Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MAKELA
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2011
    • 497
    • Kymenlaakso

    Originally posted by janituz View Post
    sopiiko toukan bensatankki sedanin alle?
    varmaankin tyhmä kysymys..

    Veikkaisin että joo, eikös nää kaikki oo samanmittasia/pohjarakenteeltaan yms samanlaisia..? Viisampi varmistaa..

    Comment

    • Jomi-
      Newbiemmer
      • Nov 2009
      • 6
      • Seinäjoki

      Auto on e30/318iS. Tyhjäkäynti kylmänä startattaessa 1000-1200rpm. Noin parin minuutin jälkeen laskee sinne 800rpm:n tietämille. Mikä mahtaisi olla syynä tuohon aluksi korkeaan tyhjäkäyntiin?

      Kiitos vastauksista jo etukäteen!!

      Comment

      • janituz
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2008
        • 858
        • nummi-pusula

        Originally posted by MAKELA View Post
        Veikkaisin että joo, eikös nää kaikki oo samanmittasia/pohjarakenteeltaan yms samanlaisia..? Viisampi varmistaa..
        no mullakin on aika sama kutina, onkos sedaneissa ollu tuota 63L tankkia? mietin vaihtoehtoja tuohon projektiin, laitanko orkkistankin pohjaan vai jonkun kuution takaronkkiin.. :think
        e46 330da -01
        E46 320d -00
        E30 323i -85 "pommikone"
        Projekti: E30 325i -86
        Projekti: E21 315 -83
        Ex: E30 318i mit m10i -89

        Comment

        • janituz
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2008
          • 858
          • nummi-pusula

          Originally posted by Jomi- View Post
          Auto on e30/318iS. Tyhjäkäynti kylmänä startattaessa 1000-1200rpm. Noin parin minuutin jälkeen laskee sinne 800rpm:n tietämille. Mikä mahtaisi olla syynä tuohon aluksi korkeaan tyhjäkäyntiin?

          Kiitos vastauksista jo etukäteen!!
          eiköhän se oo ns "ryyppy"..? lämpimänä startasessa normaalist 800rpm?
          e46 330da -01
          E46 320d -00
          E30 323i -85 "pommikone"
          Projekti: E30 325i -86
          Projekti: E21 315 -83
          Ex: E30 318i mit m10i -89

          Comment

          • Maikkeli
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1301
            • Nousiainen

            Originally posted by Jomi- View Post
            Auto on e30/318iS. Tyhjäkäynti kylmänä startattaessa 1000-1200rpm. Noin parin minuutin jälkeen laskee sinne 800rpm:n tietämille. Mikä mahtaisi olla syynä tuohon aluksi korkeaan tyhjäkäyntiin?

            Kiitos vastauksista jo etukäteen!!

            Onko näissä tyhjäkäyntimoottori sellainen jossa kiertää jäähdytysneste?

            Meinaan se selittäisi tuon ilmiön.
            E30 316 M42TBO -87
            BMW 1502 Turbo -77

            ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

            Comment

            • Jomi-
              Newbiemmer
              • Nov 2009
              • 6
              • Seinäjoki

              Originally posted by janituz View Post
              eiköhän se oo ns "ryyppy"..? lämpimänä startasessa normaalist 800rpm?
              No sitä vähän itsekin mietin et onko tässä jokin "ryyppy" ? kun suht tuore hankinta tuo ja nyt sain vasta käymään oikein, kun oli huohotin letkuja rikki entisen omistajan jäljiltä.. Joka tapauksessa on ollut ennen e36 318iS vm-93 ja en muista, että se olisi noin tehnyt. Voin toki muistaa väärinkin. Ja lämpösenä tosiaan suoraa siinä 800rpm.

              Originally posted by Maikkeli View Post
              Onko näissä tyhjäkäyntimoottori sellainen jossa kiertää jäähdytysneste?

              Meinaan se selittäisi tuon ilmiön.
              Ei kierrä tyhjäkäyntimoottorissa jäähdytysneste.

              Comment

              • Phaedrus
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1888
                • Helsinki

                Originally posted by Maikkeli View Post
                Onko näissä tyhjäkäyntimoottori sellainen jossa kiertää jäähdytysneste?

                Meinaan se selittäisi tuon ilmiön.
                Tyhjäkäyntimoottori = imusarjan päässä oleva lisäilmaluisti, jossa ei käy kiertämässä mikän muu kuin ilma. Kannattaa kuitenkin ottaa osa irti ja antaa WD40-käsittely niin toimii sutjakkaammin. Usein ilmamäärämittarin hiilisilta on niin kulunut, että se aiheuttaa monenlaisia käyntihäiriöitä. Toinen on tietysti imuvuodot. Rikkinäinen huohottimen putki = imuvuoto. Muutkin letkut kannattaa tietysti käydä läpi.

                Comment

                • Maikkeli
                  BTCF Member
                  • Aug 2010
                  • 1301
                  • Nousiainen

                  Originally posted by Phaedrus View Post
                  Tyhjäkäyntimoottori = imusarjan päässä oleva lisäilmaluisti, jossa ei käy kiertämässä mikän muu kuin ilma.
                  Joo, en tiedä noista m42-koneista, tuli vaan mieleen m20 l-jet koneisen systeemi jossa siis kiertää jäähdytysneste.
                  E30 316 M42TBO -87
                  BMW 1502 Turbo -77

                  ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                  Comment

                  • Latvis_
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2009
                    • 104
                    • Keski-Suomi, Konnevesi

                    Jossain vaiheessa ois tarkoitus hommata käyttöautoks m10b18 koneinen E30. Joten onkos minkälaista eroa käytännön suorituskyvyssä ja kulutuksessa ruiskukoneisissa vrt. vaikkapa korvaus weberillä varustettuun. Ihan vaan, että onko niin justiinsa vai kannattaako pitää silmä esim. juuri noissa ruiskupeleissä.

                    Comment

                    • janituz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 858
                      • nummi-pusula

                      Originally posted by Latvis_ View Post
                      Jossain vaiheessa ois tarkoitus hommata käyttöautoks m10b18 koneinen E30. Joten onkos minkälaista eroa käytännön suorituskyvyssä ja kulutuksessa ruiskukoneisissa vrt. vaikkapa korvaus weberillä varustettuun. Ihan vaan, että onko niin justiinsa vai kannattaako pitää silmä esim. juuri noissa ruiskupeleissä.
                      No tehoissa nyt on se 15hv eroa, väännöistä en tiedä. Kulutus oli ruiskulla pienempi kun kaasari (pierburg). Nää on vaan omia huomioita kun on molemmat ollut. Enempi tykkäsin ruiskusta. Kait se on vähän mistä tykkää..
                      e46 330da -01
                      E46 320d -00
                      E30 323i -85 "pommikone"
                      Projekti: E30 325i -86
                      Projekti: E21 315 -83
                      Ex: E30 318i mit m10i -89

                      Comment

                      • ChilileipÄ
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 2014
                        • jyväskylä

                        Originally posted by janituz View Post
                        no mullakin on aika sama kutina, onkos sedaneissa ollu tuota 63L tankkia? mietin vaihtoehtoja tuohon projektiin, laitanko orkkistankin pohjaan vai jonkun kuution takaronkkiin.. :think
                        Kyllä tota 63l tankkia on sedanissa. Oliko niin että 6syl. facelift ni on ja pikkukoneisissa ei eikä vanhemmissa? en tarkkaan muista? mutta itelä 320i '88 missä 63l tankki ja 320i '86/87 missä 55l..
                        F11 530D M-Sport ’11
                        E39 525iA touring M-Sport '02
                        ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                        Comment

                        • janituz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 858
                          • nummi-pusula

                          Originally posted by ChilileipÄ View Post
                          Kyllä tota 63l tankkia on sedanissa. Oliko niin että 6syl. facelift ni on ja pikkukoneisissa ei eikä vanhemmissa? en tarkkaan muista? mutta itelä 320i '88 missä 63l tankki ja 320i '86/87 missä 55l..
                          ok, itellä on -86 preface joten menee hankintaan sitten tuo 55L..
                          e46 330da -01
                          E46 320d -00
                          E30 323i -85 "pommikone"
                          Projekti: E30 325i -86
                          Projekti: E21 315 -83
                          Ex: E30 318i mit m10i -89

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by ChilileipÄ View Post
                            Kyllä tota 63l tankkia on sedanissa. Oliko niin että 6syl. facelift ni on ja pikkukoneisissa ei eikä vanhemmissa? en tarkkaan muista? mutta itelä 320i '88 missä 63l tankki ja 320i '86/87 missä 55l..
                            Originally posted by janituz View Post
                            ok, itellä on -86 preface joten menee hankintaan sitten tuo 55L..
                            Kaikissa prefacelifteissä on 55L:n tankki. Facelifteissä sitten 6-syl malleissa 63L:n tankki ja myös kaikissa Touringeissa, vaikka olisikin pikkukoneella. Kuitenkin 4-sylinteriset sedanit (316i/318i) ?/90 ja uudemmat ovat 63L:n tankilla, poislukien 318iS, joka on aina 55L:n tankilla, vaikka olisi kuinka uusi. Lisäksi 320iS on aina isolla 63L:n tankilla. M3:ssa alusta loppuun 55L:n päätankki, mutta mukana 15L:n lisätankki tavaratilassa, heti selkänojan takana. Näissäkin tietysti poikkeus, sillä USA-mallin M3:ssa ei lisätankkia ole ja Sport Evolution on aina ilman lisätankkia, mutta isommalla 63L:n tankilla.
                            Last edited by T3; 14-03-2012, 16:53.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • ChilileipÄ
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 2014
                              • jyväskylä

                              Originally posted by T3 View Post
                              Kaikissa prefacelifteissä on 55L:n tankki. Facelifteissä sitten 6-syl malleissa 63L:n tankki ja myös kaikissa Touringeissa, vaikka olisikin pikkukoneella. Kuitenkin 4-sylinteriset sedanit (316i/318i) ?/90 ja uudemmat ovat 63L:n tankilla, poislukien 318iS, joka on aina 55L:n tankilla, vaikka olisi kuinka uusi. Lisäksi 320iS on aina isolla 63L:n tankilla. M3:ssa alusta loppuun 55L:n päätankki, mutta mukana 15L:n lisätankki tavaratilassa, heti selkänojan takana. Näissäkin tietysti poikkeus, sillä USA-mallin M3:ssa ei lisätankkia ole ja Sport Evolution on aina ilman lisätankkia, mutta isommalla 63L:n tankilla.
                              En näköjään ihan hakoteillä ollu. Aika tyhjentävä vastaus tuli sitten taas.
                              F11 530D M-Sport ’11
                              E39 525iA touring M-Sport '02
                              ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                              Comment

                              • MAKELA
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2011
                                • 497
                                • Kymenlaakso

                                .....
                                Last edited by MAKELA; 14-03-2012, 20:20. Reason: ei mittää

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎