Laitoin kyllä nestesäliön melko täyteen. Lueskelin täältä topikkeja ilmauksesta ja kokeilin tuota että laitoin ilmausletkun jarrullta työsylkälle, avasin nipat ja pumppasin jarrua muttei tunnu auttavan sekään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostEi ole, kytkinletku lähtee samasta kammosta/nestetilasta kuin jompikumpi jarrupiiri, olikohan takajarrut.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by Ceppo View Post316 -86 Pierburgin tilalle olisi menossa Weberin kaasuttimet,mutta Pierburgin sähköjohdot vielä mietityttää.
Pitääkö johtoja huomioida mitenkään,vai riittääkö,että ne suojaa HYVIN ja kätkee konehuoneeseen myöhempää käyttöä varten?Originally posted by Ceppo View PostKukaan vaihtanut korvauskaasaria nykyaikana enään?
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
pitipä kysyä että onko 4-ovisen etusähköikkunoiden moottorit/vermeet soppelit 2-oviseen? Sitten että sopiiko 324td:stä ilmastoinnin romut 325i? Meinaan noita lauhduttimia sunmuita, kompura tuskin on soppeli? :think
E.. 325tdLast edited by janituz; 29-02-2012, 21:35.e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by janituz View Postpitipä kysyä että onko 4-ovisen etusähköikkunoiden moottorit/vermeet soppelit 2-oviseen?Last edited by smpovers; 29-02-2012, 22:37.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by smpovers View PostKyllä ne sopii ainakin RealOEMin mukaan.. Ja olen muutenkin kuullut juttua että ne on kaikissa samanlaiset. Prefaceliftissä ja faceliftissa on erityyppinen systeemi.. Ja prefacelifteissa ei sovi keskenään 2 ja 4- ovisten nostimet.
sitten faceliftissä on saksimekanismi ja pre-faceliftissä vaijeri
ainakin e34 ja e30 faceliftin moottorit on samat ja sitten sama moottori löytyy ainakin e30 avon kattokotelon moottorinasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postainakin faceliftissä on eri 2d/4d välillä
sitten faceliftissä on saksimekanismi ja pre-faceliftissä vaijeri
ainakin e34 ja e30 faceliftin moottorit on samat ja sitten sama moottori löytyy ainakin e30 avon kattokotelon moottorinaBMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Originally posted by janituz View Postokei, no mulla on preface jossa on facelift ovet joten täytyypä huomioida tuo. mutta täytyypä siis metsästää jostain 2d nostimet. kitoos
siihen johtosarja hintaan xsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postromikselta e34:n ikkunan nostimien moottorit, pitäis löytyä kohtuu edullisesti ja sitten uudet sakset schmiedmannilta n.70€/kpl
siihen johtosarja hintaan xe46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
-
Originally posted by janituz View Postjohtosarjat löytyy jo. osaatko kertoa vastausta tähän; mitä eroa on e34 m20 ja e30 m20 ilmastoinnin kompuralla? :thinksigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Potilas on kaverin kaverin E30 316 3/87 M10B18.
Sairaskertomus:
Lämmityslaite lakannut toimimasta yli kolmenkympin pakkasessa.
Seuraavaksi nostanut lämpöjä. Jatkettu ajamista koska taksi on kallis ja paleltaa.
Ajettu kunnes puskenut nesteet pihalle. Todettu tilanne ja ajettu kotiin lämmöt tapissa.
Nyt kehii (ihme ja kumma) painetta jäähdytysjärjestelmään.
Oljyt haisee, maistuu ja näyttää siistille. Ei näkyvää öljyä jäähdytysveden seassa.
Diagnoosi:
Alavesiletku ollut jäässä, estänyt nestekierron ja siten jäähdytyksen. Moottori ylikuumentunut. Kannentiiviste palanut samassa yhteydessä tai sen vuoksi.
Hoito:
Nypätty kansi tallipöydälle. Kannentiiviste on rupinen mutta ei merkittävästi näy vuodon paikkoja. Lohko tai kansi ei juorua myöskään selkeästi vuodosta. 2,3,4 männissä kirkkaampi osa reunassa eli vois olla saaneet vettä tai se ykkönen on vuotanut kun oli paskanen.
Kansi viedään koneistamoon koeponnistukseen ja mahdolliseen oikasuun.
Konsultaatiopyyntö:
Kannentiiviste joka koneessa oli on BMW:n alkuperäinen vaan numero ei täsmää RealOEM:n tarjoamiin.
Tarjolla on neljää eri paksuutta, 1.50mm, 1.55mm, 1.80mm ja 1.85mm
Mitäpä laitan? :think
Koneessa oli:
FAE470 BMW 11 12 1705 5271a
Mittailin vanhaa tiivistettä ja mauseri antoi lukuja 1.49, 1.79, 2.10...
RealOEM tarjoaa:Code:1,50MM 11121734279 1,80MM(+0,3) 11121734280 For vehicles with 316s mit 75 PS and Greece version or Yugoslavia version 1,55MM 11129065653 1,85MM(+0,3) 11129065655
Onko M10:ssä venyvät pultit kannessa? Kovin näyttäis että ei...
Löytyykö jostain selkeitä kuvia siitä miten jako ja ajoitus laitetaan M10:ssä kohdalleen niin että lähtee ekalla avaimesta käyntiin?
Jos ei löydy niin sitten vedän old-skool...
Guruille nöyrä kiitos etukäteen.Jyrki
E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
"...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
(ex: E30, E32, E34, E36)
Comment
-
Comment