jos ketju on venyny, niin kuulet sen kyllä rallatuksesta ja se tulee kyllä aina käynnistäessä, ei pelkästään lämpösenä. (näin ainakin minun kokemukseni venyneestä ketjusta)
Ei tunnu rallattelevan millään kierroksilla ja tosiaan vain kuumalla koneella tuntuu starttaavan pitempään.. En tiä, seuraillaan tilannetta..
Ihan mielenkiinnosta niin mikä niissä on vikana, mitoitus, muoto vai molemmat ?
muoto on ihan ok, mutta sama rako pitäisi olla molemmin puolin lokarin ja konepellin välissä mutta ei.. Ja coupessa ainakin ongelmana tuli se että tuulilasin reunalla missä pelti kurvistuu niin otti lokareihin kiinni kun pellin nosti. Ainiin ja keulasta tuli lokarin yli. Se ei varmaan kaikkia haittaa ettei istu 100% se kerta ku leikin tarvike lokareitten ja konepellin kanssa opetetti, että niihin en enään koske.
mistä lähtee vikaa etsimään kun takaoven lukko ei aukea kummastakaan kahvasta, lukkonupista tai keskuslukitusta renaamalla? Pääseekö sinne käsiksi ilman paikkojen rikkomista? Oikea Takaovi kyseessä.
Ei tunnu rallattelevan millään kierroksilla ja tosiaan vain kuumalla koneella tuntuu starttaavan pitempään.. En tiä, seuraillaan tilannetta..
M51D25 moottorin pitkästä starttauksesta aika paljon puhuttu, ja lopputulos tosiaan että kun ketju venyy, muuttuu pumpun ajoitukset/ennakot. Ei välttämättä rallata sen ihmeellisemmin mitä nyt tommonen nokileka muuten naksuttaa. Varmaan myös kun pärähtää käymään niin pölläyttää mustaa?
Lue lisää aiheesta "hammermode" tai käy alan liikkeessä säätämässä ajoitus kohdilleen.
Olisi aikeissa ostaa 325 e36, jolla ajettu 270tkm. Mitä juuri kyseisestä mallista kannattaa tarkistaa?
Jos et yhtään mitään vanhemmista bemareista tiedä, niin tarkasta moottorin äänet auton ulkopuolelta, säksättääkö, rallattaako, kiliseekö jne. Kato ettei öljyt ja jäähdytysnesteet oo sekasin. Kuuntele etenkin takapäästä kolinoita. Puslat mm. on vittumaisia vaihtaa ja kuluu nopsaa. Kysy onko tehty kansiremppaa ja jos on niin kuinka huolella. Imuvuotoja löytyy aika paljon, joten kato onko putkissa teippipatentteja, tosin putket on aina helppo vaihtaa. Nykiikö auto kun antaa kaasua tai heilahteleeko tyhjäkäynti? Nää nyt heti ekana tuli mieleen mitä melkeen joka bemaristille käy vuoden aikana Onnea valintaan!
edit: Muodissa on myös huonosti ilmattu kone, jollon jäähdytysnesteet ei kierrä ja ei puhalla näillä keleillä kunnolla kuumaa kabiiniin, tarkasta myös se. Tarkasta aivan kaikki hilavitkuttimet ikkunoiden ja kattoluukun sähkönostimista siihen et kuinka hyvin vaihteet menee sisään. Tuli tos vaan mieleen et mitä ite kattonu auton vaihtoo et aika monessa on jokin juttu viallinen, ja joukosta löytyy niitäkin jotka "ei oo huomannu" jotain vikaa tai "unohtuu kertoo". Niin joo vielä lisäys, takarenkaiden pinta
Jos et yhtään mitään vanhemmista bemareista tiedä, niin tarkasta moottorin äänet auton ulkopuolelta, säksättääkö, rallattaako, kiliseekö jne. Kato ettei öljyt ja jäähdytysnesteet oo sekasin. Kuuntele etenkin takapäästä kolinoita. Puslat mm. on vittumaisia vaihtaa ja kuluu nopsaa. Kysy onko tehty kansiremppaa ja jos on niin kuinka huolella. Imuvuotoja löytyy aika paljon, joten kato onko putkissa teippipatentteja, tosin putket on aina helppo vaihtaa. Nykiikö auto kun antaa kaasua tai heilahteleeko tyhjäkäynti? Nää nyt heti ekana tuli mieleen mitä melkeen joka bemaristille käy vuoden aikana Onnea valintaan!
edit: Muodissa on myös huonosti ilmattu kone, jollon jäähdytysnesteet ei kierrä ja ei puhalla näillä keleillä kunnolla kuumaa kabiiniin, tarkasta myös se. Tarkasta aivan kaikki hilavitkuttimet ikkunoiden ja kattoluukun sähkönostimista siihen et kuinka hyvin vaihteet menee sisään. Tuli tos vaan mieleen et mitä ite kattonu auton vaihtoo et aika monessa on jokin juttu viallinen, ja joukosta löytyy niitäkin jotka "ei oo huomannu" jotain vikaa tai "unohtuu kertoo". Niin joo vielä lisäys, takarenkaiden pinta
Olisi aikeissa ostaa 325 e36, jolla ajettu 270tkm. Mitä juuri kyseisestä mallista kannattaa tarkistaa?
Ja tyypillisimpiä ruostekohtia kannattaa myös hieman katella. Pahimmat taitaapi olla takaluukun alareuna, konetilan puolelta etukotelot umpioiden takaa, ja jos tuontiauto niin varmaankin tunkkauskohdat pohjasta.
Veikkaisin syyksi kotelosuojausta. Itselläni ainakin oli todella pahassa kunnossa. Korjatkoon joku jos oon ihan hatelikossa.
Mulla taas on ollu kaksi tuontiautoa, joissa tunkkauskohtien ympärillä kovaa peltiä. Uskoisin enemmän olevan merkitystä sillä onko ne "tyynyt" siellä helman alla paikoillaan.
Eiköhän ne oo yleensä nämä aidot suomiautot jotka on mätiä paskoja. Köyhät aidot suomalaiset lippahattupäät niitä pimeässä tallissa sitten vielä tinaa.
Ja tyypillisimpiä ruostekohtia kannattaa myös hieman katella. Pahimmat taitaapi olla takaluukun alareuna, konetilan puolelta etukotelot umpioiden takaa, ja jos tuontiauto niin varmaankin tunkkauskohdat pohjasta.
Ja takanurkat renkaalta valoille asti. Saa lampun kanssa kurkistella siihen puskurin yläreunan ja pellin väliin että kurkkiiko ruostemöröt takaisin.
1997 E39 523i Cosmosschwartz
sigpic
Gone with the wind: 1994 VW Passat 2.0
1995 E36 323i
Comment