Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shifter
    Bimmer Fanatic
    • May 2009
    • 538
    • Keski-Suomi. Pihtipudas

    Originally posted by Hillhouse View Post
    Ei nouse eikä laske pakkonostolla. kaikkee oon kokeillu ja hermot menee
    Johtojen kunto oven läpiviennissä? Voi olla kuorikin ehjä mutta sisältä nirhautunu jo poikki ja tuottaa huonoa kontaktia?
    G4 -00

    Entiset ajokit:
    e36 328i Coupé -95
    e36 316i Sedan -98

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      Originally posted by TBM View Post
      No niin otin pumpun irti ja kun virrat laittaa päälle niin ei siitä pumpusta mitään kuulu vaikka ottaa suoraan akusta virran niin siltikään ei inahdakkaan.
      Joten tulin siihen johtopäätökseen että bensapumppu ois paskana kun tuo rele naksuu kyllä.
      Eli kannattaako mun ostaa uus pumppu vai pitäiskö vielä tutkia jotenkin?

      Sitten siirrytään seuraavaan ongelmaan: otin tulpat irti niin muutama niistä oli ihan öljyssä, varmaan johtunee venttiilikopan tiivisteestä ja niistä kumeista mitkä on tulppien reikien kohdalla. Vai voisiko jostain muusta johtua?

      Auto oli siis 325i -93
      Uus pumppu vaan suoraan, jos piuhoissa ei ole vikaa.

      Toi venakopan tiivisteen pettäminen on ihan "tyyppivika". Talvisaikaan öljyn huohotusputki menee tukkoon/jäähän, jos sitä ei ole vuosikausiin puhdistettu, ja paine pullauttaa yleensä juurikin tulpan reikien ympäriltä tiivisteet/öljyt ulos.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • TBM
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 74

        Pitääkö releen naksua jos syöttää virtaa vaan tiettyihin napoihin vai pitäiskö naksua kahdesta eri vaihtoehdostakin?

        Tartteeko muuten imusarjakin irrottaa kun vaihtaa venakopan tiivisteen?

        Originally posted by O-Peksi View Post
        Uus pumppu vaan suoraan, jos piuhoissa ei ole vikaa.

        Toi venakopan tiivisteen pettäminen on ihan "tyyppivika". Talvisaikaan öljyn huohotusputki menee tukkoon/jäähän, jos sitä ei ole vuosikausiin puhdistettu, ja paine pullauttaa yleensä juurikin tulpan reikien ympäriltä tiivisteet/öljyt ulos.

        Comment

        • tonmppa
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 276
          • nurmijärvi

          Originally posted by TBM View Post
          Tartteeko muuten imusarjakin irrottaa kun vaihtaa venakopan tiivisteen?

          ei tarvi! ainoastaan venakopan katteet, puolat + johdot ja , siinä on se takimmainen pultti ylhäällä aika vittumaisessa paikassa mutta lähtee kyllä pikku räikällä vääntämällä auki

          uusi samalla sitten ne pulttien kumit mitkä tulee prikkojen alle.... niitä ei kait saa muualta ku wetteriltä.

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16371
            • Asikkala

            Originally posted by tonmppa View Post
            uusi samalla sitten ne pulttien kumit mitkä tulee prikkojen alle.... niitä ei kait saa muualta ku wetteriltä.
            Saa sillä Wetteri (siis mikä ?) ei ole ainoa merkkillike suomessa ja myös kl-varaosat on vaihtoehto.

            Comment

            • Spiddu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 3565
              • Nla

              Sattuisko joku tietämään onko jossain netissä saatavissa kuvaa josta ilmenee e36 putkiston..... "mitat" ja putkientaivutukset asteina erityisesti takavaimenin kiinnostaa
              BMW E90 330dA 2007
              BMW F30 330e 2017

              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

              Comment

              • n0fear
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 289
                • Rollo

                Miten lähtee e36:sen sulakeboxi konehuoneesta irti, pitäis saada sen verran raotettua,että saa alle tippuneen pultin sieltä noukittua pois?....

                Comment

                • TBM
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2007
                  • 74

                  Originally posted by jr66 View Post
                  Saa sillä Wetteri (siis mikä ?) ei ole ainoa merkkillike suomessa ja myös kl-varaosat on vaihtoehto.
                  Siis järkevintä ostaa tämä setti? http://www.kl-varaosat.fi/verkkokaup...ent_view/25660

                  Millä nimellä ne kumit prikkojen alle on tuolla kl-varaosissa?

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16371
                    • Asikkala

                    Originally posted by TBM View Post
                    Siis järkevintä ostaa tämä setti? http://www.kl-varaosat.fi/verkkokaup...ent_view/25660

                    Millä nimellä ne kumit prikkojen alle on tuolla kl-varaosissa?
                    Kyllä.

                    Näyttää olevan kumitiiviste, osa 9: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...er_head_cover/ Näkyy myös varaosanumero millä ne löytyy.

                    Comment

                    • -olsku-
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2010
                      • 112
                      • Kuopio

                      Alustan osa ongelma

                      Mistä ihmeestä tohon minun 318is -vm02/92(ainakin rekisteriotteen mukaan) löytää mitää alustanosia siis muita kun marmorin osia. Kaikki alustasarjat ja iskarit ja jouset tuntuvat olevan vuosimallista 60/92 eteenpäin. En ole mistään foorumilta löytänyt. Ei kait tämä mallli voi mikään ihmekapistus olevan mitä ei mikään valmistaja tunnista??
                      E34 540i ///M
                      E36 328i
                      E46 320d

                      Comment

                      • TBM
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 74

                        Löytyiskö vaikka täältä?

                        Comment

                        • Jampsu87
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 1335
                          • Rovaniemi

                          Osaakos kukaan sanoa sopiiko tuo 325\328 3.5bar bensanpaineensäädin 318is:n 3.0 barin säätimen tilalle? Kuvien mukaan näyttäisi aika identtiseltä:think

                          325\328 3.5bar bensanpaineensäädin, sivun alhaalla keskimmäinen: http://www.pelicanparts.com/bmw/cata...pg3.htm#item16

                          Vakio 318is:n 3bar säädin osa.6 http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=13&fg=15

                          Vai täytyykö suosiolla katsella säädettäviä bensanpaineensäätimiä.
                          E91 lci 330xd.

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16371
                            • Asikkala

                            Originally posted by Jampsu87 View Post
                            Osaakos kukaan sanoa sopiiko tuo 325\328 3.5bar bensanpaineensäädin 318is:n 3.0 barin säätimen tilalle? Kuvien mukaan näyttäisi aika identtiseltä:think

                            325\328 3.5bar bensanpaineensäädin, sivun alhaalla keskimmäinen: http://www.pelicanparts.com/bmw/cata...pg3.htm#item16

                            Vakio 318is:n 3bar säädin osa.6 http://www.realoem.com/bmw/showparts...66&hg=13&fg=15

                            Vai täytyykö suosiolla katsella säädettäviä bensanpaineensäätimiä.
                            Miksi pitää nostaa painetta ?

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              Originally posted by jr66 View Post
                              Miksi pitää nostaa painetta ?
                              Ei saa tarpeeksi soppaa\käy laihalla. Is:ssä Dbilaksen läppärungot, Shrickin kopio imunokka, bmc CAI ja Dbilaksen lastu läppärungoille.

                              2 ja 3 vaihteen veto raskaammalla kaasulla: http://s303.photobucket.com/albums/n...&current=2.mp4

                              Ainakin tuolla m42clubin puolella näyttäisi olevan aika suosittu modi nostaa e30 m42:sta nuo bensanpaineet 3.5bar säädettävällä bensanpaineen säätimellä.

                              Pisti vaan silmään että tuo 328 3.5bar säädin on melkoisen identtinen kuvan mukaan tuon 3.0bar säätimen kans.:think

                              Tiedä sitten olisiko apua jos vaihtaisi astetta virtaavammat suuttimet ja nostaisi bensanpaineen tuonne 3.5bar ja varmaan tarpeen vaatiessa vielä penkissä säätö.

                              En tiedä auttaako tuohon enään pelkkä säätäminen kun tuossa on jo tuo Dbilaksen lastu ja luulisi olevan säädöt jo melko tapissa, loppuukohan tuosta motronicista säätövarat kesken.
                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                Originally posted by Jampsu87 View Post
                                Ei saa tarpeeksi soppaa\käy laihalla. Is:ssä Dbilaksen läppärungot, Shrickin kopio imunokka, bmc CAI ja Dbilaksen lastu läppärungoille.

                                2 ja 3 vaihteen veto raskaammalla kaasulla: http://s303.photobucket.com/albums/n...&current=2.mp4

                                Ainakin tuolla m42clubin puolella näyttäisi olevan aika suosittu modi nostaa e30 m42:sta nuo bensanpaineet 3.5bar säädettävällä bensanpaineen säätimellä.

                                Pisti vaan silmään että tuo 328 3.5bar säädin on melkoisen identtinen kuvan mukaan tuon 3.0bar säätimen kans.:think

                                Tiedä sitten olisiko apua jos vaihtaisi astetta virtaavammat suuttimet ja nostaisi bensanpaineen tuonne 3.5bar ja varmaan tarpeen vaatiessa vielä penkissä säätö.

                                En tiedä auttaako tuohon enään pelkkä säätäminen kun tuossa on jo tuo Dbilaksen lastu ja luulisi olevan säädöt jo melko tapissa, loppuukohan tuosta motronicista säätövarat kesken.
                                Laita säädettävä painesäädin.

                                Mistä säätövara loppuu? Jos sulla lastu, niin turha kai sitä uudelleen ohjelmoida. Mikset alunperin ohjelmoinut motronicin lastua sopivaksi?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎