Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HerraHuu
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2012
    • 355
    • Keski-Suomi

    Paskanmöivät

    Originally posted by HerraHuu View Post
    Tuo ilmaus oli ohjelmassa itselläni jo senkin takia kun ei sitä lämmintä ilmaa hyttiin saanut mutta tullut vaan ajettu palellen kun töihin on pakko päästä. Aloitanpa siitä nyt ja palaan asiaan kun tiedän enemmän. Kiitoksia näistä.
    Noniin nyt poijjaat kertokaa mitä tehdään seuraavaksi? Koneen ilmaus suoritettu onnistuneesti ohjeitten mukaan MUTTA sisälle hönkää edelleen kylmää ja kone keittää samaan malliin kuin ennenkin. Tyhjäkäynnillä ilmauksen aikana ei ollut lämpöjen kanssa ongelmia. Miksi kone keittää jos nestettä nyt tarpeeksi. Vuotoa tuskin missään on kun luulisi auton tiputtavankin jo siinä vaiheessa. Kansi? Pahvi? Termari? Pirun kiva lähteä kolmen aikaan yöllä ajelemaan töihin notta kerkeää joskus perillekkin.


    -e30 2d m10b18

    EX -e53 X5 3.0D
    EX -e39 523i Sedan
    EX -e36 325i Coupe
    EX -e46 323i Sedan
    EX -e36 320i Touring

    Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11078
      • Oulu

      jos pahvi on menny kunnolla, niin sen jo haistaa pakokaasusta ja tykkää pukata nesteitä pihalle paisarista ilman korkkia. Vesipumppu/termari akselilla luulis olevan ennemmin vian. Tiiä minkälainen asentaja siel on ollu edellisellä kerralla...


      ja kokemusta on kyllä myyjistä jotka on kovasti vaihdellu osia, vaikka mitään ei oo oikeesti tehty.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • HerraHuu
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2012
        • 355
        • Keski-Suomi

        Paskanmöivät

        Originally posted by Pazi88 View Post
        Vesipumppu/termari akselilla luulis olevan ennemmin vian. Tiiä minkälainen asentaja siel on ollu edellisellä kerralla...
        ja kokemusta on kyllä myyjistä jotka on kovasti vaihdellu osia, vaikka mitään ei oo oikeesti tehty.
        Niin itsekkin ajattelin. Mistä tunnistaa toimimattoman vesipumpun vai onko se vain kokeiltava toisella? Termarin vaihto ei ihmeellinen ainakaan tainnut olla, eikä kalliskaan remontti. Kannattaako lyödä kerralla isompi asteinen termari vai joutuuko sen kesäksi vaihtamaan taas keittämisen pelossa? Tämän auton myyjästä ainakin voin kyllä sen uskoa! Olisin pikkuvikaisen ottanutkin vaihdossa mielelläni mutta kunhan olisin tiennyt vain kohteita vähän ennen ettei kävisi näin.. Siisti auto kaikinpuolin mutta tälläiset isoksi kasvavat ongelmat sotkee elämää aika reilusti, ainakin töissäkäyvää perheellistä yhden auton omistajaa. Pistää vituttamaan kun ei uskalla aikuiset miehet puhua totta.


        -e30 2d m10b18

        EX -e53 X5 3.0D
        EX -e39 523i Sedan
        EX -e36 325i Coupe
        EX -e46 323i Sedan
        EX -e36 320i Touring

        Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11078
          • Oulu

          Termari on helppo vaihtaa (kotelo pois ja uutta tilalle) ja vesipumpun kunto selviää kun käyttää sen irti ja kokeilee pyöriikö siivet akselin mukana vai vapaana. Termarin kanssa ei oo iso homma käyttää irti, mut se tunteroisen ilmaaminen on sit taas eessä kun noita vaihtelee.

          Semmonen tuli viel mieleen että kun purin mun b28:n, niin siitä vesipumpulta lähtevistä kanavista löyty vanhasta totaalisen levinneestä pumpusta irronneita isoja siivenpalasia. Niin kannattaa vähän tsekkailla vaikka sormin niihin kanaviin jos ei kummastakaan löydy vikaa.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • ///Jone
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2009
            • 1281
            • HKI

            Mietin tossa kun lunta tuli ja pitelin sisätila lämppäriä päällä, nyt nitisee mukavasti tuo tuulilasi alareunasta. Niin millainen rakenne tossa on pitäiskö sen alasuojan pitää vesi pois ettei pääse jäätämään minnekkään väliin, on nimittäin aika hapero ja repsottaa irrallaan.

            Kuvassa osa nr.1 http://realoem.com/bmw/showparts.do?...51&hg=51&fg=05
            ______________________
            Nykyinen:
            Model 3

            BMW:t vuodesta 2009:
            i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i

            Comment

            • Olpppae
              Bimmer Rookie
              • Mar 2010
              • 193
              • ii

              mistä johtuu että 325 ei puhalla lämmintä tyhjäkäynnillä? sitte kun nostaa kierroksia yli parin tonnin nii alkaa tulemaa lämmintä. Vesipumppu menossa sököks?:think

              Comment

              • kmn
                Moderator
                • May 2009
                • 6022
                • Sipoo

                Originally posted by Olpppae View Post
                mistä johtuu että 325 ei puhalla lämmintä tyhjäkäynnillä? sitte kun nostaa kierroksia yli parin tonnin nii alkaa tulemaa lämmintä. Vesipumppu menossa sököks?:think
                Jepa, tai sitten joku on asentanut sinne jonkun tarvikepumpun.. Ilmeisesti joissain tarvikehilppeissä on jotenkin erilaiset siivekkeet. Itsellä samaa ongelmaa oli joskus, kun vaihdoin tarvikepumpun edellisen tilalle. Edellinen siis toimi muuten, mutta piti vain kauheaa meteliä..

                Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                --
                Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                Comment

                • kmn
                  Moderator
                  • May 2009
                  • 6022
                  • Sipoo

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Termari on helppo vaihtaa (kotelo pois ja uutta tilalle) ja vesipumpun kunto selviää kun käyttää sen irti ja kokeilee pyöriikö siivet akselin mukana vai vapaana. Termarin kanssa ei oo iso homma käyttää irti, mut se tunteroisen ilmaaminen on sit taas eessä kun noita vaihtelee.
                  Originally posted by HerraHuu View Post
                  Mistä tunnistaa toimimattoman vesipumpun vai onko se vain kokeiltava toisella?
                  Kuten tossa Pazi88 kertoikin JA jos alavesiletku on kylmä, niin melko varma keissi, että pumppu ei nestettä kierrätä.. Eikös semmonenkin keissi ole mahdollinen, että termari on jumissa, joten tällöin nesteet (letku) apparinpuolella termarikotelosta olisi viileänä myös koneen ollessa muuten lämmin? :think

                  Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                  Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                  --
                  Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                  Comment

                  • Mikke.e
                    BTCF Member
                    • Nov 2005
                    • 121
                    • Vantaa

                    Originally posted by Mikke.e View Post
                    Mikä ihmeen oikkari mahtaa olla kyseessä kun mittarivalojen, toisen parkin ja toisen takalyhdyn sulake palaa välittömästi kun sinne uuden tyrkkää?
                    (kuuluvat siis saman sulakkeen piiriin kaikki)
                    Löytyipä ratkaisu tähänkin:
                    Takaluukun vasemman saranamekanismin kautta luukkuun menevästä johtosarjasta lähes jokainen sähköjohto oli pahoin kärsinyt, josta johtui siis maihin iskeminen ja sulakkeen palaminen. Vetämällä sarjan kumisuojaa alas johdot pystyi ensihätänä kolvaamaan ja suojaamaan helposti ja nopeasti.
                    ///M5 -91 Sebringgrau Metallic
                    540i -00 Cosmosschwarz Metallic
                    330i -00 Cosmosschwarz Metallic
                    320i -97 Cosmosschwarz Metallic
                    320i -95 Cosmosschwarz Metallic

                    Ex: 3kpl e30, 7kpl e36, 3kpl e34, 3kpl e39, 1kpl e46

                    Comment

                    • sTomi
                      Newbiemmer
                      • Mar 2008
                      • 17
                      • Vaasa

                      Mistä kannattais ruveta katteleen vikaa kun keskelle ei puhalla lämmintä kun vain tositosi hiljaa?

                      Eli niistä venttiileistä mitä säädetään siitä mankan yläpuolelta omasta rullastansa. Kylmää tulee kyllä tosi hyvin jos sitä rullaa kääntää siniselle.
                      Tuulilasille tulee hyvin lämmintä ja jaloillekin tuntuu tulevan.
                      Autossa on automaatti-ilmastointi ja raitisilmasuodatin tuli vaihdettua syksyllä (tai pikemminkin laitettua ).

                      Auto on ollut nyt 4kk itellä, ja syksyllä ainakin puhalti niin perkeleen kuumaa siitä keskeltäkin että piti usein laittaa kokonaan kiinni.

                      Alkutalvesta tuli vaihdettua syyläri autoon kun vanhaa oli kotkattu ja ylävesiletkua ei saanut enää siihen kunnolla kiinni.
                      Ilmaus tuli tehtyä huolella ja kabiiniin tuli lämmin. Lämmöt on pysyny kokoajan keskellä.

                      Ihmetyttää vain että pitäisikö tuon alavesiletkunkin kuitenkin lämmitä? Ei oo tähän mennessä kertaakaan ollu kovinkaan lämmin..

                      Edellisen omistajan mukaan vuoden sisään vaihdettu termari ja vesipumppu..
                      Last edited by sTomi; 08-02-2012, 11:07.

                      Comment

                      • Haju69
                        Administrator
                        • Nov 2005
                        • 16341
                        • Leppävirta

                        Originally posted by sTomi View Post
                        Mistä kannattais ruveta katteleen vikaa kun keskelle ei puhalla lämmintä kun vain tositosi hiljaa?

                        Eli niistä venttiileistä mitä säädetään siitä mankan yläpuolelta omasta rullastansa. Kylmää tulee kyllä tosi hyvin jos sitä rullaa kääntää siniselle.
                        Tuulilasille tulee hyvin lämmintä ja jaloillekin tuntuu tulevan.
                        Autossa on automaatti-ilmastointi ja raitisilmasuodatin tuli vaihdettua syksyllä (tai pikemminkin laitettua ).

                        Auto on ollut nyt 4kk itellä, ja syksyllä ainakin puhalti niin perkeleen kuumaa siitä keskeltäkin että piti usein laittaa kokonaan kiinni.

                        Alkutalvesta tuli vaihdettua syyläri autoon kun vanhaa oli kotkattu ja ylävesiletkua ei saanut enää siihen kunnolla kiinni.
                        Ilmaus tuli tehtyä huolella ja kabiiniin tuli lämmin. Lämmöt on pysyny kokoajan keskellä.

                        Ihmetyttää vain että pitäisikö tuon alavesiletkunkin kuitenkin lämmitä? Ei oo tähän mennessä kertaakaan ollu kovinkaan lämmin..

                        Edellisen omistajan mukaan vuoden sisään vaihdettu termari ja vesipumppu..
                        Siis keskisuuttimista haaleaa lämpötilaltaan vai kuumaa mutta todella huonolla puhallusteholla? Onko asetus automaatilla vai onko keskisuulakkeiden puhallus valittuna niin että siinä palaa vihreä?
                        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                        Comment

                        • sTomi
                          Newbiemmer
                          • Mar 2008
                          • 17
                          • Vaasa

                          Lämpimälle käännettynä todella huonolla puhallusteholla kuumaa. Jos kääntää kylmälle niin tulee kyllä hyvinkin iloisesti ilmaa.

                          Tuuletus on valittuna keskelle.
                          Oon niitä eri asetuksia kokeillu aika paljon vaihdella ja yleensä tulee pidettyä niin että puhaltaa ylös, keskelle ja alas samanaikaisesti (eli kaikki kolme valoa palaa eikö auto).

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16341
                            • Leppävirta

                            Originally posted by sTomi View Post
                            Lämpimälle käännettynä todella huonolla puhallusteholla kuumaa. Jos kääntää kylmälle niin tulee kyllä hyvinkin iloisesti ilmaa.

                            Tuuletus on valittuna keskelle.
                            Oon niitä eri asetuksia kokeillu aika paljon vaihdella ja yleensä tulee pidettyä niin että puhaltaa ylös, keskelle ja alas samanaikaisesti (eli kaikki kolme valoa palaa eikö auto).
                            Purattaa sen suulakkeen radion yläpuolelta irti. Siellä on vaijereita/rattaita joita joutunee nyt tarkistamaan onko ne oikein tai ehjiä. Ei oo paha homma. Itsellä oli taannoin ratas pois paikaltaan siitä lämmönsäätö rullan mekanismista, puhallus toimi mutta lämpöä ei voinut säätää. Kannattaa tarkastaa sinne ritilän taakse.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Donkka
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2010
                              • 56
                              • Paltamo

                              Pitäsi ruveta nyt laittamaan autoa ja kaikki ruosteet korjata poisa. Ja kuskin ovea ai enää oikeen kannata ruveta korjailemaa. Mutta kahtelin noita ovia ja compactin ovet ois paljo halvempia kuin sedanin. Niin käykö sedaniin compactin tai touringin ovet?
                              Last edited by Donkka; 08-02-2012, 13:13.
                              BMW E36 328i -95 Touring
                              Ex:
                              BMW E36 318i -96

                              Silver Bride

                              Comment

                              • MarQu
                                Moderator
                                • Mar 2006
                                • 5517
                                • Vaasa

                                Originally posted by Donkka View Post
                                Pitäsi ruveta nyt laittamaan autoa ja kaikki ruosteet korjata poisa. Ja kuskin ovea ai enää oikeen kannata ruveta korjailemaa. Mutta kahtelin noita ovia ja compactin ovet ois paljo halvempia kuin sedanin. Niin käykö sedaniin compactin tai touringin ovet?
                                Toukasta käy ainakin ovet sedaniin. Katoppa realoem.com tai bmwfans.com
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎