Originally posted by petrolhead
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Tojopa View PostKerkesithän sinä kerran sitä jo editoimaan Sinällään ihan hauskaa huomata miten hankalaa tämä nettikirjoittelu on2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostJjoo.. Meinaan vaan, muistin submitin painamisen jälkeen kuin tyhjänpäivästä on väittää näistä asioista.
Kyllä
"Ootko ikinä käyny rankasemassa iiässää? Sellasta aivan_vakiokuntosta , ehjää vehjettä?"
Kyllä
Comment
-
-
Originally posted by -jobba- View Postkontissa oli varmaan kuutio vettä?onko kellään muulla ollu?mistähän se vois tulla,tiiviste ehjä.
Joskus ne näyttävät tältä: http://ozzy88.1g.fi/kuvat/s%E4l%E4%E...i+074.jpg/fullF11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
-
Mitenkäs tuo vedenkierto on toteutettu 318is:sä?
Kuuluuko paisariin lorottaa vettä kun kone käy?
Kone nostelee lämpöjä tokavikaan viivaan, mutta ei kuitenkaan siitä ylemmäs, nyt siis arvailulistalla jumittunut termostaatti
tai vesipumppu. Vesipumpunhan voisi todeta ehjäksi lorotuksesta? :think
Tosin autosta on poistettu visko ja laitettu jokun helevatun sähköflekti vesiletkuantureineen, mutta eikai sen motariajossa silti pitäsi lämpöjä noin korkeelle nostaa ilman viskoa...
Toinen asia, tyhjäkäynti lämpimällä koneella 1000+rpm, kylmänä 700rpm. Vedotkin tuntuu katoavan kokonaan täyskaasulla, osakaasulla taas liikkuu ihan kiitettävästi.
Voisiko bensapaineensäädin oireilla noin? Jonkin verran on kanssa kierrosten heilumista tyhjäkäynnillä, mutta ei läheskään aina.
Muutaman kerran meinannut myös tukehtua kytkin pohjaan painettaessa.KIA Optima PHEV
Exät:
520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28
Comment
-
-
Originally posted by DerMeister View PostOnko M20 moottoreiden sytytyspuolilla kuinka paljon eroavaisuuksia?
Käykö esim. E30:n vanhemmasta M20B20 moottorista puola E34 M20B25 ?? Vai pitääkö aina olla juuri oikea puola oikeaan moottoriin?
Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by DerMeister View PostOnko M20 moottoreiden sytytyspuolilla kuinka paljon eroavaisuuksia?
Käykö esim. E30:n vanhemmasta M20B20 moottorista puola E34 M20B25 ?? Vai pitääkö aina olla juuri oikea puola oikeaan moottoriin?Last edited by T3; 30-09-2011, 18:02..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Viimesyksynä alko omassa E30 pommissa kuulumaan takaa jurnutusta, minkä tahti kiihtyy nopeuden mukaan. Se kuuluu moottorijarrutuksessakin, mutta renkaassa, vetarissa tai perässä ei tuntuis olevan välystä. Kattoin, että mikään ei hankaa vetareihin, kardaaniin tms. Muistelisin, että viimeisellä syksyn reissulla kuului pieni poksahdus/kolaus takaa kun käännyin vasemmalle ja kiihdytin samalla... :(
Laitoin uudet jarrut taakse ja yritin katsella mikä siellä hankaa. Ei löytynyt mitään.
Käytiin kaverin kanssa lyhyellä lenkillä, niin kokeilin hieman laittaa vauhdista käsijarrua. Ääni häviää kun edes pikkasenkin vetää käsijarrusta. Ääni kuului siis jo vakiojarruilla, ja nyt siis vielä noilla uudemmilla jarruilla.
Kysymys: Voiko vika olla takarenkaan laakerissa, tai vetarissa? Ulompi vetarin kumi on apparin puolelta rikki. Meneekö vetari uusiksi, vai saako siihen murrosta? Onko laakerit helppo vaihtaa, vai tartteeko prässiä?
Kiitos jo etukäteen.
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostViimesyksynä alko omassa E30 pommissa kuulumaan takaa jurnutusta, minkä tahti kiihtyy nopeuden mukaan. Se kuuluu moottorijarrutuksessakin, mutta renkaassa, vetarissa tai perässä ei tuntuis olevan välystä. Kattoin, että mikään ei hankaa vetareihin, kardaaniin tms. Muistelisin, että viimeisellä syksyn reissulla kuului pieni poksahdus/kolaus takaa kun käännyin vasemmalle ja kiihdytin samalla... :(
Laitoin uudet jarrut taakse ja yritin katsella mikä siellä hankaa. Ei löytynyt mitään.
Käytiin kaverin kanssa lyhyellä lenkillä, niin kokeilin hieman laittaa vauhdista käsijarrua. Ääni häviää kun edes pikkasenkin vetää käsijarrusta. Ääni kuului siis jo vakiojarruilla, ja nyt siis vielä noilla uudemmilla jarruilla.
Kysymys: Voiko vika olla takarenkaan laakerissa, tai vetarissa? Ulompi vetarin kumi on apparin puolelta rikki. Meneekö vetari uusiksi, vai saako siihen murrosta? Onko laakerit helppo vaihtaa, vai tartteeko prässiä?
Kiitos jo etukäteen.
Prässiä ei välttämättä vaihtoon tarvitse. Kerran olen vaihtanut laakerin käyttäen apuna, vasaraa, tuurnia, kierretankoa, omatekoista pyörännavanulosvedintä, mig hitsauslaitetta ja pakastinta.
En osaa tarkasti selittää miten homma meni kun on jo aikaa..
Noh aloitat sillä että rengas irti, jarrurumpu irti, vetari irti, pyörän napa irti(tei tähä hommaa vanhasta jarrurummusta ulosvetäjän millä sain lekan avustuksella navan irti.) sitten laakerin jämät jotenkin hakkaamalla irti. Tässä vaiheessa voi myös laakeria hitsata jos ei irtoa. Sitten kun vanha laakeri on irti niin putsataan pinnat ja otetaan uusi laakeri pakastimesta. Nätisti kieretangolla tai jollai muulla keinolla paikoilleen.Last edited by smpovers; 30-09-2011, 23:58.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostPrässiä ei välttämättä vaihtoon tarvitse.
..... käyttäen apuna, vasaraa, tuurnia, kierretankoa, omatekoista pyörännavanulosvedintä, mig hitsauslaitetta ja pakastinta.
..... lekan avustuksella...... jotenkin hakkaamalla irti. .... hitsata jos ei irtoa.
Aikanaan ku ei prässiä ollu irrotin olkakappaleen aina ja kannoin osat korjaamoon "prässäys kiitos" ja maksoin sen puolen tunnin duunin. Vaihtareita on monia.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
-
Originally posted by Ahdinko View Post
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostSopii myös moni muu bmw-keppi, mikä miellyyttää ketäkin.
Eli ostan siis läjän alkuperäisiä keppejä ja kokeilen kutakin vuoronperään, että mikä sopii parhaiten itselle. :think Valitettavasti rahat, aika ja viitseliäisyys ei taida riittää tähän.Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
Käyttis 535i GT F07
Ex: X1 E84 28i Xdrive
Ex: E90 325
Comment
-
Comment