Announcement

Collapse
No announcement yet.

ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jnj
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 70
    • Jkl

    Originally posted by HTK12 View Post
    Mielestäni aika kallis paketti siihen nähden mitä tuossa tulee. Tuossa diagnostiikka piuhassa ei ole katkaisijaa, joten ei toimi suoraan e39/e46 kanssa. SSS progman:lla ei F-sarjaa koodailla, ISTA ei ole läheskään uusin versio jne. Myyjä väittää, että marmorilla käytettäisin SSS, mutta sen viimeisin versio julkaistiin 2009 ja on se on korvattu ISTA-P:llä sen jälkeen. Tuo SSS progman on muutenkin melko jäätävä softa käyttää virtuaalikoneessa kun se on niin hidas. Harkitsisin siis jotain muuta.
    Kiitos. Kaivellaan lisää.
    Eli se 7-8 pinnikatkaisimella oleva piuha olis mitä kannattaa katsoa?

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by jnj View Post
      Kiitos. Kaivellaan lisää.
      Eli se 7-8 pinnikatkaisimella oleva piuha olis mitä kannattaa katsoa?
      F-sarjaan tarvitsee enet kaapelin ja vanhemmille sitten D+CAN. Tuossa myyjä väitti, että sen D+KCAN kaapeli olisi modattu toimimaan myös F-sarjalaisten kanssa. E39/E46 kanssa pitää saada pinnit 7&8 yhteen, uudempien kanssa taas ei tarvitse olla. Kätevin siis katkaisijalla. Riippuen minkälainen se nykyinen piuha on niin saattaisi riittää, että ostat ENET kaapelin ja lataat ISTA:n. Niiden autojen kanssa, joita sun INPA ei tue käytät ISTAA.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        Originally posted by -Tapi View Post
        Välillä vehicle identification menee normaaliajassa läpi, välillä kestää vartin ja välillä ilmoittaa että ei ole yhteyttä autoon. Kerran sain yhteyden pelaamaan sen verran että jopa vikakooditkin sain luettua mutta kesken niiden nollauksen alkoi taas kestämään ja sitten ei taas yhteyttä mihinkään. Olen jumpannut johtoa irti ja kiinni, auto käynnissä ja sammuksissa, Dcan.exe on käyty läpi ja kaikki asetukset kuten aiemminkin mutta takkuilee vaan.
        Omituisinta on tuo että hetken toimii välillä mutta ei millään logiikalla.
        Tämä selvisi. Toisella piuhalla toimii kuin junan vessa.

        Rheingold ryhtyi lisenssistä hälyttelemään. Pääsee eroon kun siirtää pc:n kelloa taaksepäin mutta tämän pysyvämpään ratkaisuun olisi kiva saada neuvo.
        ---

        Comment

        • Dunky
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 4929
          • Kotka

          Originally posted by jnj View Post
          INPA 5.00 nyt käytössä mikä ei enää F11:ta lue.
          Sitten sulla väärä johto taikka scriptit.
          Inpa oikeilla scripteillä ja piuhalla lukee G-sarjaakin! Kokeiltu on
          Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

          Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by -Tapi View Post
            Tämä selvisi. Toisella piuhalla toimii kuin junan vessa.

            Rheingold ryhtyi lisenssistä hälyttelemään. Pääsee eroon kun siirtää pc:n kelloa taaksepäin mutta tämän pysyvämpään ratkaisuun olisi kiva saada neuvo.
            Turhaan yrität sitä nykyistä enää tekohengittää, uudempaa versiota tilalle, niin mukana tulee uusi lisenssi (ellei sulla sitten ole jo uusin). Näihin tulee aika tiheeseen uutta versiota, niin samalla vaivalla sen päivittää uudempaan kun alkaa sitä ongelmaa yrittää ratkaista.

            Originally posted by Dunky View Post
            Sitten sulla väärä johto taikka scriptit.
            Inpa oikeilla scripteillä ja piuhalla lukee G-sarjaakin! Kokeiltu on
            Onko antaa vinkkiä mistä noita uusimpia scriptejä löytyy englanniksi? Uusimmat datenit kyllä löytyy helposti, mutta scriptit tuntuu olevan kiven alla.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Radon
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 463
              • Suomi-Finland

              Mikäköhän mahtaa olla ongelma kun melko uudella ista:lla (versiota nyt muista) ei löydy mistään valikosta Nox anturin livedataa (Auto F10 N53) Onko joku sattunut törmäämään vastaavaan tai mahdollisia veikkauksia mistä voisi johtua.

              INPA valittaa myös scriptien versiosta ja pelaa ainoastaan saksaksi, lieneekö tämä käyttäjävika vai löytyykö nuo F1X scriptit englanniksi?

              Comment

              • Dunky
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 4929
                • Kotka

                Originally posted by HTK12 View Post
                Onko antaa vinkkiä mistä noita uusimpia scriptejä löytyy englanniksi? Uusimmat datenit kyllä löytyy helposti, mutta scriptit tuntuu olevan kiven alla.
                Sorry, eipä taida netistä löytyä
                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1822
                  • N/A

                  Tulipahan hankittua tuo ISTA/D / Rheingold. Mistä siellä resetoida huoltoväli-ilmaisimet?
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Dunky View Post
                    Sorry, eipä taida netistä löytyä
                    Näin vähän ajattelin kun moisia ei ole tullut vastaan.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17837
                      • PKS

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Näin vähän ajattelin kun moisia ei ole tullut vastaan.
                      Jotain satunnaisia käännettyjä nähnyt tietyille ohjainlaitteille ja niiden versioille. Taitaa olla hyvin harrastajalähtöisiä nämä käännetyt versiot, jopa hieman skeptisesti pitää suhtautua osaan käännöksistä. Itse olen todennut että ihan yhtä hankalaa niitä on ymmärtää kuin saksankielisiäkin. Onneksi on google translate, sillä pääsee jyvälle ainakin.
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36
                      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                      Muut talouden vehkeet:
                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Jotain satunnaisia käännettyjä nähnyt tietyille ohjainlaitteille ja niiden versioille. Taitaa olla hyvin harrastajalähtöisiä nämä käännetyt versiot, jopa hieman skeptisesti pitää suhtautua osaan käännöksistä. Itse olen todennut että ihan yhtä hankalaa niitä on ymmärtää kuin saksankielisiäkin. Onneksi on google translate, sillä pääsee jyvälle ainakin.
                        ISTA:lla saa koodit kätevästi englanniksi, niin ei tuo nyt niin suuri ongelma ole. INPA:lla on vaan nopeampi kurkata kuin ISTA:lla.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • bmw323it
                          BTCF Member
                          • Mar 2008
                          • 1822
                          • N/A

                          Nyt tuli asenneltua ISTA-P. Löytyisiköhän netistä jotain hyvää tutoriaalia, jolla pääsisi alkuun?

                          Ps. Kurkkasin tuolla nyt ensin e90:n sisuksiin. ISTA lisäili heti jollekin työlistalle pari olemassa olevaa modulia, ilmeisesti olisi halunnut ohjelmoida ja koodata ne heti kättelyssä. Onko tämä ihan normaalikäytäntö? Miksi se noin teki?
                          Nyt:
                          BMW 530e (g30)
                          BMW 335i (e90)
                          BMW 323iC (e36)
                          BMW 850i (e31)
                          Golf GTE
                          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by bmw323it View Post
                            Nyt tuli asenneltua ISTA-P. Löytyisiköhän netistä jotain hyvää tutoriaalia, jolla pääsisi alkuun?

                            Ps. Kurkkasin tuolla nyt ensin e90:n sisuksiin. ISTA lisäili heti jollekin työlistalle pari olemassa olevaa modulia, ilmeisesti olisi halunnut ohjelmoida ja koodata ne heti kättelyssä. Onko tämä ihan normaalikäytäntö? Miksi se noin teki?
                            Varmaankin tarjosi softapäivitystä. Mikäli käytössä on vain k+dcan piuha, niin kannattaa katsoa mitä päivittää. Ihan kaikkia yksiköitä en lähtisi päivittämään k+dcan piuhalla. Tarjoaa automaattisesti softapäivitystä yksiköille, jos niitä on tarjolla.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1822
                              • N/A

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Varmaankin tarjosi softapäivitystä. Mikäli käytössä on vain k+dcan piuha, niin kannattaa katsoa mitä päivittää. Ihan kaikkia yksiköitä en lähtisi päivittämään k+dcan piuhalla. Tarjoaa automaattisesti softapäivitystä yksiköille, jos niitä on tarjolla.
                              Kiitos. Eli nuo voi poistaa suunnitelmasta? Mitenkäs tuo koodaus, olisiko jotain ohjenuoraa, jonka avulla pääsisi alkuun? Ncsexpert on tuttu, mutta ei tuolta istasta löytynyt mitään parametrilistoja tai fsw-psw / nettodat tyyppisiä tiedostojakaan. Ja ihan kamalasti ei uskalla yritys-erehdysperiaatteeella edetä, ettei mene auto solmuun.
                              Nyt:
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by bmw323it View Post
                                Kiitos. Eli nuo voi poistaa suunnitelmasta? Mitenkäs tuo koodaus, olisiko jotain ohjenuoraa, jonka avulla pääsisi alkuun? Ncsexpert on tuttu, mutta ei tuolta istasta löytynyt mitään parametrilistoja tai fsw-psw / nettodat tyyppisiä tiedostojakaan. Ja ihan kamalasti ei uskalla yritys-erehdysperiaatteeella edetä, ettei mene auto solmuun.
                                Ei siellä olekkaan mitään parametrilistoja, joita voisi itse muokata kuten NCS Expertillä. ISTA-P:lla voi tehdä vain hyvin rajatut koodaukset. Moduulien vaihdot/retrofitit jne. Missään et pääse mitään tiedostoja käsin muokkaamaan kuten NCS:llä. Eli kannattaa ne koodaukset edelleen tehdä sillä NCS:llä, jos sen käyttö on hallussa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎