Originally posted by tunturi84
View Post
E21 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Kysytään nyt vielä täältä ettei tule mitään "peruuttamatonta" tehtyä.
Olen näillä näkymin menossa hakemaan ensimmäistä E21:stäni. Yksi asia mietityttää kuitenkin: kytkin pitää kahinaa poljin ylhäällä ja kun polkimen painaa alas, ääni häviää.
Onko tämä nyt se kuuluisa painelaakeri vai jotain aivan muuta. Yritän vähän kartoittaa paljon tulee lisähintaa tälle autolle siispä.E38 740i -95
Comment
-
Painelaakeri se on eikä maksa paljoa mutta onhan siinä vaihtamisessa hommaa, ja samalla tehdessään huomaa että levy ja asetelmakin on loppu...Originally posted by Pekkude View PostKysytään nyt vielä täältä ettei tule mitään "peruuttamatonta" tehtyä.
Olen näillä näkymin menossa hakemaan ensimmäistä E21:stäni. Yksi asia mietityttää kuitenkin: kytkin pitää kahinaa poljin ylhäällä ja kun polkimen painaa alas, ääni häviää.
Onko tämä nyt se kuuluisa painelaakeri vai jotain aivan muuta. Yritän vähän kartoittaa paljon tulee lisähintaa tälle autolle siispä.
Comment
-
Selvä, kiitos tiedostaOriginally posted by jr66 View PostPainelaakeri se on eikä maksa paljoa mutta onhan siinä vaihtamisessa hommaa, ja samalla tehdessään huomaa että levy ja asetelmakin on loppu...
kytkin tuntuu pelittävän muuten hyvin. Tuolla ei vissiin kamalaa kiirettä ole kun ei aivan kamalaa mekkalaakaan vielä pidä?
E38 740i -95
Comment
-
Mikäs virka tuolla letkulla olikaan M10 moottorissa( linkin kuvassa numerot 9 ja 10) E21 tällä hetkellä tyhjäkäynti hukassa kun kone lämpenee, kylmänä pysyy käynnissä ja kun kuumana sammuu niin lähtee kyllä nätisti käyntiin. Tuo kyseinen letku näytti olevan katki ilmanputsarin päästä että voiko tuo vaikuttaa käyntiin ?
Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88
Comment
-
Eikö tuo numero 12 venttiili säädä lämpimän ilman tuloa kaasarille kylmällä koneella? Eli siis lämpimänä alipaineen pitäisi sulkea läppä jota tuo venttiili ohjaa ja taas kylmällä koneella pitää auki, että lämmintä ilmaa tulisi kaasarille pakosarjalta.:thinkOriginally posted by baier4ever View PostMikäs virka tuolla letkulla olikaan M10 moottorissa( linkin kuvassa numerot 9 ja 10) E21 tällä hetkellä tyhjäkäynti hukassa kun kone lämpenee, kylmänä pysyy käynnissä ja kun kuumana sammuu niin lähtee kyllä nätisti käyntiin. Tuo kyseinen letku näytti olevan katki ilmanputsarin päästä että voiko tuo vaikuttaa käyntiin ?
http://bmwfans.info/parts-catalog/E2...ter_cartridge/
Eli yksi yhteen luulen että sekoittaa kaasutinta kun läppä on kokoajan kiinni (alipaineletku poikki-> läppä pysyy kiinni)Last edited by Pekkude; 18-05-2016, 09:38.E38 740i -95
Comment
-
Nyt se myrkyn iski. Tuli tuossa heitettyä "pieni" 600 km lenkki jonka lopussa tyhjäkäynti hävisi aivan tyystin. Motarilta kun tuli rampille niin, tyhjäkäynti hävisi lähes tulkoon kokonaan. Mitään ennakkomerkkejä ei ollut havaittavissa. Rasia joka työntää alipaineen avulla kaasuvivustoa yrittää pitää auton käynnissä mutta lopulta sammuu. Auto nykii lievästi pintakaasulla myös nyt. Auto ei käy kylmänä eikä kuumana tyhjää. Imuvuodot tarkistettu
Tarkituskohteita on monta mutta, onko näissä jokin tyyppivika joka kannattaa katsoa? Vaihdoin virrajakajan kannen ja pyörijän sekä kaasarin kumilaipan mutta eloa ei tullut.
Autona e21 315 eli Pierburg 1b2 kaasutin löytyy?
Edit. Ongelma poistui rikastinläpän säätimen "kiristyksellä". Oli vissii löystynyt kun auto saattaa "hieman" resonoida 120kmh vauhdissa. Aika henkimaailman touhuja nämä vissiin on
Last edited by Pekkude; 29-05-2016, 15:40.E38 740i -95
Comment
Comment