Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 kysymyksiä ja vastauksia III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    Originally posted by dabbe View Post
    jos ketju on venyny, niin kuulet sen kyllä rallatuksesta ja se tulee kyllä aina käynnistäessä, ei pelkästään lämpösenä. (näin ainakin minun kokemukseni venyneestä ketjusta)
    Ei tunnu rallattelevan millään kierroksilla ja tosiaan vain kuumalla koneella tuntuu starttaavan pitempään.. En tiä, seuraillaan tilannetta..

    Comment

    • Ardi00
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2011
      • 1518
      • Spain/Valencia

      Originally posted by jr66 View Post
      Ihan mielenkiinnosta niin mikä niissä on vikana, mitoitus, muoto vai molemmat ?
      muoto on ihan ok, mutta sama rako pitäisi olla molemmin puolin lokarin ja konepellin välissä mutta ei.. Ja coupessa ainakin ongelmana tuli se että tuulilasin reunalla missä pelti kurvistuu niin otti lokareihin kiinni kun pellin nosti. Ainiin ja keulasta tuli lokarin yli. Se ei varmaan kaikkia haittaa ettei istu 100% se kerta ku leikin tarvike lokareitten ja konepellin kanssa opetetti, että niihin en enään koske.
      e36 Fijigrün 328i
      e46 Stalhgrau 325ci

      Comment

      • tommi--fi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 1066
        • Riihimäki

        mistä lähtee vikaa etsimään kun takaoven lukko ei aukea kummastakaan kahvasta, lukkonupista tai keskuslukitusta renaamalla? Pääseekö sinne käsiksi ilman paikkojen rikkomista? Oikea Takaovi kyseessä.
        Auto tai moottoripyörä Virosta?

        Comment

        • savukone
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 124
          • Turku

          Originally posted by däädää View Post
          Ei tunnu rallattelevan millään kierroksilla ja tosiaan vain kuumalla koneella tuntuu starttaavan pitempään.. En tiä, seuraillaan tilannetta..
          M51D25 moottorin pitkästä starttauksesta aika paljon puhuttu, ja lopputulos tosiaan että kun ketju venyy, muuttuu pumpun ajoitukset/ennakot. Ei välttämättä rallata sen ihmeellisemmin mitä nyt tommonen nokileka muuten naksuttaa. Varmaan myös kun pärähtää käymään niin pölläyttää mustaa?

          Lue lisää aiheesta "hammermode" tai käy alan liikkeessä säätämässä ajoitus kohdilleen.
          E39 530dA M-Sport Individual -03

          ex: E46 330d Touring M-Sport II -02, E36 325 tdsA Touring M-Sport -99, E36 325tds Touring -98, E30 324TDIC Touring -89

          Comment

          • Rumilus
            BTCF Member
            • Jan 2010
            • 366
            • Tuusula

            Mitähän mahtaa pitää sisällään optio S719A elikkäs sports edition?
            Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

            Comment

            • Nikksu
              Newbiemmer
              • Jan 2013
              • 4
              • Hyvinkää

              Olisi aikeissa ostaa 325 e36, jolla ajettu 270tkm. Mitä juuri kyseisestä mallista kannattaa tarkistaa?

              Comment

              • Kylli-Täti
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2012
                • 499
                • Tampere

                Originally posted by Arppa View Post
                Tuommoisen kuvassa näkyvän laitteen aattelin hakea huomenna... http://www.monisiivous.com/muut_palvelut/
                Juu juurikin tollanen on ihan vitun jepa. Hankaat vaan aineilla ja harjalla vitusti ja sit kastelet sen vedellä ja imet paskavedet pois

                Comment

                • Kylli-Täti
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2012
                  • 499
                  • Tampere

                  Originally posted by Nikksu View Post
                  Olisi aikeissa ostaa 325 e36, jolla ajettu 270tkm. Mitä juuri kyseisestä mallista kannattaa tarkistaa?
                  Jos et yhtään mitään vanhemmista bemareista tiedä, niin tarkasta moottorin äänet auton ulkopuolelta, säksättääkö, rallattaako, kiliseekö jne. Kato ettei öljyt ja jäähdytysnesteet oo sekasin. Kuuntele etenkin takapäästä kolinoita. Puslat mm. on vittumaisia vaihtaa ja kuluu nopsaa. Kysy onko tehty kansiremppaa ja jos on niin kuinka huolella. Imuvuotoja löytyy aika paljon, joten kato onko putkissa teippipatentteja, tosin putket on aina helppo vaihtaa. Nykiikö auto kun antaa kaasua tai heilahteleeko tyhjäkäynti? Nää nyt heti ekana tuli mieleen mitä melkeen joka bemaristille käy vuoden aikana Onnea valintaan!

                  edit: Muodissa on myös huonosti ilmattu kone, jollon jäähdytysnesteet ei kierrä ja ei puhalla näillä keleillä kunnolla kuumaa kabiiniin, tarkasta myös se. Tarkasta aivan kaikki hilavitkuttimet ikkunoiden ja kattoluukun sähkönostimista siihen et kuinka hyvin vaihteet menee sisään. Tuli tos vaan mieleen et mitä ite kattonu auton vaihtoo et aika monessa on jokin juttu viallinen, ja joukosta löytyy niitäkin jotka "ei oo huomannu" jotain vikaa tai "unohtuu kertoo". Niin joo vielä lisäys, takarenkaiden pinta
                  Last edited by Kylli-Täti; 15-01-2013, 22:35.

                  Comment

                  • Nikksu
                    Newbiemmer
                    • Jan 2013
                    • 4
                    • Hyvinkää

                    Originally posted by Hevonen View Post
                    Jos et yhtään mitään vanhemmista bemareista tiedä, niin tarkasta moottorin äänet auton ulkopuolelta, säksättääkö, rallattaako, kiliseekö jne. Kato ettei öljyt ja jäähdytysnesteet oo sekasin. Kuuntele etenkin takapäästä kolinoita. Puslat mm. on vittumaisia vaihtaa ja kuluu nopsaa. Kysy onko tehty kansiremppaa ja jos on niin kuinka huolella. Imuvuotoja löytyy aika paljon, joten kato onko putkissa teippipatentteja, tosin putket on aina helppo vaihtaa. Nykiikö auto kun antaa kaasua tai heilahteleeko tyhjäkäynti? Nää nyt heti ekana tuli mieleen mitä melkeen joka bemaristille käy vuoden aikana Onnea valintaan!

                    edit: Muodissa on myös huonosti ilmattu kone, jollon jäähdytysnesteet ei kierrä ja ei puhalla näillä keleillä kunnolla kuumaa kabiiniin, tarkasta myös se. Tarkasta aivan kaikki hilavitkuttimet ikkunoiden ja kattoluukun sähkönostimista siihen et kuinka hyvin vaihteet menee sisään. Tuli tos vaan mieleen et mitä ite kattonu auton vaihtoo et aika monessa on jokin juttu viallinen, ja joukosta löytyy niitäkin jotka "ei oo huomannu" jotain vikaa tai "unohtuu kertoo". Niin joo vielä lisäys, takarenkaiden pinta
                    Kiitos vastauksestasi Tämä auttaa jo paljon!

                    Comment

                    • Juu50
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2012
                      • 300
                      • Kouvola

                      Originally posted by Nikksu View Post
                      Olisi aikeissa ostaa 325 e36, jolla ajettu 270tkm. Mitä juuri kyseisestä mallista kannattaa tarkistaa?
                      Ja tyypillisimpiä ruostekohtia kannattaa myös hieman katella. Pahimmat taitaapi olla takaluukun alareuna, konetilan puolelta etukotelot umpioiden takaa, ja jos tuontiauto niin varmaankin tunkkauskohdat pohjasta.

                      Comment

                      • Hane.
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2009
                        • 334
                        • Iisalmi

                        Originally posted by Juu50 View Post
                        ja jos tuontiauto niin varmaankin tunkkauskohdat pohjasta.
                        Millä perustein tuontiautojen tunkkauskohdat ruostuu enemmän kuin suomiautoissa?

                        Comment

                        • Boomster
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2011
                          • 571
                          • Lohja

                          Veikkaisin syyksi kotelosuojausta. Itselläni ainakin oli todella pahassa kunnossa. Korjatkoon joku jos oon ihan hatelikossa.

                          Comment

                          • Hane.
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2009
                            • 334
                            • Iisalmi

                            Originally posted by Boomster View Post
                            Veikkaisin syyksi kotelosuojausta. Itselläni ainakin oli todella pahassa kunnossa. Korjatkoon joku jos oon ihan hatelikossa.
                            Mulla taas on ollu kaksi tuontiautoa, joissa tunkkauskohtien ympärillä kovaa peltiä. Uskoisin enemmän olevan merkitystä sillä onko ne "tyynyt" siellä helman alla paikoillaan.

                            Comment

                            • Jylyppy
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2010
                              • 487
                              • kuusamo

                              Eiköhän ne oo yleensä nämä aidot suomiautot jotka on mätiä paskoja. Köyhät aidot suomalaiset lippahattupäät niitä pimeässä tallissa sitten vielä tinaa.
                              Honda accord 2.4 -08
                              Suzuki gsx-r 1000 -03

                              Comment

                              • LordHamwich
                                BTCF Member
                                • Feb 2011
                                • 436
                                • Kuopio-Kuhmo

                                Originally posted by Nikksu View Post
                                Olisi aikeissa ostaa 325 e36, jolla ajettu 270tkm. Mitä juuri kyseisestä mallista kannattaa tarkistaa?
                                Originally posted by Juu50 View Post
                                Ja tyypillisimpiä ruostekohtia kannattaa myös hieman katella. Pahimmat taitaapi olla takaluukun alareuna, konetilan puolelta etukotelot umpioiden takaa, ja jos tuontiauto niin varmaankin tunkkauskohdat pohjasta.
                                Ja takanurkat renkaalta valoille asti. Saa lampun kanssa kurkistella siihen puskurin yläreunan ja pellin väliin että kurkkiiko ruostemöröt takaisin.
                                1997 E39 523i Cosmosschwartz
                                sigpic

                                Gone with the wind:
                                1994 VW Passat 2.0
                                1995 E36 323i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎