Terve! Vaihdoin eilen E30 325seen 325IX viskolukkoperän, tämä anturi joka tulee perämurikkaan kiinni, olikin erilainen? Kysymys kuuluu, pitääkö vaihtaa perämurikan "tökkeli" johon johto tuupataan vai saako jostain erimallisen johdon haalittua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 kysymyksiä ja vastauksia III -kts. post #1 !
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by tmpzk View PostTerve! Vaihdoin eilen E30 325seen 325IX viskolukkoperän, tämä anturi joka tulee perämurikkaan kiinni, olikin erilainen? Kysymys kuuluu, pitääkö vaihtaa perämurikan "tökkeli" johon johto tuupataan vai saako jostain erimallisen johdon haalittua?
Comment
-
-
Originally posted by tmpzk View PostTerve! Vaihdoin eilen E30 325seen 325IX viskolukkoperän, tämä anturi joka tulee perämurikkaan kiinni, olikin erilainen? Kysymys kuuluu, pitääkö vaihtaa perämurikan "tökkeli" johon johto tuupataan vai saako jostain erimallisen johdon haalittua?
Tai no, tietenkään ei tarvi piuhoja jatkaa jos vanhoissa on niin paljon löysää että niihin saa uudet pinnit puristettua ja riittää anturiin. Yleensähän siinä murikalle menevässä on vähä ylimääräistä piuhoissa.Last edited by petrolhead; 25-03-2013, 17:48.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Turbomiehet huom!
Olen katsellut kuvia M20 turbokonstruktioista, joissa MAF on poistettu. Miksi lähes aina on samalla se kumihaitari heivattu mäkeen? Imulämpoanturin saa kyllä MAFin korvaavaan putkeen asennettua, joten syy ei liene siinä. Vai onko epäilys, että se fuskaisi liitoksistaan kun se kuitenkin on alipainehommiin alun perin suunniteltu?
Tai kysytään niin päin, että onko siitä mitään haittaa jos jättää paikalleen kun MAFin poistaa?
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
Comment
-
-
Voisko joku kertoa mikä on tämä suodatin? säiliö? bemarissa pukkaa hyttiin helvetin karu bensankatku ja letkut tutkin yms huomasin että tämä vuotaa pohjasta...tossa vielä linkki...http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...urb_air_valve/E82 120d Coupe M-sport -08
E30 320i 2d -87
E30 316 2d -86
EX.
E46 330d Touring M-Sport II Individual -00
E36 325tds Touring M-Sport -96
E30 316i 2d Bavaria -91
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 type M
E30 325i 2d -90
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNo jos sulla sattuu olemaan ehjä apurunko ja se menee paikalleen ni runkoaisat on tuskin kovin pielessä. Ja tuskin ne on kovin pielessä muutenkaan. Ja tuokin tieto löytyy E30 korimitoista.
EDIT: Minuutin googletus:
Comment
-
-
Vaihdoin käytetyn muka ehjän hammastangon tuon entisen vuotavan tangon tilalle. Nyt rattia eestaas heilutellessa kuuluu melko ilkeä kolina/pauke. Mikähän helvetti tuossa voinee olla?
-Kolina kuuluu selvästi hammastangosta tai pienellä mahdollisuudella ohjausnivelestä.
-Raidetangot ovat uudet ja varmistettu ettei niissä ole yhtään väljää.
-kolinaa ei kuulu kun tunkilla keventää keulaa, vain renkaat maassa ollessa.
Kuskinpuolelta näkee suojakumi irroitettuna kun hammastanko lonksuu oudosti samalla kun paukkaa, ei siis liiku pelkästään sivuttain vaan myös hieman ylösalas suunnassa tai eteentaakse suunnassa. Kun painat kädellä tankoa about raidetangon sisäpään kohdalta esim taakse päin autoa pauke loppuu. Kuitenkaan käsin riuhtomalla ei tässäkään tunnu klappia mihinkään suuntaan.
-Hammastangossa/ohjausnivelessä ei kuitenkaan ole yhtään klappia, pienikin liike ohjauspyörässä liikuttaa renkaita.
Mikähän ihme tossa voi olla, pystyykö tuota tankoa jotenkin kiristämään vaikkei klappia ole?
Kuuluuko tuon tehostetun hammastangon olla kiinni etuapurungossa etummaisissa vai takimmaisissa kiinnitysreissä?
Kiirekin olis ku leimalle pitäis auto saada. Vinkkejä?TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
-
Originally posted by Sakke.L View PostVoisko joku kertoa mikä on tämä suodatin? säiliö? bemarissa pukkaa hyttiin helvetin karu bensankatku ja letkut tutkin yms huomasin että tämä vuotaa pohjasta...tossa vielä linkki...http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...urb_air_valve/
Ettei ole näitä pönttöjä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...supply_filter/E39 ja E91
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostKuuluuko tuon tehostetun hammastangon olla kiinni etuapurungossa etummaisissa vai takimmaisissa kiinnitysreissä?Originally posted by Harri G View PostNetistä katselin aikani kuvia ja laitoin omaan rojektiin sisempiin reikiin. Joku voipi korjata jos laitoin väärin.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Harri G View PostTuliko oikea kuva? Toi on varmaankin aktiivihiilipönttö, joka hoitaa tankin huohotuksen kautta tulevien höyryjen suodattamisen. Jos tosiaan tuo pönttö vuotaa niin kuulostaapa omituiselta :think
Ettei ole näitä pönttöjä: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...supply_filter/E82 120d Coupe M-sport -08
E30 320i 2d -87
E30 316 2d -86
EX.
E46 330d Touring M-Sport II Individual -00
E36 325tds Touring M-Sport -96
E30 316i 2d Bavaria -91
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 type M
E30 325i 2d -90
Comment
-
-
Originally posted by _racing_ View PostPaljonkohan se mitta on iskaritolppien tukien kohdalta? E30 aisathan on vähän kaarevat.
Jos apurungon kiinnityspisteiden väli on OK, mitta iskarinyläpään ruuvinrei'istä toiseen on tolkuissaan jne.. ristimitat on about OK, niin mihin sä tarviit tota sun kysymääsi mittaa. Jos mä meen mittaamaan omista romuista ni varmaan saan neljä eri vastausta kun on 4 raatoa.
Passaat ne mitat kohalleen mitä E30 korin mitoissa on ilmoitettu ja unohdat loput. Varmaan googlettamalla sekin filu löytyy. Saattaa olla tuolla FAQ:n juttujen joukossakin.Last edited by petrolhead; 26-03-2013, 23:16.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMihin tarvitset moista mittaa, ihan mielenkiinnosta?
Jos apurungon kiinnityspisteiden väli on OK, mitta iskarinyläpään ruuvinrei'istä toiseen on tolkuissaan jne.. ristimitat on about OK, niin mihin sä tarviit tota sun kysymääsi mittaa. Jos mä meen mittaamaan omista romuista ni varmaan saan neljä eri vastausta kun on 4 raatoa.
Passaat ne mitat kohalleen mitä E30 korin mitoissa on ilmoitettu ja unohdat loput. Varmaan googlettamalla sekin filu löytyy. Saattaa olla tuolla FAQ:n juttujen joukossakin.
Comment
-
-
Originally posted by Sakke.L View PostNokun mun mielestä se on just toi kyseinen pönttö minun linkkaamassa kuvassa...pöntön sijainti on siis konehuoneessa ohjaustehostimen öljysäiliön alapuolella ja pöntöstä lähtee letku kaasuläpälle ja tankkiin? voiskohan liittyä jotenkin tohon kun poistin hantin takalokasuojasta sen tankin ylivuotosäiliön koska ruostu kiinnikkeistään irti? Täällä kyllä neuvottiin selvät ohjeet sen säiliön ohitukseen ja tein juuri ohjeiden mukaan...
Nyt mahdollisesti koneen alipaine vetääkin bensaa tankista aktiivihiilipyttyyn josta valuu pihalle kun sammutat auton.?
Edelleenkään en ymmärrä sen paisuntasäiliön poistoa... Poistosta on kuitenkin enemmän haittaa kuin hyötyä.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by _racing_ View PostPaljonkohan se mitta on iskaritolppien tukien kohdalta? E30 aisathan on vähän kaarevat.
Lukemat voi tietysti heittää jonnin verran kun aisoissa paksulti korikittiä ja massaa mut eiköhän se etupalkki mene paikoilleen jos parisen milliä aisat heittää.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
Comment