Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arsca77
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 141
    • Nokia

    Originally posted by M325i View Post
    Ei pidä paikkaansa. 2D,4D,Touring ja Cabrio.
    Ja jostain syystä nää 2D sedanit myydään aina coupena
    735ia E23 -85

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16412
      • Asikkala

      Originally posted by arsca77 View Post
      Ja jostain syystä nää 2D sedanit myydään aina coupena
      Johtunee tästä: http://www.realoem.com/bmw/select.do...ody=2-T&arch=1

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        Miten sähkökattoluukku katkaisee liikkeen jos luukkua käytetään vaikkapa kiinnilaitosta nostoon tai haluaa luukun kiinni? Onko siellä joku mikrokytkin tms..?

        -Anssi

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Originally posted by JJT View Post
          Miten harvinainen lisävaruste on ollut sport getrag 325i (cabrio) malleissa?
          Ei ole tietoa mutta eipä noita M20 ja sport Getrieben yhdistämiseen sopivia kytkinkoppia ainakaan oo paljo vastaan tullu.
          Sen tiedän että on tehty mutta ei varmasti hirveen paljoa.
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • Kytölä
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 672
            • Lohja

            Originally posted by petrolhead View Post
            Ei ole tietoa mutta eipä noita M20 ja sport Getrieben yhdistämiseen sopivia kytkinkoppia ainakaan oo paljo vastaan tullu.
            Sen tiedän että on tehty mutta ei varmasti hirveen paljoa.
            Ameriikan huutokaupassa liikkuu aika usein. Oman M20/265 kytkinkopan ostin myös sieltä.

            Originally posted by Kytölä View Post
            "I'm sure this will fit the M20 engine. I pulled this from
            a 1982 BMW 528e. This car
            came with the getrag 265 one year only(1982) US
            models. All the 80's 528e's where powered by
            the M20. 100% sure this will
            work on the M20."
            '88 325i cabrio
            '90 318is

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              Originally posted by petrolhead View Post
              Ei ole tietoa mutta eipä noita M20 ja sport Getrieben yhdistämiseen sopivia kytkinkoppia ainakaan oo paljo vastaan tullu.
              Sen tiedän että on tehty mutta ei varmasti hirveen paljoa.
              Näin. Veljen 325i:n cabrion varustelistassa vaan pisti silmään S206
              FUENF-GANG-SPORTGETRIEBE, harmi kun ei ole enää sellaista.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

                Originally posted by JJT View Post
                Näin. Veljen 325i:n cabrion varustelistassa vaan pisti silmään S206
                FUENF-GANG-SPORTGETRIEBE, harmi kun ei ole enää sellaista.
                Mun 325i:n varustelistassa kans lukee niin,eikä siinä laatikossa ainakaan irrotettavaa koppaa ole.
                E30 ja E46 ///M

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5857
                  • Joccis City

                  Originally posted by M325i View Post
                  Mun 325i:n varustelistassa kans lukee niin,eikä siinä laatikossa ainakaan irrotettavaa koppaa ole.
                  Eikös näissä se "sport" aski ole ihan vain normaali 260 eri välityksillä, toisin sanoen ei sillä ole mitään tekemistä 265 laatikon kanssa. Ainoastaan tossa 528e mallissa on ollut 265 pohjanen laatikko. Sekin ymmärtääkseni normi kaaviolla.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • RiZ3*
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2005
                    • 353
                    • Helsinki

                    Originally posted by Nik-las View Post
                    Taas remppaamaan.
                    Oma bemari alkoi nykimään inhottavasti. Eli aikaisemmin tehnyt ainoastaan siten, että 4tuhannen kiekan kohdalla täyskaasulla pätkäissyt kerran ja matka jatkunut.

                    Nyt ilmeni hiukan pahempi vika, eli kun ajaa tasakaasulla pitempään niin kone alkaa nykimään. Vaihteella ei ole väliä ja kierroksien ollessa +3t nykiminen on vähempää, mutta "pikkukierroksilla" nykiminen on toistuvaa.

                    Tulpat vaihdettu. Ei varsinaisesti apua. Bensanpaineensäätimen letku uusittu, luulin olleen syy, mutta nyt viikon jälkeen vika palasi.
                    Onko kellään vastaavia kokemuksia?

                    Koneen tietoja ;
                    - m20b25 lohko
                    - b23 kuningas kampiakseli
                    - sorvatut b25 9.7 puristeiset männät
                    - b25 kanget
                    - b25 imusarja ja muut motronic ruisku hilppeet
                    - kansi on b20 josta kanavat muotoiltu ja avarrettu
                    - R-seetit
                    - puristukset n. 10.5:1
                    - shrick 284/272 nokka, uudet keinut

                    Bensa / Kipinä- puoli? Jotain varmaa tapaa todentaa asia?
                    Oma rupes kanssa pätkimään, kunnes sammu kokonaan ja ecusta paloi transistori. Vika oli puolassa. Kokeileppa uudella puolalla, jos se jeesaa.
                    The will to do - the soul to dare

                    E93 M3

                    Comment

                    • Throttle
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 793
                      • -

                      Yrittäessäni ottaa M20 visko pois, erehdyin ottamaan kiilapyörän irti..
                      Millä kikoilla saa viskon irti

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        Originally posted by Throttle View Post
                        Yrittäessäni ottaa M20 visko pois, erehdyin ottamaan kiilapyörän irti..
                        Millä kikoilla saa viskon irti
                        32mm:n kiintoavain viskon mutteriin, pidät samalla jollain kiinni, ettei vesipumppu pääse pyörimään mukana ja kevyt riuhtaisu/napautus kumivasaralla avaimeen ja johan aukeaa. Muistathan, että viskossa on sitten nurinkurinen kierre, eli aukeaa myötäpäivään ja kiristyy vastapäivään.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • amisqo
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 1612
                          • Vantaa

                          Nyt kävi silviisii hassusti et leima on ylihuomenna ja jarrupalojen kuluneisuusvalo alko palamaan tänään. En nyt paloja saa tuohon hätään vaihdettua, niin onko mahdollista repiä se jarruvalojen kuluneisuusvalon polttimo jotenkin sieltä mittarin alakautta irti (kun kaveri tämmöistä höpötti) vai pitäiskö ottaa koko mittari käteen?

                          Ei herättäisi niin hirveästi huomiota leimamiehen silmässä se punainen varoitusvalo mittaristossa Jarrut on muute ok ne on dynolla käytetty, mutta toi valo vaan mietityttää että jos se (mulkku? leimamies) siitä alkaa valittamaan että ovat kuluneet liikaa...

                          Sitten tosta akusta, mulla ei ole minkäänlaista kiinnitystä sille niin miten porukal on akku kii? Ois tossa tommonen remmi kyllä millä sitä vois yrittää patentoida paikalleen... Tosiaan orkkis kiinnitys sydeemistä ei mulla ole mitään käsitystä
                          G30 530e iPerfomance M-sport -18
                          Ex: F30 330D M-sport -15
                          Ex: E90 330D M-sport -06
                          Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                          Ex: e30 320i -89
                          Ex: e30 318iS -90

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            Ei vaikuta leiman saantiin jarrupalojen kuluneisuusvalo.
                            Jos haluat kuitenkin sen loistamasta, niin vaihdat ehjän anturin ( ja palat tietenkin jos on kuluneet), nyppäät polttimon pois tai yhdistät rikkinäiselle anturille menevät johdot.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • Throttle
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2010
                              • 793
                              • -

                              Originally posted by T3 View Post
                              32mm:n kiintoavain viskon mutteriin, pidät samalla jollain kiinni, ettei vesipumppu pääse pyörimään mukana ja kevyt riuhtaisu/napautus kumivasaralla avaimeen ja johan aukeaa. Muistathan, että viskossa on sitten nurinkurinen kierre, eli aukeaa myötäpäivään ja kiristyy vastapäivään.
                              Haittaako jos laittaa flektin pois toiminnasta, eli hitsaa flektin mutteriin kiinni, pyörisi kierrosnopeuden mukaisesti? Ei ole millään tilaa pihdeille millä pitäisi akselin pysymään..

                              Comment

                              • Latvis_
                                Bimmer Rookie
                                • Aug 2009
                                • 104
                                • Keski-Suomi, Konnevesi

                                Originally posted by Latvis_ View Post
                                350N 3kg ja 500N 12kg ja molemmat pohjaan asti painettu
                                Originally posted by jr66 View Post
                                Vähän on paineet karannu, pitänee mitata pumput selkänojasta joka tulee hitaasti ylös, saa vertailupohjaa.
                                Jokos on vertailupohjaa? :think

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎