Löytyykö uudenmaan alueelta ketään jolla olis taidot ja värkit vaihtaa parit pusla e36 takatukivarsiin? Itellä ei oo täälä päin suomea tiloja eikä työkaluja..
Voi olla että venttiilikopan tiivisteen takaosan "puolikuut" on jääny jotenkin huonosti eikä tiivistä?
Nuo pitää tsekata kanssa. Laitoin kyllä ne niin tarkasti, kuin suinkin pystyy. Eikä ollu eka kerta kun tuon tein... Käytin myös tiivistämiseen tällaista massaa. Massaa laitoin niihin paikkoihin, mihin tässä ohjeessa näytettiin.
Kaikki kuvat ei toimi näköjään enään, niin 5 pultin reikää sorvataan isommaksi, pultti vaihdetaan pienempään ja viedään 4 pyöräsuuntaukseen. Vaikka ne ei siellä tykkääkkään että meneen neuvomaan, niin sanoo että siellä etupäässä on nyt cambersäätö, niin säätää senkin nyt kohdalleen (5+3 pultti löysälle -> rengas oikeaan asentoon -> 5 & 3 pultti momenttiin. simple as that!).
Ja sanottakoon tähän että camber varsinaisesti ei syö niitä renkaita vituiksi. Liiallinen auraus/haritus syö PALJON nopeammin sisäsyrjät kaljuksi. Ratkaisu on kuitenkin sama.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
ite tullu huomattua abs:valon palaminen mittaristossa ja pakoputkea tehdessä huomasin oikean takapyörän navan läheisyydessä jonkun johdon ja kikkareen sen päässä.. lisäksi tutkiessani huomasin että sinne menee jo yksi johto.. takakelkasta löysin mustan rasian jonne tulee samanlaisia johtoja ja huomasin että yksi johdoista oli höllässä/melkein poikki sen rasian juuresta??? lääkkeeksi en ole keksiny varmuudella mikä johto on auki ja mikä on siitä rasian juuresta rikki???
keskuslukko reistaa elikkä kun laittaa avaimella kuskin ovesta lukkoon niin tapit menee alas ja tulee samantein ylös?? jos pitää avainta lukkoon-asennossa niin kuskin oven saa jäämään lukkoon ja muut täytyy laittaa painamalla tapista ja sulkemalla oven.. vaikka en täydellistä autoa hakenutkaan niin olis ne hyvä silti toimia kun kerran semmoiset tehtaalla laitettu..
kuskin ikkuna mallia sähkö toimii mutta jos laskee riittävän alas niin nostaessa se ei nouse normaalisti vaan takareuna nousee ensin jolloinka se ei mene tiivisteiden/ohjureiden? mukaan..
kattoluukku toimii mutta tyyliin nahkeasti..nostaessa takareunaa ylös se saattaa jäädä vajaakorkeuteen ja laskettaessa menee liian alas(k-luukusta tulee allas)? eli ei tasapuolisesti nouse/laske eli kädellä saa avittaa..
jos näihin sais jotain tolkkua ni saattaisin jopa pitää auton vielä ensikesään tai pidemmälle kunnei auton hankintahintaan tahdo saada vastaavia yksilöitä kauppa se oli mikä kannattienkä tohtis sitä viel hävittääkkä ku päässy takavetosten makuun etuvetoo ei enää mielellän tuu hankittua
ite tullu huomattua abs:valon palaminen mittaristossa ja pakoputkea tehdessä huomasin oikean takapyörän navan läheisyydessä jonkun johdon ja kikkareen sen päässä.. lisäksi tutkiessani huomasin että sinne menee jo yksi johto.. takakelkasta löysin mustan rasian jonne tulee samanlaisia johtoja ja huomasin että yksi johdoista oli höllässä/melkein poikki sen rasian juuresta??? lääkkeeksi en ole keksiny varmuudella mikä johto on auki ja mikä on siitä rasian juuresta rikki???
keskuslukko reistaa elikkä kun laittaa avaimella kuskin ovesta lukkoon niin tapit menee alas ja tulee samantein ylös?? jos pitää avainta lukkoon-asennossa niin kuskin oven saa jäämään lukkoon ja muut täytyy laittaa painamalla tapista ja sulkemalla oven.. vaikka en täydellistä autoa hakenutkaan niin olis ne hyvä silti toimia kun kerran semmoiset tehtaalla laitettu..
kuskin ikkuna mallia sähkö toimii mutta jos laskee riittävän alas niin nostaessa se ei nouse normaalisti vaan takareuna nousee ensin jolloinka se ei mene tiivisteiden/ohjureiden? mukaan..
kattoluukku toimii mutta tyyliin nahkeasti..nostaessa takareunaa ylös se saattaa jäädä vajaakorkeuteen ja laskettaessa menee liian alas(k-luukusta tulee allas)? eli ei tasapuolisesti nouse/laske eli kädellä saa avittaa..
jos näihin sais jotain tolkkua ni saattaisin jopa pitää auton vielä ensikesään tai pidemmälle kunnei auton hankintahintaan tahdo saada vastaavia yksilöitä kauppa se oli mikä kannattienkä tohtis sitä viel hävittääkkä ku päässy takavetosten makuun etuvetoo ei enää mielellän tuu hankittua
Sulla seuraavat viat tod näk:
Se kikkare+johto juttu siellä takana on kuluneisuuden tunnistin jarrupaloille. Uusi tilaukseen maksaa alle 20e
ABS herjaa paskan tai rikkinäisen anturin takia. mittaa antureiden vastukset ja/tai lue vikakoodit. uusi anturi tilaukseen
Keskuslukko reistaa takaluukun johtosarjan poikkimenon takia. ota auki se luukun ja korin välinen kumisukka ja korjaa johdot.
Oikella puolella (apukuskin) takapäässä sinne mustaan koteloon tulee ja lähtee 2 johtoa, eli sisältä löytyy 2 liitintäkin. Toinen on abs anturin johto, mikä menee navan etupuolelle anturiin ja toinen on jarrujen kuluneisuusanturille. Tämän kuuluu mennä jarrusatulaan ilmausnipassa olevan kumilenkin kautta. Muistaakseni sisemmässä jarrupalassa on sille kolo. En nyt muista tarkkaan, mutta ei välttämättä ole väärin jos ne johdot on ns. irti siitä kotelosta. Kaikissa niissä johdoissa kun ei ole joustavaa kumiosaa. Kuitenkin vikakoodit lukemalla selviää mikä mättää abseista. Aika varmastijsn siellä on anturi jostain pyörästä paskana.
Ikunan vuoksi kannattaa käyttää ovipahvi irti ja kattoa mikä mekanismissa mätää. Pahvi lähtee, kun kahvan alta otat 2 muovitulppaa irti, avaat sieltäpaljastuvat torxit irti, irrotat avausvivun kehyksen (eteenpäin työntäen) ja väännät pahvin irti. Kiinnikkeitä hajoo varmasti, mut niitä saa marmorilta uusia muutamalla sentillä. Jos kukaan ei oo räpeltäny, niin pahvin alla on vielä kosteussuoja, niin irrota se varovasti. Sit vaan tutkimaan mikä mekanismissa antaa periksi. Samalla rasvaa liukukiskot notkella vaseliinilla ja lasin tiivisteuriin voi laittaa jotain silikoonispraytä. Jotain rasvailua se kattoluukkukin kaipaa, mut en tiiä siitä tarkemmin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Kysäisin tarjousta kytkimen vaihdosta yhdestä korjaamosta. Tarjouksen sain mukavasti sähköpostiin, mutta itseä ihmetyttää seuraava lause
"Tässä on mukana myös kaksoismassa vauhtipyörä joka on hinnaltaan noin 500 eur, se vaihdetaan vain jos tarvii ( suuri mahdollisuus on että se on kulunut / viallinen )"
Kysäisin tarjousta kytkimen vaihdosta yhdestä korjaamosta. Tarjouksen sain mukavasti sähköpostiin, mutta itseä ihmetyttää seuraava lause
"Tässä on mukana myös kaksoismassa vauhtipyörä joka on hinnaltaan noin 500 eur, se vaihdetaan vain jos tarvii ( suuri mahdollisuus on että se on kulunut / viallinen )"
onko asia noin vai rahastuksen makua?
No kyllähän ne tämmösis vehkeis on enemmän tai vähemmän loppu jo.
Mistä voisi johtua että kylmänä tiputtaa pari tippaa bensaa ja lämpimänä ei tiputa(bensansuodattimen letku?)?
Kannattaa tarkastaa. Itsellä teki juuri noin tuossa vähän aikaa sitten. Suodattimen molemmat päät(letkut) tarkasta ja uusi tarvittaessa letkut/klemmarit.
Mulla vuoti ihan huolella. Mutta kun hetken ajoi niin lakkasi pikkuhiljaa vuotamasta. Vuoti sen verran ettei ollut epäselvää mistä se tulee.
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment