Originally posted by Hillhouse
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by TBM View PostNo niin otin pumpun irti ja kun virrat laittaa päälle niin ei siitä pumpusta mitään kuulu vaikka ottaa suoraan akusta virran niin siltikään ei inahdakkaan.
Joten tulin siihen johtopäätökseen että bensapumppu ois paskana kun tuo rele naksuu kyllä.
Eli kannattaako mun ostaa uus pumppu vai pitäiskö vielä tutkia jotenkin?
Sitten siirrytään seuraavaan ongelmaan: otin tulpat irti niin muutama niistä oli ihan öljyssä, varmaan johtunee venttiilikopan tiivisteestä ja niistä kumeista mitkä on tulppien reikien kohdalla. Vai voisiko jostain muusta johtua?
Auto oli siis 325i -93
Toi venakopan tiivisteen pettäminen on ihan "tyyppivika". Talvisaikaan öljyn huohotusputki menee tukkoon/jäähän, jos sitä ei ole vuosikausiin puhdistettu, ja paine pullauttaa yleensä juurikin tulpan reikien ympäriltä tiivisteet/öljyt ulos.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Pitääkö releen naksua jos syöttää virtaa vaan tiettyihin napoihin vai pitäiskö naksua kahdesta eri vaihtoehdostakin?
Tartteeko muuten imusarjakin irrottaa kun vaihtaa venakopan tiivisteen?
Originally posted by O-Peksi View PostUus pumppu vaan suoraan, jos piuhoissa ei ole vikaa.
Toi venakopan tiivisteen pettäminen on ihan "tyyppivika". Talvisaikaan öljyn huohotusputki menee tukkoon/jäähän, jos sitä ei ole vuosikausiin puhdistettu, ja paine pullauttaa yleensä juurikin tulpan reikien ympäriltä tiivisteet/öljyt ulos.
Comment
-
-
Originally posted by TBM View PostTartteeko muuten imusarjakin irrottaa kun vaihtaa venakopan tiivisteen?
ei tarvi! ainoastaan venakopan katteet, puolat + johdot ja , siinä on se takimmainen pultti ylhäällä aika vittumaisessa paikassa mutta lähtee kyllä pikku räikällä vääntämällä auki
uusi samalla sitten ne pulttien kumit mitkä tulee prikkojen alle.... niitä ei kait saa muualta ku wetteriltä.
Comment
-
-
Sattuisko joku tietämään onko jossain netissä saatavissa kuvaa josta ilmenee e36 putkiston..... "mitat" ja putkientaivutukset asteina erityisesti takavaimenin kiinnostaaBMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostSaa sillä Wetteri (siis mikä ?) ei ole ainoa merkkillike suomessa ja myös kl-varaosat on vaihtoehto.
Millä nimellä ne kumit prikkojen alle on tuolla kl-varaosissa?
Comment
-
-
Originally posted by TBM View PostSiis järkevintä ostaa tämä setti? http://www.kl-varaosat.fi/verkkokaup...ent_view/25660
Millä nimellä ne kumit prikkojen alle on tuolla kl-varaosissa?
Näyttää olevan kumitiiviste, osa 9: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...er_head_cover/ Näkyy myös varaosanumero millä ne löytyy.
Comment
-
-
Alustan osa ongelma
Mistä ihmeestä tohon minun 318is -vm02/92(ainakin rekisteriotteen mukaan) löytää mitää alustanosia siis muita kun marmorin osia. Kaikki alustasarjat ja iskarit ja jouset tuntuvat olevan vuosimallista 60/92 eteenpäin. En ole mistään foorumilta löytänyt. Ei kait tämä mallli voi mikään ihmekapistus olevan mitä ei mikään valmistaja tunnista??E34 540i ///M
E36 328i
E46 320d
Comment
-
-
Osaakos kukaan sanoa sopiiko tuo 325\328 3.5bar bensanpaineensäädin 318is:n 3.0 barin säätimen tilalle? Kuvien mukaan näyttäisi aika identtiseltä:think
325\328 3.5bar bensanpaineensäädin, sivun alhaalla keskimmäinen: http://www.pelicanparts.com/bmw/cata...pg3.htm#item16
Vakio 318is:n 3bar säädin osa.6 http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=13&fg=15
Vai täytyykö suosiolla katsella säädettäviä bensanpaineensäätimiä.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostOsaakos kukaan sanoa sopiiko tuo 325\328 3.5bar bensanpaineensäädin 318is:n 3.0 barin säätimen tilalle? Kuvien mukaan näyttäisi aika identtiseltä:think
325\328 3.5bar bensanpaineensäädin, sivun alhaalla keskimmäinen: http://www.pelicanparts.com/bmw/cata...pg3.htm#item16
Vakio 318is:n 3bar säädin osa.6 http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=13&fg=15
Vai täytyykö suosiolla katsella säädettäviä bensanpaineensäätimiä.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostMiksi pitää nostaa painetta ?
2 ja 3 vaihteen veto raskaammalla kaasulla: http://s303.photobucket.com/albums/n...¤t=2.mp4
Ainakin tuolla m42clubin puolella näyttäisi olevan aika suosittu modi nostaa e30 m42:sta nuo bensanpaineet 3.5bar säädettävällä bensanpaineen säätimellä.
Pisti vaan silmään että tuo 328 3.5bar säädin on melkoisen identtinen kuvan mukaan tuon 3.0bar säätimen kans.:think
Tiedä sitten olisiko apua jos vaihtaisi astetta virtaavammat suuttimet ja nostaisi bensanpaineen tuonne 3.5bar ja varmaan tarpeen vaatiessa vielä penkissä säätö.
En tiedä auttaako tuohon enään pelkkä säätäminen kun tuossa on jo tuo Dbilaksen lastu ja luulisi olevan säädöt jo melko tapissa, loppuukohan tuosta motronicista säätövarat kesken.E91 lci 330xd.
Comment
-
-
Originally posted by Jampsu87 View PostEi saa tarpeeksi soppaa\käy laihalla. Is:ssä Dbilaksen läppärungot, Shrickin kopio imunokka, bmc CAI ja Dbilaksen lastu läppärungoille.
2 ja 3 vaihteen veto raskaammalla kaasulla: http://s303.photobucket.com/albums/n...¤t=2.mp4
Ainakin tuolla m42clubin puolella näyttäisi olevan aika suosittu modi nostaa e30 m42:sta nuo bensanpaineet 3.5bar säädettävällä bensanpaineen säätimellä.
Pisti vaan silmään että tuo 328 3.5bar säädin on melkoisen identtinen kuvan mukaan tuon 3.0bar säätimen kans.:think
Tiedä sitten olisiko apua jos vaihtaisi astetta virtaavammat suuttimet ja nostaisi bensanpaineen tuonne 3.5bar ja varmaan tarpeen vaatiessa vielä penkissä säätö.
En tiedä auttaako tuohon enään pelkkä säätäminen kun tuossa on jo tuo Dbilaksen lastu ja luulisi olevan säädöt jo melko tapissa, loppuukohan tuosta motronicista säätövarat kesken.
Mistä säätövara loppuu? Jos sulla lastu, niin turha kai sitä uudelleen ohjelmoida. Mikset alunperin ohjelmoinut motronicin lastua sopivaksi?
Comment
-
Comment