tietääkö joku noista 318iA:n 4pykäläisistä laatikoista niinkin paljon, että osaisi kertoa mitä koneita niihin pystyy/saa/uskaltaa laittaa kiinni? vakioina vaihtoehtoinahan on e36:ssa ollu vissiin m40b18 ja m43b18, onko muita?
Auto kävi tuossa hetki sitten vikakoodien luvussa (myykää nyt mulle toimiva 11-nappinen toosa tohon, tulee kalliiks maksella koodien luvusta!)
ja herjasi kaasuläpän moottoria.
Tarkemmin en kysellyt kun vaimo tuota käytti tohtorilla, mutta olenkon ihan hakoteilla vai onko kyseessä tämä osa: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...00&hg=13&fg=15
Auto tosiaan toimii ihan ok, mitä nyt pientä nykimistä ilmenee kylmällä koneella matalilla kierroksilla. Se tosin voi johtua monesta muustakin syystä, mutta vikakoodia tosiaan tulee tuolta.
Onko vastaavista kokemusta? voisiko syypäänä olla hapettuneet liitokset tms.?
CC tosiaan herjaa "aina välillä" eli voi mennä viikkokin ettei valoa välähdä tauluun, välillä taas palaa viikon putkeen.
Jos sulla on luistonesto niin silloin ko. "kaasuläpän moottori" löytyy autosta. toinen kaasuläpän moottori on vakionopeudensäätimellä, jos sulta sellainen on lisävarusteeksi ruksattu. Muuten epäilen että tuolla vikakoodilla tarkoitetaan tyhjäkäyntiventtiiliä, jotkut sanovat tyhjäkäyntimoottoriksi tai ties miksi.. taikka kaasuläpän asentotunnistinta.
Ainoa mitä check control tietää moottorista on jäähdytysnesteen määrä, muuten varoittaa vaan palaneista polttimoista jne, eli sillä ei vikakoodeja lueta.
Huomasin tuossa pari päivää sitten että koneesta kuuluu selvää "naputusta", joka kovenee kierrosten mukaan. Ei kuulu sisälle asti. Kuuluu pakosarjan puolelta, varmaan aika läheltä tulipeltiä. Ajossa en ole huomannut mitään, mitäköhän tuolla tapahtuu? Auto 328i -95.
En ole itse ikinä ilmastoitua kolmekutosta purkanu joten joutuu veikkaamaan vähän
Nonnih, sieltähän se löytyi, en älynnyt grilli-osiosta moista etsiä.
Ja tosiaan tuota nr. 3:sta ei omasta löydy, tarvii laittaa uusi tilaukseen yhdessä sen pellin tiivisteen kanssa kun ei näytä paljoa maksavan.
Kiitoksia kovasti Saleen!
Kysytääs uudelleen. Pitäisi vaihtaa lastu 325tds:n, missä boksi sijaitsee? Onko tuohon mitään kuvallisia ohjeita olemassa? Kerran vaihtanut E34 535:n lastun niin onko se sen kummoisempi juttu? Dieseleistä kun ei ole mitään hajua niin pitää kysellä.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Omassa (sigun auto) kuuluu edestä oikeelta iskarin yläpäästä kolinaa. Iskarin yläpään tukilaakeri mennyt? Autossa kw variante 1 alusta. Meneekö tuon tolpan kanssa oem yläpää vai joku muu? En ole ennen coileja koonnut.
Kannattaako sama operaatio tehdä myös toiselle puolelle samalla?
Miten takakaiuttimet saa hattuhyllystä irti? näyttäs olevan kuitenki vakiokaiuttimet.
Ritilät irti hattuhyllystä, lähtee kampeamalla edestäpäin jos en väärin muista.
Yläpuolelta katsoessa näet 2-4 ruuvia, riippuen kokoonpanosta.
Ne auki ja nauti kolinasta joka kuuluu kun muovikotelo kaiuttimineen tipahtaa kontin pohjalle.
Omassa (sigun auto) kuuluu edestä oikeelta iskarin yläpäästä kolinaa. Iskarin yläpään tukilaakeri mennyt? Autossa kw variante 1 alusta. Meneekö tuon tolpan kanssa oem yläpää vai joku muu? En ole ennen coileja koonnut.
Kannattaako sama operaatio tehdä myös toiselle puolelle samalla?
Luultavasti paskana on.
OEM yläpäät käy, coilien kanssa ei tartte edes jousipuristimia mutta olis hyvä olla joku kaverina painamassa pakettia kasaan että saa helpommin yläpään mutterin kiristettyä alkuun.
Tämä siis jos koko paketti on irti.
Tietty helpompi tapa on tehdä niin että ampuu iskarin mutterin auki, jonka jälkeen tunkkaa auton ilmaan, että coili poistuu yläpäästä.
Sen jälkeen avaa tukilaakerin mutterit, vanha pois ja uus paikalleen, mutterit kiinni jonka jälkeen lähtee tiputtamaan autoa alaspäin ja tähtää coilia sinne tukilaakeriin.
Jos sulla on luistonesto niin silloin ko. "kaasuläpän moottori" löytyy autosta. toinen kaasuläpän moottori on vakionopeudensäätimellä, jos sulta sellainen on lisävarusteeksi ruksattu. Muuten epäilen että tuolla vikakoodilla tarkoitetaan tyhjäkäyntiventtiiliä, jotkut sanovat tyhjäkäyntimoottoriksi tai ties miksi.. taikka kaasuläpän asentotunnistinta.
Ainoa mitä check control tietää moottorista on jäähdytysnesteen määrä, muuten varoittaa vaan palaneista polttimoista jne, eli sillä ei vikakoodeja lueta.
On liukkariväline, ei vakkaria. Missä tuo moottorimurkula sitten on (realOEM kuva ois kiva)?
Purin omasta e36:sta umpiot kun oli niin paskaset. Olen ihmetellyt e36coupe.com:sta kun siellä on jätetty linssit pois umpioista. Näyttää ihan härskiltä mutta näkeekö niillä enää sitten mitään ja muuttuuko valokuvio?
Eli liimaanko linssit takas vai jätänkö pois? :think
Valutin tuossa jäähdytysnesteitä pois koneesta, huomasin samalla jotta vesipumpun yms laturin hihnat ovat vaihto kunnossa. Mitä muuta kannattaa uusia kuin pelkät hihnat?
Comment