Miten noissa e30 rumpujarruissa(316i -91) pitäisi toimia tuo säätö? Vaihdoin uudet kengät ja kiristin kengät kohdalleen sieltä rummun sisältä ja jarrut tuntui ihan normaaleilta, nyt taas tuntuu että etujarrut ottaa ensin ja takajarruja varten joutuu painamaan poljinta enemmän. Eli taas pitäisi varmasti säätää kenkiä lähemmäs rumpua, pitäisikö sen säätimen pitää jarrukengat aina optimaalisella etaisyydellä rummusta automaattisesti?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jumbo View PostMiten noissa e30 rumpujarruissa(316i -91) pitäisi toimia tuo säätö? Vaihdoin uudet kengät ja kiristin kengät kohdalleen sieltä rummun sisältä ja jarrut tuntui ihan normaaleilta, nyt taas tuntuu että etujarrut ottaa ensin ja takajarruja varten joutuu painamaan poljinta enemmän. Eli taas pitäisi varmasti säätää kenkiä lähemmäs rumpua, pitäisikö sen säätimen pitää jarrukengat aina optimaalisella etaisyydellä rummusta automaattisesti?
Keskimmäinen kuva oikealla, näet rattaan. Ja sen takana musta "hakanen" joka siis estää rattaan pyörimästä ulospäin ja sallii kiristämisen. Ainakin irroittaessa rumpua on ehdotonta pyörittää säätöä löysemmälle. Kai sitä voi vastaavasti yrittää hieman kiriä kun on rummun laittanut kiinni.
Last edited by Harri G; 24-02-2012, 08:47.E39 ja E91
Comment
-
-
Joo juurikin tuolla tavalla Säädin kengät kohdalleen, mutta en huomannut kyllä siellä takana mitään "väkästä". Montako jousta siellä kuuluisi olla? 2 oli paikallaan mutta kenkien mukana tuli 3 jousta. Ja niistä pienimmälle jouselle en löytänyt paikkaa, liittyisikö se jotenkin tuohon automaattiäätöön:thinkM550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostJoo juurikin tuolla tavalla Säädin kengät kohdalleen, mutta en huomannut kyllä siellä takana mitään "väkästä". Montako jousta siellä kuuluisi olla? 2 oli paikallaan mutta kenkien mukana tuli 3 jousta. Ja niistä pienimmälle jouselle en löytänyt paikkaa, liittyisikö se jotenkin tuohon automaattiäätöön:thinkE39 ja E91
Comment
-
-
Missäs tarkalleen sijaitsee lambda anturin piuhan toinen pää sielä konetilan puolella? :thinkG30 530e iPerfomance M-sport -18
Ex: F30 330D M-sport -15
Ex: E90 330D M-sport -06
Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
Ex: e30 320i -89
Ex: e30 318iS -90
Comment
-
-
Nonni... mikäs nyt on ku lähdin kuivalla asfaltilla valoista vähän tarkoituksena sutaista ja se suttaaminen oli semmosta rytkytystä että huh ikään kuin renkaat olis pyörähtäny aina jonku 1/5 osa kierroksen kerrallaan.. semmonen rynkrynkrynkrynkrynkrynk.. mut kuitenkin kyllä suti ja kone huusi ihan normaalisti... onko siis klappia nyt perässä vai missä.. ? en pääse auton alle mulkoilemaan niin pakko vähän pohtia.. vai kenties kardaanin nivelissä vikaa...normi ajossa ei kolise mutta tuo oli jo aika pirullista kun koko auto hakkas ja rytkytti kun koitti vähän sudittaa.. mietin jo että voisko olla lukkoperä mikä alkaa oleen valmis ... en tiedä tarkalleen mikä perä autossa on.. veikkaisin kyllä typ168.. onko noita edes lukollisena? :think
Toivottavasti kysymys on jälleen riittävän monimutkaisesti muotoiltu...
Comment
-
-
Originally posted by e30tampio View PostNonni... mikäs nyt on ku lähdin kuivalla asfaltilla valoista vähän tarkoituksena sutaista ja se suttaaminen oli semmosta rytkytystä että huh ikään kuin renkaat olis pyörähtäny aina jonku 1/5 osa kierroksen kerrallaan.. semmonen rynkrynkrynkrynkrynkrynk.. mut kuitenkin kyllä suti ja kone huusi ihan normaalisti... onko siis klappia nyt perässä vai missä.. ? en pääse auton alle mulkoilemaan niin pakko vähän pohtia.. vai kenties kardaanin nivelissä vikaa...normi ajossa ei kolise mutta tuo oli jo aika pirullista kun koko auto hakkas ja rytkytti kun koitti vähän sudittaa.. mietin jo että voisko olla lukkoperä mikä alkaa oleen valmis ... en tiedä tarkalleen mikä perä autossa on.. veikkaisin kyllä typ168.. onko noita edes lukollisena? :think
Toivottavasti kysymys on jälleen riittävän monimutkaisesti muotoiltu...
Kyllä sen paskaksi saa rytkytettyä helpostikkin2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostHeittoa/epätasapainoa kumeissa, karkea asvaltti, vähäsen väljää joka kohdassa voimansiirtoa, koneen ja lootan kumit vähän väsyneet, taka-akselin kumit antaa perään, takaiskarit ei kovin jäykät, liian vähän voimaa kunnolliseen kuminpolttoon.
Kyllä sen paskaksi saa rytkytettyä helpostikkin
Originally posted by mehtojarvi View Postpalatakseni viel tohon umpio juttuun,niin itsellä oli e21:Sen ajovalot e30:ssä,tulee pikkasen ulommas kun vakiot...ja siis valot oli rautoineen päivineen e21:Sestä
Comment
-
-
Originally posted by e30tampio View PostNonni... mikäs nyt on ku lähdin kuivalla asfaltilla valoista vähän tarkoituksena sutaista ja se suttaaminen oli semmosta rytkytystä että huh ikään kuin renkaat olis pyörähtäny aina jonku 1/5 osa kierroksen kerrallaan.. semmonen rynkrynkrynkrynkrynkrynk.. mut kuitenkin kyllä suti ja kone huusi ihan normaalisti... onko siis klappia nyt perässä vai missä.. ? en pääse auton alle mulkoilemaan niin pakko vähän pohtia.. vai kenties kardaanin nivelissä vikaa...normi ajossa ei kolise mutta tuo oli jo aika pirullista kun koko auto hakkas ja rytkytti kun koitti vähän sudittaa.. mietin jo että voisko olla lukkoperä mikä alkaa oleen valmis ... en tiedä tarkalleen mikä perä autossa on.. veikkaisin kyllä typ168.. onko noita edes lukollisena? :think
Toivottavasti kysymys on jälleen riittävän monimutkaisesti muotoiltu...LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Comment