Originally posted by jouni.325
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jouni.325 View PostLöytyykö jollain tehostetun hammastangon purku kuvia? Tai räjäytys kuvia?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by janne30 View PostPuslat on motonetistä ostettu, onkohan oikeet..
Sisäänvedossa helpoin on kun laitat normihallitunkin alle (siten tietenkin ettei paina pelkästään keskiosaa) ja koko paskan läpi kierretanko kabiiniin asti, puslan alapuolelle rikka ja mutteri. Apurungon ja rungon väliin parrunpätkä sopivasti. Sitten vain vetelee sisäpuolelta räikkälenkillä toista mutteria -> pusla nousee. Paikalleen laitto tällä tavalla on 10min homma kun on vain puhdas paikka. Katso ne kuvat mitkä laitoin sinne puslanvaihtotopikkiin. Vaikka on kotikutoiset välineet niin homma toimi ihan hyvin.E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostMinullakin oli motonetin pusla aika tiukka vrt Febi-pusla. Toiselle puolelle tuli toisen merkkinen. A ja o tuntui olevan että reikä on puhdas ja että laittoi pikkuisen fairyvettä liukkariksi. Vaikkei sitä vissiin suositella, niin laitoin silti ja huomattavasti helpotti hommaa. En usko että se pusla sieltä minnekään elää.
.....
Originally posted by janne30 View Post
Yritettiin laittaa uutta puslaa takaisin, ei tahdo mennä loppuun saakka.. vaihdelaatikko nostimen päällä yritetty pumppailla sitä ja koko auto painona mutta ei uppoa pohjaan saakka, pulttipyssyllä myös osaa 4 ja mutteria 7 käyttäen. Ei liiku..
Mitä pitäis tehdä? Miten muut on vaihtanu noita puslia?
EDIT: Onko ainut vaihtoehto ottaa akseli irti ja prässätä pusla kiinni? Kuinka vittumainen akselisto on purkaa parin puslan takia...
Muuten , ruuvia kiertämällä/ vetotyökalua käyttämällä syntyy paljon suurempi voima kuin auton painon hyväksi käyttäminen. Anyway, jos mahdotonta voimaa joutuu käyttämään helassa tai siinä kelkan reiässä ei joku juttu ole kohdallaan/kunnossa.Last edited by petrolhead; 09-03-2012, 12:14.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Tuli tehtyä sellanen homma, että vaihdoin 316i (-89) autoon m20b20 koneen ja osan voimansiirrosta ja nyt ihmetyttää kun laittaa vaihteen pesään MOOTTORI SAMMUKSISSA niin takarenkaat pyörii kuitenkin...
rakenne on autossa tämä:
-m20b20 vm -88
-89 m40b16 perästä vaihdelaatikko ja sen osat
-88 m20 kardaani
-89 316 perä
Missä vika? Osat eivät ole olleet käytössä noin 4kk:een. auton kun laittaa käyntiin ja laittaa vaihteen ja päästää kytkimen niin pyörät pyörii.
Comment
-
-
Originally posted by ^slayer^ View PostTuli tehtyä sellanen homma, että vaihdoin 316i (-89) autoon m20b20 koneen ja osan voimansiirrosta ja nyt ihmetyttää kun laittaa vaihteen pesään niin takarenkaat pyörii kuitenkin...
rakenne on autossa tämä:
-m20b20 vm -88
-89 m40b16 perästä vaihdelaatikko ja sen osat
-88 m20 kardaani
-89 316 perä
Missä vika? Osat eivät ole olleet käytössä noin 4kk:een. auton kun laittaa käyntiin ja laittaa vaihteen ja päästää kytkimen niin pyörät pyörii.
SIIS mitävittua, olenko tyhmä, luetun ymmärtämisessä vikaaa mutta mitä vikaa autossasi on jos sen on käynnissä, vaihde silmässä laskee kytkimen irti niin pyörät pyörii..? :think
Ja mahtaako osaa nro 15 saada esim. motuskan tiskiltä?
Comment
-
-
Originally posted by MAKELA View PostSIIS mitävittua, olenko tyhmä, luetun ymmärtämisessä vikaaa mutta mitä vikaa autossasi on jos sen on käynnissä, vaihde silmässä laskee kytkimen irti niin pyörät pyörii..? :think
Ja mahtaako osaa nro 15 saada esim. motuskan tiskiltä?
http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...taching_parts/
Comment
-
-
Originally posted by ^slayer^ View Postjoo ehkä hiukan huonosti selitetty. "ongelmani" siis ilmenee kun moottori EI ole käynnissä
Eli auto ei käy ja laitat pykälän pesään niin se lähtee kylille ajelemaan moottori sammuksissa?
Selitäs uudestaan niin vastaan asiallisesti.Olli.
Comment
-
-
mitä PA-suodatinta suosittelisitte? tankkina 45l jaz ja 2kpl MSD PN2225 pumppuja ja ½tuuman PA-linja. ennen oli pelkästään konehuoneessa joku virtalalta ostettu suodatin jolla ei ole ajettu metriäkään ja päästi perkele paskat läpi. (Säätöhommat vituiks) neljä suutinta vetäs tukkoon, nyt mietin et tankista vaahdot vaihtoon (oli murentunu), sit ennen pumppuja jonkinlaiset suodattimet MITKÄ? ja mahdollisesti konehuoneeseen? suodattimien pitäs virrata kuitenki hyvin!
joten kertokaa syvällä kokemuksen rintaäänellä mitä suodattimia suosittelette ja miten siotettuna? ja mistä sais halvalla uudet turvavaahdot?Käyttis: e30 318i -89
Projekti: e30 m20b25 -89
Ratalelu: e30 touring m20b27tic -88
<<Tutun turbon vihellyksen kuulen
Äänellään se mielen kohentaa
Ujellus kuin rajun myrskytuulen
Sitä desibelipellet koittaa ohentaa>>
Comment
-
-
Originally posted by niäminen View Postmitä PA-suodatinta suosittelisitte? tankkina 45l jaz ja 2kpl MSD PN2225 pumppuja ja ½tuuman PA-linja. ennen oli pelkästään konehuoneessa joku virtalalta ostettu suodatin jolla ei ole ajettu metriäkään ja päästi perkele paskat läpi. (Säätöhommat vituiks) neljä suutinta vetäs tukkoon, nyt mietin et tankista vaahdot vaihtoon (oli murentunu), sit ennen pumppuja jonkinlaiset suodattimet MITKÄ? ja mahdollisesti konehuoneeseen? suodattimien pitäs virrata kuitenki hyvin!
joten kertokaa syvällä kokemuksen rintaäänellä mitä suodattimia suosittelette ja miten siotettuna? ja mistä sais halvalla uudet turvavaahdot?
Tai ainakin siinä on M16*1,5 liittimet, eli voisi kuvitella ettei se paljon kuristaisi 1/2" putkea.Olli.
Comment
-
-
Heeeeei!
Onks ideoita kun ei syty bensavalo palaa ollenkaa (en oo kyl ihan kuivaks uskaltanu ajaa tankkia mut kyl sen pitäs syttyy jos viisari on jo ihan nollassa?) Vaihdoin tankkiin anturin mut ei auttanu. Sillon viel heitteli vähän bensamittarin viisarikin.. Nyt vaihdoin koko bensamittarinkin mutta ei vieläkään!
Nii ja lämpömittari liikahtaa kuumemmalle kun laittaa puhaltimen vaikka ykköseltä neloselle.. Tämäkin on aika kummallisen oloista :think onkohan sitä noi akut vaihettava? Vai onkohan jotain muuta sähkövikaa autossa?F11 530D M-Sport ’11
E39 525iA touring M-Sport '02
ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89
Comment
-
-
Originally posted by ^slayer^ View Postkun laittaa vaihteen pesään MOOTTORI SAMMUKSISSA niin takarenkaat pyörii kuitenkin...
auton kun laittaa käyntiin ja laittaa vaihteen ja päästää kytkimen niin pyörät pyörii.Originally posted by ^slayer^ View Postjoo ehkä hiukan huonosti selitetty. "ongelmani" siis ilmenee kun moottori EI ole käynnissä
Comment
-
-
Originally posted by ChilileipÄ View PostHeeeeei!
Onks ideoita kun ei syty bensavalo palaa ollenkaa (en oo kyl ihan kuivaks uskaltanu ajaa tankkia mut kyl sen pitäs syttyy jos viisari on jo ihan nollassa?)
Nii ja lämpömittari liikahtaa kuumemmalle kun laittaa puhaltimen vaikka ykköseltä neloselle..E30 328i Cabrio '91 M-Tech II
E30 328i Projekti '88
E61 523i '08
EX: E30 316i Bavaria, E30 316, E30 318i Touring, E21 315, E46 316i M-Sport I, E36 318i M-Sport Touring, E34 535i AC Schnitzer Silhouette S5, E46 320i Touring, E34 525i USA, E34 535i, E36 318i, E36 Touring 316i, E39 Touring 525d, Mini Cooper D, E34 520i Touring, E34 525i Touring, E87 116i LCI
Comment
-
-
Originally posted by shakes View PostMulla on sama vika cabissa Ootko kokeillu tankata tankkia täyteen? Mulla ei bensamittari nouse ku toho 40 kohdille:think
ps. ei käynyt autolle kuinkaan
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostÖöö... Ei ne renkaat varmaankaan itsestään pyöri :think Perä ylhäällä, kone seis, kytkin ylhäällä ja pykälä lootassa päällä renkaat pyörii jos kädellä kokeilee, niinkö ? Käsillä pyörität pyörää, pyöriikö toisen puolen pyörä toiseen suuntaan ?
Comment
-
Comment