Oli ovelasti vanteen puolan takana kaamea jääkimpale, hoksasin vasta kun irrotin vanteet. Helpotus ettei isompaa ollu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Löwen View PostMainitsin aiemmin että ei oikein tuo BMW (e36 325i) väännä entiseen malliin niin tänään käytin sen toisen liikkeen testerissä joka ei herjannut sekään mistään. Ainoa asia minkä huoltojannu maintsi oli että ei kuulemma testeri näytä ollenkaan moottorin kierroslukua joka hänen mielestään viittaa kampiakselin asentotunnistimeen. Voiko tuo tunnistin tosiaan oireilla niin että väännöt hiipuvat? Auto pyörii ihan hyvin paitsi hiukan hummaa tyhjäkäyntiä jota ei huomaa tosin vielä kiekkamittarista huomaa sekä lähtee käyntiin ihan hyvin. Päästötkin mittasi ja sanoi että olivat todella hyvät, itse en niistä ymmärrä mitään. Lisäksi sanoi että jos IMM tai lambda alkaa vanhuuttaan antaa vääriä arvoja niin se paljastuu heti pakokaasuista mittaamalla, tottako? Imuvuotoja ei hän enkä minäkään löytänyt vaikka etsimällä on etsittykin...
Kiitos!MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
-
Nyt ois makiat vanteet tiedossa,mutta koko olisi 18" 8" ET35.
Ja tuota vannetta ei taida saada leveämpänä, eli joutuisi myös taakse laittamaan ks.koolla.
Kuinka koteloon vanne jää tuollaisella setupilla? Onko kellään vastaavaa settiä, voisi laittaa kuvaa.
Toisessa firmasta saa samaa vannetta ET40:llä auttaako paljon?
40/15 madallus löytyy
Comment
-
-
Originally posted by Pexx View PostNyt ois makiat vanteet tiedossa,mutta koko olisi 18" 8" ET35.
Ja tuota vannetta ei taida saada leveämpänä, eli joutuisi myös taakse laittamaan ks.koolla.
Kuinka koteloon vanne jää tuollaisella setupilla? Onko kellään vastaavaa settiä, voisi laittaa kuvaa.
Toisessa firmasta saa samaa vannetta ET40:llä auttaako paljon?
40/15 madallus löytyy
Edessä ET20 takana ET30 levitetyillä kaarilla. Madallusta on jotain, oisko ollu molemmissa edessä sekä takana 325mm keskeltä vannetta kaaren reunaan.
EDIT: Takana 9" vanne mutta edessä 8" vanne ja halkasijaltaan 18". 225/40 joka kulmassa.Last edited by GARFFi; 16-02-2010, 21:35.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Söörtsi lykkää vain valkoista sivua joten: E36:een pitäis saada ratti vaihdettua hiukan vakiota hienommaksi eli käykö mistä malleista ratti suoraan? Tietty kaikki e36:t mutta kun ei tarvii olla bagillinen ruori, kun ei ole alunperinkään. Iteltä löytyis e21:n keskiö mutta en ole vielä ehtinyt testata sopiiko se. Mutta käykö esim. e30:n ralliratin keskiö e36:een? Tänks.Nykyiset:
Bmw E36 320 Ci -92, Down´n`out
Bmw E21 316 -82, turboprojekti
EX:
Bmw E36 325 -91, käyttöjyrä
Bmw E30 318i Touring -89
Bmw E39 528i Touring -97
Comment
-
-
Originally posted by bemarantti View PostSöörtsi lykkää vain valkoista sivua joten: E36:een pitäis saada ratti vaihdettua hiukan vakiota hienommaksi eli käykö mistä malleista ratti suoraan? Tietty kaikki e36:t mutta kun ei tarvii olla bagillinen ruori, kun ei ole alunperinkään. Iteltä löytyis e21:n keskiö mutta en ole vielä ehtinyt testata sopiiko se. Mutta käykö esim. e30:n ralliratin keskiö e36:een? Tänks.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Tonton View Postei käy, eikä käy edes kaikista e36:sta ristiinNykyiset:
Bmw E36 320 Ci -92, Down´n`out
Bmw E21 316 -82, turboprojekti
EX:
Bmw E36 325 -91, käyttöjyrä
Bmw E30 318i Touring -89
Bmw E39 528i Touring -97
Comment
-
-
Muutama kysymys E36 rateista on jo tullut, joten toivottavasti niistä oikeasti tietävät ovat "kuulolla"..
Eli saako 7/94 valmistettuun E36 coupeen mitenkään vaihdettua uudemmanmallista 3-puolaista rattia (#32 34 1 092 050, kuva alla) nykyisen 4-puolaisen "mersuratin" (#32 34 1 162 808) tilalle? ETK:n mukaan taitekohta tuolle uudemmalle ratille on vuosimalli -95 (eli 9/94->). Käsittääkseni tuo swappi onnistuu kun vaihtaa myös slip ringin, mutta olisiko jollain tähän 100% varmuus?
Edit: Eli pitäisi tuon swapin onnistua slip ringin vaihdolla. Tässä vielä muutama informatiivinen linkki:
Steering wheel retrofit and upgrade for 92-98 BMW 3 series. This procedure may apply to other BMW's from '90-'98.
Last edited by Tojopa; 17-02-2010, 10:35.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostMuutama kysymys E36 rateista on jo tullut, joten toivottavasti niistä oikeasti tietävät ovat "kuulolla"..
Eli saako 7/94 valmistettuun E36 coupeen mitenkään vaihdettua uudemmanmallista 3-puolaista rattia (#32 34 1 092 050, kuva alla) nykyisen 4-puolaisen "mersuratin" (#32 34 1 162 808) tilalle? ETK:n mukaan taitekohta tuolle uudemmalle ratille on vuosimalli -95 (eli 9/94->). Käsittääkseni tuo swappi onnistuu kun vaihtaa myös slip ringin, mutta olisiko jollain tähän 100% varmuus?
Edit: Eli pitäisi tuon swapin onnistua slip ringin vaihdolla. Tässä vielä muutama informatiivinen linkki:
Steering wheel retrofit and upgrade for 92-98 BMW 3 series. This procedure may apply to other BMW's from '90-'98.
Vanhemman sporttiratin ja tuon salmiakkiratin johdotukset ovat myös hieman erilaisia, joten suosittelisinkin ostamaan sen kolmipuolaisen airbag-sporttiratin, enkä tuota salmiakkirattia.
Jos auto vanhempi kuin 9/94W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Jos 10h:n aherrus hyvässä työ asennossa on kiinnostavaa niin vaihda itse ihmeessä :-)
Kardaani(irti perän päästä) ,pakoputki pois, pitkittäiset tukivarret irti etupäästä.
Laskin perää noin 20cm alaspäin niin käsijarrunvaijereita ei tarvinnut irroittaa(ovat varmasti jumissa jarrukilven kohdalta)
sitten porasin puslan kumiosaan reikiä jotta se löystyisi ja 14mm kierretangosta erilaisia osia yhdistelemällä tein ulosvetäjän jolla vanha lähti pois helposti. Itse vaihdoin powerflexit jotka saa paikalle käsin mutta alkuperäiset puslat pitää vetää ulosvetajällä paikalle.
Ei mitään raketti tiedettä ehkä noin kolmen jakoavaimen homma (viidestä) ja kun kaikki paikalla suunta nelipyörä suuntaukseen ensimmäiseksi.-TT-
F30 320d
Comment
-
Comment