Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    Originally posted by petrolhead View Post
    Sen sanon että jos vedät sen johtosarjan poikki, niin sitä ei kasaa takasin enää kukaan. Plus siinä ei ole v..ujakaan järkeä. Vähimmällä työllä pääsee ku kiltisti purkaa. Mitään toivoa ei oo päästä korjaamaan järkevästi ja kunnolla sitä kulmaa jos et pura kaikkea pois.
    Kun alat leikkelemään peltiä ni huomaat että kaikkee muutakin saa irrottaa että saa tehtyy..

    Sitte ku auton sähköt on ~kaikki pöydällä ni on helppo löytää ja korjata johtosarjasta kumminkin löytyvät viat. Mustaa ja vihreetä kuparia siitä löytyy varmasti.
    Tähän ei niin omaperäinen +1

    Comment

    • Skarpa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2007
      • 3408
      • Kotka

      En ole vielä perehtynyt asiaan itse, mutta kysyn pohjiksi: Minkälainen homma on hankkiutua eroon check panelista E30:issä. Onko check panel oma kokonaisuutensa, vai meneekö sen kautta esim. virtoja valoille tms.
      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

      E30 Armo "330i"

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        Originally posted by Skarpa View Post
        En ole vielä perehtynyt asiaan itse, mutta kysyn pohjiksi: Minkälainen homma on hankkiutua eroon check panelista E30:issä. Onko check panel oma kokonaisuutensa, vai meneekö sen kautta esim. virtoja valoille tms.
        Ainakin kolmosen kohdalla kohtuu helppo purkaa pois. Toki joutuu tinaus hommiin muttei mikään iso työ
        Aprilia RSV4

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3408
          • Kotka

          Originally posted by jannmann View Post
          Ainakin kolmosen kohdalla kohtuu helppo purkaa pois. Toki joutuu tinaus hommiin muttei mikään iso työ
          Ok, kiitoksia tiedosta. Mulla on check paneelillinen johtosarja ja mietin vielä asennanko paneelin vai karsinko johdot pois.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • greivi
            Bimmer Rookie
            • Aug 2009
            • 173
            • Laihia

            Autoa alettu purkamaan, luuktavasti otetaan johtosarjaa kokonaisena pois konehuoneen puolelle.
            Sitten pieni kysymysten oksennus
            Kuinkas tuo ecu:n puoli ? Siellä akkukotelo hitsattava. Joutuuko vetämään ecun johdot kabiiniin ?

            Autossa on uutena ollut ilmastointi, ei ole enään vissiin pitkään aikaan ollut joten kaikesta siihen liittyvästä haluisin eroon. Keskikonsolin luona siinä säätöpaneelin alla on jokin iso puhallinropelli, voikohan nuo kaikki vain irrotella pois vai onko suurta eroa ilmastoimattomaan malliin ?

            Sitten tuo säiliö tankinpuoleisessa pyöränkaaressa. Sehän on vissiin bensan ns. Paisuntasäiliö ? Voiko tuon poistaa jos ei tankkaa ihan piripintaan ja hoitaa tankin huohotuksen esim. Tankinkorkkiin tekemällä reijän josta letku johonkin yleismalliseen suodattimeen mistä tankki saa korvausilmaa/ se poistaa painetta ?syy poistoon on se että sen säiliön kiinniikkeet ja letkut huonossa kunnossa, se putki takapenkin alla joka kuljettaa niitä siihen liittyviä putkia on mätä ja sen sais vetää sileenksi.

            Comment

            • Skarpa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2007
              • 3408
              • Kotka

              Originally posted by greivi View Post
              Autoa alettu purkamaan, luuktavasti otetaan johtosarjaa kokonaisena pois konehuoneen puolelle.
              Sitten pieni kysymysten oksennus
              Kuinkas tuo ecu:n puoli ? Siellä akkukotelo hitsattava. Joutuuko vetämään ecun johdot kabiiniin ?

              Autossa on uutena ollut ilmastointi, ei ole enään vissiin pitkään aikaan ollut joten kaikesta siihen liittyvästä haluisin eroon. Keskikonsolin luona siinä säätöpaneelin alla on jokin iso puhallinropelli, voikohan nuo kaikki vain irrotella pois vai onko suurta eroa ilmastoimattomaan malliin ?

              Sitten tuo säiliö tankinpuoleisessa pyöränkaaressa. Sehän on vissiin bensan ns. Paisuntasäiliö ? Voiko tuon poistaa jos ei tankkaa ihan piripintaan ja hoitaa tankin huohotuksen esim. Tankinkorkkiin tekemällä reijän josta letku johonkin yleismalliseen suodattimeen mistä tankki saa korvausilmaa/ se poistaa painetta ?syy poistoon on se että sen säiliön kiinniikkeet ja letkut huonossa kunnossa, se putki takapenkin alla joka kuljettaa niitä siihen liittyviä putkia on mätä ja sen sais vetää sileenksi.
              Ecun piuhat kannattaa ottaa pois tieltä kun hitsaa. Se ei oo paha homma. Napsauttaa liittimen irti ecusta ja vetää sen läpiviennistä konehuoneen puolelle. Jos tankilla ei ole muuta huohotusta kuin tankkausputki, voi tankkaaminen olla aika ärsyttävää, kun tankista tuleva korvausilma pyrkii ylös samaa tietä ja tankkauspistooli katkoo koko ajan. Säilyttäisin kyllä paisuntasäiliön tai minimissään ainakin tankin huohotusletkun.
              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

              E30 Armo "330i"

              Comment

              • Iemel
                BTCF Member
                • Oct 2007
                • 1654
                • Muhos

                Joo kannattaa se täuyttäputken huohotusä säilyttää vakiopaikallaan, eikä tehdä mitään patentteja.

                Itse jätin tuon säiliön kokonaan pois laittamalla täytön huohotuksen vakiopaikkaan, ja ylimääräisestä täyttöputken liittimestä vein letkun myös tankkiin.

                Yksi lähtö taisi mennä vakiona kaasuläpälle ja yksi meni seb säiliön kautta tankkiin?
                Last edited by Iemel; 26-01-2017, 11:45.
                Projekti1: -89 e30 318iST Brillantrot m42b20 turbo Time Attack
                Projekti2: -90 VW Trasporter T3 Timorbeige "Römpäkkö" Campervan
                Projekti3: -97 e36 316i Alpinweiß III M42b20 vapari
                Projekti4: -89 e30 "yks vielä" (m42 luultavasti)
                Käyttis:Transporter T5 2.5tdi

                Comment

                • andhu
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 535
                  • vihti

                  Originally posted by greivi View Post
                  Autoa alettu purkamaan, luuktavasti otetaan johtosarjaa kokonaisena pois konehuoneen puolelle.
                  Sitten pieni kysymysten oksennus
                  Kuinkas tuo ecu:n puoli ? Siellä akkukotelo hitsattava. Joutuuko vetämään ecun johdot kabiiniin ?

                  Autossa on uutena ollut ilmastointi, ei ole enään vissiin pitkään aikaan ollut joten kaikesta siihen liittyvästä haluisin eroon. Keskikonsolin luona siinä säätöpaneelin alla on jokin iso puhallinropelli, voikohan nuo kaikki vain irrotella pois vai onko suurta eroa ilmastoimattomaan malliin ?

                  Sitten tuo säiliö tankinpuoleisessa pyöränkaaressa. Sehän on vissiin bensan ns. Paisuntasäiliö ? Voiko tuon poistaa jos ei tankkaa ihan piripintaan ja hoitaa tankin huohotuksen esim. Tankinkorkkiin tekemällä reijän josta letku johonkin yleismalliseen suodattimeen mistä tankki saa korvausilmaa/ se poistaa painetta ?syy poistoon on se että sen säiliön kiinniikkeet ja letkut huonossa kunnossa, se putki takapenkin alla joka kuljettaa niitä siihen liittyviä putkia on mätä ja sen sais vetää sileenksi.

                  Irroitat liittimen ecusta ja vedät johdot konehuoneen puolelle.
                  Pöntön voi poistaa ja vetää letkut kiinni johonkin suojaisaan paikkaan.
                  E30 316 Turbo

                  Comment

                  • greivi
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 173
                    • Laihia

                    Kiitos vaustauksista, muistelin aivan että ecun liitin ei mahdu tulemaan tulipellin läpi. No huomenna se selviää.

                    Ja joo poistan tuon säiliön mutta pitää katsoa että siihen tankintäyttöputkeen jää huohotus pelaamaan. Pitää seurailla letkuja ja tulpata turhat. Mullahan on tuossa aktiivijiilisuodatin kaasuläpän lähellä. Sinne pitää
                    Jättää jokin vale letku tulpattuna jos sattuu katsuri kyyläämään.

                    Comment

                    • Skarpa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2007
                      • 3408
                      • Kotka

                      Originally posted by greivi View Post
                      Autossa on uutena ollut ilmastointi, ei ole enään vissiin pitkään aikaan ollut joten kaikesta siihen liittyvästä haluisin eroon. Keskikonsolin luona siinä säätöpaneelin alla on jokin iso puhallinropelli, voikohan nuo kaikki vain irrotella pois vai onko suurta eroa ilmastoimattomaan malliin ?
                      Ilmastoidusta mallista jos karsii pois kaiken ilmastointiin liittyvän, niin se vastaa toiminnaltaan ilmastoimatonta. Ilmastoinnin höyrystinkennonkin vois poistaa ja korvata sen aukon umpilevyllä, niin virtaa viileä ulkoilma paremmin kabiiniin. Saisko vaikka kuvaa tuosta puhaltimesta? Sellaista ei ole ainakaan E30 perusilmastoinnissa. Mahtaiskohan sulla olla joku jälkiasenteinen ilmastointi :think

                      Alkuperäisestä ilmastoidusta puhallinyksiköstä joku saattaa maksaa rahaakin, jos tilalle haluaa vaihtaa perusmallin.
                      BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                      E30 Armo "330i"

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        Originally posted by greivi View Post
                        Autoa alettu purkamaan, luuktavasti otetaan johtosarjaa kokonaisena pois konehuoneen puolelle.
                        Sitten pieni kysymysten oksennus
                        Kuinkas tuo ecu:n puoli ? Siellä akkukotelo hitsattava. Joutuuko vetämään ecun johdot kabiiniin ?

                        Autossa on uutena ollut ilmastointi, ei ole enään vissiin pitkään aikaan ollut joten kaikesta siihen liittyvästä haluisin eroon. Keskikonsolin luona siinä säätöpaneelin alla on jokin iso puhallinropelli, voikohan nuo kaikki vain irrotella pois vai onko suurta eroa ilmastoimattomaan malliin ?

                        Sitten tuo säiliö tankinpuoleisessa pyöränkaaressa. Sehän on vissiin bensan ns. Paisuntasäiliö ? Voiko tuon poistaa jos ei tankkaa ihan piripintaan ja hoitaa tankin huohotuksen esim. Tankinkorkkiin tekemällä reijän josta letku johonkin yleismalliseen suodattimeen mistä tankki saa korvausilmaa/ se poistaa painetta ?syy poistoon on se että sen säiliön kiinniikkeet ja letkut huonossa kunnossa, se putki takapenkin alla joka kuljettaa niitä siihen liittyviä putkia on mätä ja sen sais vetää sileenksi.
                        Sen pytyn kiinnikkeet on kyl naurettavan yksinkertaiset korjata. Ilman pyttyä saa kyl aina tankata vajaaks ja jos tosiaan poistat sen paksun korvausilmaletkun joka menee sitä putkea pitkin niin tankkaaminenkin näyttää jo huvittavalta.
                        Mutta jokainen tekee tavallaan.
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • greivi
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 173
                          • Laihia

                          Kyllähän ne kiinnikkeet tekee, ei vaan jaksais niitä letkuja vedellä uusiks kun ovat murtuneita. Samaten pitäis uus putki hitsata niille letkuille mikä menee takapenkin alta kun se on mätä. Eli joutuu ne letkut vetämään pois kun hitsaa. Samalla mieluiten jättäis koko systeemin pois.
                          Jos nyt pitää sitten tankata 3/4 tankkia täyden sijasta niin onko se nyt niin hirvee menetys.

                          Pari postausta kun menet ylöspäin niin huomaan viestin jossa totean että pitääpä katsoa että huohotus systeemi jää pelaamaan että ei tankkaamisesta tule taitolaji.

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by greivi View Post
                            Kyllähän ne kiinnikkeet tekee, ei vaan jaksais niitä letkuja vedellä uusiks kun ovat murtuneita. Samaten pitäis uus putki hitsata niille letkuille mikä menee takapenkin alta kun se on mätä. Eli joutuu ne letkut vetämään pois kun hitsaa. Samalla mieluiten jättäis koko systeemin pois.
                            Jos nyt pitää sitten tankata 3/4 tankkia täyden sijasta niin onko se nyt niin hirvee menetys.

                            Pari postausta kun menet ylöspäin niin huomaan viestin jossa totean että pitääpä katsoa että huohotus systeemi jää pelaamaan että ei tankkaamisesta tule taitolaji.
                            Siihen huohotukseen tarviit sen paksuimman kangaspunosletkun joka menee just sitä putkea pitkin. Muuten pulputat ilmaa tankkaus putkessa ja pistooli pätkii kokoajan.

                            Ite just vaihdoin kaikki letkut yhteen e30 autoon. Se ei kovin iso homma oo.
                            Toki ei tarvinnut putkea hitsailla.
                            Jos meet patentilla, kato ettei bensa läiky ulos kun loiskuu tankissa. Palaa pian koko paska.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • greivi
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 173
                              • Laihia

                              Niin tosiaan en ymmärtänyt että siel putkessa menee se huohotusletku, eli ei sitä voi poistaa ellei reititä sitten uudestaan sitä yhtä letkua. Pitääpä miettiä mitä sen kanssa tekee. Kuinkas tuo aktiivifiltteri toimii ja miksi sinne menee alipaineletku ?

                              Comment

                              • JJT
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2005
                                • 6694
                                • .......

                                Originally posted by greivi View Post
                                Kuinkas tuo aktiivifiltteri toimii ja miksi sinne menee alipaineletku ?
                                Sinne kertyy bensahöyryt tankista, ja alipaineletkua pitkin imusarjaan.
                                Myyn:
                                M10/20/52 E30-E36 osia

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎