Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Alusta-asiaa

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Blizzard030
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 353
    • Kouvola, Finland

    Coiloverit

    En löytänyt vastausta niin ehkä joku ystävällinen osaa auttaa.

    Pitäisi siis ostaa tuo coiloverit, mutta kun en tiedä onko tuo iskarin, mikä mitta nyt sitten onkaan niin 45mm vai 51mm?:think

    Auto on 316 vuodelta 1987

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16341
      • Leppävirta

      Originally posted by Blizzard030 View Post
      En löytänyt vastausta niin ehkä joku ystävällinen osaa auttaa.

      Pitäisi siis ostaa tuo coiloverit, mutta kun en tiedä onko tuo iskarin, mikä mitta nyt sitten onkaan niin 45mm vai 51mm?:think

      Auto on 316 vuodelta 1987
      45mm eli "pikkutolpat". Jos ei ole joku vaihtanut sitten.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16418
        • Asikkala

        Originally posted by Blizzard030 View Post
        En löytänyt vastausta niin ehkä joku ystävällinen osaa auttaa.

        Pitäisi siis ostaa tuo coiloverit, mutta kun en tiedä onko tuo iskarin, mikä mitta nyt sitten onkaan niin 45mm vai 51mm?:think

        Auto on 316 vuodelta 1987
        Tarkoittaa orkkistolpan ulkohalkaisijaa ja sen saa selville mittaamalla.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16418
          • Asikkala

          Originally posted by Neppo View Post
          Onko BMW:llä olemassa E30 takaiskarin vakio yläpäitä korkeampia bolt-on yläpäitä E30 koppaan?

          Syy kysymykseen: Kun ostin säädettävät kierroholkit taakse, niin minulle sanottiin, että sinne voi ostaa sellaiset vakiota hieman korkeammat iskarin yläpäät. Ne vievät iskaria enemmän "konttiin" ja näin se helpottaa jousen paikoillaan pysymistä reippaasti madalletussa autossa ja helpottaa myös renkaiden vaihtoa kun ei tarvitse puolta metriä tunkata perää ylös.

          Eli: Missä BMW mallissa olisi nuo korkeammat iskarin yläpäät? Onko jossain E21, E28 tms sellaiset korkeammat, vai onko ne jotenkin M -malliin tms? Realoem:n kuvissa kun ei paljoa eroja ole...

          Ja EN tarkoita GC ym. jenkkipuljujen tuotteita, vaan tiskiltä nopskasti saatavia vakio osia.

          Edit. Laitan nyt kumminkin linkin GC:n osiin, jotta saa paremman ajatuksen kirjoituksesta ja ideasta:
          http://www.ground-control-store.com/.../II=851/CA=253

          Kiitos ja kumarrus.
          E21 on täysin erilainen, ei käy ja suoraan e30 sopivista kaikki näyttää samalle, esim. e46m3 yläpää on ulkoisesti sama kaikin puolin.

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            Originally posted by Neppo View Post
            Onko BMW:llä olemassa E30 takaiskarin vakio yläpäitä korkeampia bolt-on yläpäitä E30 koppaan?

            Syy kysymykseen: Kun ostin säädettävät kierroholkit taakse, niin minulle sanottiin, että sinne voi ostaa sellaiset vakiota hieman korkeammat iskarin yläpäät. Ne vievät iskaria enemmän "konttiin" ja näin se helpottaa jousen paikoillaan pysymistä reippaasti madalletussa autossa ja helpottaa myös renkaiden vaihtoa kun ei tarvitse puolta metriä tunkata perää ylös.

            Eli: Missä BMW mallissa olisi nuo korkeammat iskarin yläpäät? Onko jossain E21, E28 tms sellaiset korkeammat, vai onko ne jotenkin M -malliin tms? Realoem:n kuvissa kun ei paljoa eroja ole...

            Ja EN tarkoita GC ym. jenkkipuljujen tuotteita, vaan tiskiltä nopskasti saatavia vakio osia.

            Edit. Laitan nyt kumminkin linkin GC:n osiin, jotta saa paremman ajatuksen kirjoituksesta ja ideasta:
            http://www.ground-control-store.com/.../II=851/CA=253

            Kiitos ja kumarrus.
            Takaiskarit irti ja viet koneistajalle joka lyhentä vartta halutun määrän.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Neppo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 721
              • Laihia

              Mjaa. Kaippa se on unohdettava bolt-on ratkaisu ja mietittävä esim. Jannmann:in ehdotusta...

              Hattu ja iskarit kouraan ja nöyränä koneistuspuljuun...Ainoa ongelma vaan jos tarttee vaihtaa iskaria, niin sama homma aina edessä. Tuolla yläpäällä olis helpompi tehdä.

              Comment

              • Bim
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 152
                • Lahti

                Itse laitoin juuri uuden Optimal merkkisen isotolppaisen etuiskarin yläpään paikoilleen, mutta tuon laakeri vaikuttaa ihan hololta. Kuinka väljä tuo laakeri on jo uutena vai onko tossa valmistusvika? Olen ammattiasentaja joten ihan kujalla en tuon toiminnasta ole.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Mahtaisikohan Z3:eista tai E36 compacteista löytyä takavakaajaa joka menisi ~bolttoon E30 takapäähän. Paksuin vaihtoehto 14,5mm kansalaismalleihin ei ole kauhean vakuuttava tanko.
                  Originally posted by Neppo View Post
                  Mjaa. Kaippa se on unohdettava bolt-on ratkaisu ja mietittävä esim. Jannmann:in ehdotusta...

                  Hattu ja iskarit kouraan ja nöyränä koneistuspuljuun...Ainoa ongelma vaan jos tarttee vaihtaa iskaria, niin sama homma aina edessä. Tuolla yläpäällä olis helpompi tehdä.
                  Keksin heti yhden TSI-ratkaisun tuohon yläpäähommaan. Mutta en viitsi tänne kirjoittaa kun ei tiedä kuka lukee ja alkaa tehdä harakirivirityksiä.

                  Originally posted by Bim View Post
                  Itse laitoin juuri uuden Optimal merkkisen isotolppaisen etuiskarin yläpään paikoilleen, mutta tuon laakeri vaikuttaa ihan hololta. Kuinka väljä tuo laakeri on jo uutena vai onko tossa valmistusvika? Olen ammattiasentaja joten ihan kujalla en tuon toiminnasta ole.
                  Mutterit ja ruuvit on kaikki momentissaan? Ei siihen pitäisi käteen tuntuvaa väljää jäädä, kun fillaria rytkyttää käsin.
                  Ja kaikki osat on varmasti paikallaan, oikeassa järjestyksessä ja oikeinpäin?
                  Last edited by petrolhead; 02-10-2012, 17:07.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • Neppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 721
                    • Laihia

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Keksin heti yhden TSI-ratkaisun tuohon yläpäähommaan. Mutta en viitsi tänne kirjoittaa kun ei tiedä kuka lukee ja alkaa tehdä harakirivirityksiä.
                    Kävin ostamassa uudet yläpäät Motonetistä. Kattoo mitä noilla vanhoilla kokeilee.. Hyviä ideoita kuunneellaan aina

                    Comment

                    • Bim
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2010
                      • 152
                      • Lahti

                      Originally posted by Neppo View Post
                      Kävin ostamassa uudet yläpäät Motonetistä. Kattoo mitä noilla vanhoilla kokeilee.. Hyviä ideoita kuunneellaan aina
                      Kokeileppa ihmeessä kun olet kasannut tolpan, siis irtotolpalla jossa on jousi asennettu että paljonko on väljää laakerissa.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16418
                        • Asikkala

                        Originally posted by Bim View Post
                        Kokeileppa ihmeessä kun olet kasannut tolpan, siis irtotolpalla jossa on jousi asennettu että paljonko on väljää laakerissa.
                        Ei tarvi edes kasata tolppaa kun ei se jousi vaikuta tuohon laakeriin mitään eli välyksen tietää heti kun osa on pois paketista.

                        Comment

                        • Bim
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2010
                          • 152
                          • Lahti

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Ei tarvi edes kasata tolppaa kun ei se jousi vaikuta tuohon laakeriin mitään eli välyksen tietää heti kun osa on pois paketista.
                          Ei se ihan niin mene kun kunnon testausta varten on paljon parempi että se laakerin sisäholkki on tukevasti paikallaan, tämä helpottaa erityisesti välyksen kokeilua painaessa kumia alaspäin simuloiden vähän auton painoa. Ja itsellä tuo laakeri oli sen verran tukevassa rasvassa että se hankaloittaa tilannetta vielä.

                          Comment

                          • Rivikuus
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2009
                            • 60
                            • Jyväskylä

                            Onkohan tommonen Kw sport alustasarja kannattava ostos? Suositelkaa jotain 60/60 madalluksella olevaa settiä jos tulee mieleen.

                            Comment

                            • Harri G
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 9042
                              • Iisalmi

                              Originally posted by Rivikuus View Post
                              Onkohan tommonen Kw sport alustasarja kannattava ostos? Suositelkaa jotain 60/60 madalluksella olevaa settiä jos tulee mieleen.
                              Joskus katselin 60/60 satseja niin 400-500 hintaluokassa oli oikeastaan vaan KW ja weitec. Näistä ei omakohtaisia kokemuksia, ehkä KW:hen kallistuisin.
                              E39 ja E91

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16418
                                • Asikkala

                                Originally posted by Harri G View Post
                                Joskus katselin 60/60 satseja niin 400-500 hintaluokassa oli oikeastaan vaan KW ja weitec. Näistä ei omakohtaisia kokemuksia, ehkä KW:hen kallistuisin.
                                Weitec 40/40 helvetin kova, tai ainakin pintakova, en tiedä sitten enemmän madaltavasta mutta tuskin yhtään pehmeämpi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎