Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2540
    • Pirkkala

    Originally posted by Funki View Post
    Tuosta ohjeet, passaa ainakin jos on ilmastointi

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=170578
    Kiitoksia!
    sigpic

    Comment

    • Sulokki
      Newbiemmer
      • Oct 2009
      • 21
      • Helsinki

      Tietääkö joku että meneekä kaikkiin mallin se raitisilma suodatin vai tarviiko siheen jotain virityksiä? :think

      Comment

      • Aguél
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 515
        • Siuntio/Lohja

        Originally posted by Sulokki View Post
        Tietääkö joku että meneekä kaikkiin mallin se raitisilma suodatin vai tarviiko siheen jotain virityksiä? :think
        Muistaakseni sisälle tulevalle suodattimelle ei ole sitä luukkua olemassa ei ilmastoiduissa mutta niihin saa laitettua ne pyöreet suodattimet puhaltimen moottorille.
        325i Coupe
        Ex BMW:t
        E34 530iA V8 touring
        E36 316i
        E34 535i
        E30 316i

        Comment

        • TseiTsei
          Bimmer Rookie
          • Jul 2012
          • 115
          • Varkaus

          Saakohan näihin vakkarin asennettua helposti jälkiasennuksena? Kokemuksia kellään?
          Edit: Niin ja missä sijaitsee ulkolämpötilan anturi? Näyttää aika reilusti yläkanttiin, että olisiko anturi sökö..

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Anturi on keulassa, jarrujen jäähdytysputken sisällä, eli puskurin sisällä.

            Cruise: http://juubi.hlan.net/index.php?page=car/325i/cruise

            Comment

            • BBBimmer
              BTCF Member
              • Mar 2006
              • 476
              • Nivala

              eli minkäslaisia arvoja pitäisi E36 M3 3.0:n lamdojen antaa jos mittaa? kaverin autoa käytettiin roikassa ja korjari sanoi että valittaa että toinen lamda rikki..
              Lelu: Supra MKIV TT 6spd JDM
              Käyttis: E91 320DA M-Sport Touring
              Projekti: E34 535 Ac Schnitzer S5 Silhouette


              ex. E46 318IA Touring, E39 525tds Touring, Civic 1,6 VTEC-e , E34 530IA M60 Touring, E32 730i->735i, E34 525i, E32 724TDSA, E28 518i, E30 325i,

              Comment

              • Häätzy
                Newbiemmer
                • Jul 2012
                • 26
                • Satakunta

                Originally posted by Jaszka View Post
                moi

                eikös m sport alusta ole hiaman matalempi kuin normi 36 (328coupe) -97 sen?
                10-20 mm ? voikohan laittaa "normi 36" jouset(motot netistä halvalla)? vai pitääkö esim tällaset http://kauppa.completos.fi/Published...mcode=BNE-2152 ?
                taka renkaat (225/45r17) menevät hieman kaaren sisälle noin sentin
                löysin myös tällaiset http://www.biili.fi/products.php?g1=...&g3=bcb48d&n=2
                Sachs Advantage: BMW M-Technic E36 vakioalustalla
                Soveltuvuus:
                320i, 323i, 325i ja 328i
                6/92 - 98
                onko m-technic alusta sama asia kuin m sport alusta eri nimitys?


                myös ei mennyt päästöistä läpi ja antoi nämä vikakoodit
                37 precat oxygen sensor heater, cyl 4-6
                CA oxygen sensor control limit, cyl 1-3

                toi alempi on varmaan se lambda anturi joka menee pakosarjaan?
                mut mikä toi toine on ja missä sijaitsee?
                Äkkisältäs toi precat vihjais katin esilämmitykseen..fix if wrong!!
                e36 325 -91

                Comment

                • Häätzy
                  Newbiemmer
                  • Jul 2012
                  • 26
                  • Satakunta

                  Originally posted by JJT View Post
                  Ei, kaikki bagin toimintaan liittyvät on siinä ratissa.
                  Mulla -91 e36 ja siihen joku aikanaan laittanu jonku hororatin (ämmäläinen) ni tartteeko ennää mitää huomioida bägi-jutuista ku laitan rallyeruorin paikallensa.. vai onko jo mahdollisesti aiemmin joku ottanu bägisydeemit vex ku on se ämmän ratti :think
                  e36 325 -91

                  Comment

                  • Häätzy
                    Newbiemmer
                    • Jul 2012
                    • 26
                    • Satakunta

                    [QUOTE=partyanimal;2746487]Elikkäs, m50b20 -91 non vanos, käynnistymisrobleema nimeltään wtf? elikä auto alkoi tuossa hiljan reistaamaa ettei suostu käynnistymää, paitsi jos auto oli nokka alaspäin, tai kallistuneena oikealle päin (repsikan suuntaan, missä bensapumppukin) startti pyörii mutta kone ei vaan saa jostain syystä bensaa.. nykyään se ei lähe muutaku jos on kallistuneena tuonne pumpun puolelle..
                    Ja niin kun vaihdoin pumpun niin kuulin ensimmäistä kertaa autossa virrat päälle pistäessäni sen kuuluisan surinan, jota ei ennen ole kuulunut, eikä sen jälkeen. kun takapenkki on pois ja pumpun suojus pois niin kuulee pientä ininää pumpulta kun yrittää käynnistää, joka jatkuu jos auto lähtee käyntiin.

                    Tulee mieleen et saako jostain välistä ilmaa polttoainelinjaan? Letkujen/putkien/liittimien/tiivisteiden/suuttimien eheys suositeltava paikka tarkistaa:think
                    e36 325 -91

                    Comment

                    • Häätzy
                      Newbiemmer
                      • Jul 2012
                      • 26
                      • Satakunta

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Cambereissa eroa ? Esim. 16" vanteessa 1 aste = 7,1 mm.
                      Ja vaikka camberi oliskin mahd lähellä hyvää ni puslat kannattaa tarkistaa.. itte tänään kattelin omaa tipo:a kun putkea aloin suunnittelemaan niin takakelkan ja akseliston tukivarsien puslat aivan loppu

                      Ps..tuli soviteltua suoraan alle (kaarin koskemati ja auto on ed. om. toimesta laskettu) 10x18 275/40 ^^ oli se härsyn näkönen :think
                      e36 325 -91

                      Comment

                      • Häätzy
                        Newbiemmer
                        • Jul 2012
                        • 26
                        • Satakunta

                        Originally posted by _jazze_ View Post
                        Cambereista vielä sen verran et jos vaihdan pultit ja säädän camberin "sopivaksi" muuttuuko esim. auraus? Eli tarviiko viedä suuntaukseen?
                        öö..toe in/out saattaa muuttua jos kasteri on virheellinen kamperin säädössä.. eli kannattaa tarkastaa/-tuttaa 4pyöräsuuntauksessa.. siellä selviää samalla auton kulkusuunta yms akselin siirtymiset etc.. suosittelen
                        e36 325 -91

                        Comment

                        • Häätzy
                          Newbiemmer
                          • Jul 2012
                          • 26
                          • Satakunta

                          Originally posted by TseiTsei View Post
                          Morjens,

                          mistäköhän mahtaa aika-ajoin johtua että vaikka tuulettimen lämpötilanvalitsin on kylmimmällä ja tuuletus on osoitettu etusäleikköihin niin siitä huolimatta puhaltaa kuumaa ilmaa tuulilasille. "Mukava" oire näin lämpimillä keleillä..

                          Edit: Niin ja E36 328 Coupe -95 kysymys
                          ooks tarkastanut vaijerin/läpän/vivustot?
                          e36 325 -91

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16328
                            • Leppävirta

                            Originally posted by Häätzy View Post
                            Mulla -91 e36 ja siihen joku aikanaan laittanu jonku hororatin (ämmäläinen) ni tartteeko ennää mitää huomioida bägi-jutuista ku laitan rallyeruorin paikallensa.. vai onko jo mahdollisesti aiemmin joku ottanu bägisydeemit vex ku on se ämmän ratti :think
                            onkos siinä alunpitäen bagi sitten ollut? Vuosimalli hieman kielii että ihme jos ollut.

                            Millainen mahtaa olla tämä hororatti? Voin ottaa vastaan halvalla jos et tarvii ja rallirattia laitat.
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • Häätzy
                              Newbiemmer
                              • Jul 2012
                              • 26
                              • Satakunta

                              Originally posted by TseiTsei View Post
                              Juu, näin väitti herra joka tiskin takana yleensä hoitaa varaosat. Tänään kävin kyselemässä sisäilmansuodatinta ja kysäisin mekaanikolta että onkohan asia näin. Todettiin sitten että viskokytkin "kaput".
                              ite huomannu et varaosamyyjistä erittäinkin harva tietää OIKEASTI osista ja tekniikoista.. meilläpäin on yks varaosaliike ja sen palvelu on semmosta sun tämmöstä..joskus maalaisjärki on vähissä mutta raja se on joessakin..
                              e36 325 -91

                              Comment

                              • coupe320
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2010
                                • 417
                                • viikkoja tiellä

                                Originally posted by coupe320 View Post
                                tänään huomasin sellasen propleeman että kone "tökkää" tuossa 5500 rpm kohdalla. Muuten tuntus toimivan hyvin, mutta ei pysty kierrättämään ajossa yli 5500rpm kun meno loppuu kun seinään.? Eikös vanos säädä tuossa kohti nokkia eli oisko se nokka akselin tunnistin paskana vai onko parempia ideoita? auto siis e36 325 -94.
                                pientä tehon puutetta tuntus olevan myös yli 3000rpm eteen päin. vapaalla ollessa kiertää rajottimeen mutta ajossa vaan 5500rpm.
                                eikö kukaan osaa sanoa mikä vikana

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎