Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • väizki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2010
    • 110
    • Rymättylä hoods

    tietääkö joku noista 318iA:n 4pykäläisistä laatikoista niinkin paljon, että osaisi kertoa mitä koneita niihin pystyy/saa/uskaltaa laittaa kiinni? vakioina vaihtoehtoinahan on e36:ssa ollu vissiin m40b18 ja m43b18, onko muita?

    Kiitos
    Last edited by väizki; 14-09-2011, 12:52.
    Saab-BMW e30 2.3t

    Kuvat.fi

    Comment

    • Perlenbacher
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2010
      • 1103
      • Suomi

      Originally posted by promille View Post
      Auto kävi tuossa hetki sitten vikakoodien luvussa (myykää nyt mulle toimiva 11-nappinen toosa tohon, tulee kalliiks maksella koodien luvusta!)
      ja herjasi kaasuläpän moottoria.
      Tarkemmin en kysellyt kun vaimo tuota käytti tohtorilla, mutta olenkon ihan hakoteilla vai onko kyseessä tämä osa: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...00&hg=13&fg=15

      Auto tosiaan toimii ihan ok, mitä nyt pientä nykimistä ilmenee kylmällä koneella matalilla kierroksilla. Se tosin voi johtua monesta muustakin syystä, mutta vikakoodia tosiaan tulee tuolta.
      Onko vastaavista kokemusta? voisiko syypäänä olla hapettuneet liitokset tms.?
      CC tosiaan herjaa "aina välillä" eli voi mennä viikkokin ettei valoa välähdä tauluun, välillä taas palaa viikon putkeen.
      Jos sulla on luistonesto niin silloin ko. "kaasuläpän moottori" löytyy autosta. toinen kaasuläpän moottori on vakionopeudensäätimellä, jos sulta sellainen on lisävarusteeksi ruksattu. Muuten epäilen että tuolla vikakoodilla tarkoitetaan tyhjäkäyntiventtiiliä, jotkut sanovat tyhjäkäyntimoottoriksi tai ties miksi.. taikka kaasuläpän asentotunnistinta.

      Ainoa mitä check control tietää moottorista on jäähdytysnesteen määrä, muuten varoittaa vaan palaneista polttimoista jne, eli sillä ei vikakoodeja lueta.

      Comment

      • Rel1990
        Bimmer Rookie
        • Nov 2009
        • 76
        • SLN

        Huomasin tuossa pari päivää sitten että koneesta kuuluu selvää "naputusta", joka kovenee kierrosten mukaan. Ei kuulu sisälle asti. Kuuluu pakosarjan puolelta, varmaan aika läheltä tulipeltiä. Ajossa en ole huomannut mitään, mitäköhän tuolla tapahtuu? Auto 328i -95.

        Comment

        • ast
          Bimmer Rookie
          • Aug 2003
          • 33
          • pk-seutu

          Originally posted by Saleen View Post
          Eli mitä ilmeisemmin sulta puuttuu tämä ritilä sieltä niinkö? : http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...e_trim/grille/ eli siis nro. 3
          Vai olisko ihan tästä kuvasta osia hukassa: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._conditioning/

          En ole itse ikinä ilmastoitua kolmekutosta purkanu joten joutuu veikkaamaan vähän
          Nonnih, sieltähän se löytyi, en älynnyt grilli-osiosta moista etsiä.
          Ja tosiaan tuota nr. 3:sta ei omasta löydy, tarvii laittaa uusi tilaukseen yhdessä sen pellin tiivisteen kanssa kun ei näytä paljoa maksavan.
          Kiitoksia kovasti Saleen!

          Comment

          • JaHu85
            BTCF Member
            • Dec 2005
            • 607
            • vaasa

            Originally posted by will3] View Post
            Suositelkaapas jotain suht edullista korkeussäädettävää alustasarjaa tai madallusjousia Mkolmoseen
            D2 on omassa autossa toiminut reilun vuoden verran, ihan tyytyväinen olen ollut. Maksoi viime kesänä n.700€
            E30 318i M43 -88

            Comment

            • blue325
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 984
              • Joensuu

              Originally posted by JaHu85 View Post
              D2 on omassa autossa toiminut reilun vuoden verran, ihan tyytyväinen olen ollut. Maksoi viime kesänä n.700€
              Pari vuotta ollu omassa kans ja ei pahaa sanottavaa. Muistaakseni saman noin 700e makso
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              M3 -94
              318 is class 2 -94
              320 -97
              325 -91
              325 -84
              www.zatzy.com

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16341
                • Leppävirta

                Kysytääs uudelleen. Pitäisi vaihtaa lastu 325tds:n, missä boksi sijaitsee? Onko tuohon mitään kuvallisia ohjeita olemassa? Kerran vaihtanut E34 535:n lastun niin onko se sen kummoisempi juttu? Dieseleistä kun ei ole mitään hajua niin pitää kysellä.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • >[BMW]<
                  Newbiemmer
                  • Sep 2011
                  • 9
                  • helsinki

                  Miten takakaiuttimet saa hattuhyllystä irti? näyttäs olevan kuitenki vakiokaiuttimet.

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Minkälainen homma vaihtaa lämppärin kenno 328:iin?

                    edit. tai voihan se olla että o-renkaatkin kusee, joten pääseekö niihin kuinka helposti käsiksi?
                    Last edited by Jasu; 14-09-2011, 08:58.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • manzneri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 551
                      • Kesälahti

                      Omassa (sigun auto) kuuluu edestä oikeelta iskarin yläpäästä kolinaa. Iskarin yläpään tukilaakeri mennyt? Autossa kw variante 1 alusta. Meneekö tuon tolpan kanssa oem yläpää vai joku muu? En ole ennen coileja koonnut.

                      Kannattaako sama operaatio tehdä myös toiselle puolelle samalla?

                      Comment

                      • Hammu
                        Moderator
                        • Nov 2006
                        • 3971
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by >[BMW]< View Post
                        Miten takakaiuttimet saa hattuhyllystä irti? näyttäs olevan kuitenki vakiokaiuttimet.
                        Ritilät irti hattuhyllystä, lähtee kampeamalla edestäpäin jos en väärin muista.
                        Yläpuolelta katsoessa näet 2-4 ruuvia, riippuen kokoonpanosta.
                        Ne auki ja nauti kolinasta joka kuuluu kun muovikotelo kaiuttimineen tipahtaa kontin pohjalle.


                        Originally posted by manzneri View Post
                        Omassa (sigun auto) kuuluu edestä oikeelta iskarin yläpäästä kolinaa. Iskarin yläpään tukilaakeri mennyt? Autossa kw variante 1 alusta. Meneekö tuon tolpan kanssa oem yläpää vai joku muu? En ole ennen coileja koonnut.

                        Kannattaako sama operaatio tehdä myös toiselle puolelle samalla?
                        Luultavasti paskana on.
                        OEM yläpäät käy, coilien kanssa ei tartte edes jousipuristimia mutta olis hyvä olla joku kaverina painamassa pakettia kasaan että saa helpommin yläpään mutterin kiristettyä alkuun.
                        Tämä siis jos koko paketti on irti.
                        Tietty helpompi tapa on tehdä niin että ampuu iskarin mutterin auki, jonka jälkeen tunkkaa auton ilmaan, että coili poistuu yläpäästä.
                        Sen jälkeen avaa tukilaakerin mutterit, vanha pois ja uus paikalleen, mutterit kiinni jonka jälkeen lähtee tiputtamaan autoa alaspäin ja tähtää coilia sinne tukilaakeriin.

                        Comment

                        • manzneri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 551
                          • Kesälahti

                          Hän kiittää.

                          Comment

                          • promille
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2009
                            • 276
                            • Valkeakoski

                            Originally posted by Perlenbacher View Post
                            Jos sulla on luistonesto niin silloin ko. "kaasuläpän moottori" löytyy autosta. toinen kaasuläpän moottori on vakionopeudensäätimellä, jos sulta sellainen on lisävarusteeksi ruksattu. Muuten epäilen että tuolla vikakoodilla tarkoitetaan tyhjäkäyntiventtiiliä, jotkut sanovat tyhjäkäyntimoottoriksi tai ties miksi.. taikka kaasuläpän asentotunnistinta.

                            Ainoa mitä check control tietää moottorista on jäähdytysnesteen määrä, muuten varoittaa vaan palaneista polttimoista jne, eli sillä ei vikakoodeja lueta.
                            On liukkariväline, ei vakkaria. Missä tuo moottorimurkula sitten on (realOEM kuva ois kiva)?
                            e61

                            Comment

                            • Joba
                              BTCF Member
                              • Sep 2007
                              • 556

                              Purin omasta e36:sta umpiot kun oli niin paskaset. Olen ihmetellyt e36coupe.com:sta kun siellä on jätetty linssit pois umpioista. Näyttää ihan härskiltä mutta näkeekö niillä enää sitten mitään ja muuttuuko valokuvio?

                              Eli liimaanko linssit takas vai jätänkö pois? :think

                              Comment

                              • Spiddu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 3565
                                • Nla

                                Valutin tuossa jäähdytysnesteitä pois koneesta, huomasin samalla jotta vesipumpun yms laturin hihnat ovat vaihto kunnossa. Mitä muuta kannattaa uusia kuin pelkät hihnat?
                                BMW E90 330dA 2007
                                BMW F30 330e 2017

                                Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                                e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎