Miten tapahtuu M10 koneen sytyksen säätö? Yritin foorumilta etsiskellä ja löysinkin jonkin ohjeen, mutta kuvat olivat ehtineet jo hävitä.
Kytkinkopan yläreunassa on reikä, josta näkyy vauhtipyörä. Vauhtipyörän kehälle on upotettu kuula.
Ota jakajan alipainekellosta letku pois.
Laita ajoituslamppu 1 syl tulpanjohtoon.
Jakajan kiinnitystä sen verran löysemmälle että voi kääntää jakajaa.
Kierroksia xxxx määrä mittariin, en nyt muista mutta löytynee niistä ohjeista.
Sitten kääntelemään jakajaa, ennakko on sopiva kun kytkinkopan reiässä näkyy kuula ajoituslampun valossa.
Miten tapahtuu M10 koneen sytyksen säätö? Yritin foorumilta etsiskellä ja löysinkin jonkin ohjeen, mutta kuvat olivat ehtineet jo hävitä.
Tuosta -87 316:sta 25 ast (vauhtipyörän kuula) 2900 rpm. kertoo alfamerin suomenkielinen opus. Tuon ikäisen e30:n omassa käyttöohjekirjassa kehotetaan teettämään säätö bmw-merkkihuollossa eikä ole edes ilmoitettu mitään arvoja.
Joissakin M10 ssä on myös koneen etuosassa merkit, Ainakin oma 1.8i -87. Arvoihin en ota kantaa, on näkynyt niin monia että korvakuulolta sinnepäin ja kattoo lampulla että on jotakin mihin helposti säätää esim. huoltojen jäljiltä lampulla samaan.
Ainakin tuossa omassa melko laaja alue missä ei toiminnalista eroa huomaa ajossa, ainoastaan polttoaineen kulutuksessa.
Joissakin M10 ssä on myös koneen etuosassa merkit, Ainakin oma 1.8i -87.
Onhan niissä kaikissa. Kampiakselin hihnapyörällä viiva ja jakokopassa tappi. Laittaa ne kohdakkain ja katsoo, että nokan merkki paikallaan (oletettavasti). Sitten jakajankansi irti ja katsoo mihin pyörijän kärki osoittaa. Jakajan reunalla on ohut viiva, kärjen keskikohdan pitäisi olla suoraan viivaa kohden. Ellei ole, löysää jakajan rungon pulttia/mutteria ja kääntää jakajan rungosta merkin kohdalleen. Sytkä on silloin kohdallaan, eikä tarvitse ajoituslamppuja, eikä käynnistää konetta.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Paljonko mä voin olettaa että E30 vakiot bensapumput haukkaa virtaa? Tankkipumppu täyttää kerääjäsäiliötä eli se ei tee painetta vastaan töitä, tankin ulkopuolinen syöttää sitte suuttimia ~3,5 bar säätimen läpi.
Mä vedän sulakerasialta oman 2,5mm2 piuhan ulkopuoliselle pumpulle ja orkkis 1,5mm2 joka jo on piuhasarjassa, tulee tankkiin.
Katoinkohan mä oikein, tuleeko orkkis bp-releelle 30-virta suoraan virtalukolta? :O Duunasin sulakerasiaan päävirtareleen, ja kaks relettä polttoaine/sytkävehkeille. Kai tollanen 30A rele jaksaa hoitaa kaksi pumppua ilman että sulaa ?
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Paljonko mä voin olettaa että E30 vakiot bensapumput haukkaa virtaa? Tankkipumppu täyttää kerääjäsäiliötä eli se ei tee painetta vastaan töitä, tankin ulkopuolinen syöttää sitte suuttimia ~3,5 bar säätimen läpi.
Mä vedän sulakerasialta oman 2,5mm2 piuhan ulkopuoliselle pumpulle ja orkkis 1,5mm2 joka jo on piuhasarjassa, tulee tankkiin.
Katoinkohan mä oikein, tuleeko orkkis bp-releelle 30-virta suoraan virtalukolta? :O Duunasin sulakerasiaan päävirtareleen, ja kaks relettä polttoaine/sytkävehkeille. Kai tollanen 30A rele jaksaa hoitaa kaksi pumppua ilman että sulaa ?
Kyllä mulla on ainakin jaksanu. Ei muistaakseni lämmennyt yhtään, niin totesin riittäväksi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kyllä mulla on ainakin jaksanu. Ei muistaakseni lämmennyt yhtään, niin totesin riittäväksi.
Koitan vaan olla huolellinen tässä. Kone ja koneen sähköt kun on omin sormin kasattuja niin ylläreitä tulee varmaan ihan tarpeeksi kuitenkin .
2015 VW Crafter 1984 BMW 316 2009 Kawasaki Ninja 250RRR petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Eli koneena toimii m20b25 mikä stroukattu 2.7
Käyttelin taas tallilla. Kävi tyhjäkäyntiä hyvin kunnes sammui ihan kuin olisi bensa loppunut. Starttasin uudestaan mutta ei käynyt muutakun kaasulla ja silloinkin ampu 30cm liekkiä putkesta. Bensapumppu on vinkunut aika pahasti jo viikon ajan. Voiko se olla nyt ihan mykkä.
Bensapaineensäädin toimii ja kipinä tulee. Pari kertaa käytettyä vähän aikaa nyt ei käynnisty ollenkaan. Voiko liian pieni bensanpaine jollain konstilla vaikuttaa noihin liekkeihin.
Uusi bensapumppu on tilattu ( aem 320lph). On ehkä vähän turhankin raju mutta oli alennuksessa 109e.
Voisiko joku E30-velho kertoa, mistä löytää varmimmin E30-kopasta ruostetta? Vaikka top 5 -paikat..
En nyt velho oo mutta koitetaan.
Etulattiat, Takalattian valuma-aukot, helmat oikeastaan koko matka alasauma, peräkontin sivukotelot, sulakerasian alunen, akkukotelo konehuoneessa, tuulilasin reuna tiivisteen alta, taka pyöräkotelot, takaa rekisterikilven kiinnitys, ovien ja luukkujen saumat.
Oiskohan jo piisalle, vanha auto voi ruostua mistä vaan.
Comment