S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bansku
    replied
    Eli mitähän nyt pitää ottaa huomioon kun meinasin että tohon m50:in perään, m20b20 vauhtipyörä, kytkin tulis kanssa asetelmineen m20:in, m20:in startti, ja laatikkokin olisi tulossa getrakin 260 ja tämäkin laatikko on siis m20:in perästä, laatikonkannake siis vaatii muutoksia, mitenkäs vaihekeppi ja kardaani?

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    joops, eivaan oo enään noissa m50 kannatin kumeissa kierrettä, pistää enempää prikkoja.. eli tarttee varmaan imusarja ottaa pois ja kattella mitä siihen kehittäis

    eikös letkut kuiteski tule näin päin
    http://aijaa.com/rXKZ3T
    Miksi pitää käyttää niitä m50 kumeja?
    On niitä korkeampiakin

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    Originally posted by Make H. View Post
    Itellä ollu kans ylempi lämppärin letku iha kiinni imusarjassa jo 4 vuotta ja meno jatkuu ...tosin ei se läjässä mitenkään oo. Konetta kannattaa vähän nostaa jos iha läjäs makaa mutta en näkis että muuten mitään ongelmaa on vaikka se siihen vähä vastaaki....vänkärin puolellehan se kone vejättää:think....
    joops, eivaan oo enään noissa m50 kannatin kumeissa kierrettä, pistää enempää prikkoja.. eli tarttee varmaan imusarja ottaa pois ja kattella mitä siihen kehittäis

    eikös letkut kuiteski tule näin päin

    Leave a comment:


  • Make H.
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    jahas taas takapakkia projektissa, ilmeisesti joutuu taas repiin imusarjaa pois

    alhaalta päin nyt tuli zoomailtua autoa, niin huomasin että ylempi lämppärin letku makaa ihan läjässä päin imusarjaa

    mitähän tähän kehittäis
    Itellä ollu kans ylempi lämppärin letku iha kiinni imusarjassa jo 4 vuotta ja meno jatkuu ...tosin ei se läjässä mitenkään oo. Konetta kannattaa vähän nostaa jos iha läjäs makaa mutta en näkis että muuten mitään ongelmaa on vaikka se siihen vähä vastaaki....vänkärin puolellehan se kone vejättää:think....

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by bmw89 View Post
    jahas taas takapakkia projektissa, ilmeisesti joutuu taas repiin imusarjaa pois

    alhaalta päin nyt tuli zoomailtua autoa, niin huomasin että ylempi lämppärin letku makaa ihan läjässä päin imusarjaa

    mitähän tähän kehittäis
    Nosta konetta

    Leave a comment:


  • bmw89
    replied
    jahas taas takapakkia projektissa, ilmeisesti joutuu taas repiin imusarjaa pois

    alhaalta päin nyt tuli zoomailtua autoa, niin huomasin että ylempi lämppärin letku makaa ihan läjässä päin imusarjaa

    mitähän tähän kehittäis

    Leave a comment:


  • Tonton
    replied
    Originally posted by Harri G View Post
    Toissa kesänä oli minulla tämä combo. On vähäsen turhan harva. Viitosella joku 1800rpm kun 80kmh näyttää mittari. Kakkosella karvan vajaaseen sataseen. Joku huono video:

    http://www.youtube.com/watch?v=dPr1uxSipTE
    Minkä kokoiset pyörät?

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by _racing_ View Post
    Onko kellään ajokokemusta e30 m50b25 zf laatikkolla ja 2.65 perällä onko liian pitkä välitys?
    Toissa kesänä oli minulla tämä combo. On vähäsen turhan harva. Viitosella joku 1800rpm kun 80kmh näyttää mittari. Kakkosella karvan vajaaseen sataseen. Joku huono video:

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ei oo kokemusta, mutta laskeskelin aikasemmin vähän välityksiä. Esim. e36 328 vakio välityksellä on varsin ok kulkemaan:

    2.93 perä, 6500rpm, 215/40r17 kumi = 252 km/h

    e30 sitten vähän alikokokumilla:
    2.65 perä, 6500rpm, 215/40r16 kumilla = 267 km/h

    Toiminee m52b28:lla melko samaan tahtiin, mitä 328 e36, koska onhan e30 kevyempi. Mutta m50b25 omaa jo vähemmän vääntöä ja muutenkin vääntöalue on ylempänä, niin aika varmasti on liian pitkä välitys. Varsinkin jos ajetaan orkkiskoon renkailla.
    Last edited by Pazi88; 27-02-2014, 10:46.

    Leave a comment:


  • _racing_
    replied
    Onko kellään ajokokemusta e30 m50b25 zf laatikkolla ja 2.65 perällä onko liian pitkä välitys?

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Originally posted by Garash View Post
    Kumpi anturi pitää vaihtaa e30 ruskeaan 1napaiseen jotta lämpömittari toimii oikein?


    #13 vai #15?
    13. Edestä katsottuna taaempi

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Kumpi anturi pitää vaihtaa e30 ruskeaan 1napaiseen jotta lämpömittari toimii oikein?


    #13 vai #15?

    Leave a comment:


  • lautri
    replied
    Vakio tehostimen siirtäminen

    Onko kellää kokemuksia tuosta vakio jarrutehostimen siirtämisestä? tuntus aika hyvältä idealta mutta en ite löytäny ainakaa yhtää kuka suomessa ois nuin tehny. Tuossa muutama linkki jossa asiasta kerrotaan paremmi.



    Leave a comment:


  • Julle
    replied
    Tarviikos tuo ohjaustehostimen öljy mitään jäähdytystä? Kun nuissa e36:n ja e34:n letkuissa näyttäis olevan ilmeisesti jäähdytystarkoitukseen tehtyjä "ylimääräisiä" mutkia, niin kuinka kipeästi niitä oikeasti tarvitaan e30/m50 paketissa? En muista oliko e30 325i tehostajan öljykierrossa mitään sen kummempaa jäähdytystä...

    Leave a comment:


  • jmp2002
    replied
    Originally posted by crockett View Post
    Jos vaihtaa e30 325 faceliftin syylärin ja paisarin niin käykö/yltääkö kuvassa näkyvä letku siihen? Nykyinen syyläri vuotaa ja olisi tiedossa tuo e30 syyläri.
    yltää... ei ehkä nätein asennus mutta kyl se sinne menee..

    Leave a comment:

Working...
X