Moi. Tämmönen hölmö kysymys. Ostettiin tällä kertaa perheeseen vm 1988, e30 316i 4D bemari, nyt muija valittaa että jalat ei yllä polkimille vaikka penkki on kokonaan edessä. Aikasempi e30 oli vm1986 316 2D malli ja jalat kuulemma ylti tosi hyvin bedaaleihin. No, tähän uuteen hankintaa on myös laitettu kipilliset penkit joten onko ongelma niissä vai siinä että 2D ja 4D malleissa on eroa?
Mikäköhän voi aiheuttaa kun mittaristossa ei toimi matkamittari, jengakello ja kukutusmittari. Patterit oli ok, mutta vaihdoin varmuuden vuoksi.
Toinen ärsyttävä pikkuvika; apparin sisävalo ei toimi. Mittasin että ei tule sähköä lainkaan. Johdot poikki jostain?
Sulakkeet tarkistettu pariin kertaan.
Mullakin ongelma jatkui uusilla akuilla (tosin vikaa oli vain kiekkamittarissa) ja lopulta vika löytyi piirilevyjä yhdistävän liittimen juotoksesta. Eli kannattaa syynätä ne läpi.
Räplääppä niitä ovikytkimiä tai irrota kokonaan ja tökkää johto maihin. Joko syttyy? Mulla nuo kytkimet ei tunnu pelaavan aina vaikka niitä on putsailtukin.
Meillä ollut samaa ongelmaa (4D). Ilmeisesti mitoitus vaan on sellainen että lyhyitä sorsitaan.
Ette kai oo tosissanne. E30 on tuommoinen kääpiöille tehty malli muutenkin. Katsokaa vaikka peltosta. Siellä se painaa tukka putkella pitkin Nastolan raittia
Ette kai oo tosissanne. E30 on tuommoinen kääpiöille tehty malli muutenkin. Katsokaa vaikka peltosta. Siellä se painaa tukka putkella pitkin Nastolan raittia
No juu..
Ettei menis ihan peltosen ylistämiseksi niin voidaan veikata että vikana on kipattavat 2D mallin jakkarat 4D mallin autossa.
Saattaa olla syynä. Oma auto on 2D. Sen huomasin, että sporttipenkit jää edemmäs, kuin lättäpenkit. Lättäpenkissä riitti mulle säädöt (184 cm), mut sporttipenkkeihin vaihtaessa jäi jalat omaan makuun liian koukkuun.
Tein tollaset latat, joilla siirsin kuskin penkkiä viis senttiä taaksepäin. Nyt on hyvä mulle ja vaimokin saa vielä säätöihin. Mut penkin omia kiinnikkeitä joutu pikkasen muokkaamaan.
Comment