Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    Originally posted by Att1Tude View Post
    e30 m40b16 kansipulttityyppi? realoem sanoo että TORX mutta äkkiä vilkaistuna näytti ennemmin ZXN-kannat olevan, onko moisia tullu kenelläkään vastaan?
    Äkkiä vilkaistuna ?

    Comment

    • Att1Tude
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 152
      • Joensuu

      Originally posted by jr66 View Post
      Äkkiä vilkaistuna ?
      Voisi jatkossa selittää ymmärrettävästi eikä puoliksi asioita :think Joo kun on kansi irrotettava luovuttavasta koneesta ja ei tarvittavia työkaluja ollut, muistelin että kämpällä on ZXN sarja mutta vääränlainen, pitäisi hylsyt olla(pultti näytti siltä nimenomaan). Sitten menin realoemille katsomaan siinä joutessaan että mitä pulttityyppiä se väittää siellä niin TORX siellä vaan lukee.
      Onko kellään ollut kansi kiinni millään muilla kuin torx-pulteilla vai onko löytynyt muutakin tyyppiä esim tuota ZXN? VAG käyttää tuota zxn mallia

      E: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=46489 Löyty ihan ok topic tuohon mun hommaan. Ja kyllä ne torxit on uskottava se on
      Last edited by Att1Tude; 14-01-2015, 11:17.
      ex.E30 316i'90
      ex.E36 320i'91
      Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

      Comment

      • Miku
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 2624
        • Kajaani

        Moro! Tässä kuvassa osanro 25


        Haluaisin vaihtaa nyt samalla siihenkin tuon tiivisteen. Pitääkö tuo apuakseli purkaa kokonaan pois että tuon kannen saa irti ja siihen tiivisteen vaihdettua? Otin tuon kiinnitysraudan irti mutta en saanut kantta nousemaan kun millin verran enkä hirveänä voimaa viitsinyt siihen käyttää etten säre mitään. Onko tuo tiiviste ihan vaan kuminen 0-rengas?
        TEAM "Peli Menetetty"
        Nyt:
        E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
        E30 320i 2d m20b27 tic project
        E38 728ia
        E46 316i sedan
        Ex:
        3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

        Comment

        • Throttle
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2010
          • 793
          • -

          Originally posted by Miku View Post
          Moro! Tässä kuvassa osanro 25


          Haluaisin vaihtaa nyt samalla siihenkin tuon tiivisteen. Pitääkö tuo apuakseli purkaa kokonaan pois että tuon kannen saa irti ja siihen tiivisteen vaihdettua? Otin tuon kiinnitysraudan irti mutta en saanut kantta nousemaan kun millin verran enkä hirveänä voimaa viitsinyt siihen käyttää etten säre mitään. Onko tuo tiiviste ihan vaan kuminen 0-rengas?
          Nollarengas siellä. Lähtee irti nostamalla, voi olla piukassa. Ei tarvitse purkaa mitään.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16465
            • Asikkala

            Originally posted by Throttle View Post
            Nollarengas siellä. Lähtee irti nostamalla, voi olla piukassa. Ei tarvitse purkaa mitään.
            Juuri näin, ja kun tuota laakeripesää rupeaa nostamaan niin täytyy tarkkailla että öljypumpun käyttöakseli ei mahd. mukana noustessaan pääse putoamaan öljypohjaan.

            Comment

            • Miku
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 2624
              • Kajaani

              Originally posted by Throttle View Post
              Nollarengas siellä. Lähtee irti nostamalla, voi olla piukassa. Ei tarvitse purkaa mitään.
              Originally posted by jr66 View Post
              Juuri näin, ja kun tuota laakeripesää rupeaa nostamaan niin täytyy tarkkailla että öljypumpun käyttöakseli ei mahd. mukana noustessaan pääse putoamaan öljypohjaan.
              Kiitoksia

              Se laakeriko siinä sitten ahistanee? se kansi kyllä pyörii siinä ihan kevyesti mutta ei vain nouse mutta pitää huomenna yrittää voiman kanssa.

              Edit: ka lähtihän se vaikka tiukassa osasi olla. Nyt on sitten sielläkin uusi tiiviste.
              Last edited by Miku; 15-01-2015, 19:06.
              TEAM "Peli Menetetty"
              Nyt:
              E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
              E30 320i 2d m20b27 tic project
              E38 728ia
              E46 316i sedan
              Ex:
              3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

              Comment

              • Miku
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 2624
                • Kajaani

                Onko m20 kiertokangilla mitään väliä kummin päin ne laitetaan?
                TEAM "Peli Menetetty"
                Nyt:
                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                E30 320i 2d m20b27 tic project
                E38 728ia
                E46 316i sedan
                Ex:
                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16465
                  • Asikkala

                  Originally posted by Miku View Post
                  Onko m20 kiertokangilla mitään väliä kummin päin ne laitetaan?
                  Isompi reikä alaspäin.

                  Comment

                  • Miku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 2624
                    • Kajaani

                    Originally posted by jr66 View Post
                    Isompi reikä alaspäin.
                    No mä jo mietinkin että miten se männäntappi klappaa niin

                    Puhelimessa rupateltiin kaverin kanssa ja se selaili tätä 100% luotettavaa alfamerin korjausopasta ja siinä kuulemma on ihan kuvan kanssa neuvottu että veivissä pitää joku öljyreikä olla koneen etupuolella eli siis sinne minne männässä nuoli osoittaa.

                    Itse taas muistelen ettei m20 veiveissä semmoista reikää edes ole enkä nyt tallille pääse veivejä hypistelemään.
                    Last edited by Miku; 16-01-2015, 01:21.
                    TEAM "Peli Menetetty"
                    Nyt:
                    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                    E30 320i 2d m20b27 tic project
                    E38 728ia
                    E46 316i sedan
                    Ex:
                    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      Originally posted by Miku View Post
                      No mä jo mietinkin että miten se månnäntappi klappaa niin

                      Puhelimessa rupateltiin kaverin kanssa ja se selaili tätä 100% luotettavaa alfamerin korjausopasta ja siinä kuulemma on ihan kuvan kanssa neuvottu että veivissä pitää joku öljyreikå olla koneen etupuolella eli siis sinne minne månnässä nuoli osoittaa.

                      Itse taas muistelen ettei m20 veiveissä semmoista reikää edes ole enkä nyt tallille pääse veivejä hypistelemään.
                      Joo, eihän niissä taida öljyreikää olla, syksyllä 2 kpl. m20 romukoneita purin mutta en ihan vetoa kuitenkaan löisi. Jos/kun reikää ei ole niin ihan sama kummin päin ne laittaa.

                      Comment

                      • pilssi
                        BTCF Member
                        • Oct 2010
                        • 688
                        • Siilinjärvi

                        Originally posted by pilssi View Post
                        Käypikö m10b18 perässä olevaan 4 loviseen laatikkoon sama työsylinteri kun esim m50b25 perässä olleessa ketarkissa on?
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Eipä käyny. Väliaikais patentilla saatiin toimimaan. 4 lovisen laatikon sisään ei mene muuta kun tappi, 240 ketrakin sisään menee sylinterin runko osaakin.
                        Last edited by pilssi; 31-05-2016, 10:20.
                        E91 330xd -06

                        myytäviä

                        Comment

                        • Bansku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2011
                          • 1493
                          • Savo

                          Originally posted by pilssi View Post
                          Eipä käyny. Väliaikais patentilla saatiin toimimaan. 4 lovisen laatikon sisään ei mene muuta kun tappi, 240 ketrakin sisään menee sylinterin runko osaakin.
                          Ei minun 240 getrakin sisään mene muutakun tappi.

                          Comment

                          • pilssi
                            BTCF Member
                            • Oct 2010
                            • 688
                            • Siilinjärvi

                            Originally posted by Bansku View Post
                            Ei minun 240 getrakin sisään mene muutakun tappi.
                            Tuon 240 sylinterinkin pitäs upota laippapinta laatikkoo vasten mutta ei mahtunu pikkulaatikon reijästä sisään muutakun tappi. Ja jos ois mahtunu nii ois varmaan kytkin pohjassa kokoajan. Kuvasta näkee nii käypäsen sylinterin laippa etenpänä. Mutta toimii patentilla kuitenkin. Käypänen sylinteri hakusessa
                            Last edited by pilssi; 16-01-2015, 22:59.
                            E91 330xd -06

                            myytäviä

                            Comment

                            • Rumilus
                              BTCF Member
                              • Jan 2010
                              • 366
                              • Tuusula

                              Mimmosilla konsteilla ja keinoilla saan sulakerasiaa siirettyä 15-20cm johtoja katkomatta? Oli tarkotus eilen alotella mätähommat, mutta tuntu johdot olevan melko tarkan mitttaset, ettei sitä saanu sivuun nostettua. Löytyykö kojelaudan alta sen verran tyhjää, että mahtuis vähän siirtämään rasiaa?
                              Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Mä irroitin kiltisti auton johtosarjan. Ei oo mahoton homma E30:ssä.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎