Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ruupanen
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    Onko ongelma tuo alipaine letku vai että säiliö tulee liian eteen ja ottaa kiinni haitariputkeen?
    Ja e36 m3 ja e34 525ix on sellanen vinopäinen säiliö.

    Tuossa mun vanhassa cäbissä oli kummatkin käytössä mihin linkki tossa alla.
    Säiliö ottaa kiinni haitariputkeen.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Joo kyllä sitä pitää vähän jyrsiä, mut ei se estä niiden releiden mahtumista sisälle. En vaan kyllä nyt muista onko ne meillä siellä telineissä, vai vaan survottu sisälle
    Joo kyl ne varmaan sisälle jotenkin mahtuu. Mut ei siis niihin kiinnikkeisiin ainakaan mulla mahtunut, kun ottivat imusarjan päähän kiinni.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by EMP View Post
    M50 imusarjalla mulla ei ainakaan mahtunut, mutta m52 imusarjalla mahtui heittämällä. Kun tuon m50 imusarjan joutuu koloamaan siihen muoviin.

    Mutta jos tulee myös tuo akun tilaan tuleva muovi niin sinne taakse mahtuu.
    Joo kyllä sitä pitää vähän jyrsiä, mut ei se estä niiden releiden mahtumista sisälle. En vaan kyllä nyt muista onko ne meillä siellä telineissä, vai vaan survottu sisälle

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kyllä ne sinne mahtuu. Toki mulla on ne turbossa kojelaudan sisässä mittariston alla, kuten johtosarjan liitinkin, dme jne. että sheivattu konehuone olisi siistimpi.
    M50 imusarjalla mulla ei ainakaan mahtunut, mutta m52 imusarjalla mahtui heittämällä. Kun tuon m50 imusarjan joutuu koloamaan siihen muoviin.

    Mutta jos tulee myös tuo akun tilaan tuleva muovi niin sinne taakse mahtuu.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Bemssi View Post
    Mihinkä porukka on piilottanut nuo koneen 3 erillistä relettä (bensa,päävirta ja joku)? Mahtuuko tuonne m3 johtosarjan muovin sisälle? Multa puuttuu se alaosa ja en pääse kokeilemaan. Konetila siis sheivattu ja sitä alkuperäistä telinettä ei löydy enää.
    Kyllä ne sinne mahtuu. Toki mulla on ne turbossa kojelaudan sisässä mittariston alla, kuten johtosarjan liitinkin, dme jne. että sheivattu konehuone olisi siistimpi.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Ilmeisesti E32 V8 koneisissa on erilliset tai pienemmät säiliöt mitä porukka käyttänyt.

    Alla vielä kuva mistä hyvin näkee ongelman:

    E35 525ix säiliö on kulmasta viistetun mallinen ja pitäis mahtua kaasuläpän ja haitarikumin kanssa ihan ok. En oo ihan varma ton sun kuvan perusteella, että minkälainen jarrutehostimen takaiskuventtiili sulla on, mutta se kannattaa ottaa esim. e46:sta tai muusta mallista, jossa takaisku tulee tehostimen kylkeen, eikä imusarjan luokse, niin se ei törrötä tiellä. EDIT:tulee näköjään samaa tarinaa EMPin kanssa, mutta antaa olla.

    Last edited by Skarpa; 26-01-2016, 15:00.

    Leave a comment:


  • Bemssi
    replied
    Mihinkä porukka on piilottanut nuo koneen 3 erillistä relettä (bensa,päävirta ja joku)? Mahtuuko tuonne m3 johtosarjan muovin sisälle? Multa puuttuu se alaosa ja en pääse kokeilemaan. Konetila siis sheivattu ja sitä alkuperäistä telinettä ei löydy enää.

    Leave a comment:


  • EMP
    replied
    Originally posted by ruupanen View Post
    Ilmeisesti E32 V8 koneisissa on erilliset tai pienemmät säiliöt mitä porukka käyttänyt.

    Alla vielä kuva mistä hyvin näkee ongelman:

    Onko ongelma tuo alipaine letku vai että säiliö tulee liian eteen ja ottaa kiinni haitariputkeen?
    Jos alipaineletku niin tuohon alipaineletkuun kun vaihtaa e46 takaiskuventtiilin suoraan tehostimen kylkeen ja käyttää 90 asteen kulmalla olevaa letkua tulee lisätilaa reilusti.
    Ja e36 m3 ja e34 525ix on sellanen vinopäinen säiliö.

    Tuossa mun vanhassa cäbissä oli kummatkin käytössä mihin linkki tossa alla.

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    Ilmeisesti E32 V8 koneisissa on erilliset tai pienemmät säiliöt mitä porukka käyttänyt.

    Alla vielä kuva mistä hyvin näkee ongelman:

    Leave a comment:


  • ruupanen
    replied
    M50 kone laitettu toukkaan. Käytetty E32:sen (730ia) jarrutehostinta.
    E30 316i jarrutehostimen säiliössä ei käy jako E32:sen tehostimiseen ja E32:sen oma on liian iso, eikä mahdu olemaan paikoillaan.
    Mistähän mallista mahtas käydä säiliö, tai mistä irtosäiliö?

    Leave a comment:


  • Axum
    replied
    Laitettaessa M50 imusarja M52 koneeseen imusarjaan jää ylimääräisiä letkulähtöjä, muitahan ei tarvinnut kuin separaattorin, tyhjäkäyntimoottorin ja pienen letkulähdön bensanpaineensäätimelle?

    eli toisen pienen ja sen vieressä olevan noin 10mm letkulle voi hitsata umpeen?

    EDIT: ne ylimääräisethän on tietenkin takapöntön läpälle ja aktiivihiili pöntölle.
    Last edited by Axum; 18-01-2016, 00:20.

    Leave a comment:


  • Miksu8600
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Minkäslaiset nesteet on koneessa? Ettei ois jäässä jostain..

    joo ei oo jäässä kun sulatellu tallissa sitä jokusen päivän ja sama ongelma jatkuu.
    täytyy kai se pumppu kokeilla
    Last edited by Miksu8600; 17-01-2016, 10:19.

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Daa Daa View Post
    Minkäslaiset nesteet on koneessa? Ettei ois jäässä jostain..
    Ja jos ei oo enään jäässä niin on pumppu rikki.

    Leave a comment:


  • Daa Daa
    replied
    Originally posted by Miksu8600 View Post
    Eli E30 316 -87 mihin vaihdettiin kesällä M50B20 mootori. E30 omala jäähdyttimellä ja sähkö flektillä. Toimi moitteettomasti kunnes nyt kovilla pakkasilla alkoi ongelmat. Nostaa lämpöjä ja meinaa keittää ja sisälle autoon ei tule lämmintä ilmaa muuten kun kaasua painettaessa...
    Minkäslaiset nesteet on koneessa? Ettei ois jäässä jostain..

    Leave a comment:


  • Miksu8600
    replied
    Eli E30 316 -87 mihin vaihdettiin kesällä M50B20 mootori. E30 omala jäähdyttimellä ja sähkö flektillä. Toimi moitteettomasti kunnes nyt kovilla pakkasilla alkoi ongelmat. Nostaa lämpöjä ja meinaa keittää ja sisälle autoon ei tule lämmintä ilmaa muuten kun kaasua painettaessa...

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎