Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 m50b25 motti e30.seen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    tutkin realoemia ja e30 324d oli pitempi kardaani ku 325e

    325e=1483mm
    324td=1483mm
    324d=1525mm(mutta onko isolla vetolaipalla)?

    mut jos oman kardaanin mitta passaa johonki nuista,niin eikö toi koko kardaanin vaihto ole ihan pulttaa kiinni tyyliin..jos ne kerta on isolla vetolaipalla...onko muuten pikkuperän ja ison perän kardaanin laipassa ole eroja,eikös ne ole samanlaiset/kokoset..?
    Last edited by afafaf; 11-01-2009, 19:31.

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4647
      • Tuusula

      Originally posted by afafaf View Post
      tutkin realoemia ja e30 324d oli pitempi kardaani ku 325e

      325e=1483mm
      324td=1483mm
      324d=1525mm(mutta onko isolla vetolaipalla)?

      mut jos oman kardaanin mitta passaa johonki nuista,niin eikö toi koko kardaanin vaihto ole ihan pulttaa kiinni tyyliin..jos ne kerta on isolla vetolaipalla...onko muuten pikkuperän ja ison perän kardaanin laipassa ole eroja,eikös ne ole samanlaiset/kokoset..?
      325e:ssä on sama kardaani kuin 324td / M3 / 320iS olikohan se vuodesta '87 eteenpäin. Näissä siis ainoastaan tuo "iso vetolaippa". Peräpää kaikissa E30 kardaaneissa sama.
      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        Originally posted by afafaf View Post
        onko muuten pikkuperän ja ison perän kardaanin laipassa ole eroja,eikös ne ole samanlaiset/kokoset..?
        On samat..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          eli pitää alkaa metsästään 325e/324td/m3 /320is kardaania...

          Comment

          • Osku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2005
            • 3324
            • Kouvola,Pilkanmaa

            Sama homma mulla

            Mietin tossa että eiks noita ZF laatikoita ole muissakin malleissa ?
            Esmes E30 M40 koneisissa ZF laatikko ?

            Kävisköhän tommosesta laatikosta se vetolaippa tohon E36 laatikkoon :think
            Ei sitä kyllä varmaan irti saa sitten millään

            Orkkis kardaani menis sorvattavaksi ja siihen vaihtuis toi iso nivel kuhan vaan tietäisi että onko E36 getrac ja ZF laatikot samanmittasia.
            Tietäisin että tarviiko tota etupätkää lyhentää jne
            E30 24V 5D "Vakio"

            Originally posted by ///Make
            1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              Originally posted by Osku View Post
              Esmes E30 M40 koneisissa ZF laatikko ?
              ainakin mitä itse olen hipistelly noita niin on ollet getrac 240 laatiikko
              Originally posted by Osku View Post
              Orkkis kardaani menis sorvattavaksi ja siihen vaihtuis toi iso nivel kuhan vaan tietäisi että onko E36 getrac ja ZF laatikot samanmittasia.
              ainakin e36 kun vaihtaa getrag ---> zf, niin pitää myös kardaari vaihtaa, niin luultavasti on pituus eroja...
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                Originally posted by jmp2002 View Post
                ainakin mitä itse olen hipistelly noita niin on ollet getrac 240 laatiikko

                ainakin e36 kun vaihtaa getrag ---> zf, niin pitää myös kardaari vaihtaa, niin luultavasti on pituus eroja...

                No eikös tuo eri kardaani tuu juuri siitä että getragissa pieni laippa ja zf:Ssä iso, siis e36.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16465
                  • Asikkala

                  Originally posted by Osku View Post
                  Kävisköhän tommosesta laatikosta se vetolaippa tohon E36 laatikkoon :think
                  Ei sitä kyllä varmaan irti saa sitten millään
                  Miten niin ei saa irti ? Mutteri auki ja vetää laipan pois akselilta.

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    m50 turbo pakosarjat..

                    Onko kellää tiedossa myynissä mitään muita m50 turbo pakosarjoja, kun
                    tämä

                    ja tämä


                    Kun olisi tarvetta semmoiselle missä ahdin ylös ja t4 laippa..

                    itsellä on nytten tuo ylempi, niin eihän sen kans mahdu ahdin paikalleen, kun ottaa turbiinipesä etupalkkiin kiinni.. tai sitten mulla on vähän turhan iso ahdin

                    pitää vissiin alkaa itse vääntämään jos mistään ei valmista löydy..
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      Originally posted by jmp2002 View Post
                      m50 turbo pakosarjat..

                      Onko kellää tiedossa myynissä mitään muita m50 turbo pakosarjoja, kun
                      tämä

                      ja tämä


                      Kun olisi tarvetta semmoiselle missä ahdin ylös ja t4 laippa..

                      itsellä on nytten tuo ylempi, niin eihän sen kans mahdu ahdin paikalleen, kun ottaa turbiinipesä etupalkkiin kiinni.. tai sitten mulla on vähän turhan iso ahdin

                      pitää vissiin alkaa itse vääntämään jos mistään ei valmista löydy..

                      eikö nuita pysty kääntämään,ainaki ylimmäistä?onko tuossa alemmassa jaettu pakopesä laippa? jos ei niin miks sitäki ei pysty..ei ole itellekkään tullu vastaan ku nuita kahta mallia..

                      Comment

                      • Pornis SP edition
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 870
                        • Kemi kity

                        Originally posted by afafaf View Post
                        eikö nuita pysty kääntämään,ainaki ylimmäistä?onko tuossa alemmassa jaettu pakopesä laippa? jos ei niin miks sitäki ei pysty..ei ole itellekkään tullu vastaan ku nuita kahta mallia..
                        On jaettu nelosen laippa. Mulla kävi tallissa just toi alempi ja aika isoja modeja joutus tekeen jos haluaa ahtimen ylös ja eteen. Siksi palautin sen ja nyt kaveri tekee mulle sellasen että passaa. Järetön työ siinä vain on...
                        Ja se kannattaa ottaa huomioon että noi kiina sarjat on sit myös tehty nanomillin vahvusesta kiinatinasta että pieni haaste muokkauksissakin on. Voin laittaa kuvia siitä sarjasta ja sen sovitus yrityksistä tuonne mun projekti kuviin. Niin ja ei ne laippojen reiätkään oikein passanneet kannen pinnapultteihin, pakosarja ei mennyt 5cm lähemmäs kantta kun laippa ja putket otti kanteen kiinni ja pinnapultit ei osuneet reikiin.
                        Last edited by Pornis SP edition; 15-01-2009, 01:32.
                        We Race You Win?
                        328 -85, Lynx RC 600 -07, Fiat Ducato JTD -02......
                        Official Member of BTCF-SaunaTeam
                        Official Member of Team RWD

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5727
                          • Rovaniemi

                          tyon kynttiläjalan kun kääntää toisin päin, jossa ei ole hukkaportin lähtöä, niin tulee niin lähelle venttiillikoppaa, että ei oma ahdin ainakaan käy...
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • Muumi
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1702
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by Pornis SP edition View Post
                            On jaettu nelosen laippa. Mulla kävi tallissa just toi alempi ja aika isoja modeja joutus tekeen jos haluaa ahtimen ylös ja eteen. Siksi palautin sen ja nyt kaveri tekee mulle sellasen että passaa. Järetön työ siinä vain on...
                            Ja se kannattaa ottaa huomioon että noi kiina sarjat on sit myös tehty nanomillin vahvusesta kiinatinasta että pieni haaste muokkauksissakin on. Voin laittaa kuvia siitä sarjasta ja sen sovitus yrityksistä tuonne mun projekti kuviin. Niin ja ei ne laippojen reiätkään oikein passanneet kannen pinnapultteihin, pakosarja ei mennyt 5cm lähemmäs kantta kun laippa ja putket otti kanteen kiinni ja pinnapultit ei osuneet reikiin.
                            Oli kyllä surkeeta työtä! Nauratti ja hirvitti kun tuota yritit änkeä paikoilleen. Mutta jos se oli vaan kiinalaisten maanantai kappale...

                            Ja jmp, tee itse se sarja. Ei tartte paljon et saa paremman kuin kiinalaiset. Oha siinä hommaa, mutta silti.
                            E24 635csi

                            Comment

                            • Maza
                              BTCF Member
                              • Jul 2002
                              • 4321
                              • Kannus/Kokkola

                              Muutaman vk päästä voin tehdä myös e30 & m50 turbopakosarjoja. Tiedustelut privana kiits.

                              Comment

                              • jmp2002
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 5727
                                • Rovaniemi

                                Onko jollakin suoraan antaa ruiskunboksin pinnikaaviota m50b25 ei vanos malliin.. kun pitäisi saada lambdan johdot otettua suoraan boksin vierestä laajakaistalle..
                                E30 325i Touring -89
                                E30 325i touring -88 m50tbo
                                G20 330e M-Sport -20

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎