Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EmH
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 1541
    • Pohjois-Savo

    Originally posted by vipu View Post
    M20 kone nyt killuu keulilla ja tiedossani jo olikin että tällä paketilla vanha kardaani jää liia pitkäksi, mutta ilmeisesti etupätkän vaihdolla saisi yhteyden taakse. Onko näitä montaa pituutta vai etsinkö vain m20 peräisin olevaa etupätkää? Vanha n.58cm joka liian pitkä?

    E: interwebin kuvista en ole saanut selville kuin m20 kardaanin kokonaismitan, mutta tuon m40b16 koneen mitään mittaan en ole löytänyt.
    Ja sitä en olekkaan huomioinut että käykös vanha kaasuvaijeri? Taitaa ainakin erilainen kiinnitys olla.

    Mikä laatikko sulla on? Getrag 240 ja 260 on eri mittaset. 240 sopiva kardaani on 1525mm ja 260 on 1483mm tai 1489mm. M20B20 perässä oleva zf laatikko on saman mittanen kun 240.
    Takaosa on kaikissa kardaaneissa sama.
    E30 M50 Turbo
    E39 lightweight jäärata
    Mitsubishi Lancer Evo VII
    Nissan Skyline R32 gts-t
    Subaru Impreza n/a
    Originally posted by mikkod
    Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      Originally posted by EmH View Post
      Takaosa on kaikissa kardaaneissa sama.
      Missä kaikissa?
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • TsTPioneeri
        Bimmer Fanatic
        • May 2011
        • 258
        • Muurame

        Originally posted by Rocla View Post
        E34 peilit ovat kiinni yhdellä ruuvilla, e30 peilit ovat kiinni useammalla. Luultavasti myo ovea vasten tuleva muoto on aivan eri.
        Täytyy sitten ostella E30 M3sen orkkispeilit oli n.70€ käytettynä ebayssä ne varmaan käy?
        Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.

        Bmw 525i E34 91'
        Bmw 540i E34 93'
        Bmw 335i E30 83'

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by TsTPioneeri View Post
          Täytyy sitten ostella E30 M3sen orkkispeilit oli n.70€ käytettynä ebayssä ne varmaan käy?
          Miksi ostaa ebaystä E30:n peilit, kun suomesta saa varmasti halvemmalla ja pienemmillä lähetyskuluilla. E30 M3:n peilit on ihan samanlaiset, kuin perus E30:kin peilit.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by T3 View Post
            Miksi ostaa ebaystä E30:n peilit, kun suomesta saa varmasti halvemmalla ja pienemmillä lähetyskuluilla. E30 M3:n peilit on ihan samanlaiset, kuin perus E30:kin peilit.
            Yhden syyn mitä voisin keksiä, monet Suomi peruspeilit on ihan naarmuilla kun kaikki talvet raapattu niitä. Ne kun yleensä ilman lämmitystä.
            Mutta kuten sanoit, täältä saa halvemmalla ja myös naarmuttomia.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • EmH
              BTCF Member
              • Jul 2008
              • 1541
              • Pohjois-Savo

              Originally posted by T3 View Post
              Missä kaikissa?
              Ainakin noissa edellä mainituissa. Ja minun käsityksen mukaan kaikkien kansanmallin E30:n kardaanin takaosa on samanlainen. M3:n kardaanista en tiedä.
              E30 M50 Turbo
              E39 lightweight jäärata
              Mitsubishi Lancer Evo VII
              Nissan Skyline R32 gts-t
              Subaru Impreza n/a
              Originally posted by mikkod
              Tälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by EmH View Post
                Mikä laatikko sulla on? Getrag 240 ja 260 on eri mittaset. 240 sopiva kardaani on 1525mm ja 260 on 1483mm tai 1489mm. M20B20 perässä oleva zf laatikko on saman mittanen kun 240.
                Takaosa on kaikissa kardaaneissa sama.
                Kardaani on pakettina tasapainotettu käsittääkseni, joten jos vaihdat takapätkän niin se voi olla balanssissa tai sitten ei. Omaan autoon lyhennytin kardaanin ja samalla vaihdettiin etulaippa isoon. Tekijä oli merkinnyt viivalla pätkien aseman toisiinsa tasapainotuksen jälkeen.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • andhu
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 535
                  • vihti

                  Mmmosia on tarvike hiekkapellit eteen, lähinnä miten istuu lokareiden kanssa jne.
                  E30 316 Turbo

                  Comment

                  • vipu
                    Newbiemmer
                    • May 2014
                    • 27
                    • Tampere

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Kardaani on pakettina tasapainotettu käsittääkseni, joten jos vaihdat takapätkän niin se voi olla balanssissa tai sitten ei. Omaan autoon lyhennytin kardaanin ja samalla vaihdettiin etulaippa isoon. Tekijä oli merkinnyt viivalla pätkien aseman toisiinsa tasapainotuksen jälkeen.
                    Eli kone on e34 peräisin m20b25 jonka mukana tuli laatikko jossa merkintä getrag 220, nyt kun sain koneen paikallee kokeilin vanhaa m40 peräisin olevaa getrag 240 joka sopi jotenkuten moottoriin kiinni, laatikko kyllä aika vinkkelissä.
                    Taidan laittaa sen 220 kiinni ja helpointa taitaa olla nyt kardaanin lyhennys.

                    Comment

                    • ///Make
                      BTCF Member
                      • May 2007
                      • 4690
                      • Lahti

                      Originally posted by andhu View Post
                      Mmmosia on tarvike hiekkapellit eteen, lähinnä miten istuu lokareiden kanssa jne.
                      No kerran ostin yhden, ja mielestäni ne upotukset muovihilppeille ovat liian ahtaat tai matalat. Ei tullut koskaan paikalleen, joten en osaa enempää sanoa.
                      Z3 3,0 Coupe -98
                      E30 325E 4D -85
                      Originally posted by TNT
                      Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Originally posted by andhu View Post
                        Mmmosia on tarvike hiekkapellit eteen, lähinnä miten istuu lokareiden kanssa jne.
                        No sain mä sellasen sovittumaan. Etuhiekkapellin ja lokarin yhtymäkohta kun jää puskurin alle piiloon anyway niin enpä paljon päätäni vaivannu sillä.
                        Valmistajasta riippumatta peltiosat vaatii_paikalleen_sovittamista aina. Sen takia ovissakin on holot sarananreiät ja väliin tulee simmilevyjä, ja lukkosanka säätyy..
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • andhu
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2012
                          • 535
                          • vihti

                          Sehän on selvä, että sovittamaan joutuu, mutta just kiinnostikin semmoset asiat mitä ei välttämättä pysty enään korjaamaan järkevästi.
                          Esim. kun ostin tarvike lokarit muutama vuosi sitten, niin toinen istuu hyvin, mutta toisen kanssa lokari-ovi rako on eri kokoinen ylä ja alareunassa.
                          E30 316 Turbo

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by andhu View Post
                            Sehän on selvä, että sovittamaan joutuu, mutta just kiinnostikin semmoset asiat mitä ei välttämättä pysty enään korjaamaan järkevästi.
                            Esim. kun ostin tarvike lokarit muutama vuosi sitten, niin toinen istuu hyvin, mutta toisen kanssa lokari-ovi rako on eri kokoinen ylä ja alareunassa.
                            Vaikee sanoo mitään kovin älykästä näkemättä.. Mutta jos aatellaan että ensin on ovi tai ovet säädetty takakyljen mukaan kohalleen, niin lokari-ovi rako riippuu niistä kahdesta ruuvista jotka on piilossa sisäloksun takana. Kyllähän se vastinpinta kämmenpohjaa tai vasaraa tottelee. Vaihtoehtosesti ne kiinnityskorvat korin puolella taipuu eteen ja taaksepäin.

                            Orkkisosatkaan välttämättä ole kovin hyviä. Kun vehkeet on näin iänikusen vanhoja niin ne muotit joilla osat prässätään on myöskin vanhoja. Vekit ja reunukset upotukset ja sensellaset ei oo kovin teräviä enää kun samalla muotilla painetaan kymmenesmiljoonas loksu.
                            Last edited by petrolhead; 26-12-2016, 21:13.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • andhu
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2012
                              • 535
                              • vihti

                              Tässä huono kuva:http://s1260.photobucket.com/user/an...l?sort=3&o=158

                              Eli tuossa näkyy kun yläreunan rako on olematon ja ovikin jäi väkisin liian "taakse". Muuten se istui hyvin.
                              E30 316 Turbo

                              Comment

                              • jannmann
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 5856
                                • Joccis City

                                Originally posted by andhu View Post
                                Tässä huono kuva:http://s1260.photobucket.com/user/an...l?sort=3&o=158

                                Eli tuossa näkyy kun yläreunan rako on olematon ja ovikin jäi väkisin liian "taakse". Muuten se istui hyvin.
                                Onko varma, ettei kori ole niksahtanut? Kovin tyypillistä et iskaritornit kaatuu taakse ja loksu istuu sen jälkeen just noin hyvin. Toki jos vanhalla istu hyvin niin sit eri juttu.

                                Harvemmiin nää 30v vanhat kopat on meinaan enää suoria. Ottanut osuman jos toisenkin vuosien varrella.
                                Aprilia RSV4

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎