Originally posted by Naatti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Muutama tyhmä kysymys;
1. Saako Coupen takajarruputket vaihdettua, ilman bensatankin irroitusta? Eli teräksiset putket, jakoblokista eteenpäin? Kuskin puolesta kyse, näyttäisi siltä että saisi pujotettua?
2. Jos kytkin toimii jarrunesteet "rata"-kuumana hieman huonommin (esim. 1. vaihde vaikeampi saada sisään paikalla ollessa), missä todennäköisemmin vika, pääsylinterissä vai orjasylinterissä?
3. Jos valot hieman väpättää tyhjäkäynnillä, onko vika jännitteentasaajassa (kiinni laturissa?) ?
4. Jos radion läpi kuuluu hieman moottiorin kierrosääniä (korkea taajuus, joka muuttuu kierroksien mukana), mistä maaliittimestä kannattaa vianetsintä aloittaa (niitä kun on "muutama")? Vika mahdollisesti muualla?Last edited by RiiQuu; 03-05-2012, 23:28."Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996 Clubsport ikuisuusprojekti
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen
Comment
-
-
Omasta coupesta alkaa oleen sisäkatosta käytännössä kokonaan verhoilut tippuneet (eli kankaan liimaukset pettäneet). Helpoin varmaan olisi vaihtaa koko sisäkatto, mutta en semmosta äkkiseltään mistään järkevältä etäisyydeltä löydä, joten jos tuota rupeaisi itse liimailemaan niin millä sen saisi pysymään kiinni? Ei huvittaisi joka vuotiseksi savotaksi ottaa :think
Miten tuo sisäkatto ylipäätään lähtee irti? Pilareiden verhoilujen takana kiinnikkeet vai...?BMW e61 530i Touring (Titansilber metallic ) -05
Bmw e36 320i Coupe (Madeira-schwarz-metallic) -94
Comment
-
-
ajattelinpa nyt tänne kirjoittaa, kun en muualtakaan (tarpeeksi) tietoa löytänyt.
ongelmani on 92 vuoden 1.6:Sen bemarin jarrutehostin? ilmeisesti.
Ostaessani auton oli jarrutehostin sökönä, eikä tosin pitänyt mitään suhinaa/kahinaa. oli vaan penteleen tuskasta paikaa jarrua.
Hommasin jonkun firman kautta jarrutehostimen suht.koht. uudehkon bmwn oman eikä mikään pilipali (en tiedä kävisikö edes mikään muu?).
Ostopaikassa vakuutettiin jopa, että ihan toimiva osa on ja sain jopa 3kk takuun siihen. itse poropeukalona aka. aloittelijana en lähtenyt osaa vaihtamaan, vaan se tehtiin liikkeessä.
Auton saatuani jarrut tuntuvat tosi hyviltä, eikä mitään ongelmaa näyttäisi olevan? paitsi jatkuva suhina mikä kuuluu ilmeisesti siitä tehostimesta. Jarrua painaessa/tietyllä kierrosalueella ajaessa suhina lakkaa, mutta palaa kyllä kun jarrusta päästää irti tahi laskee kierroksia.
kerran aikaisemmin suhina lakkasi kokonaisen kahden päivän ajaksi, mutta takajarrurempan jälkeen päätti palata. Katsastusmieskään ei suhinasta välittänyt.
missä vika? saattaako joku letku vuotaa tai olla rikki/murtunut ja pitäisi vaihtaa?
kiitos asiallisista vastauksista.
t: noob.
Comment
-
-
nyt e36 gurut.
omasta muovista hävisi ajotietokoneesta valot kesken ajon, näytössä vilkkuu set time ja kellon kohdalla vilkkuu -:- + mittaristossa vilkkuu check valo.check valo vilkkuu ensin himmeänä ja kirkastuu oikeaan "loistoonsa" juuri ennen kuin sammuu. eli siis mitä tuossa on nyt rikki?
Edit; Valojen summeri kans samalla hävinnyt. Eli siis kun valot jää päälle auton sammuttaessa niin ei kuulu sitä ääntä. Anyone?Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Jos autossa alunpitäen ollut GSM puhelin ja korttipaikka luurin alla siinä telineessä. Mikä se korttiboksi siellä takakontissa sitten on verhoilun alla kuskinpuolella on? Vai liittyykö soittelemiseen millään tavalla? Tuleeko se SIM kortti siihen luurin alle vai sinne takakonttiin. Vai liittyykö se takakontin boksi johonkin alkuperäiseen soittimeen?
Purin pois nuo puhelin rojut ja myynnissä. Tullut joitain kyselyjä ja en itse osaa vastata asiassa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by joelp View PostAuto tärähtelee epämääräisesti tyhjäkäynnillä,putkessa tupsahtelee, tuntuu että kaikki tehotkaan ei olisi kotona, kulutus hieman korkea (ei pääse millään alle 10L vaikka miten ajaa) :think Käyntiin lähtee aina samantien
Vikakoodeja ei ole ollut. Tänään mittasin nokka-akselin ja kampiakselin asentotunnistimet ja näytti ok. Otin ilmamassamittarin johdon irti-> moottorin käynnissä en kovinkaan suurta muutosta ainakaan huomannut (käynti ei nyykähtänyt). Mittasin IMM ja kaikki kuitenki näytti olevan ok. Lambda oli aika jännä, kaikki 4johtoa olivat valkosia niin en tienny että mistä ois pitäny mitata ? Puolat käytin irti ja katoin ettei ole halkeamia, hieman oli öljyä tulpan koloissa-> uus venakopan tiiviste ostettu.
Niin ja kaikki kumiletkut uusittu konehuoneesta imuvuotojen poistamiseksi.
Ideoita? Voisko olla tuo lambda?
E: pientä nykimistä on ehkä havaittavissa ainakin kylmällä koneella, osakaasulla kiihdyttäessä..
EE: Niin ja kone oli m50b20
Ja tosiaan nykiminen on hieman voimistunut. Nykii alle 2500rpm kierroksilla
Comment
-
-
Originally posted by Midway View PostSellasta että käykö vm 94 e34 airbag ratti vm93 e36 airbag ratin tilalle?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by joelp View PostVieläkin tapellaan tämän ongelman kanssa.. Voisko tuo lambda olla alkuperänen, kun kaikki 4johtoa ovat samanväriset?
Ja tosiaan nykiminen on hieman voimistunut. Nykii alle 2500rpm kierroksilla
Tuossa on joskus meikäläisen tekemä topicci aiheesta:
Comment
-
-
Originally posted by Jontsu00 View PostItellä on samanlaista vikaa tuossa 320i. Tosiaan samalla m50b20 moottorilla, ja varsinkin kylmänä alle kolmen tonnin tasakaasulla kiihdyttäessä nykkii, ja hetikun kierrokset pääsee 3k-4k yli niin tuntuu selvä "tehopiikki". Kokoajan on tuo vika ollut kun auto on minulla ollut, enkä ole sille löytänyt syytä. Hetikun lämpömittari pääsee sinisen alueen yli, niin veto tasoittuu, mutta kiihtyvyys on mielestäni ollut aina hieman kuminauhamaista. Kylmänä käy tyhjäkäyntiä paremmin taas kun lämpimänä, jolloin tuntuu ajoittaista tärinää, ja vähän meinaa putkessa puksuttaa.
Tuossa on joskus meikäläisen tekemä topicci aiheesta:
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=228201
Comment
-
-
Googlella kokeilin hakea, mutta niin sekavaa tietoa jotta kysäsempä tästä. Mitä öljyä suosittelette lukkoperälle? Onko perän tilavuus se 1.7l vai kuitenkin se 1.2l ? nuissa 325 kitkalukko perissä?Jos vielä saisi pienemmästä kaupungista niin hyvä olisi...castrolia Iisalmen kokoisesta kaupungista voi olla vaikeampi löytää..
Mobil vs500 käy?Last edited by Paabo; 05-05-2012, 22:49.E39 M5
Comment
-
-
Mobil vs-500 käy, castrol saf-xj 75w-140 jne.
Menee yli 1, mutta alle 2 litraa, joutuu kuitenkin ostamaan 2 purkkia.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by Piplis View Poste36 325 (9/1994) cäbiin (japanintuonti) pitäisi lambda vaihtaa. Realoem antaa osanumeroksi 11781735499 = OXYGEN SENSOR BOSCH/L=420MM. Lambda vaikuttaisi olevan zirkonia-versio (2xvalkoinen, harmaa ja musta johto).
Käykö joku noista motonetin valmispistokkeellisista lambdoista tuolta ==>KLIK.
Nuo on jotenkin hämärät. 1994 vuosiseen 325i malliin tarjoaa "alkuperäistä" delphiä. Boschia näyttäisi olevan vain vm91->92 325i ja vm91-95 malleissa on vain tarjolla nelarikoneelliset 316/318 :think
Hiukan tutkalla olen.....apu kelpais.*-06 e46 330CiA Cabriolet*
Comment
-
-
Olisi toukan kanssa vähän ongelmia. Tämä alkoi noin 3 viikkoa sitten kun ajoimme lahdesta kotiin päin, yhtäkkiä autosta hävisi vedot noin sekunnin ajaksi ylämäessä. Tämän jälkeen toimi kunnolla kotiin saakka, seuraavalla kerralla kun menin käynnistämään autoa eipä lähtenyt nätistä tapansa mukaan vain näyttämällä avainta. Vaan "pätkii ja rykii" video selventää varmasti. Video Kun auto on lähtenyt käyntiin ilmenee X ajan, päästä auto nykäisee kerran ja tämän jälkeen toimii kunnolla.
Vedot tallella ymsyms. Autosta luettiin vika koodin herjaa nokka-akselin asento anturia uusittu 2 vuotta sitten oem anturilla, kuitenkin antoi koodia uudellakin anturilla jo silloin.
Mistä lähteä selvittämään vikaa? Tulpat menee huomenan vaihtoon.
Edit: ei ole nokan tunnistimesta kiinni kokeiltu toisella varmasti toimivalla anturilla sama vikaLast edited by Spiddu; 06-05-2012, 10:54.BMW E90 330dA 2007
BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da
Comment
-
Comment