri View Post
                            Itsellä takana kaksi Traficia, molemmat n. 100tkm ajettuja eikä kummempaa ongelmaa alustan kanssa. Ensimmäiseen -07 2.5:een vaihdettiin raidetangon päät, nykyiseen 2-litraiseen yksi pallonivel. Kyllä se mikä tahansa auto hajoaa jos sillä ajaa päin persettä...
                            Tai sitten voidaan päätellä että 100tkm jälkeen alkaa lahoamaan? Mutta ihan kuin mersu tai volkkari olisi +100tkm ajettuna yhtään halvempia ylläpitää?
                            Nii-i paha sanoa, maarakennusliikkeen käytössä, semiraskasta käyttöä enkä ala autoa erikseen sillä mielellä ajamaan että varoa pitäisi, ei mitään tarkoituksellista tuhoamista kuitenkaan kun oma auto. Miltei kaikki osat menneet kuitenkin myyjäliikkeen laskuun kun sen verran uusia yksilöitä. En siis mitenkään järkyttävänä asiana pidä, on kuitenkin sen verran mukavampi ajaa.

                            Vajaa 130 tkm nyt mittarissa, katotaan kuinka kauan kestää kasassa. Kai tuommosia halpoja alustan osia nyt mieluummin maksaa ku jotain oikeasti kalliita juttuja + eikä tarvi itkeä ku viis vuotta vanha auto alkaa ruostua käsiin.

                            Comment

                            • ThemeJ
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 997
                              • Turku/Raahe

                              Originally posted by Petri View Post
                              Itsellä takana kaksi Traficia, molemmat n. 100tkm ajettuja eikä kummempaa ongelmaa alustan kanssa. Ensimmäiseen -07 2.5:een vaihdettiin raidetangon päät, nykyiseen 2-litraiseen yksi pallonivel. Kyllä se mikä tahansa auto hajoaa jos sillä ajaa päin persettä...
                              Tai sitten voidaan päätellä että 100tkm jälkeen alkaa lahoamaan? Mutta ihan kuin mersu tai volkkari olisi +100tkm ajettuna yhtään halvempia ylläpitää?
                              Oisinkohan lähemmäs 50 eri trafikkia ja vivaroa ajanu. Paskat nivelet niissä on ihan sama mihin vertaa.
                              Kaikkihan sitä tietty rikki saa, mutta jotku autot on suunniteltu vaan kestämään ja jotku ei. Ylläpitohinnoista en kyllä mitään tiedä, mutta melkeen voisin väittää että tommonen T5 tai uudempi portteri menee pelkällä öljynvaihdolla hyvinki pitkälle ja ihan siedettävällä ajettavuudella ilman mitään muovien repsottelua tai jatkuvaa nivelten vaihtelua. Perus mersun vito tai viano ilman mitään hienouksia kestää varmaan kohtuullisesti kans, mitä nyt pintaruostetta tulee ja ehkä raidetangot joutuu vaihtaan jossain vaiheessa, ehkä. Rellussa ja ooppelissa joutuu kaikki nivelet vaihtaan vähintään kahdesti 100tkm aikana, yleensä.
                              Jos olis joku 100tkm kestävyystesti olemassa tommosista noin 10 kuution pakuista niin ei varmasti opel tai rellu niissä juhlis.
                              Toyota ei hiacee isompaa vielä ainakaan eurooppaan tuo(ellei dynaa lasketa), mikä tekee siitä aika vertailukelvottoman näihin isompiin pakuihin. Ohan se silti jännä homma että tommonen hiace kestää vaikka minkälaista röykkyä, mutta muuta pakut tuntuu porsivan millon mistäkin nivelestä, maalipinnasta tai koneesta. Tietty portteri painii samassa kokoluokassa ton hiacen kans, mutta kun siihen kerta oltiin jo vertailtu niin olkoon.
                              Last edited by ThemeJ; 24-03-2012, 23:02.
                              Bmw E30
                              Bmw 2000Touring Scrap
                              Ex. Bmw E30 316
                              Ex. Bmw E36

                              Comment

                              • Petri
                                BTCF Member
                                • Jun 2004
                                • 3156
                                • Nummela

                                Originally posted by ThemeJ View Post
                                Oisinkohan lähemmäs 50 eri trafikkia ja vivaroa ajanu. Paskat nivelet niissä on ihan sama mihin vertaa.
                                Kaikkihan sitä tietty rikki saa, mutta jotku autot on suunniteltu vaan kestämään ja jotku ei. Ylläpitohinnoista en kyllä mitään tiedä, mutta melkeen voisin väittää että tommonen T5 tai uudempi portteri menee pelkällä öljynvaihdolla hyvinki pitkälle ja ihan siedettävällä ajettavuudella ilman mitään muovien repsottelua tai jatkuvaa nivelten vaihtelua. Perus mersun vito tai viano ilman mitään hienouksia kestää varmaan kohtuullisesti kans, mitä nyt pintaruostetta tulee ja ehkä raidetangot joutuu vaihtaan jossain vaiheessa, ehkä. Rellussa ja ooppelissa joutuu kaikki nivelet vaihtaan vähintään kahdesti 100tkm aikana, yleensä.
                                Jos olis joku 100tkm kestävyystesti olemassa tommosista noin 10 kuution pakuista niin ei varmasti opel tai rellu niissä juhlis.
                                Toyota ei hiacee isompaa vielä ainakaan eurooppaan tuo(ellei dynaa lasketa), mikä tekee siitä aika vertailukelvottoman näihin isompiin pakuihin. Ohan se silti jännä homma että tommonen hiace kestää vaikka minkälaista röykkyä, mutta muuta pakut tuntuu porsivan millon mistäkin nivelestä, maalipinnasta tai koneesta. Tietty portteri painii samassa kokoluokassa ton hiacen kans, mutta kun siihen kerta oltiin jo vertailtu niin olkoon.
                                Mä kerroinkin vain omia kokemuksia kahdesta autosta, joilla olen itse ajanut sen 100tkm jonka jälkeen ostanut uuden... Kyllä mäkin voisin kertoa kuinka paskoja Vitot on ollut, asiakkaalla on niitä käytössä ja silloin harvoin kun "joudun" niillä ajamaan, tekisi mieli repiä hiukset päästä koska ne kolisevat, paukkuvat ja ovat muutenkin aivan romuja, jopa 50tkm ajettuna... En kuitenkaan kerro, koska en ole semmoista itse omistanut!
                                E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
                                E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


                                Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎