Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia XIII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by jr66 View PostKato se koneen maapiuha. Mites akun maa ?
Comment
-
-
Nämä alkaa olla jo niin vanhoja ruppanoita, että se koneenkin maa voi näyttää oikeen hyvältä, mutta silti siinä voi olla todella huono kontakti tms. Uus maapiuha maksaa 5€ niin laittaa suorilta uuden ja putsaa kontaktipinnat kunnolla puhtaalle metallille kun asentaa sen.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
323ti vm98
Käykö tämmöseen 323ti compactiin perä suoraan mistä? Meneekö esim. E30 m3 /325 perä suoraan paikoilleen vai mitä eroavaisuuksia näissä on kun ei oikein selvää vastausta mistään löytyny.Ex E30 316, E32 730, E36 325 avo, E36 328 avo, E36 323ti vompatti
E46 325 toukka ja E36 323ti vompatti ajossa.
Comment
-
-
Originally posted by noushit View PostKäykö tämmöseen 323ti compactiin perä suoraan mistä? Meneekö esim. E30 m3 /325 perä suoraan paikoilleen vai mitä eroavaisuuksia näissä on kun ei oikein selvää vastausta mistään löytyny.
Comment
-
-
Originally posted by noushit View PostKäykö tämmöseen 323ti compactiin perä suoraan mistä? Meneekö esim. E30 m3 /325 perä suoraan paikoilleen vai mitä eroavaisuuksia näissä on kun ei oikein selvää vastausta mistään löytyny.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostKiinnityksen puolesta suoraan compact, e30 ja ne e34:t missä on samanl. kiinnitys, jossakin vaiheessa e34:n perä muuttui kehtomalliseksi jolloin se ei ole sinne päinkään. Kardaanin ja vetarin laipoissa on joitakin eroja riippuen mallista.Originally posted by Pazi88 View PostE30 perät menee suoraan tai viimestään takakannen vaihdolla. Z3 urheiluautoista myös.
Comment
-
-
Ihmettelyä e36 ilmastoinnista.
Eli autossa on konehuoneessa kyseinen näkymä:
Sisällä on on/off nappi ilmastoinnille ja tuulettimen hallintapaneeli on suoraa ilmastoimattomasta. Johdotuksen perusteella näyttäisi hyvinkin vahvasti jälkiasenteiselta, mutta BMW-logoja on ainakin osassa osista.
Onko kellään muulla tullut vastaan kyseistä kampetta?
Comment
-
-
Originally posted by _ville View PostIhmettelyä e36 ilmastoinnista.
Eli autossa on konehuoneessa kyseinen näkymä:
Sisällä on on/off nappi ilmastoinnille ja tuulettimen hallintapaneeli on suoraa ilmastoimattomasta. Johdotuksen perusteella näyttäisi hyvinkin vahvasti jälkiasenteiselta, mutta BMW-logoja on ainakin osassa osista.
Onko kellään muulla tullut vastaan kyseistä kampetta?
Comment
-
-
Kun ei mistään oikein löydy kolmekutosen sport penkkejä, niin minkämoinen työmaa olisi e46 penkit sovittaa e36 compactiin (316i). Lueskelin jostain lontoon foorumilta että jollain on mennyt ihan suoraan ja penkkkien naaraspää pelittäisi myös e36;n urospään kanssa. Manuaalisäätöiset penkit persgrillillä siis mielessä.
Onko näissä jotain mallikohtaisia eroja kiinnityksen kanssa muuten? Esim sedan coupe compact?
Onko joku täällä moisia swappeja tehnyt?
E. E46 coupen penkit varmaankin tulossa, koska kippiLast edited by Pilipali; 05-11-2020, 20:13.
Comment
-
-
Originally posted by Pilipali View PostKun ei mistään oikein löydy kolmekutosen sport penkkejä, niin minkämoinen työmaa olisi e46 penkit sovittaa e36 compactiin (316i). Lueskelin jostain lontoon foorumilta että jollain on mennyt ihan suoraan ja penkkkien naaraspää pelittäisi myös e36;n urospään kanssa. Manuaalisäätöiset penkit persgrillillä siis mielessä.
Onko näissä jotain mallikohtaisia eroja kiinnityksen kanssa muuten? Esim sedan coupe compact?
Onko joku täällä moisia swappeja tehnyt?
Comment
-
-
Originally posted by kukkakeppi View PostTervehdys
Nyt iski mystinen vika. Kaikki alkoi parisen viikkoa sitten, kun auto ei lähtenytkään yön yli seisottuuan käyntiin. Avaimesta kääntäessä mittaristoon syttyi normaalisti valot, mutta nappia painaessa (virtalukon pohja ohitettu) ei mitään tapahtunutkaan. Edes apuvirralla ei saatu mitään eloa. Noh, työntämällä auto kuitenkin käynnistyi. Muutaman kilometrin ajon jälkeen kokeiltiin, auto starttaakin taas normaalisti.
Pari viikkoa myöhemmin sama toistui, ei starttaa. Työntämällä jälleen käyntiin, tällä kertaa kuitenkin havaittiin, ettei akku lataudu laisinkaan (humppavehkeiden takia jännitenäyttö asennettu). Auto oli kuitenkin saatava kotia, joten ajamista jatkettiin kaikki sähköä vievät laitteet sammutettuna. Yhtäkkiä lataus alkoikin jälleen pelittää ja auto toimi jälleen täysin normaalisti.
Tästä taas muutama päivä eteenpäin huomasin kesken ajon ettei akku taaskaan lataudu. Ajoin kotiin ja testasin starttaako, eipä startannut. Eli startin toimimattomuus ja akun lataushäiriö liittyvät jotenkin toisiinsa.
Startin rele vaikuttaa ehjälle, naksuu normaalisti nappia painaessa. Ohitettiin myös yhdistämällä suoraan nastat 30 ja 87 toisiinsa, ei starttaa. Kokeiltiin myös yhdistää startin solenoidin ohjaus suoraan +:aan (startille tulevaan +:aan) kuului vaan naksahdus mutta startti ei lähtenyt pyörimään. Kokeiltu myös irroittaa laturi järjestelmästä (+ johto irti ja teippaus), ei vaikutusta starttaukseen. Eli ainakaan laturi ei ole oikosulussa
Mikä siis neuvoksi? Mahtaakohan startti/sen johdot olla sitten oikosulussa? Startti on vaan niin kettumaisessa paikassa ettei johtojen irroittaminen ja mittaaminen ole vielä oikein onnistunut.
Comment
-
Comment