Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Throttle
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 793
    • -

    Originally posted by jr66 View Post
    tä ?!
    Korjaus, kuva liitteenä.
    Last edited by Throttle; 22-09-2014, 19:34.

    Comment

    • ChilileipÄ
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 2014
      • jyväskylä

      Originally posted by Miku View Post
      Korkeus on tällä hetkellä oikein hyvä, ehkä jopa sentin pari sais alempanakin olla mutta kun siihen pari ukkoa takapenkille hyppää niin laskee luvattoman paljon.

      Itsekin mietin että ei välttämättä tykkää iskarin kiinnitys varsinkaan täydellä lastilla kun silloin käytännössä paino olisi melkein koko ajan vain iskarin kiinnityksissä.

      joskus muistelen nähneeni jossain jousen alle (ja vissiin päällekin?) laitettavia kumeja tai mitä lie matskua olleet josta nousi sitten jousen sisällä semmonen tappi mitkä vastasi toisiinsa tai jousilautaseen ja tuota tappia lyhentämällä ois saanu jouston rajoitusta säädettyä.... Mutta en semmosia nyt millään mistään löydä niin lienenkö unissani nähnyt ratkaisun kun painajaisia raapimisesta nähnyt. Ajattelin että tommoset+jäykemmät mutta about saman korkuiset jouset vois olla eräs ratkaisu.

      Olipahan niin sekavasti selitetty että itsekkään usko tätä selvinpäin kirjoittaneeksi
      Aika yleinen ongelma että alusta on E30:ssä perästä liian löysä.. Itellä bilstein sprintit iskareina ja useampia takajousia kokeillu mutta ei taho olla kauheen jämäkkiä mitkään saattais olla vähän paremmat kun sais jotkut oikeesti touring malliin sopivat kun niissä on kuitenkin taka-akseli paino jonku oliko n.100kg enemmän.. E36 jousia jotku laittanu mutta pitäs olla jotkut himo matalat ku oma nous vakiokorkeuteen semmosilla mitkä madalti e36:sta ihan reippaasti.

      Nyt tän viikkoo tapellu omien etujousten kanssa kun pitäs saada semmoset jouset millä pyörähtää leimalla.. Ensiks oli 1,5-2cm liian matala ja kun vaihto jouset toisiin ni nous 5-6cm noi on ihan ihme jouset kun ilmotettu -60mm mutta ei kyllä madalla kun 20mm ja laikalla kierroksen otti ni laskenu ku 1cm lisää! Rupee loppuu jouset jo varastosta! Pitäs jostakin keksiä viel jotkut mitä kokeilla

      Ps. jr66 ei tarvii sitten kommentoida mitään liikamataluudesta, renkaista tai rälläkästäkään..
      Last edited by ChilileipÄ; 16-11-2012, 08:03.
      F11 530D M-Sport ’11
      E39 525iA touring M-Sport '02
      ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

      Comment

      • Maikkeli
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 1301
        • Nousiainen

        Ostakaas pojat coilijousi taakse sekä korkeudensäätöpalikka sinne.

        Saatte korkeuden kohdilleen ja noita coilijousia löytyy eri jäykkyyksiä vaikka kuinka paljon.
        E30 316 M42TBO -87
        BMW 1502 Turbo -77

        ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by ChilileipÄ View Post
          Ps. jr66 ei tarvii sitten kommentoida mitään liikamataluudesta, renkaista tai rälläkästäkään..

          Comment

          • ChilileipÄ
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 2014
            • jyväskylä

            Originally posted by Maikkeli View Post
            Ostakaas pojat coilijousi taakse sekä korkeudensäätöpalikka sinne.

            Saatte korkeuden kohdilleen ja noita coilijousia löytyy eri jäykkyyksiä vaikka kuinka paljon.
            Näin pitäs tehdä.. En vaan enää muista mistä joskus löysin niitä kun kattelin.. Oliskyllä saatava jäykäks tuo takapää kun keula on jo aika hyvä..
            F11 530D M-Sport ’11
            E39 525iA touring M-Sport '02
            ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

            Comment

            • Maikkeli
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1301
              • Nousiainen

              Rallyrace ja lautamäki motorsport myy noita jousia ainakin.
              E30 316 M42TBO -87
              BMW 1502 Turbo -77

              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

              Comment

              • ChilileipÄ
                BTCF Member
                • Mar 2007
                • 2014
                • jyväskylä

                Originally posted by Maikkeli View Post
                Rallyrace ja lautamäki motorsport myy noita jousia ainakin.
                Jostain katoin että oli suoraan e30 sopivat säätöpalatkin myynnissä erikseen ja sitte aika lyhkäsiä jousia siihen..ei vaa enäämuista missä ne oli :/
                F11 530D M-Sport ’11
                E39 525iA touring M-Sport '02
                ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                Comment

                • Coooper
                  BTCF Member
                  • Apr 2007
                  • 1623
                  • Lahti

                  Originally posted by ChilileipÄ View Post
                  Jostain katoin että oli suoraan e30 sopivat säätöpalatkin myynnissä erikseen ja sitte aika lyhkäsiä jousia siihen..ei vaa enäämuista missä ne oli :/


                  Tuossa.
                  E61 525DA - 09
                  EX: E90 325IA -06
                  EX: E46 328i 4d -00
                  Ex: E30 318i 2d -89


                  ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                  Comment

                  • jok30
                    Newbiemmer
                    • Jun 2012
                    • 13
                    • Nokia

                    juu, puslat pitäs vissii vaihtaa takapäähän ku kolisee niin hirviästi pienessäki montussa, minkälaiset sinne sit kannattas laittaa? mitä nää "powerflex" ja "stongflex" puslat niinkus on? ja mistä semmottia kannattas tilata? -89 316i

                    Comment

                    • Haju69
                      Administrator
                      • Nov 2005
                      • 16362
                      • Leppävirta

                      Originally posted by jok30 View Post
                      juu, puslat pitäs vissii vaihtaa takapäähän ku kolisee niin hirviästi pienessäki montussa, minkälaiset sinne sit kannattas laittaa? mitä nää "powerflex" ja "stongflex" puslat niinkus on? ja mistä semmottia kannattas tilata? -89 316i
                      Onkos iskarin yläpäät kunnossa? Ne ainakin aiheuttaa selkeän kolinan jos on rikki.
                      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                      Comment

                      • jok30
                        Newbiemmer
                        • Jun 2012
                        • 13
                        • Nokia

                        Originally posted by Haju69 View Post
                        Onkos iskarin yläpäät kunnossa? Ne ainakin aiheuttaa selkeän kolinan jos on rikki.
                        nii en siittäkään tiä, kaveri vaan istu kyydissä ja heti ekan töyssyn jälkeen heitti et "takapään puslat kolahtaa aikas kovasti" voi olla, voi olla että voi ei..

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          No kannattaa nyt ainakin tutkia ennen kuin tilailet mitään powerflexejä.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Miku View Post
                            Korkeus on tällä hetkellä oikein hyvä, ehkä jopa sentin pari sais alempanakin olla mutta kun siihen pari ukkoa takapenkille hyppää niin laskee luvattoman paljon.

                            Itsekin mietin että ei välttämättä tykkää iskarin kiinnitys varsinkaan täydellä lastilla kun silloin käytännössä paino olisi melkein koko ajan vain iskarin kiinnityksissä.

                            joskus muistelen nähneeni jossain jousen alle (ja vissiin päällekin?) laitettavia kumeja tai mitä lie matskua olleet josta nousi sitten jousen sisällä semmonen tappi mitkä vastasi toisiinsa tai jousilautaseen ja tuota tappia lyhentämällä ois saanu jouston rajoitusta säädettyä.... Mutta en semmosia nyt millään mistään löydä niin lienenkö unissani nähnyt ratkaisun kun painajaisia raapimisesta nähnyt. Ajattelin että tommoset+jäykemmät mutta about saman korkuiset jouset vois olla eräs ratkaisu.

                            Olipahan niin sekavasti selitetty että itsekkään usko tätä selvinpäin kirjoittaneeksi
                            Jjoo.. Kuulostaa siltä että tarviit lähinnä tosi paljon jäykemmät takavieterit. Jos perä saa laskea alaspäin muitta joustomatkat pitäs olla lyhyemmät. Toisessa kappaleessa tarkoitat varmasti sisäänjouston rajoitusta, eikö?

                            Mahtaisko tollanen jousen yläpuolinen kumi, kuvan osa 16 olla se mitä etsit? Sellanen molempiin päihin? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • ChilileipÄ
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 2014
                              • jyväskylä

                              Jep. Oon ton huomannu mutta niitä oli jossai muualla missä oli jousiakin siinä samassa joku racekauppa se oli muistas vaa mikä..
                              F11 530D M-Sport ’11
                              E39 525iA touring M-Sport '02
                              ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

                              Comment

                              • Miku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 2624
                                • Kajaani

                                Originally posted by petrolhead View Post
                                Jjoo.. Kuulostaa siltä että tarviit lähinnä tosi paljon jäykemmät takavieterit. Jos perä saa laskea alaspäin muitta joustomatkat pitäs olla lyhyemmät. Toisessa kappaleessa tarkoitat varmasti sisäänjouston rajoitusta, eikö?

                                Mahtaisko tollanen jousen yläpuolinen kumi, kuvan osa 16 olla se mitä etsit? Sellanen molempiin päihin? http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._spring_strut/
                                Joo eli normikorkeudesta ilman takapenkkiläisiä jää kyllä joustoa useita senttejä ennenkuin ottaa kiinni. Kaks ukkoo takapenkille niin laskee niin paljon että raapii jo ihan normaalissa kiihdytyksessä eli jäykempää vieteriä sinne pitäisi saada millä korkeus kuitenkin pysyisi samana.

                                Vähän saman näköinen kuin tuo osa nro 16 mutta tuon "nännin" tilalla on ihan semmonen tanko joka on about 10cm-15cm pitkä josta sitten saa itse lyhentää mieleisekseen. Joku aftermarket osa juurikin näille tuunaajille jotka ei osaa laittaa vanteita/renkaita jotka sopisi.

                                Eli kun löytäisin ne jäykemmät jouset ja laittais tuollaiset lisäksi mitkä pysäyttäs jouston just ennen kuin ottais kiinni niin vois olla itselleni passeli ratkaisu. Täydelläkin lastilla olisi joustovaraa mutta isommassa möykyssä sitten nuo "pohjaanlyöntikumit" stoppaisi ettei rapsi kiinni renkas.

                                Kysymys vain että mistä jouset ja nuo "stopparit"? Tällä hetkellä takajouset on arviolta jotain -60mm-75mm väliltä madaltavat.
                                TEAM "Peli Menetetty"
                                Nyt:
                                E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                                E30 320i 2d m20b27 tic project
                                E38 728ia
                                E46 316i sedan
                                Ex:
                                3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎